Permalänk
Medlem
Skrivet av Gugglaz:

Det minnet man får från dom flesta återförsäljarna hur bra är det egentligen? Vad är det för skillnad på class 4 och klass 8 minnen ?

Klasserna anger skrivhastigheten på minnet:

  • Class 2: 2 MB/s (13x)

  • Class 4: 4 MB/s (26x)

  • Class 6: 6 MB/s (40x)

Tror det är Class 2 som medföljer, men dom flesta byter väl ändå till 8/16GB och då kan man sattsa på class 4 eller 6 tycker jag. Dock ska det inte vara så stor prestandaskillnad än vid just skrivning (överförning av data) till telefonen.

Edit: skriver detta med mobilen, det går bra men är ovant

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem

Någon som får sin leveransrapport-funktion att fungera? Det går ju att aktivera i meddelande-inställningar
men det fungerar ju inte. Det finns tre inställningar som går att aktivera:

- Begär leveransrapport för varje meddelande du skickar
- Visa meddelande i statusfältet när meddelanden skickas
- Vibrera när meddelanden skickas

Om den första och sista inställningen är aktiverad så händer ingenting när man skickar sms, oavsett om
meddelandet kommer fram eller inte. Är bara den mittersta aktiverad så får man ett litet meddelande i
statusfältet om att smset är skickat, tillsammans med en vibration om den sista funktionen är vald.
Men detta meddelande kommer varje gång, oavsett om mottagaren har mobilen avstängd eller på.
Otroligt störande, någon som har en lösning?

Permalänk
Medlem
Skrivet av moshi:

Någon som får sin leveransrapport-funktion att fungera? Det går ju att aktivera i meddelande-inställningar
men det fungerar ju inte. Det finns tre inställningar som går att aktivera:

- Begär leveransrapport för varje meddelande du skickar
- Visa meddelande i statusfältet när meddelanden skickas
- Vibrera när meddelanden skickas

Om den första och sista inställningen är aktiverad så händer ingenting när man skickar sms, oavsett om
meddelandet kommer fram eller inte. Är bara den mittersta aktiverad så får man ett litet meddelande i
statusfältet om att smset är skickat, tillsammans med en vibration om den sista funktionen är vald.
Men detta meddelande kommer varje gång, oavsett om mottagaren har mobilen avstängd eller på.
Otroligt störande, någon som har en lösning?

Min leveransrapport fungerar, men jag får inte heller direkt påminnelse att sms:et faktiskt kommit fram. Men trycker du på det sms du just skickat, d.v.s håller in fingret på sms:et får du upp en meny där du kan trycka på "Visa rapport" och då får du upp ett meddelande som talar om statusen på meddelandet.. typ "Mottagna"..

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Medlem

Jo det har jag också upptäckt men jag hade gärna velat ha ett litet meddelande där det står att smset är levererat...

Permalänk

Dustin har en kampanj nu och man får telefonen för 4690:-. Finns i lager också. http://www.dustinhome.se/pd_5010382590.aspx

Visa signatur

Dator: i5-13600K, Asus Prime Z690-P, Noctua NH-D14, Kingston Fury Beast RGB 32GB DDR5-6000, Gigabyte RTX 4090 gaming OC, Seasonic Platinum SS-1000XP, Lian-Li Lancool 215, Samsung 980Pro 2TB M.2 NVME, Acer Predator XB323QKNV 4k 144Hz

Permalänk
Medlem

Här får du den för 4394:- inkl frakt om du beställer med Halebop kontantkort:

http://www.halebop.se/butik/2butik.page?redirect=PakDetInfo.a...

Visa signatur

Vänligen,
Gabe

Permalänk
Medlem
Skrivet av Benny buse:

Kan inte någon ta lite kort med sin Desire?
Hade varit kul att se om det blev bra kort..
Någon som har något uppfattning om det blir bättre kort med den än en w995?
w995 har iof 8 pixlar men det kanske ändå inte skiljer så mycket....

En kamera med bättre lins med 3mpx är mycket trevligare än en med 8mp och dålig lins. Megapixlar kommer väldigt långt ner på prioriteringskalan för en fotograf, linsen är allt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gabe:

Här får du den för 4394:- inkl frakt om du beställer med Halebop kontantkort:

http://www.halebop.se/butik/2butik.page?redirect=PakDetInfo.a...

Men blir den inte låst till halebop då?

Permalänk
Medlem

Telefonen är grym! Att skriva på den är det fröjd. Surfa går fort och textformateringen är kanon. Jag kan inte bli mer nöjd.

Kameran är mer än ok och skärmen i det klass för sig.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD RX 580
Windows 10

Permalänk
Medlem

När det gäller surf undrar jag vilken hastighet man behöver för att kunna använda telefonens funktioner på ett bra sätt, lyssna på Spotify, surfa samt kolla youtube?

