Playstation 3-tråden, del 3

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Cyberz:

Som vadå?

Nästa uppdatering är imorgon (tisdag) Men jag har inte läst att det ska komma nått kul direkt.

Som spel, värda att köpa, sådant som inte finns till andra plattformar.
Tycker dom bör fan ta och sälja riktiga spel via PSN också, och lägga dit PS2 spelen som classics. Fatta vad dom lär sälja, men det verkar dom skita i.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mupp3n:

Som spel, värda att köpa, sådant som inte finns till andra plattformar.
Tycker dom bör fan ta och sälja riktiga spel via PSN också, och lägga dit PS2 spelen som classics. Fatta vad dom lär sälja, men det verkar dom skita i.

Ps2 spel funkar inte på PS3 så det kan ju vara en av orsakerna!
Mera PS1 spel skulle jag dock vilja se, har fått köpa en massa PS1 spel från Amazon för att dom inte finns på PSN!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Elmoth:

Ps2 spel funkar inte på PS3 så det kan ju vara en av orsakerna!
Mera PS1 spel skulle jag dock vilja se, har fått köpa en massa PS1 spel från Amazon för att dom inte finns på PSN!

Dom funkar genom emulering och allt sony skulle behöva göra är att implementera nåt via update..
Fler PS1 spel hade inte varit fel heller. Men skulle vilja se mer fullspel också, spel som funnits ute i kanske 6mån borde då släppas på psn.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mupp3n:

Dom funkar genom emulering och allt sony skulle behöva göra är att implementera nåt via update..
Fler PS1 spel hade inte varit fel heller. Men skulle vilja se mer fullspel också, spel som funnits ute i kanske 6mån borde då släppas på psn.

Läste på nått ställe om detta...
PS2 spel fungerar genom emulering men Sony vill inte göra sig besvärad av detta och tycker att det är upp till spel utvecklarna och jag kan tänka mig att utvecklarna är inte så intresserade av att lägga en massa tid på gamla spel som troligtvis inte kommer att sälja lika mycket som nya spel!
Vi kan ju alltid hoppas att det börjar dyka upp PS2 spel nångång...

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mupp3n:

Som spel, värda att köpa, sådant som inte finns till andra plattformar.
Tycker dom bör fan ta och sälja riktiga spel via PSN också, och lägga dit PS2 spelen som classics. Fatta vad dom lär sälja, men det verkar dom skita i.

Första versionerna av PS3 hade stöd för PS2spel och därför utvecklade inte speltillverkarna spel till PS3 när dom kunde nå två marknader genom att tillverka spel till PS2 istället.
Därför tog Sony bort stödet så att speltillverkarna skulle utveckla spel som använder sig av hårdvaran PS3 har att erbjuda.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Första versionerna av PS3 hade stöd för PS2spel och därför utvecklade inte speltillverkarna spel till PS3 när dom kunde nå två marknader genom att tillverka spel till PS2 istället.
Därför tog Sony bort stödet så att speltillverkarna skulle utveckla spel som använder sig av hårdvaran PS3 har att erbjuda.

Hur vet man om ens ps3:a har stöd för PS2-spel? Vore kul att veta om gamla ps2:an har gjort sitt

Visa signatur

R7 5800X - RTX 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av wasidop:

Hur vet man om ens ps3:a har stöd för PS2-spel? Vore kul att veta om gamla ps2:an har gjort sitt

4 USB portar. 60GB ver som släpptes först.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Pimpim666:

Första versionerna av PS3 hade stöd för PS2spel och därför utvecklade inte speltillverkarna spel till PS3 när dom kunde nå två marknader genom att tillverka spel till PS2 istället.
Därför tog Sony bort stödet så att speltillverkarna skulle utveckla spel som använder sig av hårdvaran PS3 har att erbjuda.

Vad har det med det jag skrev att göra?
Om Sony lägger till PS2 som classics (utvalda spel..kanske 50st..som var riktiga hits förut) så kommer ju dom tjäna pengar samtidigt som utvecklarna tjänar lite extra fickpengar på gamla spel.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av wasidop:

Hur vet man om ens ps3:a har stöd för PS2-spel? Vore kul att veta om gamla ps2:an har gjort sitt

Finns även 20gb och 80gb versioner som det går att spela PS2 spel på!

dessa modeller skall det gå att spela PS2 spel på:

20GB CECHBxx (NTSC) Hardware-based PS2 emulation
60GB CECHAxx (NTSC) Hardware-based PS2 emulation
60GB CECHCxx (PAL) Partially software-based PS2 emulation
80GB CECHExx (NTSC) Partially software-based PS2 emulation

Har sett en gång en lista med alla PS3 modeller och deras bakåt kompabilitet, skall länka om jag hittar den!

EDIT: Hittade listan! Scrolla ner till den andra "tabellen"!
PlayStation 3 Secrets

Verkar dock som den ända versionen av 80gb som kan köra PS2 spel är amerikansk så tum regeln är att det endast är 60gb versionerna som kan köra PS2 spel!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem

Elmoth. Visst det finns flera modeller.
Men tänk att i sverige är det PAL som gäller och då är det bara en maskin.
Visst många som ex. som mig importerat en enhet. Men ändå PAL vi måste hålla oss till.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Entusiast

Någon annan som har skaffat Lost Planet 2? Sjukt roligt 4player co-op spel, har hört att det är tråkigt å lira själv med AI'n men när man kan spela igenom hela spelet i 4p online co-op vem fan lirar ensam? Online lägena är riktigt roliga dom också (deathmatch osv).

Hade vart kul å lira med några här ifall det var möjligt.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Firkraag:

Någon annan som har skaffat Lost Planet 2? Sjukt roligt 4player co-op spel, har hört att det är tråkigt å lira själv med AI'n men när man kan spela igenom hela spelet i 4p online co-op vem fan lirar ensam? Online lägena är riktigt roliga dom också (deathmatch osv).

