Styrketräning – tips på övningar, scheman med mera

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sgart:

Dock är ju grubb också av den åsikten att kolhydrater i princip saknar betydelse för styrketräning efter ett pass. (Den uppfattningen får man iallaf av hans inlägg numer)

Länken du har i ditt inlägg påstår ju annat dock, sen är ju frågan hur stor relevans det har resultatmässigt.

Dessutom är det ju rekommenderbart att äta mat en stund efter att man intagit EAA efter ett styrkepass. Då får man också i de flesta fall i sig kolhydrater. Även om proteinsyntesspiken som EAA ger troligtvis är nere då.

Ja, så menar väl dem flesta nuförtiden? Det enda du får ut av gainern är att du får mer ork men kolhydraterna kan intas vid maten istället.

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

"The Journey Is The Destination"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sgart:

Dock är ju grubb också av den åsikten att kolhydrater i princip saknar betydelse för styrketräning efter ett pass. (Den uppfattningen får man iallaf av hans inlägg numer)

Länken du har i ditt inlägg påstår ju annat dock, sen är ju frågan hur stor relevans det har resultatmässigt.

Dessutom är det ju rekommenderbart att äta mat en stund efter att man intagit EAA efter ett styrkepass. Då får man också i de flesta fall i sig kolhydrater. Även om proteinsyntesspiken som EAA ger troligtvis är nere då.

Förstår inte vad du försöker säga med inlägget. Kolhydrater saknar väl betydelse i och med att glykogendepåerna efter styrketräning inte tömts särskilt mycket och således "onödiga". Som sagt, ska man prata relevans resultatmässigt kan man nog även diskutera behovet av EAA-tillskott och många andra tillskott vs vanlig mat.

Axne: Det enda du får ut av gainer är kalorier...

Permalänk
Medlem

Nej poppen, men det är bra att du försöker. (:

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

"The Journey Is The Destination"

Permalänk

Det känns idag som flera sätter vikt på kosten än själva träningen...

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zack_Ersa:

Köttigt!

Passar på att slänga in två bilder på mig själv också, 7/4 mot 27/5:

Gissar på att vikten gått från cirka 79 till 75kg (178cm).

Deffa utan cardio funkar bra

Permalänk
Medlem

Tjo alla träningsnördar på sweclockers.

Har tränat kontinuerligt nu i drygt tre år och tycker själv att träningen har flytit på bra, men få farthinder på vägen. Jag skadade en muskel i axeln en gång som gjorde träningen lidande för stunden men annars har jag fått träna 3-4 ggr i veckan utan blessyrer.

Jag har varierat träningens uppbyggnad med tyngre perioder, mot lättare samt bytt ut övningar regelbundet så dagen efter har jag kännt mig nöjd och alltid haft en skön träningsvärk som påmint mig att jag varit flitig :).

Nu börjar dock fantasin ta slut och så jag undrar vilka biceps övningar/pass ni här på forumet kör? Mycket troligt så finns det flera bra övningar som jag inte testat än så dela med er av era hemligheter nu.

Tack för tips!

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Medlem

Vill du ha variation eller för musklerna ska växa snabbare? Du behöver ju inte komma på nya övningar, det räcker med att variera med vad du har, du käkar väl vissa maträtter mer än en period i ditt liv om man får jämföra det. Om du är så trött på vissa bicepsövningar så är det ändå svårt för oss och veta vad du kört, så kolla in kolozzeums övningsbank.

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

"The Journey Is The Destination"

Permalänk
Medlem

Är nöjd med min kropp så det är variationen jag var ute efter. Reggade mig för ett par år sedan på kolozzeums hemsida, men är aldrig där, så därför ställde jag frågan här istället eftersom tråden finns.

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk

Imorgon börjar jag med min vlcd kost, får se hur det kommer gå. Så jag återkommer om en vecka ifall det funkar.

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frantic:

Nu börjar dock fantasin ta slut och så jag undrar vilka biceps övningar/pass ni här på forumet kör? Mycket troligt så finns det flera bra övningar som jag inte testat än så dela med er av era hemligheter nu.

Tack för tips!

En favorit, biceps i CC-maskinen.
YouTube - Axon.blogg.se - Enarms kabelcurl 20kg

Brukar även variera med hantlar stående, sittande, EZ-stång sittandes (koncentrerat) och EZ-stående

Permalänk
Medlem

Hmm jag har aldrig provat biceps i CC-maskinen, ska testa den nästa gång. Tack!