Telenor har ju 1 Mbit/s obegränsat och Tele2 har ju upp till 6 Mbit/s i 1 eller 5 GB beroende på vilket abonemang man väljer för att sedan begränsas till 30 Kbit/s.

Vilket rekommendera ni? Det känns ju som om man kommer upp i 5 GB väldigt lätt om man lyssnar på spotify mycket och använder telefonens funktioner, så frågan är då om 30 Kbit/s räcker för att lyssna på spotify, surfa, telefonens funktioner samt kolla youtube?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Feral:

När det gäller surf undrar jag vilken hastighet man behöver för att kunna använda telefonens funktioner på ett bra sätt, lyssna på Spotify, surfa samt kolla youtube?

Telenor har ju 1 Mbit/s obegränsat och Tele2 har ju upp till 6 Mbit/s i 1 eller 5 GB beroende på vilket abonemang man väljer för att sedan begränsas till 30 Kbit/s.

Vilket rekommendera ni? Det känns ju som om man kommer upp i 5 GB väldigt lätt om man lyssnar på spotify mycket och använder telefonens funktioner, så frågan är då om 30 Kbit/s räcker för att lyssna på spotify, surfa, telefonens funktioner samt kolla youtube?

Jag kör telenor Turbo 3g
Jag lyssnar rätt mycke på webbradio och kollar SVT/TV4 play på min iphone och med vanlig BAS hastighet gå denna inte alls bra. Men med turbo 3g funka de bra. Kan svaja lite om man rör sig fort i en bil eller liknande.

Radio kanalerna jag lyssna på är 320kbit kanaler.

Men med allt streamade så landa jag på 8g+ i månaden på 3g nätet

Permalänk

Hej Hej alla nöjda Desire-ägare, kommer HTC Desire laddad från början, eller måste man ladda den från början när man får den? Rekommenderas det att under första laddningen inte använda telefonen eller spelar det ingen roll?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Feral:

När det gäller surf undrar jag vilken hastighet man behöver för att kunna använda telefonens funktioner på ett bra sätt, lyssna på Spotify, surfa samt kolla youtube?

Telenor har ju 1 Mbit/s obegränsat och Tele2 har ju upp till 6 Mbit/s i 1 eller 5 GB beroende på vilket abonemang man väljer för att sedan begränsas till 30 Kbit/s.

Vilket rekommendera ni? Det känns ju som om man kommer upp i 5 GB väldigt lätt om man lyssnar på spotify mycket och använder telefonens funktioner, så frågan är då om 30 Kbit/s räcker för att lyssna på spotify, surfa, telefonens funktioner samt kolla youtube?

30 kbit/s räcker inte för spotify, inte för något egentligen. De gamla 56.6 modemen som man hade på 90-talet var på 56kbit/s, dvs 3kb/s.... men om det egentligen är 30 kb/s du menar så kan det nog räcka, spotify streamar i 320 kbit/s om man har premium.

sen kan du ju få snabbare hos telenor om du är villig att betala. 6 mbit/s tror jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NisseVista:

Hej Hej alla nöjda Desire-ägare, kommer HTC Desire laddad från början, eller måste man ladda den från början när man får den? Rekommenderas det att under första laddningen inte använda telefonen eller spelar det ingen roll?

Den kommer med typ 20-30% från start. Det är ingen fara att använda medan du laddar. Go for it

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem

Någon som vet om joikuSpot fungerar till desire? hade varit najs om man vill surfa på datorn utan sladdar o skit..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qzan:

Men blir den inte låst till halebop då?

Nej, köper man den från Halebop är den olåst. Sjukt bra deal de har!

Visa signatur

Vänligen,
Gabe

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snurrzor:

30 kbit/s räcker inte för spotify, inte för något egentligen. De gamla 56.6 modemen som man hade på 90-talet var på 56kbit/s, dvs 3kb/s.... men om det egentligen är 30 kb/s du menar så kan det nog räcka, spotify streamar i 320 kbit/s om man har premium.

sen kan du ju få snabbare hos telenor om du är villig att betala. 6 mbit/s tror jag.

Den mobila versionen av Spotify streamar tyvärr inte i 320 kbit/s. Sedan kan man ju välja om man har förbrukat sin bandbredd och fått den strypt att man ska steama i 96 kbit/s (Halebop och Telia cappar dig till 130 kbit/s efter förbrukat kvot).

Visa signatur

Vänligen,
Gabe

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gabe:

Nej, köper man den från Halebop är den olåst. Sjukt bra deal de har!

