Tankar och funderingar innan köp av dator.

Permalänk

Tankar och funderingar innan köp av dator.

Hejsan!

Brorsan ska få en ny dator och jag har satt ihop ett paket som jag tycker verkar bra. Han vill ha en speldator som är tyst och bra. Budgeten är på 10k. Här är datorn som jag satt ihop:

Nu till frågorna.

  1. Ser detta bra ut?

  2. Fungerar den här hårddisken för en speldator?

  3. Är det ett bra nätagg jag valt och vet ni om det är tyst?

  4. Är processorn för klen eller räcker denna?

Mvh Krille

Permalänk
Medlem

Köp en Intel Core i5 750. Det bästa vad jag vet om man ska ha Intel och ska spela!

Visa signatur

I5 9600K - Hyper 212 EVO - Corsair 3200MHz 4x8GB - ASUS Z390-F GAMING - 850 PRO 512GB - 860 EVO 500GB - Asus GTX1070 OC - EVGA Supernova G2 650w - Corsair Carbide 275R + Samsung Q60R 75" + Logitech Z906 + PS5

Permalänk
Medlem

^
Och ta ett modulärt agg, väldigt mycket bättre!(895 för 650W)
Ta Samsung Spintpoint F3 istället, till och med 9 kronor billigare på inet c:
/Starder

Permalänk
Medlem

Det kommer vara mycket bättre att satsa på i5.

Permalänk
Hedersmedlem

Ta de här grejerna istället.

och om han tvunget vill ha en 24 byt bara ut 21.5" då.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk

Tack för svaren!

Så ni tycker en i3 är dåligt val? Är det inte grafikkortet som jobbar mest när man spelar eller behövs det en bra processor också? Är väl mest dåligt gjorda spel som använder processorn mycket som tex gta4?

Angående nätagget så verkar inte den modulära versionen finnas i lager. Vad för skillnad är det på den och den icke modulära? Är det bara att det går ta bort sladdar på den modulära ? Ligger redan över budgeten fast om det krävs bättre saker får man ju köpa det.

Hårddisken kommer jag byta till en Samsung Spintpoint F3 istället. Såg att green disken bara använde 5400rpm.

Permalänk
Hedersmedlem

Nja det behövs ju en del processorkraft i spelen också men grafikkortet är ju det viktigaste men däremot andra grejer kommer gå segare med en i3.

Enda skillnaden på modulära är att det går att plocka bort sladdar man inte använder

Och angående 10k budget, så går det att få ihop nästan likadana saker som vi har nu, tänkte bara att grejerna du satt ihop kostade mer än 11k.
Vänta lite så sätter jag ihop ett paket på max 10k med skärm.

Så ja 10k budget.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk

Shysst förslag MulleEng. Nu har jag funderat lite och tycker nog mina päron få lägga ut de extra pengarna så brorsan få sig en dator som funkar ett tag. Så jag har satt ihop ett nytt förslag. Han ville ha 24" och det chassit jag hade innan. Här är iallafall förslaget. Det enda jag funderar över är om ni hört något negativt om nätagget ? För annars tror jag slår till på detta.

Permalänk
Hedersmedlem

Nepp det ser bra ut, angående nätagget så har jag inte hört något dåligt om det. Men jag har hört mycket bra om Fractal Designs andra nätaggserier Newton, Tesla är ju nylanserat men det håller garanterat Fractal Designs höga kvalitet.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.