Permalänk
Medlem
Skrivet av Skarhed:

Om en vecka blir vi förbannade på dig :D:D
NAMN: Anchor (Då svart och vitt påmminner en om förr i tiden då många var sjömän)

Svart och vitt påminner om svart och vitt rutigt golv

Äntligen

Då är det bara att börja

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem

DARK SNOW! Fan va smart jag är!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Skarhed:

DARK SNOW! Fan va smart jag är!

Haha det var inte så dumt

Hur ska jag få ut själva pinsen? jag har testat med både tjocka och smala häftklammrar. Man ser igenom att den är typ ända nere vid säkringen fast den vill inte lossna, har testat att hålla både i kontakten och kablarna men blir ingen skillnad. Vad gör jag fel, har någon något tips?

EDIT: Fixade sig nu

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|

Permalänk

Får man fråga hur mycket du beställde? Funderar lite på hur mycket som behövs.

Permalänk
Medlem
Skrivet av shamos123:

Finns typ en mall på MDPC-X's hemsida, varierar dock från dator till dator
BTW, Hade du tänkt att ta mitt namn, HoBb3?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av shamos123:

Allt står på första inlägget Får hoppas det räcker.

Skrivet av Skarhed:

Finns typ en mall på MDPC-X's hemsida, varierar dock från dator till dator
BTW, Hade du tänkt att ta mitt namn, HoBb3?

Kanske, har inte bestämt mig än ;P

Är klar med båda pci-e kontakterna. 24 pin och 8 pin blir en rolig morgondag. Fast jag tror jag bara köper en förlägning till 24pin kontakten då jag inte tror det kommer räcka annars.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Foton kanske?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Här kommer lite bilder på sleevsen
Var tagen kl 1 på natten, därför jag använde blixten

För kort krympslang på den längst till höger. Skyller på att det var den första

Är sjukt nöjd med resultaten. Första gången jag sleevar också

Hur ska jag sleeva min 8 pin kontakt?
Svart-vit-svart-svart?
svart-vit-svart-vit?

24 pin kontakten kommer se ut såhär iaf
svart-svart-vit-svart-svart-vit-svart-svart-vit-svart-svart-vit.
kommer köra med en förlängning på 24pin kontakten, tror inte det räcker om jag sleevar hela.

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

Sleevigt snyggt Varför inte sleeva 8 pinnaren :

svart-vit-vit-svart
vit-svart-svart-vit.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MulleEng:

Sleevigt snyggt Varför inte sleeva 8 pinnaren :

svart-vit-vit-svart
vit-svart-svart-vit.

Hmm kanske,, fast jag är rädd att det kanske blir för mycket vitt, får nog tänka på det lite

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt HoBb3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fakzi:

Riktigt snyggt HoBb3

Tack manen

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av HoBb3:

Tack manen

Fin stavning Väldigt snyggt gkort

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Skarhed:

Fin stavning Väldigt snyggt gkort

heh pappas gammla mac laptop är inte i topp skick grafikkort? jag har inte beställt det äns

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av HoBb3:

heh pappas gammla mac laptop är inte i topp skick grafikkort? jag har inte beställt det äns

JAg phailade också lite med tangentbordet Jag syftade på att det var bra gjort

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Skarhed:

JAg phailade också lite med tangentbordet Jag syftade på att det var bra gjort

Hehe okej, tack

Dagens fail: När jag hade stoppat in häftklammern så skulle jag göra den lite smalare högst upp, så jag använde en tång, då hände något och vips så var stiftet helt fuckt up, var 8pin strömkontakten och där går det inte att bara ta en sladd från någon annan sladd -.- Har böjt ut det lite med en tång, fast nu var det lite stort, pappa ska iaf hämta något bättre värktyg att ordna det med

Visa signatur

Permalänk
Medlem

NICE!

kalla den "Chocolate Milk"...

EBONY and IVORY live together in perfect HAR-MO-NYYYYYYyyyyyYYy

Visa signatur

...

