Anmäl dig till Roborock Challenge!

Vilken film såg du senast?

Permalänk
Medlem

Såg klippet "Best laptop ever" för några veckor sen och ikväll bestämde jag mig för att se filmen som klippet är ifrån, nämligen Brain Donors
Klippet - YouTube - best laptop ever
Filmen - Brain Donors (1992)
Filmen är producerad av samma personer som producerade Airplane!(Titta vid flyger!) och The Naked Gun(Den nakna pistolen) så givetvis följer den samma tema med konstiga saker, likt klippet ovan, och den är tillräckligt bra för att man ska fortsätta kolla och se hur den slutar.
Kan rekommenderas som typisk enkel filmkvälls-film eller om man inte har så mycket för sig och vill se en enkel men skönt tokrolig film

Permalänk
Medlem

V för Vendetta, inte sett tidigare illa nog. Den var ju riktigt riktigt bra! 10/10

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, DeepCool PX1000G, Fractal Design North, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, PS5, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Klipsch RP500-m + Klipsch R-121SW

Permalänk
Medlem

Kick-Ass - 8/10

Grymt underhållande, bra fightsekvenser och skaplig musik som blev lite överdriven ibland, bytte låt var 30e sekund ibland. Men de hade Ennio Morricone vilket vägde upp en hel del.

Dock hade den lika mycket plot holes som kulhål i liken hit-girl lämnade efter sig.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem

Såg Inception igår, rejält bra film som tar hem 9/10 i betyg

Visa signatur

Polaris Sportsman 570 X2 Nordic Pro, ja just ja, och en medioker dator har jag också 😁

Permalänk
Medlem
Skrivet av maniak:

Kick-Ass - 8/10

Grymt underhållande, bra fightsekvenser och skaplig musik som blev lite överdriven ibland, bytte låt var 30e sekund ibland. Men de hade Ennio Morricone vilket vägde upp en hel del.

Dock hade den lika mycket plot holes som kulhål i liken hit-girl lämnade efter sig.

Gillade den skarpt, såg den ikväll. Men hade förväntat mig en komedirulle, sen är det actionfest av hela filmen 8/10 här med, missar hade dom med men inget som störde markant.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MyRus:

V för Vendetta, inte sett tidigare illa nog. Den var ju riktigt riktigt bra! 10/10

Hehe såg också den nu precis. Hade inte heller sett den tidigare, och jag måste säga att jag verkligen missat något. Den var ju asabra. Tycker verkligen den förtjänar en åtta i alla fall.

Visa signatur

¤i7 3770K |Corsair 2x8192MB | ASRock Fatal1ty Z77 Professional | 2x Asus GTX 670 SLI |NZXT Switch 810¤

Permalänk
Medlem

A-team, Rätt okey faktiskt. 6/10

Permalänk
Medlem

Precious – 7.5/10

Positivt överraskad av denna filmen. Gabourey Sidibe gör en riktigt bra insats med tanke på att det är den första filmen hon är med i, och Mo'Nique gör en once-in-a-lifetime insats. Inte en chans att hon gör om detta… sjukt bra.

Shutter Island – 8/10

Martin Scorsese <3. Kanske inte hans bästa film men fortfarande bra. Leonardo DiCaprio blir bara bättre och bättre för varje film. Frågan är inte OM han kommer vinna en Oscar, frågan är NÄR.

Saknat denna typ film förresten, filmer som vrider och vänder på hjärnan. Rekommenderas starkt!

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem
Skrivet av daVani:

Precious – 7.5/10

Positivt överraskad av denna filmen. Gabourey Sidibe gör en riktigt bra insats med tanke på att det är den första filmen hon är med i, och Mo'Nique gör en once-in-a-lifetime insats. Inte en chans att hon gör om detta… sjukt bra.

Shutter Island – 8/10

Martin Scorsese <3. Kanske inte hans bästa film men fortfarande bra. Leonardo DiCaprio blir bara bättre och bättre för varje film. Frågan är inte OM han kommer vinna en Oscar, frågan är NÄR.

