Permalänk
Medlem
Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Medlem

Föreläsningsdag i Sparbanken, lidköping arena för alla gymnasie-elever.
Fick dock inte så mycket foton då jag var lite överallt men mest bakom en videokamera som skickade upp föreläsarna på storbilder.

Men jag tackade Christer Fuglesang för att han var där och fick en bild tsm med Laila Bagge.
Mer kan ni se på bloggen, samt mer högupplösta bilder!=)
Benjamin Rudström:Fotoblogg! - 'Livet, foton, musik och allt därimellan'

Permalänk
Medlem
Skrivet av Son of Qwerty:

Färgerna i Xplods bilder är så överjävligt sköna. Förstår inte hur du lyckas få det så jävla snyggt...

Skrivet av SteFFoo:

Kattbilden var sehr schön

Skrivet av Neonxz:

W-O-W! Grymt snygga. Diggar speciellt bilden med katten!

Tack så mycket

Några bilder från S:t Eriksbron samt en bonusbild från hemvägen

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ett snapshot från en promenad i förrgår.

Permalänk
Visa signatur

| Sony A580 | Sigma 10-20/4-5.6 | Tamron 17-50/2.8 | Sigma 70/2.8 Macro | Konica Minolta 50/1.7 | Konicha Minolta 75-300/4.5-5.6 |

Permalänk
Medlem

Snygg bild, gillar färgtonen

Visa signatur

foto{5d/400d | canon 24-70 2.8L | canon 18-55 3.5-5.6 |sigma 70-300 4.0-5.6 | canon 50 1.4 | speedlite 430ex}
dator{Dell Optiplex 780 SFF}

Permalänk
Medlem

Solnedgång i bilddagboken.se-storlek:

Permalänk
Medlem

Två köksbilder:

D300, SB-900, 18-200 AS-F VR. Sat. Vivid+2.

Mvh

Permalänk
Medlem
Visa signatur

A midget fortune-teller who escapes from prison is a small medium at large.
Canon 6D, Sigma 24-70/2.8, Canon EF 100/2.8 Macro, Canon EF 70-200/4L IS, Samyang 14/2.8 Canon EF 28/2.8, Tamron 150-600/5-6.3

Permalänk
Medlem

Rätt okej med brus för en Nikon D1 i ISO 1600, enligt mig.
Båda är dock något skärpta i PS.

Visa signatur

WS: 4770k, 16GB, 2x 250GB SSD, 2x 4TB HDD (RAID1), GTX970, W10.
SRV: 2600, 16GB, 500GB (OS), 7x 2TB HDD (RAID6), Intel QUAD NIC, W2012 R2 +VMs.

Permalänk

Jag hade personligen gärna velat ha den bilden lite ljusare. Men det kanske bara är jag.
Annars mysig bild.

Här kommer en bild på en polare när vi fjantade omkring lite. Tycker den blev rätt nice.

Länkad från facebook så är väl inte high res direkt ;).

Permalänk
Medlem

En liten repost här, lyckades äntligen ta bort en sjukt störande lens-flare med hjälp av CS5. Tack content aware

Permalänk
Medlem
Skrivet av OsNy:

http://osny.myftp.org/filez/sweclockers/DSC_0336%20copy.jpg

http://osny.myftp.org/filez/sweclockers/DSC_0358%20copy.jpg

Rätt okej med brus för en Nikon D1 i ISO 1600, enligt mig.
Båda är dock något skärpta i PS.

Go kamera!

Permalänk
Medlem

Min katt Mr Poopypants stilar sig lite.

Permalänk
Medlem

En bild på mina favorit objektiv:

Från vänster: 85/2 och 50/1.4, båda utan autofokus.

Visa signatur

WS: 4770k, 16GB, 2x 250GB SSD, 2x 4TB HDD (RAID1), GTX970, W10.
SRV: 2600, 16GB, 500GB (OS), 7x 2TB HDD (RAID6), Intel QUAD NIC, W2012 R2 +VMs.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nae0:

bilder..

