problem med datorn låser sig vid film men kan spela spel

Permalänk

problem med datorn låser sig vid film men kan spela spel

mitt problem är rätt så mysko jag kan spela starcraft 2 samt se film vissa dagar
och vissa dagar bara spela, å filmnerna som inte funkar och gör att datorn slutar funka, kan funka dagen efter.
ljudet forstätter med bilden försvinner å försöker man ctrl alt del så hänger de sig bara

det var ett jäkla strul när grafikkorts drivarna skulle in de gick bra att installera de sedan när datorn startades om fanns de inte längre men efter nån timme fick vi till slut de att ligga kvar, och tittar man så står de att enheten fungerar fint å är senaste drivarna men blizzard varnade att de inte var nya drivare när man installerade spelt.

550 watts nätagg
- AMD Phenom2 X4 965
- Gigabyte GA-790XTA-UD4
- A-DATA 4x2GB Gaming Series
- Corsair SSD Force Series 60GB
- radeon 5750 512mb

nån som har tips börjar bli galen

tack på förhand

Permalänk
Medlem

Får man problem med drivrutinerna så ska man ta bort de gamla innan man lägger in de nya.

550 säger inget utan tillverkare (modell) och ålder på nätagget.

Vilket program använder du för att se filmerna?
Bruka du låta datorn gå i viloläge eller vad de kallas för och får problem efteråt?

Permalänk

fractal-design 650 var det visst från i mars 2010 både vlc och media player spökar, jo vi tog bort gamla drivarna å var in iregister å grejja oxå

Permalänk

nu vart de redigt skit när den startade om sig
Windows failed to start. A Recent hardware or software change might be the cause. To fix the problem:

1. Insert your windows installation disc and restart your computer.
2. Choose your langugae settings, and then click next
3. Click "repair your computer."

Status: 0xc000000e
Info: The boot selection failed because a required device is inaccessible. å den hittar inte skivan :S

Permalänk

alltid härligt när cdläsaren dödar datorn, och den frågar efter en boot cd för att fixa problemet

Visa signatur

Pappy :"Backup: Skyddar mot datafel när du på fyllan raderar 200GB pr0n och laddar hem två säsonger teletubbies istället."
Jocke1100 :"Det är väl en mekanisk kylavledning... Typ analog kylpasta..."

Permalänk

är den dära felkoden till cd läsaren ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av toaletten:

är den dära felkoden till cd läsaren ?

Google

Kolla efter

Visa signatur
Permalänk
Medlem

hade precis samma symptom då jag körde med 4 minnen, testa att sänka hastigheten på minnen?
Edit:själv fick jag ingen felkod, datorn startade om bra.

Permalänk

okej ackar för svaren får testa sänka hastigheten på minnerna å ta en ny cd läsare då, värkar ju dumt att man måste sänka hastigheten på minnen när man sätter i fler än 2, de e la bara in i bios å knappa så de går långsammare, vilken hastighet kör du på kikki ?

Permalänk
Medlem

Kör mina 800MHz minnen i 400MHz, har testat högre men detta är det enda stabila.
Har dock sänkt timings till 3-3-3-9-12 från 5-6-6-18-24.

Permalänk
Medlem

kikki:
Hade du ställt den högre än 400MHz så hade du överklockat minnena.
Om jag inte har fel är DDR2 = dual channel = 2 kanaler

2 kanaler * 400 MHz = 800 MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av panpo98:

kikki:
Hade du ställt den högre än 400MHz så hade du överklockat minnena.
Om jag inte har fel är DDR2 = dual channel = 2 kanaler

2 kanaler * 400 MHz = 800 MHz

Nej du har fel
Jag har ställt ner dem från 800 till 400MHz i BIOS. Sen är jag fullt medveten om att den verkliga hastigheten är 200MHz.