Permalänk
Medlem

Hej, här kommer en ganska ospecefik önsking, men jag skulle gärna se att ni tog in flera tillverkare av 140mm fläktar eftersom ni har väldigt få där, mer fläktar överhuvudtaget skulle inte skada.
Jag ser att ni redan har produkter från BeQuiet, dem gör riktigt bra fläktar för priser som inte är lika dyra som noctuas, kanske skulle kunna vara något?
(Gör detta eftersom jag helst beställer mina saker från er)

Permalänk
Medlem

Halloj,

Tänkte höra om detta grafikkort klarar att skicka både bild och ljud via HDMI-kabeln? Jag gissar på att svaret blir ja, men behöver man i så fall koppla in något på grafikkortet i datorn? På mitt nuvarande kort (som inte har HDMI, men som stödjer både bild och ljud via DVI) var man tvungen att koppla in en intern SPDIF-kabel från moderkortet till grafikkortet för att få bild och ljud via DVI -> HDMI. Jag fick dock aldrig detta att fungera korrekt.
Är det på samma sätt med det jag länkade till, eller är det bara koppla in det på moderkortet, slänga på SLI-bryggan, koppla in HDMI-sladden i min förstärkare, ställa in rätt uppspelningsenhet i datorn och få bild och ljud?

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Arginj:

Halloj,

Tänkte höra om detta grafikkort klarar att skicka både bild och ljud via HDMI-kabeln? Jag gissar på att svaret blir ja, men behöver man i så fall koppla in något på grafikkortet i datorn? På mitt nuvarande kort (som inte har HDMI, men som stödjer både bild och ljud via DVI) var man tvungen att koppla in en intern SPDIF-kabel från moderkortet till grafikkortet för att få bild och ljud via DVI -> HDMI. Jag fick dock aldrig detta att fungera korrekt.
Är det på samma sätt med det jag länkade till, eller är det bara koppla in det på moderkortet, slänga på SLI-bryggan, koppla in HDMI-sladden i min förstärkare, ställa in rätt uppspelningsenhet i datorn och få bild och ljud?

Du behöver koppla till en kabel till moderkortet för att få ljud via HDMI, så är det på alla Nvidia kort. Men du slipper på Amd/Ati's

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Inet
Skrivet av lunkas:

Hej, ett av mina minnen som jag köpt från er i januari verkar vara trasigt och verkar ha varit trasigt sen jag köpte det men jag har inte märkt det förutom att jag har blue-screenat mycket. Hur ska jag göra för att få ett nytt på garanti?

Gå in på länken nedan, logga in, välj order, om möjligt välj komponent ni vill felanmäla och skriv in vad det gäller. Om du vill felanmäla en del i ett paket är det bara att skriva in detta i felbeskrivningen.

https://www.inet.se/loggain?ReturnUrl=/support/OrderList

Slå oss en signal på 031-652700 om du vill ha mer hjälp.

Skrivet av Lan:

Hallå Inet

Vad är skillnaden mellan dessa två uppsättningar minnen? Har kollat lite på corsairs egen hemsida men inte blivit så mycket klokare på det tyvärr.

https://www.inet.se/artikel/5315039/corsair-6gb-3kit-ddr31600mhz-cl7-dom-gt-dhx

https://www.inet.se/artikel/5305483/corsair-6gb-3x2048mb-1600mhz-dominator-gt-dhx

Det är ju lätt att se artikelbeteckningen "CMG..." eller "CMT..." men ja, skillnaden är?

CMT är en nyare variant och har en annan sorts fläktkontakt som skall passa med tillbehör "som släpps i framtiden". Minnena i sig skall enligt vår uppgift vara identiska.

Skrivet av erdraug:

Komplett.se - SteelSeries Gaming Glove,

Kommer inet ta in något liknande denna? Vore riktigt skönt med en sådan då min nuvarande håller på att trilla i bitar

Tyvärr inget vi har möjlighet att ta in.

