Permalänk
Medlem

Corsair H50, fläkt?

Tjenare!

Ska nu köpa in en ny processor kylare och är lite sugan på Corsair H50.
Jag jag tittat runt på den lite och undrar en sak.
Den fläkten man sätter på den lilla svarta boxen, är den bra? och kan man byta ut den mot en annan?
Funderar på en 120mm röd LED fläkt.
Vilken fläkt är bäst?

MVH Fredrik

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av MrCronic:

kör två såna i PnP o tycker dom låter mer när dom tar in luft än när dom blåser ut :S

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Henrikfotograf:

kör två såna i PnP o tycker dom låter mer när dom tar in luft än när dom blåser ut :S

För att den sitter för nära gallret. Jag löst det genom att använda mig av en trasig fläkt som jag tog bort bladen/motorn på för att ha som en distans. Funkar hur fint som helst.

Visa signatur

Acer Aspire TimelineX 3820TG - Corsair F60

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leon1:

För att den sitter för nära gallret. Jag löst det genom att använda mig av en trasig fläkt som jag tog bort bladen/motorn på för att ha som en distans. Funkar hur fint som helst.

Kan man inte tänkas använda en lite snabbare typhoon som suger ut?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av IntelAti:

Kan man inte tänkas använda en lite snabbare typhoon som suger ut?

Hjälper inte då det är fläkten närmast gallret som vållar "problemet"

Visa signatur

Acer Aspire TimelineX 3820TG - Corsair F60

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leon1:

Hjälper inte då det är fläkten närmast gallret som vållar "problemet"

Tråkigt. Funderar att köpa typhoon 1850 rpm (skiter i ljudnivån). Den lär inte låta mer än fläkten corsair skicka med som jag kör på full effekt?

Permalänk

har precis skaffat en H50 kan inte säga att mina låter något under full load, men annars kan man skaffa noctua NH-D14 som det stått skriver i ett par trådar längre upp för mer kyl om man nu ska ha HT på tydligen annars om ljud nivån min låter iaf inget, byt till en Gentle Typhoon ifall du är kräsen behöver inte köra den i 1850 rpm men skiter du i ljudnivå så dra till med den

Visa signatur

[CPU: AMD Ryzen 5 5600X@ 4.85GHz ][GPU: ASUS GTX1070TI Strix][MB: Asus ROG Strix B550-F Gaming]
[RAM: G.Skill Aegis 32GB 3000MHz][DAC/Amp: Asus Xonar Essence One]
[Dator Lurar: Sennheiser HD650 & Beyerdynamic DT880 Pro 250Ω]

Permalänk
Medlem

Ok, tack!