Permalänk
Medlem

Den svarta är onekligen snygg... Vad hände med den gamla goda tiden då man kunde byta skal?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eroish
Den svarta är onekligen snygg... Vad hände med den gamla goda tiden då man kunde byta skal?

Tack och lov så slutade Nokia med sina "Xpress on" skal. Efter en dag i fickan så var det fullt med damm mellan displayen och skalet. Å andra sidan var det lätt att ta isär och blåsa rent.

Permalänk
Medlem

Kan för övrigt rekommendera denna kanalen på youtube. Han har för tillfället 6st väldigt genomgående recensioner på telefonen!

http://www.youtube.com/user/davomrmac

Permalänk

Länge varit sugen på Iphone, därför jag sålde min Satio men nu har jag funnit mobilen. Skall köpa en Desire såfort den kommer i lager .)

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro, Ryzen 5700X, G.skill Trident 3600, AMD 6600XT]

Permalänk
Medlem

Någon som vet en butik i centrala Stockholm där man kan klämma på telefonen?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chigurh
Någon som vet en butik i centrala Stockholm där man kan klämma på telefonen?

Lite svårt när den inte ens släppts än kanske

Visa signatur

[Lian-Li PC-Q33 + Seasonic P-520FL + Gigabyte GA-Z170N-Gaming 5 + Intel i7 6700k + Silverstone Heligon HE02 + Corsair Vengeance LPX Black 16GB 3000MHz CL15 + Zotac GeForce GTX 1060 AMP! + Samsung SM951 128GB + WD Blue 4TB]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raptor
Lite svårt när den inte ens släppts än kanske

Jaha står att releasedatumet var 2010-02-17 hos Webhallen. Trodde att den bara var slut överallt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chigurh
Jaha står att releasedatumet var 2010-02-17 hos Webhallen. Trodde att den bara var slut överallt.

Finns fler butiker än webhallen, om du inte visste det ^^. Använd prisjakt!
Desire ska iaf släppas i mitten av april.

Visa signatur

[Lian-Li PC-Q33 + Seasonic P-520FL + Gigabyte GA-Z170N-Gaming 5 + Intel i7 6700k + Silverstone Heligon HE02 + Corsair Vengeance LPX Black 16GB 3000MHz CL15 + Zotac GeForce GTX 1060 AMP! + Samsung SM951 128GB + WD Blue 4TB]

Permalänk
Medlem

8e är ETA på

Permalänk
Medlem

Sådär, då har man precis beställt en på Katshing!

Det blir min första Androidtelefon, skall ersätta en snart tre år gammal Nokia N82, det kändes som dags för det nu.

Hoppas den kommer 7'e som de skriver.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem

man ska inte vänta på 4g då :)?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sjukt
man ska inte vänta på 4g då :)?

4G är ett renodlat datanät, samtal och SMS kommer fortsätta i GSM/UMTS-näten

Visa signatur

My arms, your hearse

Permalänk
Medlem

Är själv väldigt sugen på en Desire men vet inte riktigt vilket abonnemang man ska ha än för surfning.

Någon här som har tex nån HTC Hero/Legend, Nexus One etc och surfar typ nyheter/emailar/kollar upp fakta om dagarna. Hur mycket mb använder ni per månad?

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk

Va in på The Phone House igår och han snacka om att telefonen skulle komma in i slutet på april. Tyckte jag kändes sent, mot katshing den 7april ifall de nu stämmer

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro, Ryzen 5700X, G.skill Trident 3600, AMD 6600XT]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ante_ante
Va in på The Phone House igår och han snacka om att telefonen skulle komma in i slutet på april. Tyckte jag kändes sent, mot katshing den 7april ifall de nu stämmer

Pratade med Phonehouse häromdagen och de sade mitten april.

Men hur verkar det bli med svarta Htc Desire i Sverige?

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
Är själv väldigt sugen på en Desire men vet inte riktigt vilket abonnemang man ska ha än för surfning.

Någon här som har tex nån HTC Hero/Legend, Nexus One etc och surfar typ nyheter/emailar/kollar upp fakta om dagarna. Hur mycket mb använder ni per månad?

Jag kör Hero och har Telias 500 MB Mobilsurf Alltid... blir ca 10-14 MB per dag.
Värt att nämna att det blir Wifi när man väl är hemma, alltså inget telia-användade där.

Måste nog surfa och pula massor med telefonen om jag någonsin ska förbruka mina 500 MB i månaden.

Har beställt min Desire nu längtar sjukt mycket.

Permalänk
Medlem

Vad är det för releasedatum?, har hört 7´e stämmer det fortfarande?

