Permalänk
Inaktiv

inget Ljud :O

tja! jag har satt ihop en dator, men har inge ljud, har laddat ner drivrutinerna men fortfarande inget ljud. Är det nån kabel som kan sitta fel, har satt i en kabel som kom från Fronten till det ända passande uttaget (HD Audio) står det på kabeln. alltid tacksam för svar

Permalänk
Medlem

Har du installerat drivrutinerna också?

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

i5 3570K||ASRock Z77M||Corsair 16GB@1866MHz||Intel 530 SSD||Fractal Design Define Mini

Permalänk
Inaktiv

japp men när jag laddar ner det får jag med nån Media spelare :S as ful, men är det nån kabel jag har kopplat fel?

Permalänk
Medlem

kolla i manualen för moderkortet så att det är rätt.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

i5 3570K||ASRock Z77M||Corsair 16GB@1866MHz||Intel 530 SSD||Fractal Design Define Mini

Permalänk
Inaktiv

okey men vad ska jag leta efter i manualen?

Permalänk
Inaktiv

Nån?? det verkar som inget där bak funkar. bara 2 USB portar

Permalänk
Medlem

kolla alla drivrutiner.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

i5 3570K||ASRock Z77M||Corsair 16GB@1866MHz||Intel 530 SSD||Fractal Design Define Mini

Permalänk
Inaktiv

ASRock > Products > 939NF4G-SATA2

sånt har jag, har laddat ner ljud drivisarna, men inget ljud -.-

Permalänk
Medlem

vad försöker du få ljud ur och hur kopplas det in i med vilken typ av kontakt ?

Visa signatur

Lian Li PC-V2120B | ASUS X79-Deluxe | Intel 4930K + EK 360 | Corsair 4x8GB 1866MHz VENGEANCE LP | EVGA Geforce GTX 1080 Ti FTW3 SLI | Corsair AX1200i | Intel 530 240GB + Samsung 860 EVO 1TB + några TB blandad mekanik | Dell U2711 | Synology DS 411j

Permalänk
Inaktiv

öö? jag försöker få ljud ur mina högtalare:D som har en vanlig typ "grön pinne" som jag kopplar in i bak på datorn i det gröna hålet

Permalänk
Medlem
Skrivet av mikkej:

Nån?? det verkar som inget där bak funkar. bara 2 USB portar

Om du konstaterat att flera kontakter inte fungerar skulle jag skicka in kortet för utbyte.

Permalänk
Inaktiv

jag fick det av en kompis, men när jag fick det funkade det perfekt, altså han kunde lyssna på musik och spela filmer, när jag ska kolla på filmer står det att det saknas "Sound device" men jag har ju laddat ner dom och installerat dom

Permalänk
Medlem

Möjlig kortis?
Använde du ett ESD-Armband?

Permalänk
Avstängd

Gör det igen. Ladda ner driversweeper och rensa gamla drivrutiner, installera nya. se till att du laddar ner rätt OS version av drivrutiner.
Sen en bra råd om du vill ha hjälp i fortsättningen. ALLTID skriv ner vad du har för OS och dina andra delar i dator. Du vet jag kan inte se från Sthlm vilka delar du har i din burk. Utan den informationen blir det jävligt svårt att hjälpa. Iställer får man gissa sig fram. Inte optimalt eller hur ?

Visa signatur

Der Steppenwolf

Permalänk
Inaktiv

beyorn: näe har inte sånt,

Redzo: ska prova ladda ner dedär, haha ska börja skriva vad jag har i fortsättningen ;D tack för svaren!

Permalänk
Inaktiv

så, nu tog jag borta ALLA drivisar, och installera på nytt. men inget ljud.

Permalänk
Medlem

då är det fel på kortet

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

i5 3570K||ASRock Z77M||Corsair 16GB@1866MHz||Intel 530 SSD||Fractal Design Define Mini

Permalänk
Medlem

Prova en annan utgång om du har, tex hörlursuttag på fronten.

Visa signatur

[D'feldt Audioengine 5+][NuForce ICON HDP][Shure SRH1840][Sennheiser HD650][Alessandro MS1]

Let's go Rangers!

Permalänk
Medlem
Skrivet av dala56:

Prova en annan utgång om du har, tex hörlursuttag på fronten.

det va ju det problemet han hade först

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

i5 3570K||ASRock Z77M||Corsair 16GB@1866MHz||Intel 530 SSD||Fractal Design Define Mini

Permalänk
Inaktiv

kommer det funka om jag köper ett ljudkort då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mikkej:

kommer det funka om jag köper ett ljudkort då?

det borde det göra

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

i5 3570K||ASRock Z77M||Corsair 16GB@1866MHz||Intel 530 SSD||Fractal Design Define Mini