APB - All Points Bulletin

Permalänk
Medlem

Innan funkade inte mitt APB genom steam, så kör det nu utan steam och då startar det. Men har problem nu med att hela datorn fryser och det blir ytterst märkliga prickar och streck över hela skärmen, så man blir tvungen att boota om.

Har läst om fler som har samma problem just med APB. Låter ju som det kan vara överhettning av graffet. Men det händer BARA i APB och jag har ena sidan på datorn av och alla fläktar på max.. det händer endå.

Har senaste drivisarna oxo för graffet och jag har provat att ominstallera dem med.... så vad katten kan det vara för fel??

Visa signatur

💻 ROG Maximus XI Hero | i9 9900K | Corsair H115i | Samsung 960 PRO 512GB M.2 | Samsung 970 PRO 1TB M.2 | GTX 1080Ti FTW3 | Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3200MHz | EVGA Supernova G2 750W
📺 Dell Alienware AW2723DF 1440p 280 Hz | Acer XB271HU 1440p 165Hz
🎧 Schiit stack: Magni 3+ AMP | Modi 3 DAC | Sennheiser HD600 | HD800

Permalänk

APB Invite trial

Någon som ge mig en invite, snälla?
min email: Kristian.sadian@hotmail.com

Mvh DozenChilly

Permalänk
Medlem

Någon som kör APB i crossfire? Jag får bara massa konstigheter och sämre prestanda när jag kör med bägge mina 5850, stänger jag av ett så funkar det kalas bra.

Visa signatur

Ryzen 3600 | RX6800

Permalänk

Köpte APB efter att jag provade trial, nickar Pinguu på Patriot som Enforcer.

Rätt så enformiga uppdrag men pvp battle är alltid roligt när man är några som spelar tillsammans

Känns som att det är snart dags att köpa en SSD, spelet laddar långsamt för mig

Visa signatur

i7 3930k | Rampage IV Gene | 32GB RAM | HD7950 | Silverstone SG10
Retina 15" | Sennheiser RS180 | Audioengine A5+ | Sound Blaster X-Fi HD

Permalänk
Medlem

Bjud gärna in mig, skulle va najs med svensk klan.

Heter VegaStar och är Enforcer. Finns på Patriot.

Brukar logga in efter 18:00.

Visa signatur

💻 ROG Maximus XI Hero | i9 9900K | Corsair H115i | Samsung 960 PRO 512GB M.2 | Samsung 970 PRO 1TB M.2 | GTX 1080Ti FTW3 | Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3200MHz | EVGA Supernova G2 750W
📺 Dell Alienware AW2723DF 1440p 280 Hz | Acer XB271HU 1440p 165Hz
🎧 Schiit stack: Magni 3+ AMP | Modi 3 DAC | Sennheiser HD600 | HD800

Permalänk
Medlem

Värst vad alla spelar Enforcer tycker jag Kör själv Kriminell på Patriot, nickar Dhante. Så hojta till om nån har en swec klan här!

Visa signatur

Ryzen 3600 | RX6800

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DozenChilly:

Någon som ge mig en invite, snälla?
min email: Kristian.sadian@hotmail.com

Mvh DozenChilly

Skickade min sista invite till dig

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk

Skulle gärna vilja ha en invite om det är någon som har en.

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | ASUS Prime Z690-A | Intel Core i5 12600KF | be quiet! Pure Rock Slim 2 | Corsair VENGEANCE DDR5 32GB 5600MHZ CL36 | Zotac Gaming GeForce RTX 3070 Twin Edge 8GB OC| Samsung SSD 830 128GB | Samsung 850 EVO 500GB | WD Black SN750 NVMe SSD 1TB M.2 | KINGSTON SA400SS37240G | Logitech Z-5500 | Philips Fidelio X2HR | Logitech G915 | Logitech G Pro | XTRFY GP5 XL | iPhone 13 PRO | Apple Watch Series 8 41mm

Permalänk

Om någon har en key över så ställer jag mig i kön för en

Permalänk

Funderar skarpt att skaffa apb.
Gillar dock inte att man måste köpa playtime =/ men men..

