Gigabyte GA-870A-UD3 vs Asus M4A87TD EVO??

Permalänk
Inaktiv

Gigabyte GA-870A-UD3 vs Asus M4A87TD EVO??

Tjena!

Är det någon större skillnad mellan dessa två moderkkorten?

Båda verkar ha samma chipset, usb portar osv...

Asus M4A87TD EVO [M4A87TD EVO] - 990.81SEK : B-ray.se :: Dator Prispressaren, din Internetbutik
Asus M4A87TD EVO

Gigabyte GA-870A-UD3 - Inet.se
Gigabyte GA-870A-UD3

Någon som vet några större skillnader?
Asus moboet är lite dyrare med frakten, men shitthesame XD

Asus M4785TD-V EVO DDR3 - Inet.se
Detta moderkort har inte samma chipset, men gör det så mycket i prestandan?!
Sen det intregrerade grafikkortet är väl bara ett plus om mitt grafikkort skulle gå sönder av någon okänd anledning
Sen har detta inte heller usb 3.0 eller sata 6.0, men det får jag leva med isåfall och ta med dem sakerna nästa gång jag uppgraderar...

Jag kommer att köra med AMD PhenomII X4 955 3,2GHz,
Radeon 4650HD,
Corsair 400CX 400W,
A-data game heatsink 2Gb (4Gb senare)
+cd spelare, minneskortläsare och ljudkort

Permalänk
Hedersmedlem

Nu har jag aldrig köpt från B-ray, men har i forat läst om ett problem med just ett RMA-fall som kanske inte skötts så bra av dem, dock kan ju detta vara missförstånd eller dyl, så kan väl inte döma efter ett tillfälle.
Dock har ju de mobot hemma vilket inte är fallet med INET, så skall du ha det snabbt är det ju ingen fråga egentligen

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Asus M4785TD-V EVO DDR3

jag har den o e så oerhört nöjd. riktigt bra!!

om man inte är den som ska ha de senaste o kanske inte behöver usb 3.0 eller dyligt. så rekommenderar jag detta.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Jalle64:

Nu har jag aldrig köpt från B-ray, men har i forat läst om ett problem med just ett RMA-fall som kanske inte skötts så bra av dem, dock kan ju detta vara missförstånd eller dyl, så kan väl inte döma efter ett tillfälle.
Dock har ju de mobot hemma vilket inte är fallet med INET, så skall du ha det snabbt är det ju ingen fråga egentligen

Ah, okej Har inte handlat på B-ray innan heller, fast jag ska nog välja M4785TD-V EVO från inet, då jag upptäckt att min budget inte är så stor (-.-*) Men jag tackar för ditt svar

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av TrahN:

Asus M4785TD-V EVO DDR3

jag har den o e så oerhört nöjd. riktigt bra!!

om man inte är den som ska ha de senaste o kanske inte behöver usb 3.0 eller dyligt. så rekommenderar jag detta.

Okej, låter bra ^^ Vad kör du för processor, grafikkort och ram?
Ska satsa på det också, så det blir en beställning ikväll ;D

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon149931:

Okej, låter bra ^^ Vad kör du för processor, grafikkort och ram?
Ska satsa på det också, så det blir en beställning ikväll ;D

jag kör på en amd phenom2 550 black edition (upplåst till 4 kärnor)
Corsair XMS3 4GB (2 x 2GB) 1600MHz DDR III
grafikkort kommer bli ett 5830

har samma problem som dig med en tajt budget plus att jag hade ett corsair 400w hemma så därför får de bli ett 5830

de duger iaf för mig.

Permalänk
Inaktiv

Ett corsair 400cx?

Okej, jag kommer också att skaffa nytt grafikkort senare, men mitt 4650 ska nog klara sig ett litet tag till när jag har installerat dem nya sakerna, den klarar sig bra nu, men min nuvarande processor (intel pentium 4 3,2GHz) drar verkligen ner den mycket, sen har jag 2 olika ram som sammanlagt blir 1,5gb... Ett skit system xD Fast nu ligger datorn hemma på bordet redo för en makeover sen när jag fått sakerna
(Beställde dem för några timmar sen =D)

Permalänk
Medlem

japp ett sådant. klarar 5830. blir galen av att vara fattig student har ju aldrig råd