iPhone - Apples nya smartphone

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ljungan11:

Skulle tro att den stänger av touchen med hjälp av mjukvara. eller?

Citat från modmyi.com:

Haha, då hade jag rätt, det var sensorn.
Och för att svara på din ":O-fråga", hur i hela världen skulle programvara kunna känna av om du håller den mot örat?

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

Har ett litet problem, ska förklara det så gott som jag kan och hoppas på att någon vet hur jag kan få det att fungera.

Skaffar iPhone. Synkroniserar iPhone med dator. Dator sönder.
Laddar ner apps och sparar "viktig" information i dessa under tiden som jag inte har någon dator.
Synkroniserar iPhone med ny dator; dock texten: "Är du säker på att du vill synkronisera program? Alla befintliga program och deras data på iPhone-enheten kommer att ersättas med program från det här iTunes biblioteket.

Efter det så har jag överfört alla köp från iPhonen till datorn men det står ändå att all information i iPhonen kommer att ersättas, så jag undrar hur jag kan spara informationen/sparningarna i mina appar som jag har i iPhonen?

EDIT: Om det inte framgick så har jag inte synkroniserat apps. Enbart musik, bilder, etc.

Permalänk
Skrivet av Saddl3r:

Har ett litet problem, ska förklara det så gott som jag kan och hoppas på att någon vet hur jag kan få det att fungera.

Skaffar iPhone. Synkroniserar iPhone med dator. Dator sönder.
Laddar ner apps och sparar "viktig" information i dessa under tiden som jag inte har någon dator.
Synkroniserar iPhone med ny dator; dock texten: "Är du säker på att du vill synkronisera program? Alla befintliga program och deras data på iPhone-enheten kommer att ersättas med program från det här iTunes biblioteket.

Efter det så har jag överfört alla köp från iPhonen till datorn men det står ändå att all information i iPhonen kommer att ersättas, så jag undrar hur jag kan spara informationen/sparningarna i mina appar som jag har i iPhonen?

EDIT: Om det inte framgick så har jag inte synkroniserat apps. Enbart musik, bilder, etc.

Har samma problem, nytt OS, ny installation av Itunes. Musiken har jag fixat så jag kan synka med "nya" Itunes, men appar vill jag gärna också kunna synka. Har även en bärbar som jag skulle vilja kunna synka appar, musik mm. Nån som vet om man kan köra på två datorer eller är Apple så pass underliga att man bara kan köra på en?

Visa signatur

"Är det här spermabussen till Tallinn?
Det blev alldeles tyst, då har vi kommit rätt!"

Permalänk
Medlem

Även jag har liknande problem, som ovan.

Min Iphone började muppa sig och gå in i återställningsläge (på grund av min jailbreak? Inte hört andra med jailbreake ha problemet) när jag stänger av telefonen och sätter på den igen. Förut har det tagit en 10-15 försök innan den går igång istället för att gå till återställningsläget, men efter att ha blivit värre efter ett misslyckat försök att uppdatera till Iphone OS 4 igår, så fick jag nog av strulet och återställde telefonen. Backup gjordes automatiskt av Itunes, telefonen återställdes och direkt efter återställde jag även backup:en.

Men! Alla apps, all musik och alla filmklipp jag lagt in på Iphone:n är borta, trots nämnda backup. Musik och filmklipp kan man alltid lägga in igen, men det som svider mest är att de nära tiotalet icke kostnadsfria apps jag betalat för även de är borta.

Finns det något sätt att ladda ner dessa program jag betalat för, igen, eller måste jag betala för dem igen om jag vill ladda ner dem igen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Genmah:

Finns det något sätt att ladda ner dessa program jag betalat för, igen, eller måste jag betala för dem igen om jag vill ladda ner dem igen?

Allt du behöver göra är att gå in i App store och ladda ner dem igen så kommer en text där det står att de redan är betalda..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ljung:

Allt du behöver göra är att gå in i App store och ladda ner dem igen så kommer en text där det står att de redan är betalda..

Jag prövade det, men iTunes varnade två gånger och frågade ifall jag verkligen ville köpa programmet xx, så jag vågade inte fortsätta.

...men nu kan jag ändå inte använda telefonen. När jag slår på den går den konstant in i återställningsläge. Efter att ha återställt telefonen till fungerande skick stängde jag av den och satte på den igen. Bam, konstant återställningsläge igen. Prövade ett par gånger till att återställa. Samma resultat.

...tills nu. Nu kan jag inte ens återställa telefonen, utan får bara meddelandet "Okänt fel. (28)" och Internet verkar inte helt säkert veta vad "fel 28" är. Skulle vara lagom typiskt ifall det är något som ej täcks av garantin, telefonen är inte ens ett år gammal. :/

Permalänk
Medlem

Säkert dum fråga men vill ställa den ändå.

Kan man ha egna alarmljud på en iphone samt sms signaler?

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gascogne:

Säkert dum fråga men vill ställa den ändå.

Kan man ha egna alarmljud på en iphone samt sms signaler?