Saknat denna typ film förresten, filmer som vrider och vänder på hjärnan. Rekommenderas starkt!

Gillar du sådana filmer kan jag rekommendera The Lazarus Project. Kan kännas sämre än Shutter iom att du såg den före. Men jag uppskattade Lazarus mer eftersom jag såg den före shutter Liknande film iaf

Permalänk
Medlem

Inception 9//10 Mindfuck säger jag bara i like it.

Permalänk

Repo men (2010);

Bra grundstory, men jag tyckte filmen var för orealistisk så jag satt bara och gäspade. Alltså ett företag säljer artificiella organ till folk som hjärta, njure etc. Dessa organ är väldigt dyra och de flesta får betala dessa organ via någon avbetalningsplan, där företaget inte är det minsta rädd för om de ej skulle ha råd att betala av lånet. Om någon ej har råd så får de en påminnelse och om de ändå inte betalar så skickar företaget ut folk, som tar hämtar organet.

Problemet jag hade med filmen var att jag tyckte det var orealistisk att slakta folk hur som helst, dessutom inte syssla med utpressning innan. Som man fick se i filmen så övertygade försäljarna av organ till patienter att avbetalningen inte var något stort problem, borde det inte då ligga i deras intresse av att försöka dölja att de slaktade folk?

Förutom detta så tyckte jag det inte var vidare bra gjort, jag vet inte varför, men jag satt och kollade på klockan hela tiden och undrade när jag äntligen skulle få se slutet.

Så min åsikt är bra och intressant story, likaså ett intressant slut. Men ändå så tyckte jag inte om hur det var utfört. Det var inte min smak, men jag har förståelse för hur vissa gillar denna.

Själv skulle jag vilja ha mer psykisk terror, alltså att de utpressade folk, kanske kidnappade någons barn och tvingade personen att betala av lånet på ett eller annat sätt.

Inception, som många talar om här låter intressant. Det låter som en knepig film, vilken även skådespelarna själva nämnde i någon artikel att de hade svårt att förstå manus. Men det blir intressant att se en film, som har en ny typ av handling.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

Solomon Kane. Den får 3/10 i betyg. Hela filmen kändes billig och jag funderade på att sluta titta på den, men stålsatte mig och såg färdigt den.

Visa signatur

Hail Kings. The new Kings. Stronger than all.

Permalänk
Medlem

x-men origins wolverine

7/10 Den var heelt ok

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, DeepCool PX1000G, Fractal Design North, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, PS5, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Klipsch RP500-m + Klipsch R-121SW

Permalänk
Medlem

Såg Alien återkomsten igår på 6:an. Måste säga att den var otroligt bra med tanke på att dom inte hade tillgång till dagens speciela effekter osv- men fick det ändå att se bra ut.

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Inaktiv

Inception - Holy tits är allt jag har att säga, 10/10

Permalänk
Skrivet av Tomas_88:

Såg Alien återkomsten igår på 6:an. Måste säga att den var otroligt bra med tanke på att dom inte hade tillgång till dagens speciela effekter osv- men fick det ändå att se bra ut.

Jag gillar faktiskt mer gammeldans teknik än dagens.. Se tex sagan om ringen. tittar man på rätt ställen så ser man planscher och datagjorda murar osv

Alien och tex Screamers håller än idag. De är gjorda med känsla att se på många gånger i flera år medans dagens filmer ska dra in miljoners miljoner på någon vecka sen är de filmerna slut och ingen vill glo på de längre

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=FULLMOON=-:

Jag gillar faktiskt mer gammeldans teknik än dagens.. Se tex sagan om ringen. tittar man på rätt ställen så ser man planscher och datagjorda murar osv

Du är medveten om att Sagan om ringen filmerna är gjorda för över tio år sedan typ? Skulle inte direkt kalla det för dagens teknik...

