Permalänk
Medlem

Det billigaste hittils blir väl om man köper på Siba med siba-kortet. 5000kr -500kr = 4500kr. Dock inte så billigt att det faktiskt är värt att köpa därifrån.

Visa signatur

Gigabyte P35 DS3 -- Intel Core2Quad 8300 @ 3GHz-- XFX 5830 1GB -- Corsair Dominator 4096MB 1066mhz -- Fractal Design Define R2 -- 60GB OCZ SSD - 320GB Samsung -- Fractal Design 550W

Permalänk
Medlem

NetOnNet tar 4695kr för Desire.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aMpari
Man skulle kunna kalla det enkel dual touch/pinch to zoom - mer avancerade saker verkar inte fungera så bra.

Det beror ju på hur appen är utvecklad och väljer att hantera skärmen. Den klarar ju dubbla punkter så länge de punkterna inte korsar varandra. Detta har ju mer om hur utvecklaren väljer att utnyttja hårdvaran.

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

Random butiker med preliminära leveransdatum och priser.

Webhallen - 2010-04-12 - 4790kr
CDON - 2010-04-12 - 4789kr
Komplett - 2010-04-10 - 5199kr
InWarehouse - 2010-04-10 - 4790kr
Netonnet - 2010-04-10 - 4695kr
Elgiganten - 2010-04-15 - 4690kr
Pccity - 2010-04-12 - 4690kr

Verkar som att Netonnet, Inwarehouse och komplett är först med telefonen (på lördag), jag har inte hittat någon butik som har fått in den eller får in den imorgon.

Jag måste dock vänta till löning :(! Vill ha den nu!

Permalänk
Medlem

Tittade på legend idag, verkar som en superb mobil. Fantastisk byggkvalité och den kändes riktigt rapp i menyerna. Vad gör att man vill hellre ha desire?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
Tittade på legend idag, verkar som en superb mobil. Fantastisk byggkvalité och den kändes riktigt rapp i menyerna. Vad gör att man vill hellre ha desire?

1ghz Snapdragon istället för äldre 600mhzare

3.7" skärm med 800x480 i upplösning istället för 3.2" med 320x480.

Det räcker väl?

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chigurh
Random butiker med preliminära leveransdatum och priser.

Webhallen - 2010-04-12 - 4790kr
CDON - 2010-04-12 - 4789kr
Komplett - 2010-04-10 - 5199kr
InWarehouse - 2010-04-10 - 4790kr
Netonnet - 2010-04-10 - 4695kr
Elgiganten - 2010-04-15 - 4690kr
Pccity - 2010-04-12 - 4690kr

Verkar som att Netonnet, Inwarehouse och komplett är först med telefonen (på lördag), jag har inte hittat någon butik som har fått in den eller får in den imorgon.

Jag måste dock vänta till löning :(! Vill ha den nu!

Den 10:e verkar tyvärr osannolikt. Brukar inte komma några leveranser på lördagar... Det kan ju förstås vara så att de redan har den hemma men väljer att släppa den då (ännu mer osannolikt).

Visa signatur

Lian-li PC-011 Dynamic Phanteks Revolt Platinum ROG STRIX X670E-A GAMING 7950X3D NZXT Kraken Elite 360 32GB Corsair Titanium 6000MHz Powercolor 7900XTX Hellhound Crucial T700 2TB Vertex Pok3r MX Brown AOC Agon Pro AG276QZD Logitech G502+ & Powerplay ...lagrar gör jag på Synology 920 32TB.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hulle
1ghz Snapdragon istället för äldre 600mhzare

3.7" skärm med 800x480 i upplösning istället för 3.2" med 320x480.

Det räcker väl?

/hulle.

Legend tycker jag var väldigt liten och smidig. Desire ser stor och klumpig ut och dessutom i plast. Den större skärmen ser jag lite som en nackdel än fördel.

Märker man de där 400 MHzen? När märker man dem?

Edit: Om man har en legend och med ett abb med några gb med 3ginternet. Kan man då dela ut internetet på wlanet eller bluetooth? Så att man slipper ha dongel till sin netbook.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
Legend tycker jag var väldigt liten och smidig. Desire ser stor och klumpig ut och dessutom i plast..

Verkar inte vara någon större skillnad i storlek/vikt iaf.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?j=563575,563573,468231,538...

Tog med några till telefoner i jämförelsen också.

Visa signatur

Dator: i5-13600K, Asus Prime Z690-P, Noctua NH-D14, Kingston Fury Beast RGB 32GB DDR5-6000, Gigabyte RTX 4090 gaming OC, Seasonic Platinum SS-1000XP, Lian-Li Lancool 215, Samsung 980Pro 2TB M.2 NVME, Acer Predator XB323QKNV 4k 144Hz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Milky Way
Verkar inte vara någon större skillnad i storlek/vikt iaf.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?j=563575,563573,468231,538...

Tog med några till telefoner i jämförelsen också.

Spännande!! Stämmer det att legend har fm-sändare?!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
Spännande!! Stämmer det att legend har fm-sändare?!

Nej den har ingen fmsändare antagligen har de skrivit fel och menar FM mottagare.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
Spännande!! Stämmer det att legend har fm-sändare?!

Ser så ut.

Båda har fm-radio. Legend har fm sändare också.¨
vad är det som blir bättre med en fm sändare i mobilen? Blir det mindre störningar allså?

Permalänk
Medlem

Vad är HTC Incredible? Står att den ska komma ut den 25 april. Väldigt lika specs som Desire men lite mindre och väger lite mindre. Finns inga bilder dock!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
Spännande!! Stämmer det att legend har fm-sändare?!

Ja det har den. http://www.htc.com/www/product/desire/specification.html

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chigurh
Vad är HTC Incredible? Står att den ska komma ut den 25 april. Väldigt lika specs som Desire men lite mindre och väger lite mindre. Finns inga bilder dock!

Hmm den har nått jag saknar på Desire nämligen 8 megapixel kamera.

*edit*
Htc Incredible?

Battery: 1300 mAh?
Desire har 1400 och det tycker många recensioner är lite lågt, de vill helst ha 1500 mAh.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chigurh
Vad är HTC Incredible? Står att den ska komma ut den 25 april. Väldigt lika specs som Desire men lite mindre och väger lite mindre. Finns inga bilder dock!

Ja det har den. http://www.htc.com/www/product/desire/specification.html

Fast det där var en Desire. Och stod inget om fm-sändare vad jag kunde se. Det är alltså ingen radio mottagare jag letar efter utan en sändare. Min w980 har det och det är en användbar funktion.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stefanken
Ser så ut.

Båda har fm-radio. Legend har fm sändare också.¨
vad är det som blir bättre med en fm sändare i mobilen? Blir det mindre störningar allså?

Bättre och bättre - det är en kul och ibland användbar feature, om det är bra kvalitet på sändaren. Låt säga att du vill att alla i ett större rum ska lyssna på en grej på din telefon, men du har ingen dator till hands. Du har bara en vanlig stereo/radio. Ställ då bara in sändaren på en valfri radiofrekvens, typ "87,4" eller någon där det inte är någon radiokanal som hörs. Sedan ställer du in samma frekvens på stereon/radion och voila - du kan höra allt du gör ur telefonen på stereon. Räckvidden brukar dock vara dålig beroende på. En bra ren FM-sändare kan sända långt, som Audia X DGT-301 som har en räckvidd på 10 meter enligt specifikationerna, men som jag har använt på 30 m utan problem.

Permalänk
Medlem

Jag vill så gärna ha HTC Desire!! Men två saker som får mig att tveka på den:

1: Den svarta versionen verkar snyggare och jag skulle helst vilja köpa den.

2: HTC Evo 4G verkar snyggare, bättre, grymmare osv men osäkert om den kommer till Sverige inom de närmaste månaderna.

Vad tycker ni, ska man vänta på en svart Desire eller t om vänta på Evo 4G ??

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av widez
Jag vill så gärna ha HTC Desire!! Men två saker som får mig att tveka på den:

1: Den svarta versionen verkar snyggare och jag skulle helst vilja köpa den.