Förklara mer

Visa signatur

ASUS H97-PRO ATX |Intel Core i5 4670K 3.4 GHz | ASUS Radeon R9 270X 2GB DirectCUII TOP | A-DATA 8GB (2x4GB) 1600Mhz | Samsung EVO 840 120GB | WD 1TB Blue 7200rpm 64MB | Fractal Design Integra R2 750W | Corsair Carbide 330R | Samsung S24D590 PLS | Windows 7 Pro 64-bit

Permalänk

Desire

HTC Desire verkar vara grym. En sån får det bli!

Permalänk
Medlem

Visst är det så om man inte har Mobil nätverk ibockat så är det inte möjligt att komma in på nätet? Om man nu inte kör över wifi? Har inte skaffat något bra mobilsurf abonnomang än så man vill ju inte få en räkning på miljarder sen.

Permalänk
Medlem

Hittade nyss detta: http://www.noyes.se/privat/katalog/start/htc-desire/ Där kostar Desire'n 901kr vid tecknande av abonnemang 24mån tele2 kompis samt 150kr förhöjd månadsavgift.

Detta blir totalt 4501kr efter 24mån för själva mobilen vilket jag tror är billigast, sedan kan man väl bara lägga till någon surf plan i detta abonnemang om man kontaktar tele2? Är detta något att satsa på tror ni?

Butiken har också fått bra betyg på prisjakt.se (även om hyffsat ny där så ger de flesta högt) så jag tror dom går att lita på

Visa signatur

Dator R7 7800X3D, 64GB@6Ghz, RTX 4080
Bild & Ljud: LG C1 55", MA Silver 7.0, XTZ Sub 12, Marantz SR7015
Konsoler: PS5, Nintendo Switch, Xbox One

Permalänk
Medlem

Bocka ur mobilt nätverk när du inte använder det. Sparar batteri och du får full kontroll över din surf-räkning. Jag kör med widgets för WLAN och Mobile Network på startskärmen, när jag ska surfa slår jag på den ena eller den andra (beroende på om jag har tillgång till WLAN eller inte). Det är en väldigt smidig lösning.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD RX 580
Windows 10

Permalänk
Avstängd

såg någon som förhoppningsvis skojade om att klocka telefonen. Jag vill inte att min telefon ska explodera i örat på mig pga att jag överklockat den så snälla håll överklockningen till datorer istället som har kylning för det hehe

Visa signatur

Ursäkta Videfix va bara tvungen den va så bra. Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Medlem

Är det någon som har problem med att Spotify slutar fungera när skärmen släcks? Eller behåller er Desire kontakten med 3g-nätet så länge Spotify är igång oavsett om ni "idlar" telefonen?

Visa signatur

Vänligen,
Gabe

Permalänk
Medlem

Jag läste precis denna recensionen och bläddrar man ner kan man se jämförelser på bildkvaliteten på telefonen gentemot Iphone och Xperia 10. Resultatet är la sådär då HTC Desire har betydligt sämre bildkvalitet!

Stämmer detta eller kan man ställa in så att Desire får bättre bilder?

Permalänk
Medlem

Bara lägg till det faktum att Desire har blixt till skillnad från 3GS så förstår du att frågan inte är enkel att besvara. I nuläget slår Desire 3GS rent bildmässigt då det oftast är vid "mörkare" tillfällen man tar kort (typ på fester etc). Jag har sett bilder med jämförelser och tycker Desires kamera har mindre färger än 3gs men samtidigt mer detaljerade.

Visa signatur

Vänligen,
Gabe

Permalänk
Medlem

Hur ska man göra? Köpa mobilen för 4500 kr och välja sen surfpaket m.m., eller köpa den med nåt abbonemang där surf ingår.

Vad tycker ni?

Visa signatur

ASUS H97-PRO ATX |Intel Core i5 4670K 3.4 GHz | ASUS Radeon R9 270X 2GB DirectCUII TOP | A-DATA 8GB (2x4GB) 1600Mhz | Samsung EVO 840 120GB | WD 1TB Blue 7200rpm 64MB | Fractal Design Integra R2 750W | Corsair Carbide 330R | Samsung S24D590 PLS | Windows 7 Pro 64-bit

Permalänk

Någon som vet om det finns någon app som gör att man kan lägga in alla program som man har i "menyn" i någon form av mapp så att ex. spel blir samlade på ett ställe och program på ett annat?

Permalänk
Medlem

En fråga angående headset, finns det alternativ till det som kommer med? Skulle gärna ha ett som är bättre och in-ear varianten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av superduperkille:

Någon som vet om det finns någon app som gör att man kan lägga in alla program som man har i "menyn" i någon form av mapp så att ex. spel blir samlade på ett ställe och program på ett annat?

Tryck på "+" och välj mapp, så kan du lägga in det du vill i den mappen som du kan ha på någon av hemskärmarna, det finns som standard i luren. Sen håller du bara in och drar in programmet/spelet i mappen. Håll inne fingret på mappnamnet när du är inne i mappen för att byta namn på den.

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!