Skrivet av Schani:

Dagens Inet,

Jag undrar varför X25-M Bulk är dyrare än X25-M Retail? Är vice versa på alla andra butiker i princip

Mvh,
Schani

Vi fick till en bra deal på retailvarianten, men tyvärr är de nu slut. Men vi jobbar på att få till ett bra pris på OEM-varianten igen.

Skrivet av kriller007:

det hade varit super om ni kunde köra 3dmark på denna netbooken.
Acer Ferrari One 200 - Inet.se

Fixat, 3DMark finns på hemsidan nu.

Skrivet av REALIN:

Kan man special beställa tex ett grafikkort från er?

Ifall jag vill köpa en hel dator hos er, men ni saknar grafikkortet jag vill ha i det vanliga sortimentet, finns det en chans att ni kan ta in det då?

Tex Sapphire 5970, såg att ni hade inne det förut också.

Normalt sett tar vi inte in grafikkort från Sapphire, men det går alltid att skicka ett mail till info@inet.se med en förfrågan så tar vi en titt om det går att lösa.

Skrivet av visa:

Hej, här kommer en ganska ospecefik önsking, men jag skulle gärna se att ni tog in flera tillverkare av 140mm fläktar eftersom ni har väldigt få där, mer fläktar överhuvudtaget skulle inte skada.
Jag ser att ni redan har produkter från BeQuiet, dem gör riktigt bra fläktar för priser som inte är lika dyra som noctuas, kanske skulle kunna vara något?
(Gör detta eftersom jag helst beställer mina saker från er)

Ditt önskemål är vidarebefordrat till inköpsavdelningen!

Vi vill även passa på och önska en glad midsommar till alla SweClockare!

Mvh / Inet

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

Såg dessa RAM-minnen på inet A-Data 6GB (3x2GB) Extreme Vitesta 1600MHz - Inet.se men hittar inga recensioner eller kommentarer någonstans, någon som vet om det är bra kvalité?

Visa signatur

i5 3570k 3.4GHz | GTX 780 3GB | Corsair 8GB RAM | Intel 520 120GB SSD | Samsung 840 Pro 512GB SSD | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm | Corsair CX 600W | MSI Z77-GD55 1155 | Fractal Design R4

Permalänk
Avstängd

Kommer ni ta in Razers kommande MUS (SC2 edition) ?
Och har ni något datum på när den kommer?

Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wedes:

Såg dessa RAM-minnen på inet A-Data 6GB (3x2GB) Extreme Vitesta 1600MHz - Inet.se men hittar inga recensioner eller kommentarer någonstans, någon som vet om det är bra kvalité?

A-data är ett bra märke, ligger på 2:a plats av mest sålda minnen. Se http://www.sweclockers.com/nyhet/12260-kingston-storst-pa-dra...

Så ska väll inte vara nått undantag med dom där.

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Medlem

Kan ni ta in Zotac GTX470? För 3274:- eller mindre!

Om er leverantör har det inne alltså. (Så det inte tar typ en vecka för er att få tag i det!)

Permalänk
Medlem
Skrivet av REALIN:

A-data är ett bra märke, ligger på 2:a plats av mest sålda minnen. Se http://www.sweclockers.com/nyhet/12260-kingston-storst-pa-dra...

Okej tänkte bara eftersom de är ca. 300kr billigare än motsvarande för Corsair, tror du man märker någon skillnad mellan märkena eller är det bara att köra på A-data?

Visa signatur

i5 3570k 3.4GHz | GTX 780 3GB | Corsair 8GB RAM | Intel 520 120GB SSD | Samsung 840 Pro 512GB SSD | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm | Corsair CX 600W | MSI Z77-GD55 1155 | Fractal Design R4

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Wedes:

Okej tänkte bara eftersom de är ca. 300kr billigare än motsvarande för Corsair, tror du man märker någon skillnad mellan märkena eller är det bara att köra på A-data?

Jag hade kört på Corsair minnen då jag känner mig säker när det sitter en corsair logga på produkten

Corsair har väl längre garanti också?

EDIT: Är du säker på att deras specifikationer är identiska? 300 låter som en väldigt stor skillnad på identiska minnen.

