Permalänk
Medlem

Holy crap vilket långt inlägg, längsta jag sett på sweclockers
Som broder truck sa så borde du nog vända dig till support@inet.se

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broder Truck:

Säker på att det inte gick att sammanfatta det här lite kortare? Lol. Tror även att du kanske ska rikta dig till support@inet.se?

Jo visst går det säkert att göra. Har nog säkert också tagit med onödiga grejer och utelämnat osv, men för att unvika massa frågor som ändå kommer ju sluta upp med att man skriver en INSANE WALL OF TEXT genom att svara på alla frågor så valde jag att skriva det mesta direkt istället.

Jo det passar nog säkert in där bättre men eftersom jag redan varit i deras butik flera gånger och pratat med flera personer där osv så valde jag väl att först höra vad dom har att säga om detta här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Holy crap vilket långt inlägg, längsta jag sett på sweclockers
Som broder truck sa så borde du nog vända dig till support@inet.se

Får väl hoppas att dom här på swec har någon form av titel eller pris i så fall

Permalänk
Skrivet av Dani05:

Massor och åter massor med text

Oj , läste igenom allt men fattar inte riktigt! Fungerade grafikkorten inte med en specifik skärm men med andra skärmar? ? Köpte du en ny skärm/Provade en annan och samma problem uppstod eller var det enbart med 1 skärm grafikkorten krånglade?

Inte så att det var fel på skärmen då? Var den köpt på Inet med? Provade du skärmen på en annan dator efter att den börjat krångla ?

Försök gärna sammanfatta, riktigt kort, problemet!

Visa signatur

Stationär Dator : FD define r3|Corsair RM 750W|i7 4770K +NH-U9B SE2|Z87-DS3H|ASUS R9 290 4GB DirectCuII|A-data 1600 DDR3 8GB|2TB + 1TB + 1 TB + 120Gb SSD
Bärbar dator : Acer Aspire TimelineX 5820TG

BeErNwHiSkY:Beer and Whisky!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evilmonkey:

Oj , läste igenom allt men fattar inte riktigt! Fungerade grafikkorten inte med en specifik skärm men med andra skärmar? ? Köpte du en ny skärm/Provade en annan och samma problem uppstod eller var det enbart med 1 skärm grafikkorten krånglade?

Inte så att det var fel på skärmen då? Var den köpt på Inet med? Provade du skärmen på en annan dator efter att den börjat krångla ?

Försök gärna sammanfatta, riktigt kort, problemet!

Förstår om du tappade bort dig lite i den djungeln av text. Har själv gjort det

Ja precis grafikkortet funkade inte just med en specifik skärm men med alla andra så gjorde den det. (Ialla fall alla jag har testat.)

Jo det blev ju köp av ytterligare en dator från inet denna gång med skärm så jag testade ju den också och som med alla de andra skärmar jag testat så funkade denna också felfritt. Alltså bara med 1 skärm som grafikkortet krånglade med och just den skärmen som grafikkortet var planerat att användas med.

Nej det var inget fel på skärmen. Använde den skärmen till min tidigare dator innan jag köpte ny och där funkade den felfritt. Tänkte ju att det nästan är omöjligt att den ska ha gått sönder verkligen precis när jag bytt dator. Men för säkerhets skull så testade jag den på andra datorer också bara för att vara på den säkra sidan att det inte är den som är sönder och där funkade den felfritt som med min tidigare dator.

Problemet var att när jag startade upp elller starta om datorn så kom det inte upp någon bild på skärmen (som att jag inte hade skärmen kopplad till någon dator). Ibland hände det och ibland inte och när det väl hände så kunde det hända direkt vid uppstart eller när man kommer till windows för att logga in på kontot eller också efter att man väl har loggat in. Helt random alltså.

Permalänk
Skrivet av Dani05:

Förstår om du tappade bort dig lite i den djungeln av text. Har själv gjort det

Ja precis grafikkortet funkade inte just med en specifik skärm men med alla andra så gjorde den det. (Ialla fall alla jag har testat.)

