Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

HJÄLP! Problem med Bonniers Trafikskola 2010

Permalänk

HJÄLP! Problem med Bonniers Trafikskola 2010

Hej allesammans!

Jag är ny här på forumet och därför ber jag om ursäkt om jag har skapat denna tråd på fel plats eller något liknande.
Men nu till problemet.

Det är så att jag har problem med Bonniers Trafikskola 2010. Först när vi köpte det så fungerade det utan problem men efter att ha blivit tvungen att fabriksåterställa datorn så fungerar inte Bonniers Trafikskola längre.
Jag har installerat det och gjort allt som man skall göra men när jag ska starta programmet så blir skärmen svart och det startar men efter 1-2 sekunder är man tillbaka på skrivbordet.
Har installerat om det två gånger men problemet har återstått.

Ber nu om er hjälp och jag hoppas att ni kan hjälpa mig med detta då det är väldigt frustrerande. Här kommer lite info om datorn om det nu skulle vara till någon hjälp:

Dell Vostro 1700
Windows Vista Business 32-bit
Intel Core2 Duo CPU T8100 @ 2,10GHz
2,0GB RAM
Mobile Intel 965 Express Chipset Family

SNÄLLA HJÄLP MIG!!

Permalänk
Medlem

Du kan väl börja med att kontakta tillverkarna.

BT2010

Enjoy

Visa signatur

Intel i5 3570 | MK MSI Z77A-S01 | GTX 780 | OCZ Agility 3 120 | Corsair 16GB DDR3 | Corsair TX 650W 80+ | Asus Xonar D2X | Logitech Z5500 | Sennheiser 166 | Fractal Design Define R3

- Steam ID: Jappse ; Battlelog: Olawert ' Want a cookie?

Permalänk
Medlem

När du säger ''fabriksåterställd''. Menar du då att hela datorn har installerats om och är precis som när ni fick den igen eller har den behållt personliga filer och program?

Permalänk

Jappse

Har gjort det men de kunde inte hjälpa mig sa dem.

Fr1dd

Hela datorn är ominstallerad och inga filer var sparade.

Permalänk
Medlem

Du kan ju börja med att rensa datorn på allt skit som den kommer förinstallerad med, säkert något buggat program som skapar problem, t.ex. brännarprogram o massa bundle program

Visa signatur

Intel i5 3570 | MK MSI Z77A-S01 | GTX 780 | OCZ Agility 3 120 | Corsair 16GB DDR3 | Corsair TX 650W 80+ | Asus Xonar D2X | Logitech Z5500 | Sennheiser 166 | Fractal Design Define R3

- Steam ID: Jappse ; Battlelog: Olawert ' Want a cookie?

Permalänk
Medlem

Installerat grafikdrivrutinerna, Direct X, Flash player, Java?

Det är vad jag kan tänka mig. De två sista behövs antagligen inte men kan ju alltid pröva

Permalänk

vet många program som inte startar med CMD rutor osv ens igång eller öppna. Dock brukar de flesta problem lösa sig med att stänga av allt onödigt.

Har du drivrutioner funkar inte det så går man ett par versioner upp elelr ner tills man hittar de som funkar bäst.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

Startat med admin rättigheter?

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X, 16 GB RAM, RTX 2080Ti, Meshlicious

Permalänk
Medlem

Inte så dumt att de ett kopieringsskydd som spökar!!!
Borde ju funka på samma dator, men de har ju varit installerat 1 gång å därför kanske de inte funkar denna gång, men detta borde ju tillverkaren vetat om.
Bara en ide

Permalänk

Okej jag ska försöka att göra det. Är det något speciellt program jag ska ta bort?

Permalänk

exroz

Ja det har jag gjort.

omEn||LabZ

Ja det har jag också provat men utan resultat.

Permalänk

DrSork

Har för mig att man kan installera det på fem datorer. Och jag har bara gjort det två gånger på samma dator.

Permalänk
Medlem

Är det in Bonniers som typ är halvt omöjlig att få igång på Vista/W7? Eller är det den andra, TEO, eller vad den nu kallas?

Visa signatur

NR200P | 2xNF-A12x15 | SF1000L | STRIX B450-I GAMING | 5800X3D | NH-U12S | 32GB LPX 3600 MHz | RX7800XT PULSE

Permalänk
Skrivet av PaE:

Är det in Bonniers som typ är halvt omöjlig att få igång på Vista/W7? Eller är det den andra, TEO, eller vad den nu kallas?

Det är Bonniers Trafikskola 2010 och inte Trafikskolan Teo

Permalänk

Någon som kan hjälpa mig?

SNÄLLA!