Eget alarmljud, ja. Eget sms-ljud, ja, men bara om du gör en jailbreak på telefonen.

Nu pajjade förvisso min Iphone precis innan jag skulle lägga in Iphone OS 4, så om det går nu vet jag inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Piece of Cake:

Men det gör den ju inte, så länge du inte håller den mot örat så visas fortfarande en meny på skärmen.
Men sedan när du väl håller den mot örat så är det klart att mjukvara stänger av den, det sitter inte en strömbrytare i sensorn direkt...

Tyvärr är sensorn känslig, lite för känslig. Själv har jag ett spegelblank skärmskydd så min skärm slår aldrig av.

Visa signatur

Dual XP1900+ & Radeon 9700Pro - När hårdvaran och vattenkylning var spännande! Dubbla XP processorer upplåsta till MP med ledande silverfärg...

Permalänk
Medlem

Vad tror ni om detta?
Allvarliga tillverkningsfel rapporterade kring iPhone 4 - IDG.se

Vissa säger att den tidigare versionen hade ett liknande problem men det löstes, hoppas nu bara inte att detta är hårdvarufel så man får gå med gummihandskar när man snackar i telefon

Permalänk
Medlem

Gula skärmar, trasiga skärmar, repiga skärmar, dålig mottagning i hand.

Faiiiil. Känns som att de borde iallafall kunna se mottagningsproblemet när de testat den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saddl3r:

Har ett litet problem, ska förklara det så gott som jag kan och hoppas på att någon vet hur jag kan få det att fungera.

Skaffar iPhone. Synkroniserar iPhone med dator. Dator sönder.
Laddar ner apps och sparar "viktig" information i dessa under tiden som jag inte har någon dator.
Synkroniserar iPhone med ny dator; dock texten: "Är du säker på att du vill synkronisera program? Alla befintliga program och deras data på iPhone-enheten kommer att ersättas med program från det här iTunes biblioteket.

Efter det så har jag överfört alla köp från iPhonen till datorn men det står ändå att all information i iPhonen kommer att ersättas, så jag undrar hur jag kan spara informationen/sparningarna i mina appar som jag har i iPhonen?

EDIT: Om det inte framgick så har jag inte synkroniserat apps. Enbart musik, bilder, etc.

I iTunes, Arkiv>Överför inköp från iPhone and you're good to go!

Visa signatur

Neon
Citera mig om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Huddit:

Gula skärmar, trasiga skärmar, repiga skärmar, dålig mottagning i hand.

Faiiiil. Känns som att de borde iallafall kunna se mottagningsproblemet när de testat den.

haha. samma visa igen som efter 3GS. Man letar fel..
Om man trycker ut 600 000 mobliler så hör och häpna, så kan några vara defekta..

Apple testar givetvis inte sina produkter för vem bryr sig om mottagning?.....
EDIT:
Eller så kanske Apple har misslyckats den här gången... Ser ut som det verkar kunna bli en kortslutning mellan antenn-delen och blåtandsdelen. Då är det en major FAIL ifrån Apple.

Du ska ta allt som skrivs med en skopa salt även om du gärna vill att det ska gå åt helvete för Apple.

Visa signatur

Gigabyte GA-X58A-UD7 - Intel Core I7 960 @ 4,0Ghz - Corsair H50 - Corsair 6GB 1600MHz - 2x Gigabyte GeForce GTX480 kylda av "Danger Den"-vattenblock, XSPC RX360 radiator, EK-Reservoir Pump Combo DCP 4.0

Permalänk
Permalänk
Medlem

All reklam som de visar håller den isåfall fel.

Och köpa en bumper för $30 vägrar jag göra för att "åtgärda" problemet samt Iphonen ser ful ut med en.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gascogne:

Och köpa en bumper för $30 vägrar jag göra för att "åtgärda" problemet samt Iphonen ser ful ut med en.

Är inte bumpern till för att man ska klara glaset om man tappar telefonen i backen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danne980:

Är inte bumpern till för att man ska klara glaset om man tappar telefonen i backen?

Jo bumpern är till för det också men det är ingen garanti för att glasset ska klara sig ändå.

Men jag har funderat på en annan lösning tack vare man är en figurspelare, borde inte matt klarlack på den delen av metalramen lösa problemet?

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

vet någon hur jag kan få inställningarna för mobilt bredband hos tele2 på iphonen ?

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk
Medlem

har kollat lite på antenn problemet med iphone 4a. undrar om mailet från steve jobs är riktigt? funderar allt mindre på en iphone nu.
hittade dock en lösning på youtube: YouTube - Introducing The iGlove - iPhone Antenna Problem Solution

förövrigt finns det många där som visar upp problemet och tydligen märktes det inte i "field tests" som apple hade eftersom telefonen utrustades med ett 3gs skal, men hur mkt av det som är sant vet man ju inte?

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Nu kan du förhandsboka din Iphone 4 hos Telenor
Telenor - iPhone 4 - 16 GB med obegränsad mobilsurf

fast det var inte gratis...