Jo det blev ju köp av ytterligare en dator från inet denna gång med skärm så jag testade ju den också och som med alla de andra skärmar jag testat så funkade denna också felfritt. Alltså bara med 1 skärm som grafikkortet krånglade med och just den skärmen som grafikkortet var planerat att användas med.

Nej det var inget fel på skärmen. Använde den skärmen till min tidigare dator innan jag köpte ny och där funkade den felfritt. Tänkte ju att det nästan är omöjligt att den ska ha gått sönder verkligen precis när jag bytt dator. Men för säkerhets skull så testade jag den på andra datorer också bara för att vara på den säkra sidan att det inte är den som är sönder och där funkade den felfritt som med min tidigare dator.

Problemet var att när jag startade upp elller starta om datorn så kom det inte upp någon bild på skärmen (som att jag inte hade skärmen kopplad till någon dator). Ibland hände det och ibland inte och när det väl hände så kunde det hända direkt vid uppstart eller när man kommer till windows för att logga in på kontot eller också efter att man väl har loggat in. Helt random alltså.

Okej, nu är ja med i matchen
Verkar hur skumt som helst, i och med att det fungerade med andra kombinationer utom just den datorn och den skärmen Aja, lycka till med att få ordning på det iafl! Tack för klargörandet

Visa signatur

Stationär Dator : FD define r3|Corsair RM 750W|i7 4770K +NH-U9B SE2|Z87-DS3H|ASUS R9 290 4GB DirectCuII|A-data 1600 DDR3 8GB|2TB + 1TB + 1 TB + 120Gb SSD
Bärbar dator : Acer Aspire TimelineX 5820TG

BeErNwHiSkY:Beer and Whisky!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dani05:

Får väl hoppas att dom här på swec har någon form av titel eller pris i så fall

Ett tips är ju att inte börja 70 % av styckena (bra att du delade in det iaf) med ordet "så".

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evilmonkey:

Okej, nu är ja med i matchen
Verkar hur skumt som helst, i och med att det fungerade med andra kombinationer utom just den datorn och den skärmen Aja, lycka till med att få ordning på det iafl! Tack för klargörandet

Jo det är ju lite av ett märkligt problem detta och värsta är väl att det troligen inte är det märkligast i allt detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Piece of Cake:

Ett tips är ju att inte börja 70 % av styckena (bra att du delade in det iaf) med ordet "så".

Ja jag vet men som jag sagt tidigare så har jag ju skrivit lite på detta då och då så då har det ju bara blivit såhär och när jag märkte det så hade jag ju ingen direkt ork att skriva om massa osv.

Tur att jag inte skickade in det då så som det såg ut när jag kopierade över det blev mer eller mindre en hel text bara

Permalänk
Medlem

Kommer ni ta in dom nya Cougar nätaggen?

Det som är 80+ Gold certifierat?

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk

Hallå Inet!

Har ni möjlighet att ta in retail-versionen av Samsung SH-223C eller någon liknande brännare? I nuläget finns det inte mycket att välja på om man inte vill ha en OEM.

Sen undrar jag om ni kan ge något närmare datum på när Scythe Gentle Typhoon 120mm 1450rpm åter finns i lager?

Dessutom en fråga vi har ställt tidigare, hur ser läget ut när det kommer till Asus grafikkort?

OT:

Skrivet av Dani05:

Hej Inet
Osv osv osv.
// Dani

Jösses vilket inlägg, tror minsann att jag slet ut min scroll innan jag var klar ;). Inte ofta man ser så pass långa inlägg hehe, fick mig ett gott skratt där.

Visa signatur

Asus Sabertooth X58 | Intel Core i7 950 | Prolimatech Super Mega | Corsair XMS3 Vengeance 12GB | Asus GeForce GTX 970 Strix DCII | Samsung 830 256GB | Samsung F3 500GB | Corsair AX 1200W | Corsair 800D | Scythe Kaze Master Pro | Windows 10 | Ducky Shine Mech Brown | Logitech G502 Proteus Spectrum | Acer Predator XB241H | Samsung Galaxy S6 Edge 64GB
"Carai an Caldazar! Carai an Ellisande! Al Ellisande!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av REALIN:

Kommer ni ta in dom nya Cougar nätaggen?

Det som är 80+ Gold certifierat?