Föreläsningsdag i Sparbanken, lidköping arena för alla gymnasie-elever.
Fick dock inte så mycket foton då jag var lite överallt men mest bakom en videokamera som skickade upp föreläsarna på storbilder.

Men jag tackade Christer Fuglesang för att han var där och fick en bild tsm med Laila Bagge.
Mer kan ni se på bloggen, samt mer högupplösta bilder!=)
Benjamin Rudström:Fotoblogg! - 'Livet, foton, musik och allt därimellan'

Jag tycks känna igen killen till vänster i bild nr.2, dock så bor jag inte i närheten av Mariestad (:

Permalänk
Medlem

urr, mittenbilden är jäkligt snygg!

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk
Medlem

Lite blandade bilder

Permalänk
Medlem

Fick min EOS 450D idag, och har tagit lite amatörbilder. Ni kan gärna komma med kommentarer och förslag på hur jag kan förbättra bilderna eller hur man skulle kunna tänka sig att redigera dem.
Canon EOS 450D + 18-55

Vet att jag har tråkiga motiv och att de är väldigt "standard", men det här är som sagt första dagen, har inte riktigt hunnit plåta så mycket!

Visa signatur

Intel core i5 750 @ 3.0Ghz | 4GB Corsair DOMINATOR @1600Mhz | ATi PowerColor HD5870 PCS+ 1GB | Corsair PS 750W HX | SSD - Intel 320 160GB
Canon EOS 450D + 18-55/3,5-5,6 + Canon EF 50/1,8 II

Permalänk
Medlem
Skrivet av wfps_105:

Fick min EOS 450D idag, och har tagit lite amatörbilder. Ni kan gärna komma med kommentarer och förslag på hur jag kan förbättra bilderna eller hur man skulle kunna tänka sig att redigera dem.
Canon EOS 450D + 18-55

Vet att jag har tråkiga motiv och att de är väldigt "standard", men det här är som sagt första dagen, har inte riktigt hunnit plåta så mycket!

Nu talar jag iofs som en person som bara haft sin 450D i två veckor (min första systemkamera, för övrigt), men jag tycker nog ändå du inte behöver vara självkritisk. Jag är själv min värsta kritiker och det är ändå hyfsat långt mellan bilder jag är nöjd med - men det finns ju ingen anledning att sänka sig själv utan snarare se vad man lyckats med i sina bilder samt se vad man ska tänka på till nästa gång. Det är väl trots allt mest för din egen skull du började med foto, och inte andras?

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Medlem
Skrivet av kode:

Nu talar jag iofs som en person som bara haft sin 450D i två veckor (min första systemkamera, för övrigt), men jag tycker nog ändå du inte behöver vara självkritisk. Jag är själv min värsta kritiker och det är ändå hyfsat långt mellan bilder jag är nöjd med - men det finns ju ingen anledning att sänka sig själv utan snarare se vad man lyckats med i sina bilder samt se vad man ska tänka på till nästa gång. Det är väl trots allt mest för din egen skull du började med foto, och inte andras?

Förstår vad du menar, och det var kanske inte direkt tanken med det jag skrev. Menade bara att det förmodligen inte är speciellt ovanligt att gå och fota random växter och blommor i grannskapet första dagen med en sprillans systemkamera
Sen så är det självklart inte så att jag förväntar mig att mina bilder blir perfekta så fort jag pillar på en systemkamera, det gäller ju att lära sig sakerna också!

Visa signatur

Intel core i5 750 @ 3.0Ghz | 4GB Corsair DOMINATOR @1600Mhz | ATi PowerColor HD5870 PCS+ 1GB | Corsair PS 750W HX | SSD - Intel 320 160GB
Canon EOS 450D + 18-55/3,5-5,6 + Canon EF 50/1,8 II

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av wfps_105:

Förstår vad du menar, och det var kanske inte direkt tanken med det jag skrev. Menade bara att det förmodligen inte är speciellt ovanligt att gå och fota random växter och blommor i grannskapet första dagen med en sprillans systemkamera
Sen så är det självklart inte så att jag förväntar mig att mina bilder blir perfekta så fort jag pillar på en systemkamera, det gäller ju att lära sig sakerna också!