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Medlem

schema

jag tycker min träning fungerat riktigt bra, speciellt om man satsar på en fast men inte överdrivet stor kropp Jag kör mage varje dag efter träningspasset, men en gång i veckan så kör jag den tungt. armar kör jag 2 gånger i veckan pga, att det är inte en överdrivet stor muskel, och de vilar ut sig under dem dagarna.
sen så skiftar jag på övningarna när det gäller bröst osv osv., fungerat utmärkt för mig, har lite bilder ni kan se me

Ålder: 21
Vikt 80.7
Längd 187
Mål: 85 till 90kg MAX

Måndag: Bröst & Biceps
Tisdag Rygg & Triceps
Onsdag: Vila
Torsdag: Axlar/Traps & Mage
Fredag Vila
Lördag: Ben & biceps,triceps
söndag: vila

Under träningen så kör jag mellan 4 till 6 reps, 4 tunga 2 lite enklare

PS ÖVERDRIV inte som jag gjorde vid min bulk, med att öka 30kg på ett år för du FÅR INTE MER MUSKLER FÖR DET. jag gjorde det bara för att se stor ut men det va fan värsta ångest senare när man skulle deffa ner till 80kg från 100...
Plus man får bara överflödet skin...

Dagens jag:

Dåtidens jag

Visa signatur

Lian Li O11D XL - ROG Certified Edition, Vit | I9-10900K | ASUS ROG STRIX LC 360 RGB | ASUS ROG Strix Z490-A Gaming | MSI NVIDIA GeForce RTX 2080 | G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB DDR4 3600MHz | ASUS ROG Strix 850 | 1TB Samsung 980 PRO MZ-V8P1T0BW |

Permalänk

Haha tjockisen på sista bilden

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av lenti:

jag tycker min träning fungerat riktigt bra, speciellt om man satsar på en fast men inte överdrivet stor kropp Jag kör mage varje dag efter träningspasset, men en gång i veckan så kör jag den tungt. armar kör jag 2 gånger i veckan pga, att det är inte en överdrivet stor muskel, och de vilar ut sig under dem dagarna.
sen så skiftar jag på övningarna när det gäller bröst osv osv., fungerat utmärkt för mig, har lite bilder ni kan se me

Ålder: 21
Vikt 80.7
Längd 187
Mål: 85 till 90kg MAX

Måndag: Bröst & Biceps
Tisdag Rygg & Triceps
Onsdag: Vila
Torsdag: Axlar/Traps & Mage
Fredag Vila
Lördag: Ben & biceps,triceps
söndag: vila

Under träningen så kör jag mellan 4 till 6 reps, 4 tunga 2 lite enklare

PS ÖVERDRIV inte som jag gjorde vid min bulk, med att öka 30kg på ett år för du FÅR INTE MER MUSKLER FÖR DET. jag gjorde det bara för att se stor ut men det va fan värsta ångest senare när man skulle deffa ner till 80kg från 100...
Plus man får bara överflödet skin...

Dagens jag:
http://pics.nattstad.se/pics2/members/archive/201063/20106323...

http://pics.nattstad.se/pics2/members/archive/201063/20106323...

http://pics.nattstad.se/pics2/members/archive/201063/20106323...

Dåtidens jag
http://pics.nattstad.se/pics2/members/archive/2010318/2010318...

Fin form! Bra pecs och abs. Bra med att du tipsar om att inte grisbulka )

Visa signatur

Skyflyer: "Du kan även prova att blunda med ena ögat. Då krävs bara halva bandbredden av grafikkortet"
Gigabte B550 Auros Elite, Ryzen 5900x, Celsius S24, PNY RTX 3080, Corsair RM750 V2, Trident Z Neo 3600MHz cl16 16gb, 970 EVO 1tb M.2, Fractal Define Compact TG

Permalänk
Medlem

hahaha, jo jag va lite övervikt faktiskt, när man bulkar är det sååå jävla gott med maat
Ne nu ska jag börja min bulk fast istället så kör jag 1kg kyckling file om dagen, tränar hårt och springer på morgonen innan jobbet, sen så står man upp hela dagen när man jobbar på elgiganten och springer runt efter kunder hahaha så de blir extra träning, dricker 3 protein om dagen plus all kyckling perfekt bulk tror jag detta kommer bli

KOM IHÅG MAN BLIR TJOCK OM MAN ÄTER MYCKET KYCKLING FILE, det blir man i princip av allt även om det inte har överdrivet med kalori.
men jag är på G ca 15 timmar om dagen så det spelar inte så stor roll blir en hel del kaloriförbränning