Jag har tidigare frågat om det och fick svaret att de ska ta in dem, dock så verkar inte någon ha dem inne än, inte enligt prisjakt iaf.

Skrivet av Kompressor:

Hallå Inet!

Har ni möjlighet att ta in retail-versionen av Samsung SH-223C eller någon liknande brännare? I nuläget finns det inte mycket att välja på om man inte vill ha en OEM.

Funkar inte denna då? Jag köpte den och fick den i en kartong och med frontar i 3 olika färger och en CD med nero så jag antar att det inte är OEM utan retail.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Piece of Cake:

Jag har tidigare frågat om det och fick svaret att de ska ta in dem, dock så verkar inte någon ha dem inne än, inte enligt prisjakt iaf.

Funkar inte denna då? Jag köpte den och fick den i en kartong och med frontar i 3 olika färger och en CD med nero så jag antar att det inte är OEM utan retail.

Såvida de inte ändrat så är det inte retail.
Det är retail om det är färgtryck på kartongen, kablar och skruvar med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Såvida de inte ändrat så är det inte retail.
Det är retail om det är färgtryck på kartongen, kablar och skruvar med.

Ja, det var färgtryck på kartongen och man fick med en SATA-kabel. Skruvar såg jag inte, men jag behövde dem ändå inte till mitt chassi.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk

Om jag beställer ett PowerColor Radeon HD5850 PCS+ 1GB COD Modern Warfare 2, hur lång tid brukar det ta innan ni kan skicka varan om ni inte har den på lager?

Permalänk
Medlem
Skrivet av diarrehampus:

Om jag beställer ett PowerColor Radeon HD5850 PCS+ 1GB COD Modern Warfare 2, hur lång tid brukar det ta innan ni kan skicka varan om ni inte har den på lager?

Beställer du innan 16.00 skickar de samma dag.
Edit: Såg att du skrev om ni INTE har den i lager, då beror det ju på hur lång tid det tar att få in varan i lager. Oftast står det ju då ett datum på varan.

Permalänk
Medlem

Ang.

XFX Radeon HD5850 1GB + 2 spel - Inet.se

Är detta referens modell eller XFX icke-referens kort?

Anledningen till att jag frågar är att på Prisjakt så ligger detta kortet som referensmodellen, men när man sedan klickar in på eran sida från prisjakt så kommer denna icke-referens kortet upp.

Fel bild eller fel hos prisjakt?

En följdfråga om det visar sig att detta är en icke-referens modell, finns det någon möjlighet att ni kan ta in referensmodellen av 5850 ?

Mvh Daniel

Permalänk
Medlem

Hej Inet!

Jag har sett att ATI kommit ut med sitt nya grafikkort 5970 4gb (finns på flera nätbutiker enligt prisjakt).
Har ni planer på att ta in detta kort?

MVH
Jesper

Permalänk
Inet
Skrivet av anon42512:

Vilka DDR2-minnen har ni som är enkelsidiga?

Tyvärr inte. Vi har inget möjlighet att välja dubbel- eller enkelsidiga när det gäller beställning av DDR2-minnen.

Skrivet av Amm92:

Hallå där! När tror ni att ni får in mer Steelseries Xai-möss att skicka ut? Väntar ivrigt på min beställning

Vi fick in en sändning idag som det är en kvar av. Alla liggande ordrar skall ha skickats iväg.

Det kommer även ett gäng nya under onsdagen.

Skrivet av smacked:

Hej inet
Jag undrar om Scythe Musashi VGA Cooler - Inet.se fungerar på ett 5870 Eyefinity 6 Edition?
Det funkar på ett vanligt 5870, dock undrar jag om man behöver köpa till extra kylflänsar till minneskretsarna, och om dessa är i vägen på något sätt?
Tack på förhand

Skicka ett maill till info@inet.se med exakt vilket 5870 du tänker använda det till (tillverkarens eller vårt art. nr.) så ska vi försöka ta reda på om det passar.

Skrivet av lakristomte:

Hur skyddas datorn om man väljer att låta er plocka ihop den? ( i fraktningen alltså )
kommer man få med sig alla delars kartonger, och får man med de kablar som blir över om man väljer att ta ett modulärt nätagg i beställningen?

