Permalänk
Medlem

Gaming Dator med skärm 28k

Tja, har byggt ihop en dator med två skärmar för 28.316kr och undrar om det är något jag bör ändra på?

t.ex om delarna inte passar med varandra och så
får ej gå över priset som redan är

tacksam för all hjälp!

//Philip

Permalänk
Medlem

Hade hellre tagit intel ssd, och andra skärmar än ACER, gillar inte acer, men det är väl smaksak. Gillar mer samsung och benq. Annars ser det väl bra ut, titanium FD r3?

Permalänk
Medlem

nea gillar vit tycker det ser mycket snyggare ut, men R3 räcker då? till storleken dvs
och ska titta på SSDn

//tack

Permalänk
Medlem

En dator för 28tusen kr och allt du får är fjuttiga tx 460?! du har inte lagt till något fel någonstans eller dubbelt av något annat?

Permalänk
Medlem

jag skulle valt ett annat märke än Sparkle, Gigabyte OC elr nåt.

Visa signatur

Stationär: i7 6700k, GTX1060, Xonar Essence STX, mm.
Laptop: Asus UX32vd, 10GB RAM & 250GB SSD.
Högtalare: Dynavoice Dynamite 12. Förstärkare: Atoll. Slutsteg: Atoll, Hörlurar: Sennheiser HD650, Sennheiser Momentum Wireless.
<<Amatör Audiofil // Musikälskare>>

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pewtah:

En dator för 28tusen kr och allt du får är fjuttiga tx 460?! du har inte lagt till något fel någonstans eller dubbelt av något annat?

nea har två st skärmar för totala 7k så själva datorn är ju för 21.000

Skrivet av PCFreak:

jag skulle valt ett annat märke än Sparkle, Gigabyte OC elr nåt.

hade gigabyte oc först men fick ett par som sa att det inte skulle funka lika bra som sparkles i SLI pga värmen osv

Permalänk
Medlem

med Define R3 skulle jag nog välja EVGA.

Visa signatur

Stationär: i7 6700k, GTX1060, Xonar Essence STX, mm.
Laptop: Asus UX32vd, 10GB RAM & 250GB SSD.
Högtalare: Dynavoice Dynamite 12. Förstärkare: Atoll. Slutsteg: Atoll, Hörlurar: Sennheiser HD650, Sennheiser Momentum Wireless.
<<Amatör Audiofil // Musikälskare>>

Permalänk
Medlem
Skrivet av PCFreak:

med Define R3 skulle jag nog välja EVGA.

EVGA finns inte på inet och jag är ingen person som bygger något själv

Permalänk
Medlem

ah hehe

Visa signatur

Stationär: i7 6700k, GTX1060, Xonar Essence STX, mm.
Laptop: Asus UX32vd, 10GB RAM & 250GB SSD.
Högtalare: Dynavoice Dynamite 12. Förstärkare: Atoll. Slutsteg: Atoll, Hörlurar: Sennheiser HD650, Sennheiser Momentum Wireless.
<<Amatör Audiofil // Musikälskare>>

Permalänk
Medlem

men annars borde allt funka tillsammans då och utan vara nån flaskhals?

Permalänk
Medlem

Umm får jag fråga varför 2st 120hz ? Ganska onödigt, finns en likadan fast med 60hz för typ halva priset, du kan ändå inte köra " Surround 3D "

Visa signatur

Sapere Aude

Permalänk
Inaktiv

Ville bara hojta till här. Finns en liknande tråd där jag såg detta exempel

http://forumbilder.se/images/8f3201060741Pd61e.jpg

Modifiera detta och lägg till skärmar plus OS, så får du betydligt mer dator för pengarna, byt eventuellt ner till GTX 470. Nästan 30k och bara 2x GTX 460 ser vansinnigt ut i mina ögon.

Permalänk
Hedersmedlem

TN-paneler till det priset? Kan få mycket bättre skärmar för pengarna.

Permalänk
Medlem

Jag skulle ju tagit bort de två skärmarna. Antingen bara ta en eller 2-3 st andra skärmar som e billigare. Sen skulle jag lagt resten av pengarna på en bättre processor om du kan.

Och 5 st fläktar?! Jag använder 2 st där fram o två där back för PnP på H50. 5 st e överdrivet.

Visa signatur

i7 860 @ 2.80 GHz | H50 PnP | XFX 5770 | XMS3 4 GB | FD R3
Fraktfritt Inet https://www.inet.se/artikel/6101343/fraktfritt-sweclockers-vi...

Permalänk
Inaktiv

Bättre processor? Kolla grafikkorten ^^