Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Enkronan
Jo men man kan köpa en Apple prissänkt vara just för att den håller så hög kvalité: man behöver inte köpa den nyaste Samsoniteväskan (även om man kan) just för att den beg. väskan håller samma kvalité som den nya, bara att man får den till lägre pris. Det är alltså inte *helt* nödvändigt att köpa det nyaste utan Apple ger dig valfrihet: a) vill du köpa en lite äldre vara till samma pris utan att kvalitén är tummad på gör det b) vill man ha mjuk/hårdvaruuppdateringarna så köper man det nya. Man kan därmed säga att den som köper beg Apple inte har förlorat emedan soffköparen har gjort det om denne köper beg. soffa för nypris.:)

Så ser jag på det men kan ha fel.:) Dock väntar jag på uppdateringen just för att den är På G.:):D (Dock hade jag inte kunnat tänka mig att köpa en "blocket Mac" som är "sparsamt använd;)" (eller hur? (A)..:P Men en äldre *ny* modell hos Apple i nuvarande MBP serien, varför inte?:)).

Visst begagnat och prissänkt, men så är inte fallet nu tyvärr :/ Det specifika fallet jag tänker på är mbp 15" som fortfarande kostar 17 papp, vilket i mina ögon är väldigt dyrt för den nuvarande hårdvaran. Om det kommer en uppgradering med t.ex. i5 och bättre grafikkort för samma pris så kommer den vara mycket vettigare.

Visa signatur

hollywoodstar

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hollywoodstar
Visst begagnat och prissänkt, men så är inte fallet nu tyvärr :/ Det specifika fallet jag tänker på är mbp 15" som fortfarande kostar 17 papp, vilket i mina ögon är väldigt dyrt för den nuvarande hårdvaran. Om det kommer en uppgradering med t.ex. i5 och bättre grafikkort för samma pris så kommer den vara mycket vettigare.

True true.:) (Är inte förtjust i Core2Duo visst det funkar på Apples produkter just för att OS:et är så smidigt men på tex. vista känns det som att man sitter på en P4 )...

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag förstod mycket väl att han syftade på att "är man så dum att man köper en soffa på blocket för 20 000:- fast den bara är värd 10 kr så är det bara att sälja iväg till de "lättlurade idioterna", ungefär.:P

Men snälla rara du. Hans argument gäller för alla datortillverkare, egentligen - h*n menar att det är idioter som köper dem 2 dagar innan datorerna kommer i en upplaga som har stor skillnad. Sedan att Apple har världens naivaste kundkrets hör inte till saken.

Citat:

meningslöst dravel om samsoniteväskor och kvalité

Visa signatur

Hej! Jag är som tagen ur Brokeback Mountain.

Permalänk
Avstängd

Detta har inte jag skrivit ovan:

"Ursprungligen inskrivet av Enkronan
meningslöst dravel om samsoniteväskor och kvalité"

så ni vet :):P

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
iFamily Sweden!

Permalänk

Inget att vara orolig för. Det är en klassisk forumsförkortning som de flesta vet om

Man kan även förkorta såhär typ: "blablabla" eller "[inledande citerad text}... blablabla"

Visa signatur

hollywoodstar

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hollywoodstar
Inget att vara orolig för. Det är en klassisk forumsförkortning som de flesta vet om

Man kan även förkorta såhär typ: "blablabla" eller "[inledande citerad text}... blablabla"

Ok, thx a lot.:D Visste inte detta, tycker det är viktigt att citera rätt: men istället för att citera hela mitt inlägg så sammanfattade han åt mig egenhändigt antar jag.:) Ingen skada skedd.^^ Man lär sig nåt nytt varje dag.:D (Vill helst inte ha betalningsanmärkning för något jag inte sagt:)).

Visa signatur

iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

Nya MAC book PRO kommer nu på tisdag den 13e enligt rykten på macrumors.com

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bejje

Uuuunderbart.:D:D

Visa signatur

iFamily Sweden!

Permalänk
Citat:

Tyvärr så skriver dom ALLT där, typ om jag säger till dem att den kommer imorgon så tar dom det som ett rykte! :/

Visa signatur

Cmon lets have soma sex?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kaptenkaos
Tyvärr så skriver dom ALLT där, typ om jag säger till dem att den kommer imorgon så tar dom det som ett rykte! :/

Förstör inte mångas glädje nu Man kan ju få hoppas

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Kan inte låta moralen höjas för mycket, det vore oacceptabelt!

Visa signatur

Cmon lets have soma sex?

Permalänk
Inaktiv
Citat:

ME LIKE!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Det tycker jag absolut att man ska få.:D:):):)

Visa signatur

iFamily Sweden!

Permalänk
Inaktiv

Ryktet verkar stämma, nu skriver även macworld om det!

http://macworld.idg.se/2.1038/1.309303/uppgradering-av-macboo...