Permalänk
Medlem

Såg Inception igår. Sevärd och bra film. Välgjord.
Kändes som att de tagit ide'n rätt mycket från Matrix dock.
Skulle väl sätta 8/10.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 48 | In-game namn : iller
Yrke : Kvantanalytiker, systemutvecklare.
Utbildning : PhD matematik. Självlärd med över 10 års erfarenhet av finansiell matematik och associerade ämnen.

Permalänk
Medlem

Kick-Ass 8/10. Underhållande film.

Visa signatur

Hail Kings. The new Kings. Stronger than all.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xerbee:

Du är medveten om att Sagan om ringen filmerna är gjorda för över tio år sedan typ? Skulle inte direkt kalla det för dagens teknik...

Sagan om ringen har ju moderna speciall effekter, det kan du ju inte förneka? Eller vad är det som finns i nya filmer som inte de har?

Permalänk
Medlem

Jag såg "King of Kong" igår kväll 7/10
Billy L Mitchell är en ful gubbe

Permalänk
Medlem

Clash of the titans: 7/10
Kickass: 7/10

Visa signatur

Workstation: -€ Corsair Carbide 500R -€ DFI DK X58 -€ Intel Core i7 920 -€ 2 X GTX670 SLI

Permalänk
Medlem

The Hangover – 7.5/10

Inte direkt så rolig, kan inte säga att jag dog av skratt eller nåt, bara fnittrade till, men filmen är jävligt underhållande. Bara själva storyn är helgrym tycker jag. Fyra killar som sticker till Vegas på en svensexa och blir så packade att de inte kommer ihåg något alls, samtidigt som de tappar bort brudgummen. Nu följer man varje ledtråd för att hitta brudgummen. Det är bara en sån story man fastnar för direkt, gillar det starkt!

The Kid – 7.5/10

Lika vacker som de andra Charlie Chaplin filmerna jag sett. Finns ingen som är bättre på att blanda komedi med sorglig drama än Chaplin, vilket geni. Ena stunden är den rolig, och helt plötsligt är den sorglig… så fruktansvärt fint. Riktigt bra musik också, kanske det bästa jag hört av Chaplin filmerna.

Love Story – 7/10

Romantisk klassiker, perfekt att se med tjejen. Bra dialoger och perfekt chemistry mellan Ali MacGraw och Ryan O'Neal.

Skön musik också. Kände igen en låt mycket och började tänka var fan jag hade hört den innan. Sen kom jag på att jag hörde den på en Falcon Beer reklam från 90-talet där en örn flyger runt bergen.

YouTube - Shirley Bassey - Where Do I Begin (Away Team Mix)

Någon som kommer ihåg den?

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem

Valhalla Rising.

'Konstnärlig' är väl vad man kan kalla den. 7/10.

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem

såg Inception i lördags. 8/10. Klart sevärd.

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Medlem

Inception 8.5/10, bästa filmen på länge.

Permalänk
Medlem

Cop Out
Kevin Smiths senaste film som från början var tänkt att heta "A Couple of Dicks" ("Dicks" i det här fallet är slang från 40-talet och betyder "detective", och inget annat)
Bruce Willis och Tracy Morgan är ett kul polis-par att kolla på och Kevin Smith har lyckats bra med humorn. Filmen börjar med en förhörsscen där Tracy Morgans karaktär ska spela "the bad cop" och det slutar med att han citerar en massa filmer, väldigt roligt
Jag kan varmt rekommendera denna till alla som vill se en enkel men rolig film.
Cop Out (2010)

Permalänk

är Inception overrated på imdb?

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk
Medlem

The A-Team - 6/10

En vanlig action rulle med lite extra.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Skrivet av MIFFo_BEast:

är Inception overrated på imdb?

Den är verkligen värd top 10 där för mig i alla fall.
Men kanske är lite som sagan om ringen gjorde, upp och vände ner när nog många röster var inne på den.
Inception Movie Reviews, Pictures - Rotten Tomatoes 87% på rotten är inte dåligt heller.

Kort sagt, väldigt bra film tyckte jag.

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James