Permalänk

Värde på min dator?!

Chassi: Coolermaster Advanced 690 II
Nätagg: Coolermaster Ultra Silent 600 W
Moderkort: ASUS P7P55D
CPU: Intel I7 860
Minnen: Corsair X3M 1666MHZ 4GB
Grafikkort: XFX Radeon HD 5870
DVD Brännare: Samsung Super Writemaster DL
HDD: Western Digital 500GB 7200rpm

Den är helt ny, och kommer med 3 års garanti. Proffsigt dragna kablar etc. Levererades till mig igårkväll.

Dock är jag inte speciellt sugen på datorn. Vad kan jag sälja den för? Vill helst bara bli av med den så jag kan dra utomlands!

Permalänk

7kr och en box med ferrari bilar!

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | Asus DCII 7970 | Corsair 1600mhz Vengence | Corsiar AX 850W | P8Z77-M PRO | i5 3570K @ 4.8Ghz | Corsair Force3 | Corsair H60

Razer Mamba | Razer Blackwidow Ultimate | Razer Carcharias

Permalänk

Haha, det va inte mycket att hänga i granen. Lite mer seriöst, kom igen nu. Behöver verkligen hjälp. Har satt ut en annons om bud, men vet verkligen inte vad den är värd.

Permalänk
Medlem

Jag köper grafikkortet för 2k ^^

Visa signatur

i5 3570k 3.4GHz | GTX 780 3GB | Corsair 8GB RAM | Intel 520 120GB SSD | Samsung 840 Pro 512GB SSD | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm | Corsair CX 600W | MSI Z77-GD55 1155 | Fractal Design R4

Permalänk
Medlem

400 för nätagget från mig

Permalänk

Ingen budgivning här. Jag vill helst sälja hela datorn. Men vad tror ni att jag kan ta för datorn?

Permalänk
Medlem
Skrivet av simoneinbeigi:

Chassi: Coolermaster Advanced 690 II
Nätagg: Coolermaster Ultra Silent 600 W
Moderkort: ASUS P7P55D
CPU: Intel I7 860
Minnen: Corsair X3M 1666MHZ 4GB
Grafikkort: XFX Radeon HD 5870
DVD Brännare: Samsung Super Writemaster DL
HDD: Western Digital 500GB 7200rpm

Den är helt ny, och kommer med 3 års garanti. Proffsigt dragna kablar etc. Levererades till mig igårkväll.

Dock är jag inte speciellt sugen på datorn. Vad kan jag sälja den för? Vill helst bara bli av med den så jag kan dra utomlands!

Varför köpa om du inte ville ha den???
Var har du köpt den?

Visa signatur

Fractal Design define R5 Black | Intel Core i5 8600K 3.6 GHz 9MB | ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING| M.2 Samsung 970 EVO 250GB | Corsair RM750X | Corsair 8gb DDR4 2666Mhz | EVGA GTX980 | Win10 home

Permalänk
Medlem

var har du köpt den? man har ju 14 dagars ångersrätt på internet! säkert öppetköp i en vanlig butik också!

Visa signatur

HTPC

Permalänk

Vart har du köpt den?
Varför köpte du den och vill sedan inte ha den?

Visa signatur

<signatur>|| i7-930 || Asus P6X58D-E || 6GB Corsair xms3 || HD 6950 || Noctua NH-U12P SE2 || OCZ Revodrive 80GB || Samsung Spinpoint F3 500GB || EcoGreen F2 500GB || WD Blue 500GB || Corsair HX650W || Lian Li PC-v1020 || W7 Home Premium || Samsung SyncMaster EX2200||</signatur>

Permalänk
Medlem

sök upp vad varje del kostar för sig och så lite lägre då.

Permalänk

Jag HDD och DVD delarna på NetOnNet, för ca 15 dagar sedan, Grafikkort på Netonnet för ca 5 dagar sedan, därefter köpte jag moderkort och processor genom Captech i förrgår, samma gäller chassi, köptes ifrån Inet i förrgår. Jag har ju brutit förpackningen och därav gäller inte öppet köp.
Varför köpte jag från så många olika ställen?
Det blev billigast, plus att jag inte hade alla pengar på en gång.