Vi packar olika chassin på olika sätt. Vi har både egenutvecklade kartonger och packar i tillverkarens kartonger. Vissa datorer (riktigt tunga/stora byggen) skickas på pall och andra med vanligt postpaket.

När det gäller kartonger till komponenter skickar vi ej med dessa då det skulle ta för mycket plats. Däremot kan vi lägga med precis allt innehåll från kartongerna om så önskas.

Givetvis får man alltid med modulära kablar som inte används.

Skrivet av tobyy:

Den här CPU-kylaren Noctua NH-U9B SE2 - Inet.se har ju varit obekräftad ett tag när den inkommer till lager igen.

Så jag undrar om ni har något förslag på en jämbördig CPU-kylare runt samma prisklass? Eller är det möjligtvis så att ni har fått någon ny info om Nocuta kylaren?

Det senaste beskedet är imorgon, så vi håller tummarna!

Skrivet av Dani05:

...Har ju haft detta problem med grafikkortet sen jag köpte dator och problemet är att:
När jag startar eller startar om datorn så händer det ibland att bilden försvinner och ibland händer det inte ens.
Skärmen visar att den inte ens är kopplad till datorn kan man väl sammanfatta det som. Ibland förvinner den vid uppstart och kommer tillbaka av sig själv när man loggar på till windows och ibland kommer den inte tillbaka alls eller också så försvinner den när man loggar in till windows (lite random kan man väl säga) eller så funkar det som det ska...

Om jag förstått det hela rätt fungerar ditt grafikkort/dator med i princip alla skärmar förutom just den du har hemma. Om grafikkortet är defekt byter vi givetvis ut det, men om problemet ligger i skärmen du har hemma har vi tyvärr ingen möjlighet att byta ut grafikkortet.

Om din skärm fungerar med alla grafikkort förutom just detta försöker vi givetvis lösa detta också. Det är dock bra om man kommer in så fort som möjligt efter köp då det förenklar ett inbyte.

Angående lånekort har jag förstått det som att du blev erbjuden detta, men att vi tyvärr inte hade inne något som motsvarade ditt kort rent prestandamässigt, utan var något enklare.

Om ni vill lämna in grafikkortet/datorn för en rejäl felsökning är det bara att komma in så löser vi det. Det bästa är att besöka vår butik på Ringön där serviceavdelningen ligger.

Skrivet av REALIN:

Kommer ni ta in dom nya Cougar nätaggen?

Det som är 80+ Gold certifierat?

Vi har tyvärr inget datum i dagsläget. De kommer upp på hemsidan så fort vi har datum och priser!

Skrivet av Kompressor:

Hallå Inet!

Har ni möjlighet att ta in retail-versionen av Samsung SH-223C eller någon liknande brännare? I nuläget finns det inte mycket att välja på om man inte vill ha en OEM.

Sen undrar jag om ni kan ge något närmare datum på när Scythe Gentle Typhoon 120mm 1450rpm åter finns i lager?

Dessutom en fråga vi har ställt tidigare, hur ser läget ut när det kommer till Asus grafikkort?

Din önskan om fler retailförpackade DVD-brännare är skickad till inköpsavdelningen så får de kolla om det är något som går att få in.

Scythe Gentle 120mm 1450rpm finns nu i lager!

Skrivet av diarrehampus:

Om jag beställer ett PowerColor Radeon HD5850 PCS+ 1GB COD Modern Warfare 2, hur lång tid brukar det ta innan ni kan skicka varan om ni inte har den på lager?

Kortet finns på lager i butik så någon dag innan det skickas.

Skrivet av n0m0ney:

Ang.

XFX Radeon HD5850 1GB + 2 spel - Inet.se

Är detta referens modell eller XFX icke-referens kort?

Anledningen till att jag frågar är att på Prisjakt så ligger detta kortet som referensmodellen, men när man sedan klickar in på eran sida från prisjakt så kommer denna icke-referens kortet upp.

Fel bild eller fel hos prisjakt?

En följdfråga om det visar sig att detta är en icke-referens modell, finns det någon möjlighet att ni kan ta in referensmodellen av 5850 ?

