Permalänk
Medlem

Lilldatorn

Tänkte här visa lite bilder ifrån mitt lilla bygge!

Datorn är främst till för musik och lite surf samt film,
men skärmen är en av de sämsta jag har varit med om...

Han består av;

Emko EM-154B
Asus AT3IONT-I DELUXE
Kingston KVR1333D3N9K2/4G
Seagate Momentus ST9500325AS 500.1 GB
Fractal Design Silent Series 50mm
Acer V223W

Moderkortet är helt passivt egentligen, men med CPU temp upp mot 73 grader
i det lilla chassit så bestämde jag mig för en liten fläkt.

Systemet körs med win7 och funkar bra som mediacenter.
AVI, DVD, MKV och FLAC fungerar bra om man väljer rätt spelare.
Själv testar jag XBMC, där allt utom MKV rullar fint.

Provade ett tag med min Intel X25-M G2 SSD,
halverade uppstartstiden men tyckte inte att det kändes av mera sen...
Atomen är inte så kraftfull...

Disken sitter monterad på locket och kom tyvärr inte med på bild.

Fjärren, trådlöst och blåtand är godis, dock kör jag trådat gigabit.

Så njut nu av lite bilder!

Edit; Nu mera sitter det endast en Intel X25-M 80Gb i han.

Lilldatorn

Permalänk
Medlem

Perfekta surfdatorn! 5/5

Visa signatur

I'm not a Goblin, I'm a Gnome and you just got Gnomed! ♥

Permalänk
Medlem

iMac killer!

Permalänk

Gillar det !

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem

Temps efter att fläkten tillades? Jag kanske missade det?

Visa signatur

ATX sys i micro-atx chassi -> Ace ecco-220 | Intel Q9550 @ 3,8 w/ 620 + GT 1850 | HIS 6970-Antec 620 mod w/ GT 1850 | 4x2gb OCZ reaper 1150mhz | Corsair 750tx | m4 128gb | W7 ulti 64

Laptop Acer 3820TG | i5 450m | 5650 | Intel G3 160gb

Permalänk
Medlem

Härligt värre!

Permalänk
Medlem

Mycket, mycket coolt.

Visa signatur

BitFenix Outlaw | MSI 970A-G46 | AMD FX-8350 | Sapphire R9 280X | Corsair DDR3 1600MHz 4x2GB | Kingston SSD V300 120GB | Noctua NH-U9B | Silverstone Strider 700W

Permalänk
Medlem

Tempen hamnade på ca 45-50 grader medans en DVD rullar

Permalänk
Inaktiv

Fan Vilken Cool!

Permalänk
Medlem

Ja det är synd att XBMC inte har hårdvaruavkodning till windows fick köra det på Ubuntu och då rullar allt jag matat den med på fint

Permalänk
Medlem
Skrivet av Antzo:

Temps efter att fläkten tillades? Jag kanske missade det?

Också nyfiken!

Kul dator i övrigt!

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zlayphir:

Också nyfiken!

Kul dator i övrigt!

Skrivet av D-light:

Tempen hamnade på ca 45-50 grader medans en DVD rullar

Permalänk
Medlem

Har inte så bra koll på det här med VESA-fästen, men det är så chassit sitter fast på baksidan väl?

Fick du montera komponenterna efter du satt fast chassit på basksidan av skärmen?

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | Noctua NH-D15 | Asus Prime X370-Pro | 32 GB G.Skill 3200 MHz CL16 | Asus GeForce RTX 3080 TUF Gaming OC | Samsung 970 EVO Plus 1 TB | EVGA SuperNOVA G2 750W | Fractal Design Define C
Alienware AW3423DW QD-OLED 3440x1440 175 Hz

Permalänk
Medlem

Ja chassit är monterat direkt i skärmen via VESA-fästet och jag fick montera alla komponenter efteråt...

Permalänk
Medlem

Funderat på att göra något liknande.
Har ett zotac ION Series A moderkort som för tillfället sitter i en Silverstone SUGO 5, onödigt stor chassi för den samt att prestandan inte riktigt rättfärdigar storleken.
Nu börjar de dock bli dags för mig att inhandla en ny burk så då tänkte jag göra en "rokad", flytta det nuvarande ATX mobot med cpu och kylare till ett nytt chassi som blir en HTPC. Sen blir det nya komponenter till den stationära datorn. Sen bygger jag om Zotac burken till typ en sån som du har och säljer iväg den

Permalänk
Medlem
Skrivet av badpop:

Funderat på att göra något liknande.
Har ett zotac ION Series A moderkort som för tillfället sitter i en Silverstone SUGO 5, onödigt stor chassi för den samt att prestandan inte riktigt rättfärdigar storleken.
Nu börjar de dock bli dags för mig att inhandla en ny burk så då tänkte jag göra en "rokad", flytta det nuvarande ATX mobot med cpu och kylare till ett nytt chassi som blir en HTPC. Sen blir det nya komponenter till den stationära datorn. Sen bygger jag om Zotac burken till typ en sån som du har och säljer iväg den

Låter ju kanon!

