iPhone - Apples nya smartphone

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Snark:

Ja. Då öppnas mitt intresse för Iphone 4G igen! Jag har funderingar angående Widgets, På Android finns det så man kan se snabb överblick på olika saker, T.ex Väder, uppdatering ifrån facebook med mera.. Finns detta på Iphone systemet? Har försökt hitta något som visar när de skapar/lägger till/in något liknande men allt jag hittar är grund menyerna som är ikoner..

MVH Marcus / MS

Jag kör Push notifications med facebook, så man får en popup om någon kommenterar eller vad som, man kan ställa in vad som ska pushas. Väder får jag från väderappen, tror dock det är dåligt med att få massa saker på samma skärm utan att jailbreaka.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk

Hej behöver lite hjälp är ny på det här med iphone.
Har en iphone 4 här och undrar detta.

1 När telefonen går i viloläge och jag får låsa up den så måste jag gå in i options och aktivera wifi igen. Kan man fixa så man slipper detta? så den inte kopplar ner wifi vid lås.
2 Hört att den ska börja använda wifi så fort den känner av att man är hemma. Gör den detta på auto lr måste man fixa med nån inställning.

MYCKET tacksam för svar.

Visa signatur

[ASUS Formula Gene] [i53770K] [G-Skill trident 2400mhz 2x4gb] [Radeon HD5870 1GB] [Corsair 550D] [Corsair 650w] [Corsair H100] [Windows 8 x64] [Totalt 3TB HD] [Boxee box] [New iPad] [Xbox 360 Slim JTAG]

Permalänk
Medlem

Beräknad leverans av mitt gratis case 29 Sep, segt

Permalänk
Skrivet av Postaldude:

Hej behöver lite hjälp är ny på det här med iphone.
Har en iphone 4 här och undrar detta.

1 När telefonen går i viloläge och jag får låsa up den så måste jag gå in i options och aktivera wifi igen. Kan man fixa så man slipper detta? så den inte kopplar ner wifi vid lås.
2 Hört att den ska börja använda wifi så fort den känner av att man är hemma. Gör den detta på auto lr måste man fixa med nån inställning.

MYCKET tacksam för svar.

Jag kan bara svara på fråga 2 och ja den känner av när man är hemma och skiftar automatiskt över till wifit. Mycket smidigt om jag får säga det själv

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | ASUS Maximus Gene V | Intel Corei7 2700k @ 4.5 GHz | EVGA GTX 680 2GB | Corsair Low-Profile 8Gb | Corsair Force GT120 | Hitatchi 1TB | Seasonic X-560

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derox:

Jag kör Push notifications med facebook, så man får en popup om någon kommenterar eller vad som, man kan ställa in vad som ska pushas. Väder får jag från väderappen, tror dock det är dåligt med att få massa saker på samma skärm utan att jailbreaka.

Widgets är ett smidigt sett att ha en överblick på olika saker, datum, facebook, news m.m.. Konstigt att dom inte satt in något sådant i systemet!

Jag har varit i kontakt med Halebop.se och enligt dom ska de inte haft några som helst problem med antennen. Citat ifrån epost meddelandet "Det har inte visat sig vara några problem med antennen i samband med Halebop. Skulle det visa sig vara fel på telefonen lämnar Apple ett års garanti."

MVH Marcus / MS

Permalänk

Hm, lite besviken på det smala utbudet av abonnemangslösningar från Tele2. Hoppas att kanske Phone House erbjuder nåt bättre.

Visa signatur

Corsair Carbide 500R - Asus Sabertooth - Intel i5 2500k - Asus DirectCU II 580 GTX - Corsair 16GB - Corsair TX 650W

Permalänk
Medlem

Hejsan.

Är det någon som bor i Umeå och vet om någon butik som har Tele2 abonnemang för iPhone 4??

Själv är jag i Vännäs just nu och jobbar, men är från Gävle. Kommer inte hem till nästa vecka.

Så jag tänkte ta en iphone 4 med tele2 abonnemang i Umeå om de har.

Visa signatur

9900k @ 5.0ghz | MSI 3090 Suprim X | G-Skill 32GB @ 4133mhz C16 | Gigabyte Z390 Aorus Master | Seasonic 1000W 80+ Titanium | Samsung 970 Evo 500GB | Phanteks Evolv X | Asus Swift PG279Q

Permalänk
Hedersmedlem

Är rätt sugen på o skaffa iPhone 4! är däremot jävligt nöjd med min jailbreakade iPhone 3GS så jag vet fan om det är värt o skaffa iphone 4.

Har tankat upp ett par hundra iPhone 4 bakgrundsbilder till min blogg ifall någon är intresserad av o tanka ner nya bakgrundsbilder: iPhone 4 Wallpapers (640x960) - FREE iPhone 4 Wallpapers | Daily iPhone Blog

Permalänk
Medlem
Skrivet av Postaldude:

Hej behöver lite hjälp är ny på det här med iphone.
Har en iphone 4 här och undrar detta.

1 När telefonen går i viloläge och jag får låsa up den så måste jag gå in i options och aktivera wifi igen. Kan man fixa så man slipper detta? så den inte kopplar ner wifi vid lås.
2 Hört att den ska börja använda wifi så fort den känner av att man är hemma. Gör den detta på auto lr måste man fixa med nån inställning.

MYCKET tacksam för svar.

1. Nej, det behöver du inte. Vänta en liten stund så går den in på ditt WLAN automatiskt.
2. Om man har WLAN på, ja. Om du har varit uppkopplad till WLANet innan så kommer den använda det automatiskt igen.

Permalänk
Medlem

Någon som beställde en iphone natten mot fredag av telia?
har fått bekräftelsemail men inget mer .. någon annan som beställde och fått nå mer info om beställningen? var jag för långsam?

Visa signatur

If you play a Nickelback song backwards you’ll hear messages from the devil. Even worse, if you play it forwards you’ll hear Nickelback. - Dave Grohl

Permalänk
Medlem

Hm, min iPhone 4 verkar ha stora problem med wifi... Går inte ens använda det, laddar väldigt seg, ~5min för att ladda sidor...
Medans min gamla (iPhone första generation) laddar allt på några sekunder.

Använder man 3G nätet så laddas sidorna normalt.

Edit: Verkar vara folk som haft problem men fått den utbytt. Får väl gå tillbaka till phone house och se om de byter ut den...

edit2: verkar funka normalt nu igen med wifi, får se om de börjar gå segt igen.

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk

Har ni några bra gratis apps att rekommendera? Helst spel som är anpassade till iPhone 4!

Visa signatur

HTPC: Late 2014 Mac Mini
Bärbar: Mid 2012 MacBook Air

Permalänk
Medlem

Hmm, Gun Range finns det en gratis app av!

Permalänk
Medlem

Jag beställde vid lunch på fredagen, fick orderbekräftelse från tele2 strax innan 13.00.
Den fanns fortfarande i lager då, men jag har inte fått någonting annat än min orderbekräftelse...

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1

Permalänk
Medlem

Varken posten eller tele2 jobbar nog helg så borde få något under måndagen, gäller även telia osv...

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Supermotard:

Har ni några bra gratis apps att rekommendera? Helst spel som är anpassade till iPhone 4!

Gun Range, funkar otroligt bra med gyroskopet. Enda störande är reklamen som kommer upp hela tiden...

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem
Skrivet av erdraug:

Varken posten eller tele2 jobbar nog helg så borde få något under måndagen, gäller även telia osv...

En av postens medarbetare sitter iaf här och äter lunch/middag just nu.

Permalänk
Skrivet av Julkatten:

+resa 10k

Jag åker nog till USA för att endast köpa telefonen...

eller?

/facepalm

Visa signatur

MSI Z370 TOMAHAWK | MSI GeForce GTX 1080 8GB Armor | Intel® Core™ i7-8700K @ 4,7 GHz | Samsung 16GB DDR4 2133 MHz | M.2 PCIe SSD Intel 256 GB | Western Digital 1TB 7200 rpm | FSP 500W 80+ Silver | MSI Codex

Permalänk

Nu finns jailbreak till den som funkar. Nån som har testat? kanske en guide för oss iphone noobs

Visa signatur

[ASUS Formula Gene] [i53770K] [G-Skill trident 2400mhz 2x4gb] [Radeon HD5870 1GB] [Corsair 550D] [Corsair 650w] [Corsair H100] [Windows 8 x64] [Totalt 3TB HD] [Boxee box] [New iPad] [Xbox 360 Slim JTAG]

Permalänk
Medlem

Applestore Sverige vs. Applestore Danmark

Jag fick veta från en kollega att i Danmark så kan man köpa Iphone 4 olåst direkt från Applestore, men jag har inte sett att man kan göra det i Sverige. Är det någon som har koll på varför?

iPhone 3GS & iPhone 4 - Apple Store (Danmark)

Permalänk
Skrivet av Postaldude:

Nu finns jailbreak till den som funkar. Nån som har testat? kanske en guide för oss iphone noobs

Ej provat själv men det ska vara väldigt enkelt, du öppnat ju nämligen bara en sida i Mobile Safari. Se iOS Jailbreak via Mobile Safari is here | 9 to 5 Mac för info samt JailBreakMe 2.0 (iOS Jailbreak via Safari) on Video [Updated] | 9 to 5 Mac för två videos (en på iPhone 3G och en på iPhone 4).

Det fanns tidigare ett smärre problem med den (FaceTime och MMS kunde sluta fungera) men det ska vara fixat och om du jailbreakar nu via sidan så ska det vara lugnt. Dessutom verkar det som att upplåsning kommer snart (45 timmar?)

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av rastersize:

Ej provat själv men det ska vara väldigt enkelt, du öppnat ju nämligen bara en sida i Mobile Safari. Se iOS Jailbreak via Mobile Safari is here | 9 to 5 Mac för info samt JailBreakMe 2.0 (iOS Jailbreak via Safari) on Video [Updated] | 9 to 5 Mac för två videos (en på iPhone 3G och en på iPhone 4).