Lite stora skärpedjup för min smak i många av bilderna, (inte så konstigt heller eftersom jag misstänker att du har en 18-55 3.5-5.6?) så bakgrunden tar lite uppmärksamhet ifrån motivet.
Och med redigering så brukar det som gör den största förbättringen vara att lägga lite extra skärpa och lite mer mättade färger. Om du inte redan gör det så rekommenderar jag att du fotar i RAW-format, gör efterarbetet och kvalitén så otroligt mycket trevligare.

Lycka till med fotandet i fortsättningen, alltid lika kul att se folk som verkligen vill lära sig

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anemic:

urr, mittenbilden är jäkligt snygg!

Tack!

3 till:

#1

#2

#3

Endast ändrat kontrast lite.

Permalänk
Medlem

Störtskön bild!

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Ryden:

Störtskön bild!

Håller med!

Här kommer en något dystrare.

Permalänk
Medlem

Här kommer jag med två till då!

Den här blev jag ganska nöjd med, var dock tvungen att ta den med hjälp av LiveView eftersom jag inte kände för att klättra in i buren själv
Någon som vet hur jag skulle kunna få Autofokus att fungera i LiveView? Har ställt in det under Custom Functions (8,2), men det fungerar ändå inte.

Visa signatur

Intel core i5 750 @ 3.0Ghz | 4GB Corsair DOMINATOR @1600Mhz | ATi PowerColor HD5870 PCS+ 1GB | Corsair PS 750W HX | SSD - Intel 320 160GB
Canon EOS 450D + 18-55/3,5-5,6 + Canon EF 50/1,8 II

Permalänk
Skrivet av wfps_105:

Någon som vet hur jag skulle kunna få Autofokus att fungera i LiveView? Har ställt in det under Custom Functions (8,2), men det fungerar ändå inte.
[/IMG]

Du har gjort helt rätt när du satt den på 8,2. Du måste dock använda knappen där du fokuserar med LiveView (den som du "zoomar ut" med, när du kollar på bilderna etc).

Visa signatur

450D / 50D, 30 1.4, 50 1.8, 90 2.8, 70-200 4 IS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Katten_BoB:

Du har gjort helt rätt när du satt den på 8,2. Du måste dock använda knappen där du fokuserar med LiveView (den som du "zoomar ut" med, när du kollar på bilderna etc).

Ahaaa! Tack så mycket! Försöker undvika LiveView i de flesta fallen men det kan vara bra att veta!

Visa signatur

Intel core i5 750 @ 3.0Ghz | 4GB Corsair DOMINATOR @1600Mhz | ATi PowerColor HD5870 PCS+ 1GB | Corsair PS 750W HX | SSD - Intel 320 160GB
Canon EOS 450D + 18-55/3,5-5,6 + Canon EF 50/1,8 II

Permalänk

Fick tidigare idag min beställda D3000 m medföljande 18-55 VR objektiv. Är relativt nöjd med bilden då den är en av de första som är tagna med kameran.

All redigering är skedd i Photoshop CS5 m Camera Raw 6.0

Tar gärna emot konstruktiv kritik

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av mrcolgate:

Fick tidigare idag min beställda D3000 m medföljande 18-55 VR objektiv. Är relativt nöjd med bilden då den är en av de första som är tagna med kameran.

All redigering är skedd i Photoshop CS5 m Camera Raw 6.0

Tar gärna emot konstruktiv kritik

http://i42.tinypic.com/2zhqmao.png

Jag tycker att katten är alldeles för ljus, ser inte direkt konturerna.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.