Mvh Daniel

Det är en icke referensmodell. På XFX's modeller syns det enklaste genom att det är ett X i artikelnumret i stället för ett A, exempel HD-585X-ZNFA.

Rent generellt sett utgår referensvarianterna efter ett tag och ersätts med egna varianter som tillverkas i egna fabriker.

Vi kollar just nu på om det går att få tag i fler kort från XFX med referenskylare/PCB.

Skrivet av bullen69:

Hej Inet!

Jag har sett att ATI kommit ut med sitt nya grafikkort 5970 4gb (finns på flera nätbutiker enligt prisjakt).
Har ni planer på att ta in detta kort?

MVH
Jesper

Så fort någon av de tillverkare vi marknadsför släpper ett 4GB-kort kommer det upp på vår hemsida!

Mvh / Inet

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av inet.se:

Vi fick in en sändning idag som det är en kvar av. Alla liggande ordrar skall ha skickats iväg.
Det kommer även ett gäng nya under onsdagen.
Mvh / Inet

Tackar så mycket för svaret! Såg att ni skickat iväg så.. Underbart!

Permalänk
Medlem

Hej, ett av mina minnen som jag köpt från er i januari verkar vara trasigt och verkar ha varit trasigt sen jag köpte det men jag har inte märkt det förutom att jag har blue-screenat mycket. Hur ska jag göra för att få ett nytt på garanti?

Permalänk
Medlem
Skrivet av lunkas:

Hej, ett av mina minnen som jag köpt från er i januari verkar vara trasigt och verkar ha varit trasigt sen jag köpte det men jag har inte märkt det förutom att jag har blue-screenat mycket. Hur ska jag göra för att få ett nytt på garanti?

Här kan du göra felanmälan/begära återköp

Permalänk
Medlem

Där är ju när jag beställde ett helt datorpaket jag vill bara felanmäla minnet

Permalänk
Medlem

Här beställer man fel typ av extrafläkt till min datorlåda och så skickar Inet rätt typ av fläkt och tar inget extra trots att den kostar 20:- mer. Stort tack från en mycket glad kund

Permalänk
Moderator
Moderator

Hallå Inet

Vad är skillnaden mellan dessa två uppsättningar minnen? Har kollat lite på corsairs egen hemsida men inte blivit så mycket klokare på det tyvärr.

https://www.inet.se/artikel/5315039/corsair-6gb-3kit-ddr31600mhz-cl7-dom-gt-dhx

https://www.inet.se/artikel/5305483/corsair-6gb-3x2048mb-1600mhz-dominator-gt-dhx

Det är ju lätt att se artikelbeteckningen "CMG..." eller "CMT..." men ja, skillnaden är?

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Komplett.se - SteelSeries Gaming Glove,

Kommer inet ta in något liknande denna? Vore riktigt skönt med en sådan då min nuvarande håller på att trilla i bitar

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Medlem

Dagens Inet,

Jag undrar varför X25-M Bulk är dyrare än X25-M Retail? Är vice versa på alla andra butiker i princip

Mvh,
Schani

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schani:

Dagens Inet,

Jag undrar varför X25-M Bulk är dyrare än X25-M Retail? Är vice versa på alla andra butiker i princip

Mvh,
Schani

läs längre bak i tråden

Permalänk
Medlem

det hade varit super om ni kunde köra 3dmark på denna netbooken.
Acer Ferrari One 200 - Inet.se

Visa signatur

Dator: Ryzen 3900x - 16Gb - EVGA 3060 - Acer Predator X34A
Server: Dell Optiplex CasaOS Toshiba N300 8Tb
Anslutning: Fiber 500Mbit
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, Renault Zoe 52kwh Edition One
Solceller: 12,1kwh. Pixii Home 10Kw/10Kwh

Permalänk
Medlem

Kan man special beställa tex ett grafikkort från er?

Ifall jag vill köpa en hel dator hos er, men ni saknar grafikkortet jag vill ha i det vanliga sortimentet, finns det en chans att ni kan ta in det då?

Tex Sapphire 5970, såg att ni hade inne det förut också.

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB