Permalänk
Medlem

En enkel fråga. Vädret på startskärmen ställer automatiskt in sig på Sverige när jag vill
ha den på Göteborg. När jag går in på vädret så har jag lagt till Göteborg men jag vet inte
hur jag ska få den att bli "primary" på huvudskärmen.

Permalänk
Medlem

Beställde först från dustin men när jag såg att det var 300kr billigare på halebop så avbeställde jag det från dustin och beställde från halebop.
Ångrar mig lite i efterhand då halebop inte har mobilen i lager.

Det jag undrar kommer desire att få de uppdateringarna som android släpper eller blir det som med hero och andra äldre mobiler från HTC.

Hoppas att jag inte ångrar mig för att ha överget min iphone

Edit: När man (rootar?) mobilen så upphör garantin men om man återställer den och lämnar in den som man gör med jailbreakade iphone lägger de märke till det?

Edit 2: Som jag har förstått så funkar android som jailbreakad iphone, men finns det cydia liknande installations program där folk kan ladda upp olika apps som inte google skulle tillåta?

Permalänk
Medlem

Jag har en simpel fråga om Desire mobilen. Går det på något sätt stänga av de två pipen som hörs när kameran på den är klar med sin fokusering?

Visa signatur

- You are now breathing manually -

CPU: 2500k@4.2GHz, 1.320V with Noctua DH-14 | GFX: XFX 6950 2GB@950/1400, 1,2V | RAM: Corsair 8GB 1600MHz, 1.5V | Motherboard: MSI P67A-C45 REV B3 | HDD1: Western Digital 7200RPM 1TB | HDD2: Samsung 7200RPM 700GB | OS: Windows 7 x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av ieex:

Jag har en simpel fråga om Desire mobilen. Går det på något sätt stänga av de två pipen som hörs när kameran på den är klar med sin fokusering?

Ja. Stäng av "Shutter sound" bara.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD RX 580
Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valiumballong:

Ja. Stäng av "Shutter sound" bara.

Okej tack. Har dock inte fått min Desire än, men tittade på lite reviews om den och de där pipen var inte det mest harmonifulla jag har hört.

Visa signatur

- You are now breathing manually -

CPU: 2500k@4.2GHz, 1.320V with Noctua DH-14 | GFX: XFX 6950 2GB@950/1400, 1,2V | RAM: Corsair 8GB 1600MHz, 1.5V | Motherboard: MSI P67A-C45 REV B3 | HDD1: Western Digital 7200RPM 1TB | HDD2: Samsung 7200RPM 700GB | OS: Windows 7 x64

Permalänk
Medlem

Frågan kanske har besvarats redan men jag undrar om det är lönt att uppgradera från HTC Magic?

Permalänk
Medlem

Det är svårt att säga. Jag tror inte du kan få ett bättre svar än så.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD RX 580
Windows 10

Permalänk
Skrivet av Aeqvist:

Tryck på "+" och välj mapp, så kan du lägga in det du vill i den mappen som du kan ha på någon av hemskärmarna, det finns som standard i luren. Sen håller du bara in och drar in programmet/spelet i mappen. Håll inne fingret på mappnamnet när du är inne i mappen för att byta namn på den.

Nu öppnades ju helt plötsligt en helt ny värld i telefonen Man kan inte byta namn på mapparna?

Permalänk
Medlem

Alltså när telefonen stänger av sig själv i sleep mode måste man trycka på power knappen igen, kan man inte göra så man drar över skärmen istället å låser upp?

Permalänk
Inaktiv

Nu har jag fått igång det grundläggande. Jämfört med min Magic så är desiren betydligt snabare. Bättre särm och känns lika stabil.
Wifi fungerar utmärkt. Gps likaså. Hyfsad ljudkvalitet på spotify. Inte sett några nackdelar hittills mer än att man måste ha hörlurar för att lyssna på radio.
Utmärkt liten krabat
Pryl som kan rekommenderas.

Permalänk
Skrivet av H3Nc3:

Hur ska man göra? Köpa mobilen för 4500 kr och välja sen surfpaket m.m., eller köpa den med nåt abbonemang där surf ingår.

Vad tycker ni?

Köp kontant - har du råd vinner du alltid på det i alla lägen. Dels kan du skräddarsy abonnemang och surfpaket, och du kommer garanterat att spara pengar på det i längden - och du slipper binda upp dig på en avbetalning.

Visa signatur

Dator.

Permalänk
Medlem
Skrivet av moshi:

En enkel fråga. Vädret på startskärmen ställer automatiskt in sig på Sverige när jag vill
ha den på Göteborg. När jag går in på vädret så har jag lagt till Göteborg men jag vet inte
hur jag ska få den att bli "primary" på huvudskärmen.

Du får kasta bort klockan och lägga till den igen, då kan du välja vilken stad som ska visas.

Visa signatur

Woot!

Permalänk
Medlem
Skrivet av sparriskrigaren:

Köp kontant - har du råd vinner du alltid på det i alla lägen. Dels kan du skräddarsy abonnemang och surfpaket, och du kommer garanterat att spara pengar på det i längden - och du slipper binda upp dig på en avbetalning.

Hittade telias Max 25 + Surf Alltid för 89 kr/mån.

Hittade inget om man kan köpa mobilen någon annan stans och välja telias max 25 efteråt, borde väl vara så?
Får nog ta och gå till närmaste teliabutik och kolla upp det.