/d

Visa signatur

meep meep

Permalänk

Förseningar, många säger nu 12:e

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro, Ryzen 5700X, G.skill Trident 3600, AMD 6600XT]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ante_ante
Förseningar, många säger nu 12:e

har även hört 19:e dessvärre. Går iaf på fel håll

Permalänk
Medlem

Komplett skriver 10:e preliminärt. Dock så ligger Komplett sämre till prismässigt med 5199 kr

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lyrisius
Jag kör Hero och har Telias 500 MB Mobilsurf Alltid... blir ca 10-14 MB per dag.
Värt att nämna att det blir Wifi när man väl är hemma, alltså inget telia-användade där.

Måste nog surfa och pula massor med telefonen om jag någonsin ska förbruka mina 500 MB i månaden.

Vilken form av surf brukar du använda mobilen till om dagarna?

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
Vilken form av surf brukar du använda mobilen till om dagarna?

Det blir mycket forumläsande, facebook, twitter, mail och msn. Vid nedladdningar brukar jag vänta tills jag har wifi tillgängligt.
När jag kör Spotify använder jag mest mina offline playlists så då blir det ingen förbrukning där, och Youtube blir det väldigt sällan. Den typen av streaming kan jag tänka mig drar lite mer.

Permalänk

Är det någon som skulle kunna förkalra för mig huruvida det ÄR "multi touch" på Desire eller om det bara är "dual touch" eller "pinch to zoom" osv.

På HTC:s sida står det en sak och på till exempel Prisjakt står det en annan.

Ska det stå "fullt stöd för multi touch" eller "stöd för multi touch" eller... jag blir inte klok på det. Vad är 100 % korrekt?

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=563575
http://www.htc.com/se/product/desire/specification.html

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sean.wiklund
Är det någon som skulle kunna förkalra för mig huruvida det ÄR "multi touch" på Desire eller om det bara är "dual touch" eller "pinch to zoom" osv.

På HTC:s sida står det en sak och på till exempel Prisjakt står det en annan.

Ska det stå "fullt stöd för multi touch" eller "stöd för multi touch" eller... jag blir inte klok på det. Vad är 100 % korrekt?

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=563575
http://www.htc.com/se/product/desire/specification.html

Yes, den har multitouch... kika bl a på denna review:

http://www.techradar.com/reviews/phones/mobile-phones/htc-des...

Permalänk
Medlem

Japp den stödjer pinch-to-zoom och liknande. Men lita inte på att mer avancerad multi-touch kommer att funka lika bra, då flera videos på youtube har visat att Nexus One och Desire har stora problem med att den blandar ihop tryckningar så fort finglar korsar varandras axlar (finns somsagt demonstrationer på youtube som visar bättre vad jag menar).

Detta beror säkerligen på den ganska dåliga digitizern som dessa båda mobiler har, och Motorola:n inte har dessa problem, då den har en liknande digitizer till den som sitter i iphonen.

Visa signatur

Gigabyte P35 DS3 -- Intel Core2Quad 8300 @ 3GHz-- XFX 5830 1GB -- Corsair Dominator 4096MB 1066mhz -- Fractal Design Define R2 -- 60GB OCZ SSD - 320GB Samsung -- Fractal Design 550W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mothman
Japp den stödjer pinch-to-zoom och liknande. Men lita inte på att mer avancerad multi-touch kommer att funka lika bra, då flera videos på youtube har visat att Nexus One och Desire har stora problem med att den blandar ihop tryckningar så fort finglar korsar varandras axlar (finns somsagt demonstrationer på youtube som visar bättre vad jag menar).

Detta beror säkerligen på den ganska dåliga digitizern som dessa båda mobiler har, och Motorola:n inte har dessa problem, då den har en liknande digitizer till den som sitter i iphonen.

Ah, jag ser vad du menar nu. Den fick riktigt spatt när fingrarna kom nära varandra.

Då får man säga istället att den inte har stöd för "riktig" multi touch utan att den istället har stöd för pinch zoom funktioner i olika program.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lyrisius
Ah, jag ser vad du menar nu. Den fick riktigt spatt när fingrarna kom nära varandra.

Då får man säga istället att den inte har stöd för "riktig" multi touch utan att den istället har stöd för pinch zoom funktioner i olika program.

Har varit tydligt från htc från början att det enbart är pinch to zoom som gäller. Sen att den stödjer mt, så länge punkterna inte korsar varandra i x & y-led är ju en annan sak.

Senaste som jag har hört är den 14'e som release datum.

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

Man skulle kunna kalla det enkel dual touch/pinch to zoom - mer avancerade saker verkar inte fungera så bra.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem

Vad är det billigaste priset? Förutom de man kan hitta på Prisjakt och Pricerunner. Någon som vet vad den kommer att kosta hos till exempel Mediamarkt?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chigurh
Vad är det billigaste priset? Förutom de man kan hitta på Prisjakt och Pricerunner. Någon som vet vad den kommer att kosta hos till exempel Mediamarkt?

Inga prisuppgifter från Mediamarkt än, pratade med dom häromdagen.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"