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Köpte ett GTS 250 hos er för snart ett år sedan, och garantin går ut någon gång i mitten av juli...När jag spelar lite mer krävande spel, eller kör olika benchmarks, kommer det upp artefakter, och ibland kraschar spelet och kommer till skrivbordet(ett fåtal gånger datorn blåskärmat och startat om automatiskt....Har testat många olika drivrutiner)...Har testat många program för att titta på temperaturen, och temperaturen ligger ofta på 95-105 grader

Ifall jag skulle skicka in det till Inet, är det garanterat att jag får utnyttja garantin? Eller krävs det att ännu värre saker ska hända?

Då felsökningsavgiften kostar 250 kr ifall Inet inte hittar något "fel", känns det svårt att veta vad jag ska göra, då det är ungefär en fjärdedel av vad kortet kostade/kostar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

Jag hade kört på Corsair minnen då jag känner mig säker när det sitter en corsair logga på produkten

Corsair har väl längre garanti också?

EDIT: Är du säker på att deras specifikationer är identiska? 300 låter som en väldigt stor skillnad på identiska minnen.

Om du tänker så så är ju A-data säkrare köp än Corsair.

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av dunis90:

Köpte ett GTS 250 hos er för snart ett år sedan, och garantin går ut någon gång i mitten av juli...När jag spelar lite mer krävande spel, eller kör olika benchmarks, kommer det upp artefakter, och ibland kraschar spelet och kommer till skrivbordet(ett fåtal gånger datorn blåskärmat och startat om automatiskt....Har testat många olika drivrutiner)...Har testat många program för att titta på temperaturen, och temperaturen ligger ofta på 95-105 grader

Ifall jag skulle skicka in det till Inet, är det garanterat att jag får utnyttja garantin? Eller krävs det att ännu värre saker ska hända?

Då felsökningsavgiften kostar 250 kr ifall Inet inte hittar något "fel", känns det svårt att veta vad jag ska göra, då det är ungefär en fjärdedel av vad kortet kostade/kostar

Ring eller mejla dom istället för att fråga det här, mycket enklare.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tänkte fråga om ni har funderat på att ta in sapphire grafikkort med vapor-x kylning?

Visa signatur

Intel Core i5 750 @ 3,2 Ghz | Corsair H50 | Asus P7P55D | 8800GTS 640MB | 4 Gb Corsair XMS3 1600 Mhz | Corsair TX 650W | Corsair Obsidian 700D | Samsung Spinpoint F3 1TB | Samsung 400GB | Samsung 250GB |

Permalänk
Avstängd

Vet ej om detta varit frågat innan.
Men har ni något datum på Fractals nya chassi som R3?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av definition:

Vet ej om detta varit frågat innan.
Men har ni något datum på Fractals nya chassi som R3?

http://www.sweclockers.com/nyhet/12251-fractal-design-define-...

15 Augusti

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av REALIN:

Om du tänker så så är ju A-data säkrare köp än Corsair.

På vilket sätt skulle A-data vara säkrare när Corsair har längre garantitid...?

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Acer Aspire TimelineX 3820TG - Inet.se

denna finns tydligen med 3g med? är lite smått intresserad av en sådan om man kan få fram den för ett vettigt pris?

Visa signatur

Dator: Ryzen 5700x3d - 16Gb - EVGA 3060 - Acer Predator X34A
Server: Dell Optiplex CasaOS Toshiba N300 8Tb
Anslutning: Fiber 1000 Mbit
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, Renault Zoe 52kwh Edition One
Solceller: 12,1kwh. Pixii Home 20Kw/20Kwh

Permalänk

Är det något fel på eran "Här kan du se status på dina serviceärenden." tjänst?
Får bara upp "500 internt serverfel" när jag ska kolla mitt serviceärende.

Visa signatur

CPU Phenom II X4 965BE | Corsair Cooling Hydro H50 | MB Gigabyte GA-790XTA-UD4 | RAM A-Data DDR3 8GB 1600Mhz Game Series | GPU Sapphire 7950 Vapor-X | PSU Corsair HX 650W | HD 60GB Corsair Force |640GB Western Digital Black 64MB SATA III + 1.5TB Samsung EcoGreen F2 | Cooler Master Storm Sniper Mesh |

Permalänk
Medlem

Hoppas att ni kan ta in Crucial BallistiX minnen till bra priser. Har ett sånt nu, men skulle vilja ha ett till för att få totalt 4GB i burken.

