Playstation 3-tråden, del 3

Permalänk
Medlem

Mitt PS3 60 GB dog precis. Ett trevligt Red Light od Death. Hur ska ja gå tillväga nu? Mitt COD MW2 är inne i konsolen och går inte få ut. Ska ja skicka enheten till Sony eller är de bara o köpa ny skit som gäller ?

PS3an stod bara i standbyläge och dog helt plötsligt... Detta suger så jävla mycket så ja vet inte va ja ska göra.

Edit: Spännande, nu startar den igen:S Dör väll så fort den blir varm igen antar ja

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

okej testade gamla Worms som jag hade till PSone och får samma som dig en kant runt, kan vara att spel som inte är uppdaterade till 720p gör så? kan även vara att det har något med TVn att göra, jag har en LCD HD-ready (dvs 720p) med 1366×768 upplösning, kan ha med det att göra vet inte men som sagt får samma resultat så troligen något standard?

Har även jag en 720p tv...
Så länge spelen fungerar och ser någorlunda ok ut så går det väll!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Skrivet av Aki||es:

Mitt PS3 60 GB dog precis. Ett trevligt Red Light od Death. Hur ska ja gå tillväga nu? Mitt COD MW2 är inne i konsolen och går inte få ut. Ska ja skicka enheten till Sony eller är de bara o köpa ny skit som gäller ?

PS3an stod bara i standbyläge och dog helt plötsligt... Detta suger så jävla mycket så ja vet inte va ja ska göra.

Edit: Spännande, nu startar den igen:S Dör väll så fort den blir varm igen antar ja

Har du ingen garanti kvar, vilket jag antar. Så gör som jag och tusentals andra. Fixa det själv! Känner du att du är någorlunda händig så klarar du nog det.

Jag följde denna guiden.
http://www.youtube.com/watch?v=4_Ic1_TY-GU&annotation_id=anno...

Visa signatur

Rebelution Stick Figure
Q9300 | 9800GTX 512MB | Corsair Dominator 4096MB

Permalänk

Om ett namn i friends listan är rött innebär det att personen tagit bort en från sin lista?

Visa signatur

Everyone hates me because I'm paranoid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cartoonhero:

Om ett namn i friends listan är rött innebär det att personen tagit bort en från sin lista?

Nej det är bara att han valt fägen röd på sin profil du kan göra det samma bara googla hur.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Avstängd

Går det att lira PSP spelen på PS3an utan en PSP?

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Entusiast

glöm mina tidigare frågor. angående psp spel på ps3an, skulle jag också gärna vilja veta. finns ju en del sjyssta psp spel man hade velat spela där isåfall.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Vissa går tror jag med de flesta om du läser beskrivningen står det att de faktiskt kräver ett PSP för att du ska kunna spela

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

PSX spelen kan spelas på PSP och PS3.

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aki||es:

hur hade du konsllen placerad?

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk

3D-spel till PS3 i juni

Synd att man precis köpt en projektor som inte stödjer 3D. Vad tror ni, kommer 3D-spel att slå på PS3:an eller får vi vänta på nästa generation?

Visa signatur

Citera.mig.för.svar.][resaomkring.blogspot.com][ Intel I5 2.66GHz.4GB DDR3.ATI HD4670][ @Twitter
'We would like to see most of the human race killed off because it is unworthy, it is unworthy of the gift of life' - Behemoth - Antichristian Phenomenon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bergmanman:

3D-spel till PS3 i juni

Synd att man precis köpt en projektor som inte stödjer 3D. Vad tror ni, kommer 3D-spel att slå på PS3:an eller får vi vänta på nästa generation?

Vissa spel kommer säkert vara nice i 3D men tror det mest kommer vara en "kul grej" för många, kommer ta dem flera år innan tillräckligt många köpt TVs som klarar det, skulle tro att blir det "standard" är det till nästa generation som tidigast ja.

Visa signatur

- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Men ps3 har bara hdmi 1.3. det krävs 1.4 för 3D..... ?

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Avstängd

Hur kan uncharted 2 fortf kosta nästan 600 kr? .. Blir väl att vänta 2 år till innan man köper det.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mupp3n:

Hur kan uncharted 2 fortf kosta nästan 600 kr? .. Blir väl att vänta 2 år till innan man köper det.

Går på ca 450kr med frakt på gameplay.co.uk

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Pimpim666:

Går på ca 450kr med frakt på gameplay.co.uk

300 kr från thehut.

Men jag kan inte betala på direkten, och vill helst inte göra det heller.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Någon som har testat att lämna in sin ps3 pga att de tog bort linux stöd?

Visa signatur

Bättre än din.
Tagga mig för svar i trådar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mupp3n:

Amazon.co.uk: Used and New: Uncharted 2: Among Thieves (PS3)
Begagnat för 21,98£ (ca.245kr)

Men med tanke på vad Cod:MW kostar ännu idag så lär du nog som sagt få vänta i 2år om du skall köpa det billigt!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Elmoth:

Amazon.co.uk: Used and New: Uncharted 2: Among Thieves (PS3)
Begagnat för 21,98£ (ca.245kr)

Men med tanke på vad Cod:MW kostar ännu idag så lär du nog som sagt få vänta i 2år om du skall köpa det billigt!

Amazon = Direktbetalning, kan ej göra det. Kan endast acceptera Faktura/Postförskottsbetalningar för tillfället. ;/

Och ja, mw kostar en hel del...
Konstigt att PS3ans mest hypade spel Killzone 2 ligger nere på 200 kr dock..

