Google Chrome har slutat att fungera

Permalänk
Medlem

Google Chrome har slutat att fungera

Har alltid kört chrome sedan det kom men en vacker dag när jag skulle starta det igen så funkade det inte. Det står att "Den här webbsidan inte kan visas", frågade brosan om han hade gjort något och då visade det sig att han hade installerat windows vista service pack 2. Kan då detta ha något med varför det inte funkar att göra? Och sådana fall hur kan jag fixa det igen?

Permalänk
Medlem

Provat att avinstallera och sedan ladda ner senaste versionen och installera igen?

Edit: Går det alltså att starta Chrome? Bara att du inte kan komma åt Internet eller din startsida?

Visa signatur

Workstation: | Gigabyte GA-P55-UD3 | Intel Core i5 4.0GHz | Nvidia 240GT Zone Edition | Chieftec Super Series 650W | Seagate Barracuda 7200.12 500GB | Fractal Design Define R2 | Ubuntu 10.10 |

Permalänk
Medlem

Var kanske lite otydlig förut, men det går alltså att starta webbläsaren men kommer inte åt internet. Glömde också säga att IE funkar inte heller medan Firefox funkar felfritt.
Jag har provat att installera om det utan resultat.

Permalänk
Medlem

Har du kollat så inte brandväggen blockerar Chrome och IE?

Visa signatur

Workstation: | Gigabyte GA-P55-UD3 | Intel Core i5 4.0GHz | Nvidia 240GT Zone Edition | Chieftec Super Series 650W | Seagate Barracuda 7200.12 500GB | Fractal Design Define R2 | Ubuntu 10.10 |

Permalänk
Medlem

Explorer var tydligen blockerat men det funkar ändå inte tyvärr.

Edit:Fick det att fungera nu, det var tydligen att dem var inställda på att använda proxy servers vilket jag inte gör. Detta ändrade jag i kontrollpanelen på internetalternativ om någon stöter på samma problem i framtiden.