Cooler Master lanserar HAF X

Permalänk
Medlem

snyggare än 922 och 932. fast tycker fortfarande inte om HAF
YouTube - Cooler Master HAF X - Extreme Buyer's Guide (NCIX Tech Tips #67) über dator?

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem

Militärinspirerad!? Vänligen visa mig den (icke-fiktiva) militär som stoltserar med rött lysande hexagonmönster och så vidare.

Själv är jag måttligt road av ännu ett lysande bling-chassi som dessutom läcker som ett såll -> damm och katthår i hela burken.

Visa signatur

Quad-quad core med kvävekylning och kokvattenreaktor.

Permalänk
Avstängd

Inte lika "ostig" längre damfilter borde ju finnas för 1,9k

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem

Ser rent magnifikt ut.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X | 64GB RAM | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Avstängd

Jag är grymmt nöjd med mitt HAF 932, så den här borde vara en stor hit! Designmässigt gillar jag HAF 932 och detta chassi ser lovande ut också. En grymm lista med funktioner som inte fanns med på 932:an. Så fort jag ska skaffa ny dator blir det nog detta chassi nästa gång!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shitpommfrit:

Jag är grymmt nöjd med mitt HAF 932, så den här borde vara en stor hit! Designmässigt gillar jag HAF 932 och detta chassi ser lovande ut också. En grymm lista med funktioner som inte fanns med på 932:an. Så fort jag ska skaffa ny dator blir det nog detta chassi nästa gång!

True true!

Själv är jag nöjd med mitt haf932. Lite sugen på att byta ut redan nu
Haf932 känns lite "B" på vissa punkter men haf x så har dom ju fixat allt i princip. Själv skiter man i dammfilter, man får skylla sig själv om man inte kan hålla rent.
Förstår inte vad som är så p12 aktigt, är man inte en p12 så ska man vell kunna byta ut frontfläkten eller koppla ur dioderna i fläkten

Visa signatur

Quake, världens bästa e-sport!
5800x @ 4.85Ghz 1.4v // 2070 super @ 1935Mhz 0.875v // 4x8Gb 3733 cl16-16-16-32 @1.42v

Permalänk

"Chassitillverkaren Cooler Master utökar den välkända serien HAF med en ny modell, denna gång i storleken fulltower."
Trodde att i alla fall HAF 932 var fulltower, med tanke på storleken?

Visa signatur

Asus P5e Pro ~ Intel E6300 @3ghz ~ 2x XFX 5750 ~ 4GB DDR2 ~ Corsair H50 ~ Corsair CX 400W ~ WD 320GB ~ CM Scout ~ Windows 7 Ultimate x64

Permalänk
Medlem

Den såg bra ut! Härligt att de har USB3.0 nu också! Men lite dyr var den. :/

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel Core i5 3570K | Moderkort: Gigabyte GA-Z68XP-UD3P | Minne: Corsair 16 GB | SSD: Corsair Force GT 128 GB | Lagring: 3,5 TB | Grafikkort: HIS HD7870 | Nätaggregat: Corsair AX750W | Tangentbord: Microsoft Sidewinder X4 | Mus: Mionix Naos 5000

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Redzo:

Men jag kan se tolvåringar dregla över "sjukt massa fläktar" redan...

Det ironiska med såna här kommentarer är att det är dom som skriver dom, som ser ut som tolvåringar.

Permalänk
Medlem

Det som är synd är att man inte får med 2x 200mm för taket, utan man får endast en.
Med tanke på hur mycket chassit kostar tycker jag verkligen att de borde ha med ett sådant.

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem

någon som vet vad det kostar??

Visa signatur

Bildskärm: Acer 27" WQHD 170Hz 2560x1440
Datorsystem: AMD Ryzen 3600 @4.0GHz - Nvidia RTX 3060 - ASUS TUF GAMING X570-PLUS - NZXT H440 Blue
Övrigt: Corsair K95 RGB - Corsair Scimitar - Corsair VOID Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av ÖverKlockaN:

någon som vet vad det kostar??

1900 står det.