Nya Macbook Pro på tisdag den 13 April!

Permalänk
Avstängd

N a j <3 s!:D

Blir till att boka/köpa en på tisdag då.:D:)

Visa signatur

iFamily Sweden!

Permalänk
Inaktiv
Citat:

N a j <3 s!:D

Blir till att boka/köpa en på tisdag då.:D:)

Samma här, frågan är bara vilken man ska ta, hur stora skillnaderna kommer vara samt priser?

Permalänk
Medlem

Skall köpa en så fort det går, blir en 15" med billigaste processor alternativet, men med så bra grafikkort som möjligt.

Visa signatur

[Intel Core i5 2500K][Nvidia GTX 760]

Permalänk
Medlem

Ska bli intressant vilken cpu och gpu de stoppar i den billigaste 13". De kan ju inte göra de sämre än dagens tycker man, men man vet ju aldrig. Blir det en förbättring och usb3 så slår jag till utan att blinka.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av turbi
Ska bli intressant vilken cpu och gpu de stoppar i den billigaste 13". De kan ju inte göra de sämre än dagens tycker man, men man vet ju aldrig. Blir det en förbättring och usb3 så slår jag till utan att blinka.

Det är en uppgradering, inte en nedgradering kära du

Vet inte hur dom gör med i7, men troligen så får billigaste mbp 13" i3
dyra 13" kanske i5.
billiga 15" i5 och sen i7 för de dyrare modellerna

Visa signatur

Cmon lets have soma sex?

Permalänk
Medlem

Nu är det nästan helt säkert att det kommer nya MAC Book PRO när som helst Läs detta:

http://www.macrumors.com/2010/04/10/macbook-pro-updates-immin...

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Nu är det nästan helt säkert att det kommer nya MAC Book PRO när som helst Läs detta:

http://www.macrumors.com/2010/04/10/macbook-pro-updates-immin...

Men vad är det för skräp? Dom nämner ju bara 15" och 17", vill inte ha nån jävla kloss till dator ffs!! Vill ju ha 13"...

Visa signatur

Cmon lets have soma sex?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thataddzguy
Samma här, frågan är bara vilken man ska ta, hur stora skillnaderna kommer vara samt priser?

Jo såg på Macrumors att (när man konverterar dollar i sek) dom skulle kosta runt 16 K men vet ej om det var en mer avancerad modell eller enklare dito?:P

Visa signatur

iFamily Sweden!

Permalänk
Inaktiv

Hur fungerar dagens macbook pros i olika spel?

Ni som redan har en av de olika varianterna kanske vet något av detta. Hur ser det ut i dagsläget, jämfört med datorer i samma prisklass är ju dagens macbooks ett skämt i prestanda, men hur är de nuvarande i spel?

Genom att få svar på hur dagens macbook pros är i spel vet jag att de kommande macbook pros kommer prestera bättre.

Låt oss säga, spel som World of Warcraft, Call of Duty-serien samt Battlefield-serien?

Permalänk
Citat:

Ni som redan har en av de olika varianterna kanske vet något av detta. Hur ser det ut i dagsläget, jämfört med datorer i samma prisklass är ju dagens macbooks ett skämt i prestanda, men hur är de nuvarande i spel?

Genom att få svar på hur dagens macbook pros är i spel vet jag att de kommande macbook pros kommer prestera bättre.

Låt oss säga, spel som World of Warcraft, Call of Duty-serien samt Battlefield-serien?

15" och uppåt har ju ett grafikkort som ligger i mellansegmentet typ. dvs, de går att spela spel på, men inte utmärkt.

http://www.notebookcheck.net/NVIDIA-GeForce-9600M-GT.9449.0.h...

Där är lite bench på kortet.

Visa signatur

hollywoodstar

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Meto
två saker framtida MBP borde ha
* möjlighet till inbyggd 3G modem
* kunna välja bort DVD-läsare till förmån för en extra hdd eller batteri

Dock hoppas jag inte det kommer . För jag har ändå inte råd och är inte sugen på mac.

På kullander.se, i malmö, kan man få dvdläsaren utbytt mot en extra hårddisk och men får dvdn i extern chassi...

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ja den nya iMacen klarar ju knappt av bad company 2 så tvivlar på att mbp 17" gör det

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av facedark
På kullander.se, i malmö, kan man få dvdläsaren utbytt mot en extra hårddisk och men får dvdn i extern chassi...

Har du någon länk där de skriver detta på hemsidan?:)

Visa signatur

iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem
Citat:

Har du någon länk där de skriver detta på hemsidan?:)

http://kullander.se/product.php?productid=20300&cat=504&page=...

Permalänk
Avstängd

Tackar.:D

edit: detta erbjudande verkar inte gälla för MacBook.:(:P Utan bara Unibodymodellen. :/ (Kan vara bra och veta).:)

Visa signatur

iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)