Det fanns tidigare ett smärre problem med den (FaceTime och MMS kunde sluta fungera) men det ska vara fixat och om du jailbreakar nu via sidan så ska det vara lugnt. Dessutom verkar det som att upplåsning kommer snart (45 timmar?)

hah fy fan va najs.. revolutionerande
slippa krångla med program i datorn som jävlas hit och dit.

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk

Jag har ett litet fånigt problem med min telefon, satte på ett skärmskydd, tror jag....Grejen är den att jag faktiskt inte kan anvgöra om skärmskyddet sitter på eller inte, har testat att pilla lite på kanterna på skärmen men utan lycka. Följde alla instruktioner och sådär och fick ut alla luftbubblor innan jag drog av den andra 'filmen' så att säga. Är det så att skyddsfilmen inte alls märks när den väl är på? Vill ju veta om jag använder skydd eller inte

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | ASUS Maximus Gene V | Intel Corei7 2700k @ 4.5 GHz | EVGA GTX 680 2GB | Corsair Low-Profile 8Gb | Corsair Force GT120 | Hitatchi 1TB | Seasonic X-560

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoArmsButCookies:

Jag har ett litet fånigt problem med min telefon, satte på ett skärmskydd, tror jag....Grejen är den att jag faktiskt inte kan anvgöra om skärmskyddet sitter på eller inte, har testat att pilla lite på kanterna på skärmen men utan lycka. Följde alla instruktioner och sådär och fick ut alla luftbubblor innan jag drog av den andra 'filmen' så att säga. Är det så att skyddsfilmen inte alls märks när den väl är på? Vill ju veta om jag använder skydd eller inte

Du kan inte titta på pappret som du slet av ifall det sitter kvar där? Annars sitter det väl på telefonen.. Bra skydd som inte syns om inte annat!

MVH Marcus / MS

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoArmsButCookies:

Jag har ett litet fånigt problem med min telefon, satte på ett skärmskydd, tror jag....Grejen är den att jag faktiskt inte kan anvgöra om skärmskyddet sitter på eller inte, har testat att pilla lite på kanterna på skärmen men utan lycka. Följde alla instruktioner och sådär och fick ut alla luftbubblor innan jag drog av den andra 'filmen' så att säga. Är det så att skyddsfilmen inte alls märks när den väl är på? Vill ju veta om jag använder skydd eller inte

Jag skojar inte nu men testa att ta en välanvänd nyckel(alltså inte en nyslipad) och försök repa "glaset". Blir det repor har du lyckats få på plastskyddet, blir det inga repor gör telefonens eget glas sitt jobb(det är så pass hårt att nycklar inte orsakar repor).
Jag råkade lägga min telefon på ett skitigt bilsäte med tillhörande grus så fick några små, nästan osynliga repor men det händer inte ett smack när jag går loss med lägenhetsnyckeln.

Permalänk

Tjohoo!!! Fick leveransbeskedet nu. Får den om nån dag.

Permalänk
Medlem

Har aldrig ägt en iPhone eller någon Mac produkt i huvud taget. Så detta är nog en riktig noob fråga. Men jag har sett att jailbrek finns till 4an nu och undrar om detta fungerar med operatörslåsta telefoner? Eller om man måste ha en helt fri från operatörers inverkan?

Visa signatur

1* MSI GT780DXR | I7-2670QM | Nvidia GTX 570M 1.5GB GDDR5 | 8GB DDR3 | 2x750GB 7200RPM Raid 0 |
2* HP DV6-1240 | T6500 | 4Gb DDR 3 | ATI 4650 1gb | 500GB HDD |

Permalänk
Medlem
Skrivet av punkarn89:

Tjohoo!!! Fick leveransbeskedet nu. Får den om nån dag.

Vilken operatör kör du?

Permalänk

Tror faktiskt inte att jag har fått på något skärmskydd. Känns ju som det är en bra grej att ha faktiskt, ska ner till macaffären i stan för att köpa ett case imorgon. Lite kasst att det är så långt leveranstid på de man fick gratis, liksom i slutet av september så har man ju haft den i 2 månader och definitivt hunnit slita den lite.

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | ASUS Maximus Gene V | Intel Corei7 2700k @ 4.5 GHz | EVGA GTX 680 2GB | Corsair Low-Profile 8Gb | Corsair Force GT120 | Hitatchi 1TB | Seasonic X-560

Permalänk
Medlem
Skrivet av club01:

Har aldrig ägt en iPhone eller någon Mac produkt i huvud taget. Så detta är nog en riktig noob fråga. Men jag har sett att jailbrek finns till 4an nu och undrar om detta fungerar med operatörslåsta telefoner? Eller om man måste ha en helt fri från operatörers inverkan?

Operatörslås har ingen inverkan på jailbreak'et