Hade vart kul å lira med några här ifall det var möjligt.

Lost Planet 2 är väldigt pixligt och Multiplayern laggade apa, dessutom verkar ljuden miss-placed. Så jag lär defo inte skaffa det. 1an är den bästa och skall spelas på PC.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Entusiast

Lost planet 2 har riktigt bra grafik, Multiplayern laggar inte alls med tanke på att man lirar med folk över hela världen, och ljuden låter bra. Spelade du co-op demot som släpptes för drygt ett år sedan? Det är ganska gammalt och hade en varning i början att spelet var work in progress.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Firkraag:

Lost planet 2 har riktigt bra grafik, Multiplayern laggar inte alls med tanke på att man lirar med folk över hela världen, och ljuden låter bra. Spelade du co-op demot som släpptes för drygt ett år sedan? Det är ganska gammalt och hade en varning i början att spelet var work in progress.

Nej, multiplayer demot som släpptes för inte så längesedan.
Grafiskt är det pixligt faktiskt, fick lite eftersläpningar och sedan var ljuden inte alls korrekta, jag hörde folk skjuta bakom mig när dom faktiskt var långt åt skogen framför mig.

Och det var riktigt laggigt, folk dödade mig utan att skjuta på en, sedan dör man och DÅ skjuter dom, hände även att man skjöt en rocket rakt på någon.. med en Mech men han springer vidare, och dör ett par sekunder senare.
Sedan var det någon djungelbana där man såg vita små prickar i buskar och träd, speciellt gräs.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Entusiast

Konstigt, har absolut inga utav de problemen som du nämner. Varken i MP demot eller Retail.

Edit: Har inget surround ljud, så den biten kan jag inte kommentera. I stereo läge tycker jag det låter bra dock.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Fasen, funderar på damma av mitt PS3 för lite plinkande.

Tips på spel? Gärna något man kan adda på friendlist och plinka ihop.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

Fasen, funderar på damma av mitt PS3 för lite plinkande.

Tips på spel? Gärna något man kan adda på friendlist och plinka ihop.

Finns bara ett spel som gäller just nu "Red Dead Redemption" Sjukt bra western spel från Rockstar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buffaz:

Finns bara ett spel som gäller just nu "Red Dead Redemption" Sjukt bra western spel från Rockstar

Som tyvärr inte är optimerat för PS3. Hoppas verkligen att R* patchar spelet snart.

Visa signatur

Jodå... såatte.. nädå...

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Mupp3n:

1an är den bästa och skall spelas på PC.

Lost planet 1 är bland de sämsta spel jag någonsin spelat..... Ingen känsla, ingen story, fjantiga vapen och känslan av konsollportning är överväldigande....

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Newklear:

Lost planet 1 är bland de sämsta spel jag någonsin spelat..... Ingen känsla, ingen story, fjantiga vapen och känslan av konsollportning är överväldigande....

Story har det, känsla har det, bra vapen och kände ingen "konsollportning" när jag spelade det.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

Lost planet 1 är bland de sämsta spel jag någonsin spelat..... Ingen känsla, ingen story, fjantiga vapen och känslan av konsollportning är överväldigande....

Håller med dig. Körde inte speciellt långt innan den åkte ur datorn.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Pimpim666:

Håller med dig. Körde inte speciellt långt innan den åkte ur datorn.

Jag försöker sätta mig ner med det ibland bara för att jag vill se om det faktiskt händer nåt i slutet... Story'n har sugit hittils, men det kanske tar sig i slutscenen?

Sen tror jag att 2'an kan bli bra, från vad jag sett hittils, och då vill man ju ha kört föregångarern.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Om det fortfarande inte är någon som har God of War III precis som mig har Play.com ett specialerbjudande på det för 35 euro. Gäller dock endast idag så inte mycket tid kvar!

Visa signatur

I7 7700k, Asus ROG STRIX Z270i, Geforce GTX 1070 mini ITX, Lian-Li PC-Q04

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Chobi:

Om det fortfarande inte är någon som har God of War III precis som mig har Play.com ett specialerbjudande på det för 35 euro. Gäller dock endast idag så inte mycket tid kvar!

TheHut.com: God of War 3 PS3
37pund 24/7.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mupp3n:

Det är ju fortfarande 10 euro dyrare. Jag brukar vänta tills spelen kostar under 400kr innan jag köper dem.

Visa signatur

I7 7700k, Asus ROG STRIX Z270i, Geforce GTX 1070 mini ITX, Lian-Li PC-Q04

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Chobi:

Det är ju fortfarande 10 euro dyrare. Jag brukar vänta tills spelen kostar under 400kr innan jag köper dem.

37.00 GBP = 43.7436 EUR

6 Euro!

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mupp3n:

37.00 GBP = 43.7436 EUR

6 Euro!

~44-35=9 Euro!

Visa signatur

I7 7700k, Asus ROG STRIX Z270i, Geforce GTX 1070 mini ITX, Lian-Li PC-Q04

Permalänk
Medlem

Hejsan på er, har precis inhandlat ett ps3 250gb nu. Och undrar lite va man kan göra med det mer än o spela. Skulle vilja flytta över lite filmer o så från datorn, funkar det? Och kan ps3 spela upp de större formaten så som mkv avi osv?

Permalänk
Keeper of Traditions

Hmm, 2800 för ett 250GB PS3, det känns ganska värt... Det kliar i fingrarna, vill också ha ett PS3

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Newklear:

Hmm, 2800 för ett 250GB PS3, det känns ganska värt... Det kliar i fingrarna, vill också ha ett PS3

Billigt, köpte min 120 för 3k..

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200