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mupp3n:

Amazon = Direktbetalning, kan ej göra det. Kan endast acceptera Faktura/Postförskottsbetalningar för tillfället. ;/

Och ja, mw kostar en hel del...
Konstigt att PS3ans mest hypade spel Killzone 2 ligger nere på 200 kr dock..

Direkt betalning och direktbetalning, med VISA eller Mastercard så behöver du ju inte betala direkt inte!
Skaffa ett kreditkort om du inte har ett!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Elmoth:

Direkt betalning och direktbetalning, med VISA eller Mastercard så behöver du ju inte betala direkt inte!
Skaffa ett kreditkort om du inte har ett!

Kreditkort är väl endast för folk som har lön?
Bankkort är väl för dom som inte har?

Och kredit kostar väl pengar?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mupp3n:

Tror inte det kostar något att skaffa ett kreditkort och tror nog att du kan få ett fast du inte har någon lön, någon sorts inkomst har du väll och ifall du inte har det och är under 18år så kan du nog få ett ifall föräldrarna godkänner det! (Om du inte är 13år förstås!)

Med VISA har du ju ingen ränta heller om du betalar allt på en gång när räkningen kommer men det kostar ju en liten årsavgift att ha det!
Master card är det samma med förrutom att det inte finns någon årsavgift men det är istället alltid en "liten" ränta på alla inköp.

Gå till din bank och fråga!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mupp3n:

Har man ingen lön är det väl inte lönt att ha bankkort heller?

Årskostnader är det väl både på båda slagen. Sen kostar det naturligtvis ränta om man inte betalar inom x antal dagar. Jag har 30 dagar eller något sådant på mitt allkort från handelsbanken. Dessutom kan man ju ha en positiv balans på sitt kreditkort. Fördelen är att du lättare kan häva köp, det ingår reseförsäkringar etc etc.

Kreditkort ftw!

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Elmoth:

Tror inte det kostar något att skaffa ett kreditkort och tror nog att du kan få ett fast du inte har någon lön, någon sorts inkomst har du väll och ifall du inte har det och är under 18år så kan du nog få ett ifall föräldrarna godkänner det! (Om du inte är 13år förstås!)

Med VISA har du ju ingen ränta heller om du betalar allt på en gång när räkningen kommer men det kostar ju en liten årsavgift att ha det!
Master card är det samma med förrutom att det inte finns någon årsavgift men det är istället alltid en "liten" ränta på alla inköp.

Gå till din bank och fråga!

Är över 18, men enligt morsan och ett par andra man snackat med, så gäller det att ha en fast lön för att få ha ett kreditkort i sitt eget namn. Men kanske inte stämmer, vet bara att man kan använda ett visa/mastercard bankkort att betala med också.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mupp3n:

Är över 18, men enligt morsan och ett par andra man snackat med, så gäller det att ha en fast lön för att få ha ett kreditkort i sitt eget namn. Men kanske inte stämmer, vet bara att man kan använda ett visa/mastercard bankkort att betala med också.

Tror att reglerna är över 18år och någon form av inkomst måste du ha, vet dock inte vad för krav det är på inkomsten!
Har hört att VISA har någon form av studerande kreditkort ocå!

Gå till banken och fråga, banken vet säkert mer än din mamma!

EDIT:
För att få möjligheten att använda ett sådant här fördelaktigt kort krävs det att man är över arton år (en del kort har sexton år som gräns) och har en fast inkomst. För de som studerar beviljas ibland CSN som godkänd inkomst.

Fördelar med kreditkort | Skaffa kreditkort

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem

Man kan ha VISA kort utan att ha någon som helst kredit på det,
fick mitt visa när jag fyllde 16 år, via handelsbanken, då fick mina föräldrar skriva på att de godkände det.
Stog mellan det och Mastercard, men som 16 åring ville man flasha med ett VISA, hehe.

Och de funkar utmärkt att beställa från med på nätet, handla utomlands osv.
Allt ett VISA kan fast utan kredit, gotta love it

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem
Skrivet av RedFLip:

Man kan ha VISA kort utan att ha någon som helst kredit på det,
fick mitt visa när jag fyllde 16 år, via handelsbanken, då fick mina föräldrar skriva på att de godkände det.
Stog mellan det och Mastercard, men som 16 åring ville man flasha med ett VISA, hehe.

Och de funkar utmärkt att beställa från med på nätet, handla utomlands osv.
Allt ett VISA kan fast utan kredit, gotta love it

Tror det är olika, mitt första VISA fixade jag när jag inte hade någon som helst inkomst, blev ju dock spärrat när jag inte kunde betala årskostnaden. Mitt andra VISA som jag har nu var jag tvungen att ha inkomst för.
Men å andra sidan måste man ju till och med legitimera sig bara för att gå in på banken och plocka ut någon hundring om man glömt kortet vilket inte behövdes förr.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem

Tips till folk som bor i Stockholm, elgiganten i kungens kurva har ett gäng ps3 slim 120gig kvar för 2395:-
Känns som ett fint pris Införskaffade mig ett precis.

/Kale

Visa signatur

2006-09-21 - Dagen då Swec lyfte

Permalänk
Avstängd

Nåt vettigt på PSN än?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Som vadå?

Nästa uppdatering är imorgon (tisdag) Men jag har inte läst att det ska komma nått kul direkt.

Visa signatur

^^^
@¿@
o