Permalänk
Proffsmoddare

Det går att köpa både stift och ny kabel, ingen fara mannen, alltid fuckar vi upp någonting. Riktigt riktigt bra arbete med sleevingen, krympslangarna ser totalt perfekta ut.

Ser fram emot det här bygget mer och mer.

/Hälsningar ifrån Spanien! ^^,

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem

Hade du tänkt dig något speciellt som gravyr eller liknande?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av L4gG3r:

NICE!

kalla den "Chocolate Milk"...

EBONY and IVORY live together in perfect HAR-MO-NYYYYYYyyyyyYYy

Haha va fan

Skrivet av sack:

Det går att köpa både stift och ny kabel, ingen fara mannen, alltid fuckar vi upp någonting. Riktigt riktigt bra arbete med sleevingen, krympslangarna ser totalt perfekta ut.

Ser fram emot det här bygget mer och mer.

/Hälsningar ifrån Spanien! ^^,

Jag tänkte kapa av den kabeln och ta en bit + nytt styfft från en annan och löda ihop, sen sätta krympslang på, ska bara få ut det först

Här i Sverige är det varmt och soligt

Skrivet av Skarhed:

Hade du tänkt dig något speciellt som gravyr eller liknande?

Nja det tror jag nog inte.

Före

Efter

Helhet

Snyggare chassi får man leta efter

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Måla insidan kanske?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Skarhed:

Måla insidan kanske?

Jag har funderat på det, fast jag tycker om det väldigt mycket som det är Det kommer ju vara en aluminium platta som kommer täcka 5.25" platserna. Sen skickade hannes också med plexiglas som var svartmålat på baksidan som kan ligga på botten, eller botten precis under moderkortet. Var dock någon mm för lång så jag får nog slipa ner det lite eller något för att få bästa looken

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Blir ju kanon

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fakzi:

Blir ju kanon

Tackar Fast man blir bara så trött på att det är nästan omöjligt att få loss pinsen på 8pin ström kontakten. Var jätte lätt på pci-e kontakterna. Sen har två sleeves på 8 pin kontakten börjat lossna också -.- Man blir bara så trött på det ibland

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av HoBb3:

Tackar Fast man blir bara så trött på att det är nästan omöjligt att få loss pinsen på 8pin ström kontakten. Var jätte lätt på pci-e kontakterna. Sen har två sleeves på 8 pin kontakten börjat lossna också -.- Man blir bara så trött på det ibland

Det är Corsair känt för, om du inte visste

Visa signatur

Nya Projektet!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MulleEng:

Det är Corsair känt för, om du inte visste

Haha Enda jag hörde som var svårt är at öppna själva nätagget. Gick jätte bra för mig. Och få loss dom här runda plast sakerna på pci-e kontakterna och det var också skit lätt. Men 8pin atx kontakten är helt jävla omöjlig! Har fått loss 4, 3 är sleevade, en ska lagas och 2 av dom sleevade ska loss och få ny krympslang på sig. Så det kan ta lite tid. Men imorgon SKA den vara klar!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av HoBb3:

Kan tänka mig detta, men det löser sig nog skaru se!

Permalänk
Hedersmedlem

Jo jag har hört en del som haft svårt med Corsair att stiften inte vill komma ut hur mkt de än sliter och trycker. Och några som haft sönder verktygen.

Visa signatur

Nya Projektet!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MulleEng:

Jo jag har hört en del som haft svårt med Corsair att stiften inte vill komma ut hur mkt de än sliter och trycker. Och några som haft sönder verktygen.

Mjo så är det nog. Dom som sitter i 8pin atk kontakten sitter sten hårt. Haha jag har haft sönder två stift i den, ett gick att laga ganska snabbt. Det andra får jag låna ett stift från någon annan sladd. Fast får vänta tills min pappa kommer hem på tisdag för jag har aldrig bytt stift och vet inte riktigt hur man ska göra det

EDIT: Jag lyckades tom klippa sönder ett.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har du beställt något ögongodis än?

Visa signatur