Visa signatur

ASUS H97-PRO ATX |Intel Core i5 4670K 3.4 GHz | ASUS Radeon R9 270X 2GB DirectCUII TOP | A-DATA 8GB (2x4GB) 1600Mhz | Samsung EVO 840 120GB | WD 1TB Blue 7200rpm 64MB | Fractal Design Integra R2 750W | Corsair Carbide 330R | Samsung S24D590 PLS | Windows 7 Pro 64-bit

Permalänk
Medlem

Då var min 6 månaders Iphone såld och Desire är på väg till mig. Kommer imorgon!
Tro inte man lär ångra sig direkt.

Så de bli att ta reda på massa kul grejer man kan göra så man har något att göra imorgon när den kommer! =D

Är de någon som vet någon site som säljer tillbehör till Desire? Gärna billiga. Kopior eller orginal

Permalänk
Skrivet av Sper:

Är de någon som vet någon site som säljer tillbehör till Desire? Gärna billiga. Kopior eller orginal

Skulle vilja ha ett fodral. Ej sådan där Zagg-film utan riktigt fodral alltså.

För övrigt så har FM-radion RDS (stationsnamnen kommer upp). Det står fel på prisjakt.

Visa signatur

Dator: i5-13600K, Asus Prime Z690-P, Noctua NH-D14, Kingston Fury Beast RGB 32GB DDR5-6000, Gigabyte RTX 4090 gaming OC, Seasonic Platinum SS-1000XP, Lian-Li Lancool 215, Samsung 980Pro 2TB M.2 NVME, Acer Predator XB323QKNV 4k 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Milky Way:

Skulle vilja ha ett fodral. Ej sådan där Zagg-film utan riktigt fodral alltså.

För övrigt så har FM-radion RDS (stationsnamnen kommer upp). Det står fel på prisjakt.

Krusell har schyssta väskor. Men jag har inte sett att det har dykt upp några silikonfodral än.

Varför köra riktig radio när man kan strömma ner t ex Bandits webbradio i den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av b-george:

Beställde först från dustin men när jag såg att det var 300kr billigare på halebop så avbeställde jag det från dustin och beställde från halebop.
Ångrar mig lite i efterhand då halebop inte har mobilen i lager.

Det jag undrar kommer desire att få de uppdateringarna som android släpper eller blir det som med hero och andra äldre mobiler från HTC.

Hoppas att jag inte ångrar mig för att ha överget min iphone

Edit: När man (rootar?) mobilen så upphör garantin men om man återställer den och lämnar in den som man gör med jailbreakade iphone lägger de märke till det?

Edit 2: Som jag har förstått så funkar android som jailbreakad iphone, men finns det cydia liknande installations program där folk kan ladda upp olika apps som inte google skulle tillåta?

Man får vänta på att HTC släpper en uppdatering om man inte vill roota telefonen.

Till skillnad från Apple så har Google inte någon "godkännandeprocess" för Market, man kan lägga upp i princip vad man vill där. Rena virus tas bort när folk klagar.

Jag har en Desire och den är verkligen underbar!

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk

Kan någon rekommendera något typ av virusprogram/internetsäkerhetsprogram?

Permalänk
Inaktiv

Mac Affe kanske det borde klassas som virusprogram

Permalänk
Medlem

Ska dra ner till Telia och köpa en på måndag (förhoppningsvis), har ni några applikationer att rekommendera?

Permalänk
Medlem

Någon som vet varför telefonen inte ger ifrån sig ljud när man får ett sms?
Jag har varit inne i alla ljudinställningar och kan inte hitta något fel...

Edit: Fick till det.

Visa signatur

GA-X38-DQ6 | E8400 | 4850 | Intel 320 - 120GB | HX520 | 7GB Corsair XSM2 | P182

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av superduperkille:

Nu öppnades ju helt plötsligt en helt ny värld i telefonen Man kan inte byta namn på mapparna?

Jag förklarade hur man byter namn också

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Skrivet av Aeqvist:

Jag förklarade hur man byter namn också

Sorry för den missen, men tack iaf

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hulle:

Man får vänta på att HTC släpper en uppdatering om man inte vill roota telefonen.

Till skillnad från Apple så har Google inte någon "godkännandeprocess" för Market, man kan lägga upp i princip vad man vill där. Rena virus tas bort när folk klagar.

Jag har en Desire och den är verkligen underbar!

/hulle.

Det finns strip poker och exotic bj att ladda hem

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk

Någon som vet hur man får alarmet att fungera fast telefonen är avstängd?

Permalänk
Medlem

Går ej. Låt bli att stänga av telefonen bara. Sätt den i Sleep så dras i princip inget batter, men alarmet går igång ändå.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD RX 580
Windows 10

Permalänk

Hej!
Jag har nyss fått min Desire och får ingen täckning av Telenor, jag har ett fungerande sim-kort men får ingen täckning och det går inte att hämta Telenor inställningar för tillverkaren HTC finns inte bland deras alternativ, dessutom säger den hela tiden att jag ska ställ in tiden var femte minut, kan någon hjälpa mig?

Permalänk
Medlem

Jag har bara hotmail idag. Finns det någon anledning att skaffa ett gmail konto för att få telefonen att fungerar bättre? Typ on det finns några appar eller widgets som behöver gmail för att fungera osv.

Permalänk
Medlem

När man beställer från halebop med abonomang så kan man få med 3gb data nån som vet i vilken hastighet?

Sen kan man koppla in mobilen till datorn, och köra som modem?

/ Petter