2: HTC Evo 4G verkar snyggare, bättre, grymmare osv men osäkert om den kommer till Sverige inom de närmaste månaderna.

Vad tycker ni, ska man vänta på en svart Desire eller t om vänta på Evo 4G ??

Det är sagt att Evo 4G inte kommer till Europa, just den varianten ska vara gjord för usa.
Kan alltid komma liknande model senare i Europa men inget sagt om det.

Och det finns ingen information om svart Desire i Sverige än, bara att det är en återförsäljare i England som har den.

Själv blev jag mer frestad av Htc Incredible som är som en Desire (lite annorlunda utseende) och har 8 megapixel kamera.
Den ska lanseras i slutet av april och finns i svart.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Jag har Legend och jag är toknöjd, den är så sjukt snygg och bra som fan!

Är det någon som vet hur man klockar processorn? Det hade varit kul att testa ifall den kan bli ännu kvickare än vad den redan är

Visa signatur

Antec Three Hundred | Gigabyte P35 | Gigabyte Radeon 4850 512MB | Corsair XMS2 Xtreme 6400 2x2GB | Intel Core 2 Duo E8400 @ 4.0 GHz | Corsair HX620W | Windows 7 Ultimate RC

Permalänk
Medlem

Är det någon som vet om Desire har samma sorts plast som Heron? Alltså samma material?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wounds
Den 10:e verkar tyvärr osannolikt. Brukar inte komma några leveranser på lördagar... Det kan ju förstås vara så att de redan har den hemma men väljer att släppa den då (ännu mer osannolikt).

Japp för nu har komplett ändrat till den 17:e. (som också är en lördag)

Jobbigt. Men den som väntar på något gott.

Permalänk

Jag har beställt en HTC Desire, men jag kan inte hitta hur mycket minne som ingår i telefonen? Finns det något mer minne (utöver ramminnet då, som jag antar inte används för permanent lagring..), förutom miniSD-kortplatsen?

Permalänk
Medlem

Det verkar som att det medföljer 4gigg minne.

Visa signatur

HTPC: [MSI FM2-A75IA-E53 mITX] [AMD A6 5400k] [Corsair 4x2Gb 1600Mhz] [SSD Intel 120Gb 330] [WD 6Tb] [LiteOn iHBS112 BR-brännare] [SilverStone Grandia GD05B] [Antec 350w PSU]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av datanatet
Jag har beställt en HTC Desire, men jag kan inte hitta hur mycket minne som ingår i telefonen? Finns det något mer minne (utöver ramminnet då, som jag antar inte används för permanent lagring..), förutom miniSD-kortplatsen?

Storage

ROM: 512 MB
RAM: 576 MB

http://www.htc.com/europe/product/desire/specification.html

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hamre
Japp för nu har komplett ändrat till den 17:e. (som också är en lördag)

Jobbigt. Men den som väntar på något gott.

Har du bestämt dig på att köpa från komplett? Eller det kanske bara var ett exempel? Finns i alla fall billigare. Exempel:

Webhallen 4790 kr 2010-04-14 (Onsdag)
Elgiganten 4 690kr 2010-04-16 (Fredag)

Permalänk
Medlem

Någon som vet var MediaMarkt tar för telefonen?

/ Petter

Permalänk
Medlem

Fått mail ikväll från Dustin om ändrat leveransdatum till 22a... nu börjar jag bli wedigt pisst på detta...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lAlAz0r
Någon som vet var MediaMarkt tar för telefonen?

/ Petter

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
Inga prisuppgifter från Mediamarkt än, pratade med dom häromdagen.

Permalänk
Medlem

Phone house i Falun sade att de skulle få telefonerna idag och få börja sälja dom imorgon.

Visa signatur

I5 9600K, RTX 2070, 16GB 2600mhz ram

Permalänk
Medlem

Enligt 3 igår:

"Status på HTC Desire: Nu är sändningen på svensk mark, på en lastbil som är på väg till Kalmar. Det betyder att de borde komma fram så att vi kan leverera till er under onsdagen."

Visa signatur

Woot!