Permalänk
Medlem
Skrivet av tattis:

Nu kan du förhandsboka din Iphone 4 hos Telenor
Telenor - iPhone 4 - 16 GB med obegränsad mobilsurf

fast det var inte gratis...

700 per månad i två år?

Vem betalar 16800 för en mobil?!?!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Huddit:

700 per månad i två år?

Vem betalar 16800 för en mobil?!?!

Man kan se det som att det var riktigt billigt också. Det är ju inte telefonen man betalar 699:- / Månad för.
För det beloppet kan man ringa obegränsat och använda obegränsat med datatrafik, för de som använder sina telefoner mycket kan det vara en bra affär.

Visa signatur

Amiga 500, Vampire 500 V2
Pentax K-1, Ricoh GR III, Dji Mini 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Huddit:

700 per månad i två år?

Vem betalar 16800 för en mobil?!?!

Nu är det samtal, datatrafik och mobil du betalar för...

Permalänk

HAHA telenor fail som vanligt med deras 1mbit surf som ingår.Väntar på förbokning från 3. Dom var biligast med 3gs och blir biligast för iPhone 4.

Visa signatur

[ASUS Formula Gene] [i53770K] [G-Skill trident 2400mhz 2x4gb] [Radeon HD5870 1GB] [Corsair 550D] [Corsair 650w] [Corsair H100] [Windows 8 x64] [Totalt 3TB HD] [Boxee box] [New iPad] [Xbox 360 Slim JTAG]

Permalänk
Medlem

Tja alla,

Ni kanske kan hjälpa mig. Köpte mig en 16GB 3GS idag från blocket. Versionen är 3.1.2 (7D11) och jag är då ute efter att på enklast möjliga sätt jailbreaka denna till version 4. Bör sägas att jag är noob när det kommer till iPhone då jag aldrig använt en förrän idag. Några guider som på ett enkelt vis visar hur man går till väga? Bör man jailbreaka den nuvarande versionen först eller borde jag uppdatera till v. 4 och jailbreaka sen? Tack som fan för svar!

EDIT: Snackat med min polare och han säger att det finns en del som klagar på nya v4 om batteritid osv. Och att allt som v4 kan göra kan man göra med jailbreakad 3.1.2 så jag tror jag skippar att uppdatera och enbart jailbreakar den nuvarande versionen.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Postaldude:

HAHA telenor fail som vanligt med deras 1mbit surf som ingår.Väntar på förbokning från 3. Dom var biligast med 3gs och blir biligast för iPhone 4.

"Dessutom ingår helt obegränsad mobilsurf inom Sverige med upp till 6 Mbit/s när du skaffar iPhone med Telenor FastPris Sverige."

Telenor - iPhone 4 - 16 GB med obegränsad mobilsurf

Visa signatur

Amiga 500, Vampire 500 V2
Pentax K-1, Ricoh GR III, Dji Mini 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av suck:

Nu är det samtal, datatrafik och mobil du betalar för...

Fortfarande.

Permalänk
Skrivet av WalterEgo:

"Dessutom ingår helt obegränsad mobilsurf inom Sverige med upp till 6 Mbit/s när du skaffar iPhone med Telenor FastPris Sverige."

Telenor - iPhone 4 - 16 GB med obegränsad mobilsurf

Obegränsad kommunikation – unikt abonnemang i Sverige!

Med Telenor FastPris Sverige får du full kostnadskontroll, eftersom du alltid vet vad fakturan kommer att landa på.

I månadsavgiften på 699 kr ingår obegränsad kommunikation inom Sverige! Du ringer och messar fritt till alla nät. Dessutom ingår tjänsten Mobilsurf 1 Mbit/s som ger dig helt obegränsad mobilsurf <---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Visa signatur

[ASUS Formula Gene] [i53770K] [G-Skill trident 2400mhz 2x4gb] [Radeon HD5870 1GB] [Corsair 550D] [Corsair 650w] [Corsair H100] [Windows 8 x64] [Totalt 3TB HD] [Boxee box] [New iPad] [Xbox 360 Slim JTAG]

Permalänk
Medlem

Tycker det var ett ganska bra erbjudande, jämförelsevis kostar t ex Telias storpratar-abb 600 :- i månaden och då ingår ej surf eller någon telefon.

Samt,

Citat:

Du ringer och messar fritt till alla nät inom Sverige, för en fast avgift på 699 kr/månad. Dessutom ingår helt obegränsad mobilsurf inom Sverige med upp till 6 Mbit/s när du skaffar iPhone med Telenor FastPris Sverige.

Bör ju vara det som står på Iphone4-sidan som gäller tycker man.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk

Hej! Jag har köpt mig en Ipod touch här om veckan, jag jailbreakade den på en gång.

Problemet är att den verkligen slukar batteri! Om jag precis har laddat den och lägger den i låsläge och sedan lägger den i fickan, tar upp den kanske en halvtimma senare så kan det lätt ha gått 5-6% av batteritiden.

Jag vet inte alls vad som är problemet, Hjälp!?