Permalänk
Medlem

Ang. nätagg och priser

Kommer så småningom skaffa ett 5770 till till min burk (se sig), och undrar hur kraftigt jag kommer behöva med klockad prolle. Ska jag satsa på att köpa ett 650 tx på komplett nu eller hoppas på att priserna går ner inom säg ett år? Modulärt och sleevat är ju ett plus då plexi skall fixas. Råd och rena länkar uppskattas.

Permalänk
Avstängd

http://www.sweclockers.com/recension/6233-nataggregat-i-mella...
http://www.sweclockers.com/recension/12226-nataggregat-i-budg...

att "hoppas på att priserna går ner" i datorsammanhang betyder att du aldrig kommer köpa nåt. nästa år finns det säkert 10 bättre, snålare, effektivare agg att köpa och då kan man ställa sig samma fråga igen: Ska jag köpa nu eller vänta på nästa generation ?
Ser du problemet här ?
Vill du köpa nåt, köp det nu. Enkelt.

Visa signatur

Der Steppenwolf

Permalänk
Medlem
Skrivet av jux2:

Kommer så småningom skaffa ett 5770 till till min burk (se sig), och undrar hur kraftigt jag kommer behöva med klockad prolle. Ska jag satsa på att köpa ett 650 tx på komplett nu eller hoppas på att priserna går ner inom säg ett år? Modulärt och sleevat är ju ett plus då plexi skall fixas. Råd och rena länkar uppskattas.

Du klarar dig på din PSU som du har till den setupen nu!

Visa signatur

Thinkpad - Ubuntu

Permalänk
Medlem

fractal design eller corsair 650w modulärt

Permalänk
Medlem

EDIT:glöm det jag skrev nedan, trodde han skulle ha ett 5770...

Är det ett hyfsat modernt FSP400W så kör på det, det klarar ett 5770 alldeles utmärkt.
650tx är ju inte ett direkt rolig agg heller (inte dåligt på något sätt, tvärtom, men det har inga speciella features).
Så jag tycker definitivt du ska avvakta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av teejee:

Är det ett hyfsat modernt FSP400W så kör på det, det klarar ett 5770 alldeles utmärkt.
650tx är ju inte ett direkt rolig agg heller (inte dåligt på något sätt, tvärtom, men det har inga speciella features).
Så jag tycker definitivt du ska avvakta.

Han ska ha två

Permalänk
Medlem
Skrivet av of-doom:

Han ska ha två

jag måste sluta läsa i 500km/h , jag gissar för mkt då

Med två 5770 är ett 400W FSP definitivt i minsta laget.