Komplett Crazy Gamer för 5000 prisvärd?

Permalänk
Medlem

Komplett Crazy Gamer för 5000 prisvärd?

Hallo min flickväns gamla dator gick nyss sönder och vi kollar på en ny en som främst ska användas till sims 3 *duh* och allehanda surfning och jag fundrar om Komplett Crazy Gamer -http://www.komplett.se/k/ci.aspx?sku=10394r skulle funka ? eller om ni kan hitta nått bättre för samma pris (där montering är inkluderat)

Permalänk
Medlem

Jag har kollat lite på Komplett Crazy Gamer Komplett.se men jag är lite osäker på chassit och moderkortet och sedan har den bara 2 GB ram minne och W7 32Bit.

Men det går att konfigurera datorn på denna sida Komplett.se

Visa signatur

janee

Permalänk

Jag söker också svar på denna fråga, och ironiskt nog så är det också dator till flickvännen som kommer användas till Sims3 och allehanda spel/surfning. Dock hade jag tänkt välja bort windows 7 då vi redan har ett exemplar, och funtar på om någon kan hjälpa till att välja lite mer saker så man får mer prestanda för dom 5000 kronorna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av janee:

Jag har kollat lite på Komplett Crazy Gamer Komplett.se men jag är lite osäker på chassit och moderkortet och sedan har den bara 2 GB ram minne och W7 32Bit.

Men det går att konfigurera datorn på denna sida Komplett.se

om jag byter till coolermaster chassit och 4 gig crucial minnen och win 7 home 64 så går kostnaden på hela paketet upp nästan 1200 och det är väl ok men om jag ska byta moderkort också vilket borde jag ta? vill inte gå upp alltförmckt mer i pris

Permalänk
Medlem
Skrivet av parazun:

om jag byter till coolermaster chassit och 4 gig crucial minnen och win 7 home 64 så går kostnaden på hela paketet upp nästan 1200 och det är väl ok men om jag ska byta moderkort också vilket borde jag ta? vill inte gå upp alltförmckt mer i pris

Jag gillar detta moderkort Komplett.se - Gigabyte GA-MA785GMT-UD2H, Socket-AM3 men det är bara ett Micro ATX kort så det finns inte många slott för extra kort och dessutom passar den inte bra om man använder långa grafikkort (HD5850 och GTX 260 eller större) eftersom dom blockerar flera SATA portar på moderkortet

Visa signatur

janee