Permalänk

Ser ju bra ut,. tar ju inte mer plats än vad foten till skärmen tar så

Dock lite jobbigt med en massa kablar som kämmer från sidan men går nog dölja de flesta rätt bra ändå

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Schysst surfdator, synd på att XBMC inte gillar hårdvaruavkodning i widows bara.

Visa signatur

Your COMMODORE 64 computer is equipped with one of the most sophisticated electronic music synthesizers available on any computer.
This chapter is an introduction to using your computer's sound chip, the SID chip.

Permalänk
Medlem

Snygg liten sak

Kan du ge lite fler temp mätningar så som vid Ingen belastning, S3 sovläge mm.
Vad har du fläkthastigheter, och är den tyst?

Permalänk
Medlem

Vore kul och se kabeldragningen också, känns som det svåra momentet.

Visa signatur

Gammal dator och många servrar.

Permalänk
Medlem

Skall se vad jag kan fixa nu i helgen, med lite mätning och bilder

Permalänk
Inaktiv

Gillas skarpt, 5p!

Permalänk
Medlem

Kan tänka köpa den om du vill sälja!!

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem

Har just lagt upp två nya bilder på lite kabel och disken.

Tempen ligger obelastat med windows skrivbordet framme;

CPU: 40 grader, MB: 44 grader.

Och under DVD rip och MKV 720p;

CPU: 44 grader, MB: 47 grader.

Här används även Avast i bakgrunden och all annan windows jox.

Spelaren vid detta tillfälle var WMP med Haali Media Splitter.

Sedan var det någon som frågade om temp vid S3 sovläge, men vad är det undrar jag?

Fractal fläkten är inte så tyst man önskar att den var (3500 RPM) men jag kör med CPU Q-FAN i bios med Silent mode. (2600 RPM)

Dock har den börjat rassla en del, skall undersöka det mera sen.

Permalänk
Medlem

Du kanske kan få plats med en slip streamlfäkt om du gör ett eget fäste. Skulle nog bli tystare då

Visa signatur

Har ett moderkort men vart fan köper man ett pappakort!?
Dator som moddas för fullt: SilverStone Raven RV02 White| i7 2600k @ 4,6GHz | ASUS P8P67 WS Revolution| Tri SLI Asus GTX580 DCII| 16Gb Corsair Vengence 1600MHz | Corsair AX 1200i| 2st OCZ Vertex 3 MI 120GB | Skärmar: 3x Dell U2311

Permalänk
Medlem

Tyvärr är det väldigt ont om plats på höjden...därför sitter denna 50mm fläkt som den gör, annars så tar hårddisken på locket i !

Men det här med fläktar ärligt talat, måste ju vara en grej för att tjäna pengar.
Jag menar varför monterar man annars inte en trumfläkt på ett ATX chassie, i fronten som går ifrån botten till toppen? Eller varför inte längst upp i burken? Detta borde ge tystast gång och maximalt luftflöde tycker jag. Men jag kan väl tro att mycket av pengarna handlar om tillbehören och att få alla att fylla ut platserna som finns för att ser bra ut.

En tanke bara...

Permalänk
Medlem

Skulle va intressant att se bilder på hur kabeldragningen ser ut när allt är inkopplat och igång. Mera bilder?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Skrivet av Fizzkhen:

iMac killer!

Visa signatur

Laptop #1 ASUS X75VC Laptop #2 Packard Bell EasyNote LJ61
photobucket (mina bilder, har en bild jag lagt upp 404 så kan den finnas här) hemsida

Permalänk
Medlem

Hur har du löst det med nätagg. Fundera på att bygga en själv

Visa signatur

i5-5675C @ 4,3 GHz | GTX 970 @ 1290/1953| HyperX Beast 2x4 GB @ 2666MHz| Asus ROG MAXIMUS VII HERO | Corsair HX 750W | Fractal Design Define R4 |