Permalänk
Medlem

Överklockning?

Hej!

Har en fråga angående överklockning av en c2d e6300 1,86 ghz prolle. I mina bios inställningar så har jag möjlighet att ändra FSBn upp till 300 men så fort jag höjer den lite så blir hela systemet ganska ostabilt finns fär något jag kan göra för att få det stabilt?

Visa signatur

Sitter utan dator för tillfället :(

Permalänk

Något du kan göra för att få det stabilt är att läsa guiden som finns klistrad på forumet.

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evil_AnAnAs:

Något du kan göra för att få det stabilt är att läsa guiden som finns klistrad på forumet.

Jag har läst det men mitt mobo suger fett när det gäller överklockning och jag är inte ute efter att pressa särskilt mycket ur prollen utan bara lite och mest bara för att testa

Visa signatur

Sitter utan dator för tillfället :(

Permalänk
Skrivet av Grasp247:

Jag har läst det men mitt mobo suger fett när det gäller överklockning och jag är inte ute efter att pressa särskilt mycket ur prollen utan bara lite och mest bara för att testa

Gör såhär:

1. Ta ett glas te. Spelar ingen roll av vilken sort, rött, vitt, grönt, arabisk, turkisk. Ta bara någon.
2. Drick lite då och då.
3. Förhoppningsvis har du nu orken och tålmodigheten som din kropp kräver för att läsa igenom den extremt jobbiga guiden.