Permalänk
Medlem

Tjo har en fråga angående garanti

Har ett Cooler Master ATCs 840 svart chassi som köptes från Inet i april men har problem med att det är för tight i 5.25 utrymmena. Det krävs extrema metoder och våld för att klämma in en optisk enhet i ett av 5.25 facken. Jag har prövat ett flertal optiska enheter och det är för tight oavsett vilken jag tar (bl.a. NEC ND-4570 DVD-RW 16x ram 5x black).

Jag kanske bör påpeka att jag har lyckats få in en optisk enhet i ett av 5.25 facken men kan knappast kalla det enkelt. Tycker inte att man ska behöva pressa in en CD-läsare så att det är risk för att något går sönder och att det blir hur repigt som helst på 5.25 upphängnings-anordningen.

Det jag undrar är om det finns möjlighet att byta till ett nytt via garantin? Vill ju inte skicka in den hur som helst om man inte är säker då den är stor som en skyskrapa.

Permalänk
Medlem

Inget nytt om https://www.inet.se/artikel/6606091/logitech-mx518-optical-ga... ?

Har väntat på mitt paket sen den 14:e :<

Permalänk
Medlem

Hej! Jag planerar en större uppgradering om ca. en månad och därför så undrar jag om det skulle kunna gå att ordna något förmånligt erbjudande med (helst) en processor à la i7 930, P6X58D-E och ett par 1600mhz corsair-minnen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av inet.se:

Om jag förstått det hela rätt fungerar ditt grafikkort/dator med i princip alla skärmar förutom just den du har hemma. Om grafikkortet är defekt byter vi givetvis ut det, men om problemet ligger i skärmen du har hemma har vi tyvärr ingen möjlighet att byta ut grafikkortet.

Om din skärm fungerar med alla grafikkort förutom just detta försöker vi givetvis lösa detta också. Det är dock bra om man kommer in så fort som möjligt efter köp då det förenklar ett inbyte.

Angående lånekort har jag förstått det som att du blev erbjuden detta, men att vi tyvärr inte hade inne något som motsvarade ditt kort rent prestandamässigt, utan var något enklare.

Om ni vill lämna in grafikkortet/datorn för en rejäl felsökning är det bara att komma in så löser vi det. Det bästa är att besöka vår butik på Ringön där serviceavdelningen ligger.

Mvh / Inet

Ja precis har mer eller mindre testat med 10 skärmar nu och alla funkar förutom den som datorn var tänkt att användas med tills ny skärm inhandlas.

Alltså som jag sa så vad jag tror så var nog inget av dem sönder. Eftersom att grafikkortet funkade med andra skärmar och skärmen funkade med andra datorer/grafikkort. Som jag sagt tidigare så är det troligen ett kompabilitets problem mellan just denna skärm och detta grafikkort. Därför jag frågade om att få det utbytt till samma grafikkort men bara en annan tillverkare.
Och som jag sagt tidigare så var jag väldigt tveksam om att det var skärmen som har gått sönder precis efter jag bytt till annan dator. Men i vilket fall så testade jag ju den med andra datorer och där funkade den som jag visste felfritt. Sen ovan på det så har den ju blivit testad på fler under denna tid. För till och från så blir det ju att man bygger ihop någon dator eller ominstallerar den eller något annat och samma gäller där att den har funkat.

Typiskt att ni säger så nu efter att skärmen är sönder. Varför inte säga något om att försöka lösa detta innan den gick sönder?
Det var ju det jag mer eller mindre gjorde var ju där och tog upp detta samtidigt som jag byte procssorn hos er (pga fel stepping) och detta kan ha varit kanske 1 vecka efter köpet. Tycker själv att jag kom till er med detta rätt tidigt. Men vad ni anser som fort kan jag ej svara på.
Och där blev det ju avfärdat som ett drivrutin problem skrev ju det i den tidigare texten så det behöver man kanske inte gå in på mer ändå om man säkert glömt ta med något där.