Visa signatur

Lian Li O11D XL - ROG Certified Edition, Vit | I9-10900K | ASUS ROG STRIX LC 360 RGB | ASUS ROG Strix Z490-A Gaming | MSI NVIDIA GeForce RTX 2080 | G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB DDR4 3600MHz | ASUS ROG Strix 850 | 1TB Samsung 980 PRO MZ-V8P1T0BW |

Permalänk
Skrivet av lenti:

KOM IHÅG MAN BLIR TJOCK OM MAN ÄTER MYCKET KYCKLING FILE, det blir man i princip av allt även om det inte har överdrivet med kalori.
men jag är på G ca 15 timmar om dagen så det spelar inte så stor roll blir en hel del kaloriförbränning

nej,man blir inte tjock om man äter mycket kyckling file,eller nått annat heller för den delen.
det som avgör om man går upp eller ner i vikt är kcal in och kcal ut,simple as that.
läs mer på Kolozzeum - Webshop och Mötesplats för dig som tränar!

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangemani:

nej,man blir inte tjock om man äter mycket kyckling file,eller nått annat heller för den delen.
det som avgör om man går upp eller ner i vikt är kcal in och kcal ut,simple as that.
läs mer på Kolozzeum - Webshop och Mötesplats för dig som tränar!

Jag körde 1.5kg kyckling file samt ris men ris åt jag väldigt sällan körde mer med sallad under min bulk där, ät mycket kyckling och träna lite sällan så får du se en ganska bra viktökning. allt nyttigt man äter mycket utav blir onyttigt till slut

Visa signatur

Lian Li O11D XL - ROG Certified Edition, Vit | I9-10900K | ASUS ROG STRIX LC 360 RGB | ASUS ROG Strix Z490-A Gaming | MSI NVIDIA GeForce RTX 2080 | G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB DDR4 3600MHz | ASUS ROG Strix 850 | 1TB Samsung 980 PRO MZ-V8P1T0BW |

Permalänk
Skrivet av lenti:

Jag körde 1.5kg kyckling file samt ris men ris åt jag väldigt sällan körde mer med sallad under min bulk där, ät mycket kyckling och träna lite sällan så får du se en ganska bra viktökning. allt nyttigt man äter mycket utav blir onyttigt till slut

ja,du åt alltså så mycket så du hamnade på kcal plus,det var inte utav själva kycklingen du gick upp i vikt utav,det var ditt dagliga kcal intag som gjorde att du gick upp i vikt.
nyttigt eller onyttigt,spelar ingen roll,käkar man så man hamnar över sitt +/- streck,så går man upp i vikt.
vill du stoppa i dej chips tex så kan du göra det,ligger du under ditt +/- streck,så går du inte upp i vikt utav chipsen.
men som sagt,läs på sidan som jag länkade till,där står allt om det jag pratar om.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Fullt medveten om att jag tillhör de klenare/spinkigare i den här tråden så tänkte jag iaf bidra med en dålig före/efter bild. Har inga bra "före"-bilder men drog på mig samma tröja igen, medveten om att jag spänner mig lite på den senare men inte på den tidigare.

Nåväl, jag är relativt nöjd i alla fall, nu köttar vi vidare

http://pici.se/pictures/yANqxCbfl.jpg

Permalänk
Medlem

1,5kg Kycklingfilé utan skinn är närmare 1600 kcal. Så att man går upp i vikt när man käkar det är väl knappast konstigt (förutsatt att du äter annat också). Kroppen skiter i om det är "nyttigt" du stoppar i dig, det handlar enkelt om kvoten energi som mangemani säger.

Skrivet av mrc:

Fullt medveten om att jag tillhör de klenare/spinkigare i den här tråden så tänkte jag iaf bidra med en dålig före/efter bild. Har inga bra "före"-bilder men drog på mig samma tröja igen, medveten om att jag spänner mig lite på den senare men inte på den tidigare.

Nåväl, jag är relativt nöjd i alla fall, nu köttar vi vidare

http://pici.se/pictures/yANqxCbfl.jpg

Man ser helt klart lite saftigare armar. Kötta på!

Permalänk
Inaktiv

Känns som om det kan vara rätt trådd att fråga i. Är ca 1.76 och väger 59kg.

Det är så att jag verkligen behöver gå upp i vikt. Har tränat taekwon-do i 6 år samt gymmat i två år, la av med båda för ungefär två år sen. Då låg jag på 62kg och kunde inte hur mycket jag än tränade och åt rätt gå upp i vikt något mer.

