Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Enkronan
Oki tror du dom kommer uppdatera MBP också? Eller att de nöjer sig med nuvarande konfig? Eller att de kanske uppdaterar till USB och SATA 3.0?:D

Kommer garanterat inte komma en ny 13" innan oktober iår. Och kommer det en galen update då, så köper ja den oxå. Flest mac's vid döden vinner

Visa signatur

Cmon lets have soma sex?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kaptenkaos
Kommer garanterat inte komma en ny 13" innan oktober iår. Och kommer det en galen update då, så köper ja den oxå. Flest mac's vid döden vinner

Ok deal brother jag ringer dig när jag är en sisådär 95 år och berättar hur många jag hunnit köpa under livets gång.:D:D

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JesperA
Nae jag var sjukt sugen på en 13" nu men jag vetifasen alltså, visst att dom uppdaterat C2D prollen till snabbare diton men känns ändå "gammalt" trots att i3 kanske inte skulle ge så där sjukt mycket prestandabumb! Hmm svårt val!

Jag får hoppas på att dom uppdaterar mbp igen när det är dags för mb(som enligt macrumors cykel borde vara om ca 40 dagar, så till skolan drar igång till hösten kanske dom finns). Jag tänker inte köpa en dator från samma generation som min nuvarande dator.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av turbi
Jag tänker inte köpa en dator från samma generation som min nuvarande dator.

Håller med att det är jävligt surt. 13tummare är ju perfekt storlek tycker jag, men att köra vidare på core2duo fortfarande?? Sitter en gammal core2duo i min stationära dator och den processorn måste väl vara 4år gammal tror jag.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem

Enligt rykte.

9400m heter den integrerade kretsen som gammla MBP har.

320m ska vara custom gjort för apple och mellan 50-80% snabbare än 9400m.

330GT ska i sin tur vara dubbelt så snabb som 320M.

Observera att i3 kommer dröjja i MBP 13" då nVIDIA ej får göra Core I styrkretsar, dvs integrerade grafiken måste då vara i3ans (sämmre än 320m).

Dock så enligt benchmarks är det följande:

Core 2 Duo P8800 (2,66ghz i MBP 13") får i benchmark: 5415 poäng
Core i3-330m som isf skulle sutitt i en MBP 13" får i bench: 5498 poäng

Så det är är ingen prestanda vinst. Så för er som väntar på en I3a gör det förgäves, köp en MBP 13" 2,66ghz så har du ett monster i ultraportabel klass!

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AkUs
Enligt rykte.

9400m heter den integrerade kretsen som gammla MBP har.

320m ska vara custom gjort för apple och mellan 50-80% snabbare än 9400m.

330GT ska i sin tur vara dubbelt så snabb som 320M.

Observera att i3 kommer dröjja i MBP 13" då nVIDIA ej får göra Core I styrkretsar, dvs integrerade grafiken måste då vara i3ans (sämmre än 320m).

Dock så enligt benchmarks är det följande:

Core 2 Duo P8800 (2,66ghz i MBP 13") får i benchmark: 5415 poäng
Core i3-330m som isf skulle sutitt i en MBP 13" får i bench: 5498 poäng

Så det är är ingen prestanda vinst. Så för er som väntar på en I3a gör det förgäves, köp en MBP 13" 2,66ghz så har du ett monster i ultraportabel klass!

Kolla där dvs är 13" ändå ingen dum dator

Man kan juh aldrig förvänta sig att få samma prestandamonster som i 15"

Speciellt när de gäller Apple.

Nu sitter jag bara med en Time här och väntar på att dumdatorn ska komma

T minus 1 week 6 days 19 hours... Typ

Visa signatur

Cmon lets have soma sex?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AkUs
Enligt rykte.

9400m heter den integrerade kretsen som gammla MBP har.

320m ska vara custom gjort för apple och mellan 50-80% snabbare än 9400m.

330GT ska i sin tur vara dubbelt så snabb som 320M.

Observera att i3 kommer dröjja i MBP 13" då nVIDIA ej får göra Core I styrkretsar, dvs integrerade grafiken måste då vara i3ans (sämmre än 320m).

Dock så enligt benchmarks är det följande:

Core 2 Duo P8800 (2,66ghz i MBP 13") får i benchmark: 5415 poäng
Core i3-330m som isf skulle sutitt i en MBP 13" får i bench: 5498 poäng

Så det är är ingen prestanda vinst. Så för er som väntar på en I3a gör det förgäves, köp en MBP 13" 2,66ghz så har du ett monster i ultraportabel klass!

320m är nog detsamma som 220m som är detsamma som 120m vilka är HELT värdelösa.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P-NILZ
320m är nog detsamma som 220m som är detsamma som 120m vilka är HELT värdelösa.

Tror ej det.

" The mGPU is based on the GT216 core (as the GeForce GT 325M e.g.) and offers all 48 shader cores.

The gaming performance of the GeForce 320M should be compareable to a GeForce 310M and even better"

Dubbelt så många shaders som 120m/220m. Detta ska tydligen vara världens kraftfullaste integrerade grafikkrets.

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk

Så tycker ni att 13" med 2.66GHz är värd 3k mer än den med 2.4GHz ?
När kommer jag att sakna de extra 0,26GHz rent praktiskt?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av OnTheEdge
Så tycker ni att 13" med 2.66GHz är värd 3k mer än den med 2.4GHz ?
När kommer jag att sakna de extra 0,26GHz rent praktiskt?

Drog nog till på de då jag fick studentrabatt, och jag ville ha större hdd!

Sen så e P8800 bättre än P8600 som ja tror de va i billiga..

Dyrast måste juh va bäst btw?

Visa signatur

Cmon lets have soma sex?

Permalänk
Medlem

Varför ingen HDMI? Är less på att ha flera kablar, adapters o skit om jag vill koppla till tv'n...va trött ja blir.

Permalänk
Medlem

Baxter19: De verkar iaf som att datorerna numera stödjer ljud-ut via miniDP så det blir inte allt för mycket kablar och adaptrar.

http://arstechnica.com/apple/news/2010/04/new-macbook-pros-su...

Permalänk
Medlem

Såg precis att nya 13" fortfarande har samma låga upplösning på skärmen, 1280 x 800. Känns som att det hade varit dags att öka det nu. Visst, på en laptop för 6-7000kr så är det helt ok, men för 12 000kr+ är det inte ok.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem

det är en riktigt dålig uppdatering! iaf för oss i mellansegmentet, 13'.

Visa signatur

Är inte linux en billig kopia av ms-dos?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av akn3
det är en riktigt dålig uppdatering! iaf för oss i mellansegmentet, 13'.

Ok. Hur resonerar du då? Berätta.

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk
Hedersmedlem

Core 2 Duo i 13" var ju en besvikelse, måste köpa en bärbar senast i juni-juli så det blir antagligen 13" 2,4 GHz då (3000 kr för 260 MHz är väldigt inte värt).

Det tyngsta jag ska köra är Aperture 3 och där är nog lite mer RAM att föredra än hög klockfrekvens.

Tidiga benchs:

http://www.macrumors.com/2010/04/13/early-benchmarks-show-sig...

Allmän sammanfattning om de nya MBP:

http://www.macrumors.com/2010/04/13/inside-apples-new-macbook...

Visa signatur

Grundare/VD, Kakaw.se – kvalitetschoklad på nätet.

Permalänk
Medlem

Jag har iaf. beställt en ny MBP 13 nu. Men tar väll en evighet innan man får den skulle jag tro.

Permalänk
Medlem

Min 15" i5 2.4 skickades idag, hoppas den kommer tisdag senast.

Visa signatur

[Intel Core i5 2500K][Nvidia GTX 760]

Permalänk
Medlem

Beställde en MBP 13" 2,4GHz idag, står estimated delivery time: 28-29.4, orkar inte vänta ;<

Permalänk

Lade in beställning på nya MBP förra veckan. ETA = 5-6 Maj. Ska byta hdd till 500GB 7200rpm som jag har liggandes hemma från min 3 år gamla MBP. Tror ni att det påverkar värmeutvecklingen/batterietiden/ljudet avsevärt mkt? För jag tänker att det måste finnas nån anledning till att apple inte har 7200rpm hdd för MBP 13 i konfiguratorn? eller?

PS. SSD är inget alt. för mig än.

Permalänk

Fick min 13" igår, beställde 14e april. Sjukt nöjd med allt än så länge. Visserligen har jag inte gjort så mycket mer än att installera open office, adium, vlc osv. Men det känns verkligen helrätt det här köpet.

Byggkvalitén är perfekt, helt brutalt stabilt.

Permalänk
Inaktiv

Beställde min Macbook Pro 15" Hi-Res Glossy den 20 april, fick hem den igår (5 maj) och kan inte säga något annat än att jag är mer än nöjd.

Satt hela kvällen igår och idag och utforskade den. Kan utan att tveka säga att touchpaden är den bästa jag någonsin har använt, helt otrolig. Obeskrivligt!

Är hittills väldigt nöjd med mitt köp, så skönt att äntligen ha en bärbar dator igen.