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel Core i5 3570K | Moderkort: Gigabyte GA-Z68XP-UD3P | Minne: Corsair 16 GB | SSD: Corsair Force GT 128 GB | Lagring: 3,5 TB | Grafikkort: HIS HD7870 | Nätaggregat: Corsair AX750W | Tangentbord: Microsoft Sidewinder X4 | Mus: Mionix Naos 5000

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon134512:

Det ironiska med såna här kommentarer är att det är dom som skriver dom, som ser ut som tolvåringar.

Hej jag är 15 år och har ett HAF chassi. vah är inte du p12a? sånahär komentarer är onödiga (Redzo menar jag då)

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem

Dom minus jag hittar är avsaknaden av filter och det höga priset dock så har dom fattat att det är USB 3.0 som gäller.

Visa signatur

2X BenQ 24'' G2420HDBL | Sennheiser pc game 350 | Steelseries Sensei Raw | Steelseries QcK XXL | Microsoft Sidewinder X4

Permalänk
Hedersmedlem

Ser onekligen bra ut. jag skulle kunna tänka mig det men för 1900 finns det lite bättre alternativ.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk

jag har längtat så länge<3

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Medlem

Visst är det inte det vackraste skapelse men man får väldigt bra luftkyld låda med många bra finesser. Avsaknad av dammfilter, led och plexifönster får mig att avstå köp. Priset är aningen högt men glöm inte att den har USB3.

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Avstängd

ska tydligen ha dammfilter.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Redzo:

Fan man undrar ju om designers på Cooler Master är blinda, eller om dom helt enkelt gillare industristilen från forna sovjetunionen. Tacka vet jag Lian Li. Stilrent och man slipper skämmas för lådan.
Men jag kan se tolvåringar dregla över "sjukt massa fläktar" redan...

Du är ju patetisk, blir så sur av att läsa sådana kommentarer, pinsamt självförtroande du har om du faktist skulle skämmas om hur din dator såg ut? nu vet jag inte vad för folk du släpar hem men man börjar fundera, nej usch, om jag ska vara ärlig så är det fler ointreserat som kommenterar spelmöss än hur lådan ser ut. men lycka till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aniron:

Militärinspirerad!? Vänligen visa mig den (icke-fiktiva) militär som stoltserar med rött lysande hexagonmönster och så vidare.

Själv är jag måttligt road av ännu ett lysande bling-chassi som dessutom läcker som ett såll -> damm och katthår i hela burken.

Det är trots allt måttligt subjektivt med vad man associerar med. Militärinspirerat behöver inte ha några faktiska referenser utan man vill skapa något som kan ge vippar år det allmänna hållet.

Sedan så är väl inte denna lådan för dig om du är så hysterisk för damm och päls. Vissa vill se till att få bästa möjliga luftflöde, vilket HAF handlar om, medan andra vill balansera luftflöde med ljudnivå och vissa vill kanske ha en så tyst apparat som möjligt i alla väder. Eftersom du inte magiskt kan skapa en produkt som erbjuder samtliga - så måste man kompromissa. Och eftersom HAF-serien blivit nära inpå blodigt populär så finns det väl belägg nog för att tro att den mallat in sig självt bra i dagens utförande.

Permalänk

Mmm, många åsikter hit och dit, jag själv skulle aldrig köpa haf då jag inte gillar designen men jag kan ändå tycka att denna version helt klart är ett riktigt smart drag av CM i rätt riktning dvs usb3.0 ännu grymmare luftflöde och en helsvart design. Hoppas alla haf antusiaster blir nöjda då jag vet att det finns ett stort antal här på SweC

Permalänk
Medlem

Extra Ful, Extra Dyr.

Permalänk
Skrivet av Robeliboban:

Extra Ful, Extra Dyr.

allt är relativt den enes skit är den andras guld..
fundera på att be en polare att modda mitt mesh med xxx antal 120mm o 200mm luft intag :/
jag vägra att ge 2k för en bit plåt o plats
förövrigt 2x120mm 4x90mm fläkt uttag på en mesh! kan vara fler men det är dom jag hittar
stilrent och billigt precis vad fluffmajster vill ha

Visa signatur

I am the Leech King!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oak:

och fortfarande utan dammfilter!?

Ja, det är HELT sjukt dumt. En sak som gör att folk inte väljer chassit, fast det påverkar ju också luftgenomströmningen.

Permalänk
Medlem
Permalänk

Älskar hans recensioner och jäklar nu har jag ändrat inställning helt, FÖRLÅT FÖRLÅT det här är nog det bästa luft chassit på marknaden utan tvekan. Faktiskt nästan så att jag vill ha ett, när man sätt den videon så undrar jag också över priset.... det borde vara högre
Tack för länken

Permalänk
Medlem

Så den har ändå damfilter? Hela framsidan och ovansidan.

Sen kunde man ju tydligen dra ut moderkortsplåten också!

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel Core i5 3570K | Moderkort: Gigabyte GA-Z68XP-UD3P | Minne: Corsair 16 GB | SSD: Corsair Force GT 128 GB | Lagring: 3,5 TB | Grafikkort: HIS HD7870 | Nätaggregat: Corsair AX750W | Tangentbord: Microsoft Sidewinder X4 | Mus: Mionix Naos 5000

Permalänk
Medlem

tjaba

Tjena allihopa!

Chassit på HAF X har inga "riktiga" dammfilter har endast hål i storleken som i bokstaven "O" På ett tangentbord(hehe hoppas ni förstår) har en kollega till mig sagt som har sett chassit.

men det går alltid att "modda" på i efterhand, men som någon sa innan, kan tänka mig att luftflödet blir lite sämre då.

Det skulle vara kul och se hur bra luftflödet är om man gemför med tex Antec 1200 lr Lian li pc-80 (vet ej om de e rätt namn) Armoursuit

Nu vet jag att antec 1200 är ett äldre chassi men tycker ändå att man kunde få någon fläkt kontroll som tex på antecen för det priset

Något jag verkligen skulle vilja se av sweclockers lr 3dgameman är en review av det nya Lian li Chassit Pc-x2000F , sen att det kostar ca5000kr är lite "overkill" men vill man spendera det på en burk så gör man ju det

mvh Adrian

Permalänk
Medlem

Ser lite bättre ut än den gamla helt klart. Finns saker som är riktigt bra verkar det som (9st PCI är perfekt, kabelhål, usb 3, hotswap, etc).
Det som jag tycker saknas är åter igen riktiga dammfilter och lite för fjuttigt med diskplatser för full-tower. Kanske är lite trång för full-tower men det får en ägare gärna meddela hur det funkar. Rodney verkar tycka det är ok.

Utseende är väl upp till var och en, fast jag själv inte är så mycket för formsprutad svart plast, fönster och LEDs.

$0.02

Visa signatur

Whisky kan drickas på 3 sätt:
1. Utan vatten. 2. Med vatten. 3. Som vatten.

WS: z790 ProArt + 13900K + 4080 + 2x32GB 6400 MT/s.
Server: Klassiskt PC-V2000 med skapligt mycket SSD (ca 33 + 57 TB) och 10G.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adipaddi:

Tjena allihopa!

Chassit på HAF X har inga "riktiga" dammfilter har endast hål i storleken som i bokstaven "O" På ett tangentbord(hehe hoppas ni förstår) har en kollega till mig sagt som har sett chassit.

men det går alltid att "modda" på i efterhand, men som någon sa innan, kan tänka mig att luftflödet blir lite sämre då.

Det skulle vara kul och se hur bra luftflödet är om man gemför med tex Antec 1200 lr Lian li pc-80 (vet ej om de e rätt namn) Armoursuit

Nu vet jag att antec 1200 är ett äldre chassi men tycker ändå att man kunde få någon fläkt kontroll som tex på antecen för det priset

Något jag verkligen skulle vilja se av sweclockers lr 3dgameman är en review av det nya Lian li Chassit Pc-x2000F , sen att det kostar ca5000kr är lite "overkill" men vill man spendera det på en burk så gör man ju det

mvh Adrian

Jag tycker de ser ut att va ganska bra damfilter på 200mm fläktarna.

Eller?

Kolla videon.

YouTube - #1153 - Cooler Master HAF X Case Video Review

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]