Permalänk
Medlem
Skrivet av DreamBean:

Funderar skarpt att skaffa apb.
Gillar dock inte att man måste köpa playtime =/ men men..

Man måste inte köpa spel för riktiga pengar. Man kan även tjäna RTW points i spelet som man sen använder för att köpa speltid med.

Visa signatur

💻 ROG Maximus XI Hero | i9 9900K | Corsair H115i | Samsung 960 PRO 512GB M.2 | Samsung 970 PRO 1TB M.2 | GTX 1080Ti FTW3 | Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3200MHz | EVGA Supernova G2 750W
📺 Dell Alienware AW2723DF 1440p 280 Hz | Acer XB271HU 1440p 165Hz
🎧 Schiit stack: Magni 3+ AMP | Modi 3 DAC | Sennheiser HD600 | HD800

Permalänk

Ojj, så mycket visste jag. Tack!
Är det 'lätt' att tjäna ihop RTW points? Vad behöver man göra?

Permalänk
Medlem

Jag brukar sälja saker på marketplace(auktionshus) och ta betalt i RTW poäng istället för ingame dollar$. Alternativt kan du där sälja dina ingame dollar för RTW poäng.

Visa signatur

💻 ROG Maximus XI Hero | i9 9900K | Corsair H115i | Samsung 960 PRO 512GB M.2 | Samsung 970 PRO 1TB M.2 | GTX 1080Ti FTW3 | Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3200MHz | EVGA Supernova G2 750W
📺 Dell Alienware AW2723DF 1440p 280 Hz | Acer XB271HU 1440p 165Hz
🎧 Schiit stack: Magni 3+ AMP | Modi 3 DAC | Sennheiser HD600 | HD800

Permalänk
Medlem

Jag tar också gärna emot en Trial invite. Tack på förhand

Permalänk
Medlem

Patch 1.4.1 är på väg med, vilket fixar matchmaking systemet (förhoppningsvis).

Visa signatur

Ryzen 3600 | RX6800

Permalänk
Medlem

Trevligt att de konkade nu också..

Visa signatur

ASUS H97-PRO ATX |Intel Core i5 4670K 3.4 GHz | ASUS Radeon R9 270X 2GB DirectCUII TOP | A-DATA 8GB (2x4GB) 1600Mhz | Samsung EVO 840 120GB | WD 1TB Blue 7200rpm 64MB | Fractal Design Integra R2 750W | Corsair Carbide 330R | Samsung S24D590 PLS | Windows 7 Pro 64-bit

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Intel Core 2 Quad Q6600 NIVIDIA GeForce GTX470 Cooler Master Real Power M1000 MSI P35 Neo-F SyncMaster T220

Permalänk
Skrivet av NeXon:

Hahaha!

Ps, någon som en invite över?

Permalänk
Medlem
Skrivet av NeXon:

Jag tycker spelet är sjukt kul, så vore synd om dom kursa, det är ju det enda spelet i sitt slag, och det verkar som alla förväntat sig en GTA clone med ett shooter system typ MW eller CSS. Det är väll dom mäniskorna som gnäller på allt. Som tex handling på bilarna, åh nej, jag kan inte ta en 90 graders kurva i 150 km/h. Tycker RTW ska ha creds för att ha gjort ett bra spel, men som med alla spel som släpps har det barnsjukdommar. Och folk klagar på att dom inte lyssnat på sina testers, vilket dom har gjort men dom kan ju inte ändra spelet till allas tycke.

Anyways, rekomenderar spelet varmt, om ni e sugna så passa på innan ett unikt och bra spel kanske går i graven.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Corsair K70 RGB MK2 Low Profile // Mouse: Corsair Dark Core RGB with the MM1000 QI mousepad // Display 1: Dell S3422DWG // Display 2: Gigabyte G32QC QHD //

Permalänk
Medlem

Alltid synd när företag inte går bra, tycker de har lyckats ganska bra med APB även om det inte är nästa WoW...
Får se hur länge spelet lever, men utan underhåll blir det nog inte så länge. Efter ett tag känns det som man gjort allt. Spelet skulle må bra av kontinuerliga patchar och tillägg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JesperDa:

Någon som kör APB i crossfire? Jag får bara massa konstigheter och sämre prestanda när jag kör med bägge mina 5850, stänger jag av ett så funkar det kalas bra.

ATI_CF_Xtension kör jag med.
Länk till lite läsande och DL ATI CrossFire Xtension v1.3 - A way to force crossfire w/ profiles - Guru3D.com Forums

Permalänk
Medlem

Tycker det är dåligt att man ska behöva köra med massa icke ATI program bara för att kunna köra CF, det SKA fungera utan massa meckande om det ska vara en hållbart.

Skit synd om RTW skulle kursa, tycker att nu börjar dem få fason på spelet med alla patchar som släppts och som ligger på gång. dock skulle nog allt detta redan varit med vid release. Det är ett skit kul action spel, MMO är kanske lite att ta i då det eg inte är särskilt massivt Snarare en 3rd person shooter med online stöd

Visa signatur

Ryzen 3600 | RX6800

Permalänk

Jag har två invites över.

Eftersom "kön" för invites går tillbaks ganska långt i tiden och jag inte vill slösa bort dem på folk som redan fått eller köpt så gör jag så här:

Alla som vill ha en invite, skicka PM med mailadress ni vill ha inviten till. Vid 18:00 ikväll 2010-08-26 går deadlinen ut, invites kommer i första hand gå till de som PMat och ställt sig i "kö" i denna tråd i turordning efter när forumposten är gjord ELLER till de två pers som PMat mig först.

Jag spelar Crim på EU Patriot, namn är CaptainObvious och lirar som medlem i REZISTANCE.
Väljer du att lira Enforcer får du skylla dig själv när jag smetar ut dig över San Paros gator

Permalänk
Skrivet av strife242:

Jag spelar Crim på EU Patriot, namn är CaptainObvious och lirar som medlem i REZISTANCE.
Väljer du att lira Enforcer får du skylla dig själv när jag smetar ut dig över San Paros gator

Fan har mött dig några gånger, omöjligt att vinna mot REZISTANCE teams med random backups :x

Nickar Pinguu som Enforcer ofc

Visa signatur

i7 3930k | Rampage IV Gene | 32GB RAM | HD7950 | Silverstone SG10
Retina 15" | Sennheiser RS180 | Audioengine A5+ | Sound Blaster X-Fi HD

Permalänk
Skrivet av Pinguulol:

Fan har mött dig några gånger, omöjligt att vinna mot REZISTANCE teams med random backups :x

Nickar Pinguu som Enforcer ofc

Nu är det slut på det. 1.4.1 patchas in just nu, inga mer randombackups, teams kommer matchas av AI inte genom spelare som säger "ohnoes :'("

Och, spela med random folk suger..

Permalänk

Då bara en person svarade på meddelandet ovan angående invites så bestämmer jag härmed att det är först till kvarn som gäller på den sista.
Skicka ett PM med din mailadress om du vill testköra APB

Jag uppdaterar denna post när inviten är borta. - Nu är den borta.

Permalänk

På tal om ryktena angående att RTW som gjort APB är på väg att kursa så fick jag lite inside info från en clanmember som känner folk på just RTW. Tydligen finns det företag som är intresserade av att inte bara köpa upp rättigheterna till APB men till hela företaget och dess produkter. Det ser ljust ut med andra ord, även om det i dagsläget bara är hörsägen.

Permalänk
Medlem

R.I.P APB, synd att det sket sig, mycket underhållande spel enligt min mening. Hoppas det kommer något nytt i samma anda snarast.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Corsair K70 RGB MK2 Low Profile // Mouse: Corsair Dark Core RGB with the MM1000 QI mousepad // Display 1: Dell S3422DWG // Display 2: Gigabyte G32QC QHD //

Permalänk
Medlem
Skrivet av knaz:

R.I.P APB, synd att det sket sig, mycket underhållande spel enligt min mening. Hoppas det kommer något nytt i samma anda snarast.

Ska dom lägga ner spelet???

Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H

Permalänk
Medlem
Skrivet av nfskillen:

Ska dom lägga ner spelet???

APB has been a fantastic journey, but unfortunately that journey has come to a premature end. Today we are sad to announce that despite everyone's best efforts to keep the service running; APB is coming to a close. It's been a pleasure working on APB and with all its players. Together we were building an absolutely amazing game, and for that, we thank you. You guys are awesome! From all of the Realtime World staff we thank you for your continued support. The servers are still up, so join the party and say goodbye! - Ben 'APBMonkey' Bateman (Community Officer)

"I truly wish we had the chance to continue to craft APB into the vision we had for it. It has been a long & difficult journey but ultimately rewarding to have had the chance to try something bold and different. APB holds some great memories, from the last night of the beta, to the clans and individuals who amazed us with their creativity and sense of community. I am so sorry it had to end so quickly but hopefully the good memories will stay with us all for a long time. Thanks to all the team for the years of hard work, and to the players who contributed so much." - Dave Jones

Please spare a thought to all the thousands of brave men and women of San Paro who despite knowing the odds, still dared to cross the street. They will be sorely missed.. - Johann van der Walt (Software Engineer: Living City)

Thanks for sticking with us through the hard times guys, we put a huge amount of our lives into APB, but unfortunately we.re not going to get the chance to make it the game we all knew it had the potential to be. Thanks." - Rob 'bobbyd' Anderberg (Technical Lead).

"Thanks for being a creative and imaginative community, the cookies, feedback and ideas were appreciated." . Ben ' Giefster ' Skelly

"Working on APB was rewarding, frustrating, amazing, depressing, exciting, and overall, surreal. I've never experienced anything quite like it, but I.ve enjoyed it all the way. I hope the players enjoyed the time they had despite the short comings, and will remember the game in a good light for what it was meant to be, not quite what it turned out to be. Now just to get started on that Xbox version..." - Jon McKellan (the guy who did the loading screens)

I had the great pleasure of working with some extremely talented people in both the Dundee and Boulder office, and for the longest time APB was our lives. It is truly sad that it ended this way ... but when you aim for the stars, you sometimes fall on your face.. - Ben Abbott, Live Producer.

"Press F to apply for Jobseekers Allowance."- Ben Hall (Development QA)

"In every way APB was a dichotomy. I have witnessed the project alter from a fragile and delicate entity used to show the world the depth of our vision through to the sturdy beast we released to the public. There were the unusual errors and crashes which are to be expected but it worked. Once in the hands of our community I have never seen something elicit such a polarisation of people. It was dismissed as overhyped and broken or else taken to heart to be loved and cherished, buoyed on by a fanaticism I was proud to have played a part in bringing to the world. Although still again among our players APB brought out both the poles in human behaviour. I bore witness to raw hatred and fury, arrogance and mean spirits but I was also delighted to experience the kindest side of human nature as players came to the aid of others when in a tight spot or they created works of art with the tools provided.

In all APB was a fantastic experience with an incredible team and it is one that I will always cherish and has added to who I am. Thank you everyone involved from our excellent players to our incredible dev team."- Conor Crowley (Senior QA, System design assistant, Tech support, in-game support, Overall CS, 1 man Publishing QA team, Tea Boy, Morale Officer)

"I'm sad to see the project go. Of all the games I.ve worked on, APB was probably the one with the most potential. I genuinely believe that given more time, we could have turned APB into the game we all wanted it to be. I.d like to thank the community for all their support, the good times I.ve had playing against them, and for the amazing (and often hilarious) user-generated content that they.ve created.

I'd also like to thank the rest of the team for all of their hard-work, and for generally being great people to work with. " -Bryan Robertson (Gameplay Programmer)

Medelandet som står i launchern, orkade inte läsa hela. Men framgår tidigt att det är slut på det roliga. Servers e uppe för tillfället med obegränsad speltid för dom som köpt det.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Corsair K70 RGB MK2 Low Profile // Mouse: Corsair Dark Core RGB with the MM1000 QI mousepad // Display 1: Dell S3422DWG // Display 2: Gigabyte G32QC QHD //