Stämmer väl inte helt riktigt. Stämmer ju att jag har blivit erbjuden lånekort men enda gången ni hade något inne för att låna ut var ju den gången som jag skrev om när jag ville byta kortet som ja var ett väldigt basic kort som du säger men det var ju inte det som fick en att inte vilja lämna in kortet på service. Det var ju det att som jag berättade så sa han att ni byter inte ut kortet för detta problem och vad för mening är det med att lämna in kortet på service i så fall?
Kommer ju få sitta utan kortet under en tid och sen dessutom när jag får tillbacka det och ni inte hittar något fel så kommer jag ju få den avgiften på att ni inte hittade något fel under felsökningen och dessutom fortfarande inte fått kortet utbytt. Så det kändes ju rätt meningslöst med att lämna in kortet då.

Ja nu är det ju ingen direkt ide att lämna in grafikkortet när skärmen är åt helvete som sagt eller?
Men om vi säger att den skulle funkat idag vad hade det spelat för roll om jag åkte ner för att lämna det på service med tanke på att jag redan har testat detta?
För som jag skrev så var jag ju på sisjön hos er och där fick jag ju svaret att ni inte byter kortet och det skulle inte ens hjälpa om jag tog med datorn till er för att vissa problemet som jag förslog där. (Som jag inte ens kan göra nu längre eftersom skärmen är sönder.)

Dessutom så åkte jag ner till ringön efter att jag testade grafikkort + skärm från annan dator som blev handlad från er och för att också dubbelkolla så det han från sisjön sa stämde om att jag inte får byta kortet. Å för att göra den historien kort så blev slutresultatet detsamma där: Ni byter inte ut kortet.

Så återigen till min fråga vad skulle det hjälpa om jag åkte ner till eran service igen?

Permalänk
Medlem

"Klistrad:
OBS! Denna forumdel är inte till för enskilda supportärenden"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Muss3:

Inget nytt om https://www.inet.se/artikel/6606091/logitech-mx518-optical-ga... ?

Har väntat på mitt paket sen den 14:e :<

Webblager Försenad Fraktkostnad 29 kr
Butikslager 0 st
Hos leverantör > 50 st

Visa signatur

Nikon Z8 - Nikon 14-24 - Nikon 24-120 - Nikon 180-600
Hemsida Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av MolenXs:

"Klistrad:
OBS! Denna forumdel är inte till för enskilda supportärenden"

Snälla läs från början innan du säger nåt så förstår du kanske varför jag tar upp detta här.

Permalänk

Hej!

skulle ni kunna ta in Scythes CPU kylare AngleB igen? Skulle precis beställa den, men då visade det sig att den var borttagen ur sortimentet. Skulle vara mkt tacksam

Visa signatur

''Du kanske kan spela, MEN KAN DU KÖTTA?!?!?!''

Spelrigg: Intel i5 3570k 3.4Ghz [/B], Asus Nåt med Z77 4Gb DDR3, Asus GTX560Ti, 500gb HDD,Tagan Twoforce II 500w
Server: DL380G3, 6Gb ECC-minne, 2x Xeon @ 2,4Ghz, 72Gb 10k rpm SCSI, ESX Hypervisor 3.5

Permalänk
Medlem

http://www.sweclockers.com/nyhet/11972-lian-li-pc-v352-kub-fo...
kommer ni ta in dom chassierna på lager snart?
eller kommer
Lian Li PC-V351B mATX, Svart - Inet.se
snart in i butiken igen?
//Dahlin

Visa signatur

Dyslektiker på heltid!
Grafikkort: XFX Radeon HD4890 1GB| Mb: Gigabyte GA-P55-UD4M |Processor: Intel i7860 2.8GhZ @4.0GhZ |Thermalright Ultra-120 2x Fractal Design 120mm | Ram: 2 x 2gb Cosair 1600mhz Domintor | Hdd: Samsung 500gb x2 1000gb x1

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av REALIN:

Det som säljer mest är alltså bäst?

Intressant inställning, minst sagt.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro