iPhone - Apples nya smartphone

Permalänk
Avstängd

Samma med webbläsaren.
Om du nuddar fingret mellan antennerna när mobilen bara ligger helt fri så slutar webbläsaren fungera, fryser upp helt.
Så det krävs inte hela handflatan att döda den, räcker med en touch.

Ska också vänta som sagt tidigare och se hur det fungerar med telia som är bäst här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av definition:

Samma med webbläsaren.
Om du nuddar fingret mellan antennerna när mobilen bara ligger helt fri så slutar webbläsaren fungera, fryser upp helt.
Så det krävs inte hela handflatan att döda den, räcker med en touch.

Ska också vänta som sagt tidigare och se hur det fungerar med telia som är bäst här.

Tur att såna som jag finns då som agerar testpilot.
Bokat den och kommer med största sannolikhet få den på releasedagen.

Visa signatur

Ingen är perfekt inte ens Najk!

Permalänk
Medlem
Skrivet av cLi:

Tur att såna som jag finns då som agerar testpilot.
Bokat den och kommer med största sannolikhet få den på releasedagen.

Vars bokade du den?

Telenors tidiga bokning som stängdes relativt fort?

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk

Lite off-topic:

Är ganska trött på min 3GS som jag köpte (känns mer som att jag hyr den) hos 3 i slutet av förra året. Jag hade användning för den i början, men äh, jag använder den inte alls till 100%. Det är i och för sig inte telefonens fel, det är mest att jag slutat kommunicera lika mycket (låter som jag är sociopat, men så är det) och att jag inte har så mycket användning av appar längre. Skulle klara mig mer än väl med en vanlig 300-kronors telefon. Det handlar mest om att telefonen blivit omkörd av laptops och annan teknologi, och att jag mycket sällan befinner mig utan dator.

Finns det något sätt att göra sig av med min iPhone, på lagligt sätt, annat än att betala slutfaktura med tillhörande straffavgift för en årslön och sen låta den ligga på nån hylla? 3 vill väl inte ha tillbaka skiten, och ingen lär köpa en 3GS för mer än en hundring nu när fyra kommit ut, även om denna är värdelös.

Permalänk

Sitter o dras med en Sony ericsson Xperia X1 för tillfället som jag nu försöker sälja. Har alltid viljat ha en iPhone och tänkte köpa mig en billig 3g på blocket för att stilla mitt sug.

Är det dumt att köpa en 3g nu när 3gs har släppts och fyran släpps om några dagar? Kommer jag vara trött på min 3g snabbt och vilja byta upp mig eller kan det vara värt 2 tusen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av bobbanswe:

Sitter o dras med en Sony ericsson Xperia X1 för tillfället som jag nu försöker sälja. Har alltid viljat ha en iPhone och tänkte köpa mig en billig 3g på blocket för att stilla mitt sug.

Är det dumt att köpa en 3g nu när 3gs har släppts och fyran släpps om några dagar? Kommer jag vara trött på min 3g snabbt och vilja byta upp mig eller kan det vara värt 2 tusen?

Jag skulle inte köpa en 3G idag, den känns slö och gammal. Jag skulle råda dig att vänta tills iPhone 4 kommer ut, de lär ju släppa iPhone 3Gs 8GB på samma gång och de ska vara billigare. Om inte annat så lär ju priset på begagnade 3Gs gå ner då.

Permalänk
Skrivet av HypeX:

Jag skulle inte köpa en 3G idag, den känns slö och gammal. Jag skulle råda dig att vänta tills iPhone 4 kommer ut, de lär ju släppa iPhone 3Gs 8GB på samma gång och de ska vara billigare. Om inte annat så lär ju priset på begagnade 3Gs gå ner då.

Ja det kanske vore smartast så. Tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SunQ:

Vars bokade du den?

Telenors tidiga bokning som stängdes relativt fort?

Kontakt med en som kommer sälja dom.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Vilket är bäst?

FastPris @ 3 eller hos Telia?

Båda två innehåller typ samma sak och kostar båda 699kr /månad.
Det står mellan dessa två för min del.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SunQ:

Vilket är bäst?

FastPris @ 3 eller hos Telia?

Båda två innehåller typ samma sak och kostar båda 699kr /månad.
Det står mellan dessa två för min del.

Telia alla dagar i veckan för mig iaf. Där jag bor har personer med 3 stora problem men täckning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LÖVTRÄ:

Telia alla dagar i veckan för mig iaf. Där jag bor har personer med 3 stora problem men täckning.

Så tänkte jag också förr när jag bodde på en mindre ort. Men nu när jag 95% av året är i Stockholm borde inte täckningen vara något större problem.

Så nu är det internethastighet, täckning och även kundtjänst som spelar roll..

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Idag ska jag sälja min 3g, alltid bra att ha lite pengar i fickan då det ska inhandlas en ny iphone 4 på Torsdag
Stör mig som fan på att inga Operatörer har gått ut med priser än, bara Telenor å deras fastpris.

Jag har hatt Telia i 2år nu, och är både jätte nöjd och jätte besviken.
jätte nöjd för den otroligt bra tekningen
och jätte besviken då det kostat skjortan, då jag köpte min 3g, så betalde jag ca 2000kr i butiken för den samt tecknade upp ett 2år iMidi abonemang som skulle kosta 500kr/mån
500kr my ass. har varit flera månder då mobilen bara legat, å räkningen har legat runt 900kr.

så vet inte ifall jag vågar gå Telia igen.

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk
Skrivet av Rolle90:

Idag ska jag sälja min 3g, alltid bra att ha lite pengar i fickan då det ska inhandlas en ny iphone 4 på Torsdag
Stör mig som fan på att inga Operatörer har gått ut med priser än, bara Telenor å deras fastpris.

Jag har hatt Telia i 2år nu, och är både jätte nöjd och jätte besviken.
jätte nöjd för den otroligt bra tekningen
och jätte besviken då det kostat skjortan, då jag köpte min 3g, så betalde jag ca 2000kr i butiken för den samt tecknade upp ett 2år iMidi abonemang som skulle kosta 500kr/mån
500kr my ass. har varit flera månder då mobilen bara legat, å räkningen har legat runt 900kr.

så vet inte ifall jag vågar gå Telia igen.

Det finns väl bara två alternativ vad jag kan se....

Antingen har du grovt missuppfattat nåt ang. priset på ditt abonnemang, och då får du väl kanske skylla dig själv?

Eller så har det blivit något fel, om det nu är sant att mobilen bara legat vissa månader utan att användas och det ändå kostat mer än de 500 kr i månaden det skulle kosta? Då bör du ju ta kontakt med Telia och reda ut saken.

/Tony

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tony-Avesta:

Det finns väl bara två alternativ vad jag kan se....

Antingen har du grovt missuppfattat nåt ang. priset på ditt abonnemang, och då får du väl kanske skylla dig själv?

Eller så har det blivit något fel, om det nu är sant att mobilen bara legat vissa månader utan att användas och det ändå kostat mer än de 500 kr i månaden det skulle kosta? Då bör du ju ta kontakt med Telia och reda ut saken.

/Tony

jo men jag kontaktade telia med, men de sa att allt var som de ska vara.
vilket jag inte tror på spelar faktiskt inte så stor roll just nu, har sagt upp det å det tar slut i nästa månad.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Sålde min iphone 3g idag, innan det så återställde jag den och installerade nyaste firmwaren.
loggade ut den ifrån App store osv. Kom dock på att jag glömde att kolla ifall mailen är syncad eller inte. använder Gmail, å vill absolut inte att någon annan har tillgång till min mail.

går detta att kolla upp, eller åtgärda?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rolle90:

Sålde min iphone 3g idag, innan det så återställde jag den och installerade nyaste firmwaren.
loggade ut den ifrån App store osv. Kom dock på att jag glömde att kolla ifall mailen är syncad eller inte. använder Gmail, å vill absolut inte att någon annan har tillgång till min mail.

Byt lösenord på mailen

Permalänk
Medlem

Ringde Telia idag, å frågade dom hur det ser ut med abonnemang för den nya iphonen, de sa att de får information på onsdag morgon.

ligger ett telia abonnemang på iphoneblogen (telia) dock, vilket liknar Telenors fast pris.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rolle90:

Ringde Telia idag, å frågade dom hur det ser ut med abonnemang för den nya iphonen, de sa att de får information på onsdag morgon.

ligger ett telia abonnemang på iphoneblogen (telia) dock, vilket liknar Telenors fast pris.

Intressant, antar att samma gäller 3:s abonnemang också? jag känner mig väldigt osäker på vad för man ska välja för abonnemang.

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk
Medlem

Ska bli intressant och se vad folk tycker o tänker om mobilen nu när den kommer i veckan
Sett fram emot detta, och om det visarsig att den kanske inte har lika många problem som i usa med lite svagare 3gnät kanske så kommer ja nog slå till

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rolle90:

Hur mycket fick du för din 3G ?
Ska själv sälja min vita 3G 16gb nu strax.

Visa signatur

Permalänk

Måste man köa för att få tag på en på fredag eller kommer man kunna beställa en över internet utan abbonnemang?

Visa signatur

HTPC: Late 2014 Mac Mini
Bärbar: Mid 2012 MacBook Air

Permalänk

Problem in da house!

Jag kommer nog köpa en iPhone 4 när jag får min lön. Jag kommer köpa den kontant då jag inte orkar hålla på med massa abonnemang. Har alltid haft Comviq Kompis som man bara tankar på lite då och då när man behöver, tycker det är absolut bäst och vill fortsätta ha det så när jag köper iPhone.

Men nu har jag kommit på ett problem... 3G!
Jag vill ju helt klart kunna utnyttja 3G och ha internet med mig överallt. Hur fungerar detta när man har kontantkort? Surfar man bara som vanligt och pengarna saktar tickar neråt? Går det inte alls att använda 3G med kontantkort?

Hur fungerar allt detta, nån som vet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrNi|sson:

Problem in da house!

Jag kommer nog köpa en iPhone 4 när jag får min lön. Jag kommer köpa den kontant då jag inte orkar hålla på med massa abonnemang. Har alltid haft Comviq Kompis som man bara tankar på lite då och då när man behöver, tycker det är absolut bäst och vill fortsätta ha det så när jag köper iPhone.

Men nu har jag kommit på ett problem... 3G!
Jag vill ju helt klart kunna utnyttja 3G och ha internet med mig överallt. Hur fungerar detta när man har kontantkort? Surfar man bara som vanligt och pengarna saktar tickar neråt? Går det inte alls att använda 3G med kontantkort?

Hur fungerar allt detta, nån som vet?

Sakta tickar ner är tveksamt då de flesta kontantkort har en taxa på 15kr /Mb och uppåt.
Men finns säkert något surfpaket att köpa till.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av SunQ:

Sakta tickar ner är tveksamt då de flesta kontantkort har en taxa på 15kr /Mb och uppåt.
Men finns säkert något surfpaket att köpa till.

Tror du man kan ha surfpaket + vanligt kontantkort?

Vad skulle då detta surfpaket innebära?

Permalänk
Medlem

iPhone kommer olåst om man önskar och kommer kosta 5995kr för 16GB och 6995kr för 32GB.

iPhone 3GS kommer kosta 4995kr.

Källa: Apple avslöjar priset på obunden iPhone 4 - MacWorld

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrNi|sson:

Tror du man kan ha surfpaket + vanligt kontantkort?

Finns iaf hos Felia, så borde finnas hos andra operatörer med. La till årskort mobilsurf när jag fick min SGS.

Permalänk
Medlem

Telia har nu lagt fram priserna för iPhone 4

iPhone 3G och 3GS - Produkter och erbjudanden Mobilt - Telia.se

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av cLi:

iPhone kommer olåst om man önskar och kommer kosta 5995kr för 16GB och 6995kr för 32GB.

iPhone 3GS kommer kosta 4995kr.

Källa: Apple avslöjar priset på obunden iPhone 4 - MacWorld

Nice!

Så man kan köpa den på Applestore?
Det hade ju varit guld. Jag pallar nog fan inte binda upp mig på nytt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Telias Priset har nu anlänt: iPhone 3G och 3GS - Produkter och erbjudanden Mobilt - Telia.se

tycker de är en aning kompliserade

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av SunQ:

Nice!

Så man kan köpa den på Applestore?
Det hade ju varit guld. Jag pallar nog fan inte binda upp mig på nytt.

Inte hundra men jag tror att man kommer kunna köpa den obunden på Applestore.

Visa signatur