Eftersom jag slutade träna för två år sen så har jag således gått ner istället, ligger nu på 58-59kg och mina kläder som redan är i de minsta storlekarna passar inte längre.

Behöver tips på övningar jag kan göra i gymmet. Det jag måste fokusera på är helt klart överkroppen, mina armar är väldigt väldigt smala, speciellt överarmarna som nästan är snäppet smalare än mina underarmar.

Mina ben är bra som de är då jag har en hel del benmusklar av all taekwon-do plus att jag åker longboard i princip hela tiden.

Så bra övningar för överkropp, främst bröst och armar. Målet är väll att gå upp ca 65-70kg. Känner även att jag behöver övningar som ger snabbt resultat. Kosten har jag god koll på vad jag behöver äta så där är det inga problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon88790:

Känns som om det kan vara rätt trådd att fråga i. Är ca 1.76 och väger 59kg.

Det är så att jag verkligen behöver gå upp i vikt. Har tränat taekwon-do i 6 år samt gymmat i två år, la av med båda för ungefär två år sen. Då låg jag på 62kg och kunde inte hur mycket jag än tränade och åt rätt gå upp i vikt något mer.

Eftersom jag slutade träna för två år sen så har jag således gått ner istället, ligger nu på 58-59kg och mina kläder som redan är i de minsta storlekarna passar inte längre.

Behöver tips på övningar jag kan göra i gymmet. Det jag måste fokusera på är helt klart överkroppen, mina armar är väldigt väldigt smala, speciellt överarmarna som nästan är snäppet smalare än mina underarmar.

Mina ben är bra som de är då jag har en hel del benmusklar av all taekwon-do plus att jag åker longboard i princip hela tiden.

Så bra övningar för överkropp, främst bröst och armar. Målet är väll att gå upp ca 65-70kg. Känner även att jag behöver övningar som ger snabbt resultat. Kosten har jag god koll på vad jag behöver äta så där är det inga problem.

Bänkpress, militärpress, stående rodd, latsdrag/chins, hantelcurl/stångcurl, dips eller valfri tricepsövning. Jag skulle även slänga in marklyft för att bygga upp tjockleken i ryggen, marklyft tar dock en del på ben/rumpa, men med en vikt av 58/59kg så har jag svårt att tro att du har några stockar till ben så lite extra benträning lär inte skada.

Kosten har jag svårt att tro att du har koll på då du inte vet (visste?) hur du ska göra för att gå upp i vikt. Hojta till ifall du behöver råd om kosten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon88790:

Känns som om det kan vara rätt trådd att fråga i. Är ca 1.76 och väger 59kg.

Det är så att jag verkligen behöver gå upp i vikt. Har tränat taekwon-do i 6 år samt gymmat i två år, la av med båda för ungefär två år sen. Då låg jag på 62kg och kunde inte hur mycket jag än tränade och åt rätt gå upp i vikt något mer.

Eftersom jag slutade träna för två år sen så har jag således gått ner istället, ligger nu på 58-59kg och mina kläder som redan är i de minsta storlekarna passar inte längre.

Behöver tips på övningar jag kan göra i gymmet. Det jag måste fokusera på är helt klart överkroppen, mina armar är väldigt väldigt smala, speciellt överarmarna som nästan är snäppet smalare än mina underarmar.

Mina ben är bra som de är då jag har en hel del benmusklar av all taekwon-do plus att jag åker longboard i princip hela tiden.

Så bra övningar för överkropp, främst bröst och armar. Målet är väll att gå upp ca 65-70kg. Känner även att jag behöver övningar som ger snabbt resultat. Kosten har jag god koll på vad jag behöver äta så där är det inga problem.

Vad är det du vill uppnå? Det låter inte som du strävar efter att träna upp en schysst fysik, utan bara få lite armvolym och ett par bröst. Jag lovar dig att det är inte rätt väg att gå. Träna hela kroppen! Låt det ta den tid det tar! Gör det till en livsstil, ingen snabb lösning som ändå inte kommer fungerar.
Det finns inga hemliga övningar, utan helt vanliga basövningar med fria vikter precis som alla andra på gymmen, titta på dom.

Kosten ÄR ditt problem, väger man < 60kg som kille (vilken även jag gjorde som tonåring) äter man helt enkelt inte tillräckligt.

Skynda långsamt! Det finns inga lagliga genvägar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av -Aspen-:

Vad är det du vill uppnå? Det låter inte som du strävar efter att träna upp en schysst fysik, utan bara få lite armvolym och ett par bröst. Jag lovar dig att det är inte rätt väg att gå. Träna hela kroppen! Låt det ta den tid det tar! Gör det till en livsstil, ingen snabb lösning som ändå inte kommer fungerar.
Det finns inga hemliga övningar, utan helt vanliga basövningar med fria vikter precis som alla andra på gymmen, titta på dom.

Kosten ÄR ditt problem, väger man < 60kg som kille (vilken även jag gjorde som tonåring) äter man helt enkelt inte tillräckligt.

Skynda långsamt! Det finns inga lagliga genvägar!

HELT rätt..
Man skall aldrig satsa bara på en muskel ja okej många satsar på bara armar och bröst men vafan har benen tagit vägen sen beach 2013 hahaha, sen har man sätt folk på gymmet stora armar ingen rygg eller bröst eller ben de där ser riktigt konstigt och fult ut.. kör intensiv hård träning. jag kör så hårt jag kan men många set minst 6rep på 1 set.
Så som Aspen säger, man ska aldrig skynda sig med att få muskler för du kan aldrig få mer muskler på snabbare sätt lagligt.
Kör Gainer och no-explode samt mat så kommer du se ganska snabb viktökning sen när du väl börja ba dämpa ner allt och ta 2 gainer om dagen en tar du under dagen den andra efter träningen,
NO-Explode kör ag ca 50min innan träning och 2 timmar efter måltid för att få rejäl pump och styrka, man ser ganska bra resultat men såklart slutar man träna så tappar man ju all vätska och blir direkt mindre format
börja träna gör det till en livsstil så får du disciplin också sen kommer de flyta på som en Core I7 processor hahah

Visa signatur

Lian Li O11D XL - ROG Certified Edition, Vit | I9-10900K | ASUS ROG STRIX LC 360 RGB | ASUS ROG Strix Z490-A Gaming | MSI NVIDIA GeForce RTX 2080 | G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB DDR4 3600MHz | ASUS ROG Strix 850 | 1TB Samsung 980 PRO MZ-V8P1T0BW |

Permalänk
Medlem

Kan bara hålla med om tidigare poster om att det inte finns några genvägar, skynda långsamt är helt rätt.

Jag förstår dock att vissa har mycket svårare än andra att gå upp i vikt eftersom de har en sådan kraftig ämnesomsättning. Jag har tex en svåger som trycker i sig allt onyttigt han kan hitta för att gå upp i vikt men det tar en ruskig tid. Det är extra smält smör på popcorn etc.

En sak som fungerade för en hockeyspelare jag kände som också har en hög ämnesomsättning var att han började ställa klockan på 1½ timme tidigare varje morgon än vanligt och åt frukost. Gick sedan och sov en stund till innan han skulle kliva upp som vanligt och åt då frukost igen.

Nu vet jag inte om du har exakt samma problem, men det kan vara ett tipps. Har du sedan svårt att äta det där extra pga av t.ex tidsbrist etc så kan du alltid köpa någon form av gainer som du tar som extra måltid.

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Medlem

Bump! Hur går sommarträningen för sweclockarna? Själv ska jag ner i källargymmet snart och slita lite trots stekande sol Tack vare midsommarfirande så tvingas jag flytta fram torsdags samt fredagspasset till onsdag/torsdag istället Ska bli intressant med knäböj idag trots träningsvärk i benen

Permalänk
Medlem

Verkar som att folk mest slappar här eller? Jag ligger på strax under 100kg kroppsvikt för första gången på mycket länge, minskat lite i mark "tack vare" deffen men så länge man fixar över 200kg fortfarande så är det ingen panik! Härligt att träna hårt nu under semestern

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk
Medlem

Fyfan, hemma igen efter midsommarfirandet, 2kg gick man upp (nypissad/nyskiten). Blir lite att jobba bort på gymmet

Permalänk
Skrivet av h0psi:

Verkar som att folk mest slappar här eller? Jag ligger på strax under 100kg kroppsvikt för första gången på mycket länge, minskat lite i mark "tack vare" deffen men så länge man fixar över 200kg fortfarande så är det ingen panik! Härligt att träna hårt nu under semestern

självklart inte alla:P
att lägga ner träningen eller dra ner på den bara för att det är semester,jul,lov,whatever är rent vansinne.det går så fort att förlora det man har kämpat för att få under mycket lång period.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Tränar hårdare än vanligt när jag får semester, är på gymmet som vanligt 07.00 på morgonen, men har nu lagt in iaf 2 löp pass i veckan också.

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