Permalänk

Demoscene@sweclockers?

Tjotjo,

Tänkte kolla hur demoscenen på sweclockers ser ut

Sammla ihop en liten lista på era digitala produktioner och posta det är alltid kul att se hur den digitala scenen ser ut hos folk.

jag börjar med det jag producerat!

---------------------------
Har producerat några små och några mer seriösa demon. Vissa ensamma och en del som team (min grupp mental-),

Alla dessa är kodade i C och Opengl med GLSLshaders med förr en del assembleroptimering men då frameworket jag byggde skulle bli förhållandevis oberoende av operativ och processor så blev det ett problem. Så allt från mnt03+ är gjort med enbart C.

Utvecklingsplatformen har alltid varit GNU/linux (ubuntu,debian,gentoo). De portar till windows som finns har mest varit ett ihopkok av klipp o klistra.

--
lu-01 the journey (första release) youtubelänk pouetlänk
mnt01-03 finns inte upplagda än... kanske kommer inom kort
mnt04 - a space odyssey (ingen video men linuxbinär) pouetlänk
mnt04.5 - interlude (partykodat på 4timmar ) pouetlänk

--------------
har även gjort en del musik... det jag släppt finns på myspace.com/lusiusesox

Mjukvara:
Ableton Live 8 (pc)
Reason (pc)
Milkytracker (pc)
Maxymizer (atari 1040st)

Hårdvara:
Vanlig vanilj pc med windows xp och ubuntu 10.04 körandes.
2st ljudkort (inspire 1394, audiophile 2496)
2st atari 1040st (de kör maxymizer med midi)
+ några små hemmbyggda boxar som gör.. erh ljud (synth hemmabygge)
--

Visa vad ni gjort för kreativa saker alltid sjukt kul o se!

Visa signatur

Kakor kakor kakor

Permalänk
Medlem

Har suttit och lekt ett par gånger, men aldrig fått ihop något ordentligt. Är nog en kombination av låg kreativitet, att inte orka lära sig grafiklibbar, och att scenen för OSX är förhållandevis liten. Den är typ mindre än linuxscenen :(.

Permalänk
Skrivet av You:

Har suttit och lekt ett par gånger, men aldrig fått ihop något ordentligt. Är nog en kombination av låg kreativitet, att inte orka lära sig grafiklibbar, och att scenen för OSX är förhållandevis liten. Den är typ mindre än linuxscenen :(.

åh fasen. Troligen skulle väl mina demon gå att porta till macosx också men vafasen

Visa signatur

Kakor kakor kakor

Permalänk
Medlem

Troligtvis. Du sa att dina senare demos inte använde OpenGL; hur ritar du?
Funderar på om den enda motsvarigheten på OSX är att jobba direkt med Quartz eller något.

Permalänk

Tror inte vårt AMOS intro från Remedy 9X finns någonstans

Visa signatur

/Mvh Stefan

Permalänk
Medlem

Allt från demomusiker på Amigan till coder på PCn. Dock inget seriöst släppt. Vann dock Remedy 1995 PC demo Compo.
YouTube - Elektroflux presents Dogson
Ingen musik pga GUS-emuleringen inte fungerade och det är grafikfel samt dålig FPS.
zbuffer mot VGA-minnet, videoslimetextured kub, splinetorus...

Permalänk
Skrivet av iXam:

Allt från demomusiker på Amigan till coder på PCn. Dock inget seriöst släppt. Vann dock Remedy 1995 PC demo Compo.
YouTube - Elektroflux presents Dogson
Ingen musik pga GUS-emuleringen inte fungerade och det är grafikfel samt dålig FPS.
zbuffer mot VGA-minnet, videoslimetextured kub, splinetorus...

me liek ^^ gillar wobblekuben.

Visa signatur

Kakor kakor kakor