Permalänk

HTC Desire vs Iphone 3GS

Tänkte tipsa om en recension en kompis till mig har gjort där han har ställt Desire mot Iphone 3GS:

http://www.hard.se/apple-iphone-3gs-vs-htc-desire/

Rätt intressant för den som är i köpartagen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Notis – Det stämmer som vissa andra har nämnt att Desire inte stödjer Wlan och Bluetooth samtidigt, något som inte har stört mig något då jag sällan använder BT.

Märkligt. Flera som har bekräftat att det inte är några som helst problem med WiFi och BT samtidigt.

http://www.minhembio.com/forum/index.php?s=&showtopic=260375&...

Permalänk
Medlem

Har precis ändrat min beställning från iPhone till Desire. Hoppas jag slipper ångra att jag inte inväntade iPhone 4G.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

Desire har kompass. Desire kan multitaska. Android är bättre (enligt) mig än iPhoneOS. Jag är glad över att jag inte lyssnade på det som förespråkade iPhone, är så jäkla nöjd med min Desire.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valiumballong:

Desire har kompass. Desire kan multitaska. Android är bättre (enligt) mig än iPhoneOS. Jag är glad över att jag inte lyssnade på det som förespråkade iPhone, är så jäkla nöjd med min Desire.

Iphone har kompass. Iphone JB kan multitaska =P

Själv får jag nog min Desire nästa vecka =/ Dom e ju slut överallt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sper:

Iphone har kompass. Iphone JB kan multitaska =P

Själv får jag nog min Desire nästa vecka =/ Dom e ju slut överallt!

Haha, jag tror han nämnde det där om kompass bara för att det stod lite felaktigt i "guiden" som tråden handlar om.

Kul läsning på hard.se i alla fall :).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sper:

Iphone har kompass. Iphone JB kan multitaska =P

Själv får jag nog min Desire nästa vecka =/ Dom e ju slut överallt!

Vid jämförelser skall man utgå från det skick varan levereras. För de som har 3GS så blir multitasking dock tillgängligt efter sommaren.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Vid jämförelser skall man utgå från det skick varan levereras. För de som har 3GS så blir multitasking dock tillgängligt efter sommaren.

Mja de kan man tycka. Men fotfarande så är ju Iphonen snart 1 år gammal och först nu i sådant fall kan en telefon konkurera med den i orginal skick. Men en JB iphone gör den så pass mycke bättre på många sätt att man måste ta de i akt oxå. Särskilt när de flesta vill modda sina telefoner för att få ut de mesta av den.

Jag antar att man inte kommer få se en jämförelse med en JB iphone med alternative saker mot en Desire på samma vilkor.

Permalänk
Medlem

Tycker apple har lyckats ganska bra som har gjort en mobil som ännu jämförs med de nyaste mobilerna

Skrivet av Dr.Mabuse:

Vid jämförelser skall man utgå från det skick varan levereras. För de som har 3GS så blir multitasking dock tillgängligt efter sommaren.

Isf är inte androids multitasking häller något att komma med eftersom det vad jag vet inte finns någon task killer om man inte installerar den själv. Och det är många som klagat på att android blir trögt om man inte stänger ner program nu som då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HypeX:

Tycker apple har lyckats ganska bra som har gjort en mobil som ännu jämförs med de nyaste mobilerna

Isf är inte androids multitasking häller något att komma med eftersom det vad jag vet inte finns någon task killer om man inte installerar den själv. Och det är många som klagat på att android blir trögt om man inte stänger ner program nu som då.

Kan inte yttra mig om hur det är för alla Androidmobiler men Hero och Desire sköter det relativt bra på egen hand. Det man vinner på i så fall med egen task-hantering är att batteritiden blir bättre.

Program som TasKiller bör inte överanvändas då man faktiskt inte behöver stänga appar som kör... e dock bra att ha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HypeX:

Tycker apple har lyckats ganska bra som har gjort en mobil som ännu jämförs med de nyaste mobilerna

Isf är inte androids multitasking häller något att komma med eftersom det vad jag vet inte finns någon task killer om man inte installerar den själv. Och det är många som klagat på att android blir trögt om man inte stänger ner program nu som då.

Det är väl inget snack om saken att Apple satte ribban med sin iPhone. Här på jobbet är det dock flera som har Android-telefoner och de känner inte igen sig i att deras telefoner blir långsamma. Så man ska alltid ta andrahandsuppgifter med en nypa salt. Nu kommer jag inte kunna avgöra det själv. Beställde nyligen en iPhone som jag försökte byta till Desire, men den förstnämnda har redan kommit...ja, ja...får väl JB:a.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk

Läste recensionen. Och lite andra forum. De flesta trådar är fyllda med massa "fanboys" och helt menlösa kommentarer. Personligen äger jag varken en iPhone eller en HTC, men har fingrat på båda en del. Och visst på pappret är Desire bättre än 3GS. Mer minne, snabbare CPU osv.. Men i slutändan spelar allt det där ingen roll. Det är vad man kan göra med det man har. Alltså slutresultatet. Nu låter det som att jag håller på på Apple här, men så är inte fallet. Den som kommer med den mest tillfredsställande lösningen för mig, är en vinnare. Och då spelar inte märket någon roll.

Senast igår lekte jag med HTC HD2. WOW vilken skärm. Hade faktiskt en 3GS bredvid och visst såg iPhonen dassig ut. Men efter att ha lekt lite med HD2:n, så la sig extasen. En storhet med iPhone är trotsallt dess upplägg. Allt går så lätt, intuitivt och smidigt. Behöver inte leta efter saker, de bara finns och fungerar. Och sen har man ju Appstore som är sjukt stor. Men visst stör man sig på att man inte kan köra drag´n´drop med sina mp3.

Det ultimata vore en lur som inte är "låst" (som iPhone), men med iPhones användargränssnitt.

Permalänk
Medlem

HD2 är inte ens Android.

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk

Jag vet att HD2 inte är en Android!!!

Ville bara kommentera HD2:n i jämförelse med en 3GS. För att det känns som att alla touchtelefoner numera ska jämföras med iPhone oavsett OS. Har provat SE X10 och X10 mini de är Android och nej jag är inte imponerad. Utan att vara Apple nörd.

Permalänk
Skrivet av punkarn89:

Jag vet att HD2 inte är en Android!!!

Har provat SE X10 och X10 mini de är Android och nej jag är inte imponerad.

Tacka fan för det, SE telefonerna har Android 1.6 (Donut). Ska du köpa idag så skall det vara 2.2 (FroYo).

Visa signatur

Förvirrad...

Permalänk
Medlem
Skrivet av SS_Martha:

Tacka fan för det, SE telefonerna har Android 1.6 (Donut). Ska du köpa idag så skall det vara 2.2 (FroYo).

Nja, 2.1 om man ska vara petig. Finns väl inga telefoner i Sverige som har 2.2 än.