Jag har moterat ihop datorn (har byggt datorer åt captech för några år sedan) så allt är proffsigt.

Permalänk
Medlem

Skulle säga 12k

Visa signatur

ninjas, lasers and shit!

Permalänk

Först säger du att den är helt ny och kommer med 3 års garanti, levererad till dig igårkväll.
Sen säger du att du monterat ihop den själv med delar inköpta från olika ställen?

Permalänk

Den är helt ny med tre års garanti. 5 års garanti på nätagg, livstids garanti på minnen.

Men jag skriver ju 3 år för att de ska bli lättare (minst 3 års garanti)

Den är helt ny då den är levererad till mig igår, dock gjorde jag beställningen på sista grejerna i förrgår, och det är det som står på kvittorna.

CPU, och moderkort är levererade igårkväll. Resten har legat nerpackat tills igår då jag monterade grejerna.

Nöjd, besservisser?

Permalänk

Aja, strunt samma. Tack ni som försökte.

Permalänk
Medlem

lägg ut den på blocket för 14k och se om du får den såld annars sänker du bara?

Visa signatur

ninjas, lasers and shit!

Permalänk

Tack Emli, dock är det lite överpris kanske. Men jag ska avakta och se vad min nuvarande annons bidrar med.

Permalänk
Skrivet av simoneinbeigi:

Tack Emli, dock är det lite överpris kanske. Men jag ska avakta och se vad min nuvarande annons bidrar med.

Men det är ju blocket:)

Visa signatur

i5 2500k@stock ** P67A-GD65 ** AMD 6950 ** 1TB F3 ** Lian-Li PC-FI8

Permalänk
Medlem

kolla vad alla saker skulle kosta på inet, sen sänker du ca 2-3000 kr om inte mer men personer som köper datorer på blocket brukar inte vara dom kunnigaste

Visa signatur

Intel Core i5 4670K | Noctua NH-D14 | MSI Z87 G-45 Gaming | Kingston 1600mhz 4x4gb | Asus Turbo 1060 6Gb | Samsung 840 Evo 250gb | Intel 520 Series 240gb | Western Digital caviar black 1Tb | Fractal Design Define R4 Black Pearl | Corsair 750HX | Win 10 64bit | Philips 273E 1920x1080 | Logitech G900 | Razer Blackwidow | Sennheiser PC360 G4me | Samsung Galaxt S9+ |

Permalänk

Det kanske är sant. Men de personer som söker datorer i prisklassen över 5000 kronor brukar oftast veta vad de betalar för. Sedan är ju inte blocket direkt gynnasamt. Lägger man ut en produkt får man nästan alltid bara 50% av dess värde.

Jaja, tack grabbar.

Permalänk
Medlem

varför montera ihop om allt är helt nytt om du nu inte vill ha den?
sen varför ens beställa grejer i förrgår om du inte vill ha den?

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk

Meningen var att jag skulle spela på datorn, men efter att ha läst 1000 olika forum där det står att socket 1156 utgår redan ihöst känner jag att datorer inte är riktigt min grej. Gillar att ha nya saker, och gillar att ligga någorlunda bra till i tekniken. Men datorutvecklingen går för fort, och jag orkar inte uppgradera varje år för att kunna spela ett par spel som jag i stället kan spela på konsoll.

Ska köpa mig ett PS3 istället, känns mer framtidssäkert, och man slipper tänka på all hårdvara.

Toivo83, svar på din fråga. Jag ångrade mig, som jag gjort med mina senaste impulsköp. Sedan är det inte fel med några extra lappar innan semestern.

Ps: Kollade din hemsida, har du gjort den helt själv?

Permalänk

Om du lägger upp den för 10k så får du iväg den snabbt troligen.

Visa signatur

>HAF 932 | XEON x5650@4GHz | | 12GB RAM@1600MHz | MSI GTX 1070 ARMOR OC@2050MHz | ASUS P6T Deluxe V2 | 2x1TB F1:s+Intel x25-V 40GB SSD+OCZ Trion 100 | HX850 | Corsair H50<

Laptop | G751JT | 1080P IPS@100Hz | GTX 970m | trasigt batteri.

Permalänk

Tror du det :D

Skrivet av Dr.Pepper:

Om du lägger upp den för 10k så får du iväg den snabbt troligen.

Jag som hade tänkt mig runt 8000 - 9000, då är ju 10k en otrolig överaskning.

Jag avvaktar och ser, tack för tipset.

Har fått bud på blocket ngn kille som ger 6000 kr, men det är nästan bara löjligt lågt va?

Permalänk
Skrivet av simoneinbeigi:

Jag som hade tänkt mig runt 8000 - 9000, då är ju 10k en otrolig överaskning.

Jag avvaktar och ser, tack för tipset.

Har fått bud på blocket ngn kille som ger 6000 kr, men det är nästan bara löjligt lågt va?

Han måste tro att du är efterbliven eller så, fan heller att man ger iväg en värsting dator för 6000kr!

Visa signatur

>HAF 932 | XEON x5650@4GHz | | 12GB RAM@1600MHz | MSI GTX 1070 ARMOR OC@2050MHz | ASUS P6T Deluxe V2 | 2x1TB F1:s+Intel x25-V 40GB SSD+OCZ Trion 100 | HX850 | Corsair H50<

Laptop | G751JT | 1080P IPS@100Hz | GTX 970m | trasigt batteri.

Permalänk
Medlem
Skrivet av simoneinbeigi:

Meningen var att jag skulle spela på datorn, men efter att ha läst 1000 olika forum där det står att socket 1156 utgår redan ihöst känner jag att datorer inte är riktigt min grej. Gillar att ha nya saker, och gillar att ligga någorlunda bra till i tekniken. Men datorutvecklingen går för fort, och jag orkar inte uppgradera varje år för att kunna spela ett par spel som jag i stället kan spela på konsoll.

Ska köpa mig ett PS3 istället, känns mer framtidssäkert, och man slipper tänka på all hårdvara.

Toivo83, svar på din fråga. Jag ångrade mig, som jag gjort med mina senaste impulsköp. Sedan är det inte fel med några extra lappar innan semestern.

Ps: Kollade din hemsida, har du gjort den helt själv?

Nöps,, använder wordpress som verktyg

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

oki, du vill på semester å köpa en ps3, du vet inte pris, men vet vad google å blocket är /nice

Total pris för den där kombon är 11800:-
Men det ÄR begagnat oavsett om du haft det 1 dag eller 1månad därav klipper vi 30%
Då har vi kvar 8260:-
Finns alla kvitton? Annars dumpas marginal med ytterligare 50%-70% (pga stöld risk samt retur problem) 2478-4130:-
Är de skavanker så är de 10% avdrag per enhet/sak...
Dra bort 10% värdeminskning per månad.

Iallafall, 8k just nu, om 2veckor får du säkert sänka med 500-1000kr, samma visa om ytterligare 1månad (1½månad från idag)
Snabba pengar så är 6k å ta, nå bättre bud med snabba pengar är svårt å finna.

Sluta impuls köpa! Denna affär kostar dig mellan 4-8 tusen. För en dator som du haft "1dag"

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk

Inga skavanker alls. Alla kvitton finns. Jag har monterat allt med gummihandskar och elektrostatiskt band så finns inte ens fingeravtryck på.

Då hade jag rätt, 8000 kronor blir priset.

Tack bloopy.

Moderator kan stänga tråden då jag fått reda på den information jag vill ha.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av simoneinbeigi:

Moderator kan stänga tråden då jag fått reda på den information jag vill ha.

Vi stänger inte trådar på beställning då det kan finnas andra som har nytta av den här tråden.

Notera även att budgivning på saker är förbjudet, vill ni köpa saker kan ni göra det via marknaden.

Visa signatur

Don't drink and drive, you might spill your drink.

Permalänk

Okej bossen