Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Internet Explorer 9 på bild

Permalänk
Melding Plague

Internet Explorer 9 på bild

En bild på vad som troligtvis är en tidig version av gränssnittet till Internet Explorer 9 dök upp på Microsofts ryska webbplats under onsdagen, och försvann sedan lika snabbt igen.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

kommer nog fortfarande att använda chrome

Permalänk

Inte mycket utrymme för tabbar där inte

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem

Kan dom inte bara lägga ner IE-projektet? Det skapar bara problem, och ger mer arbete för webbutvecklare.
Bara för att få sidorna att se iaf hyffsade ut i även IE som vägrar följa standarden.

Det är iaf min åsikt.

Permalänk

Så "dom" satsar på en ännu mindre vertikal yta för tabbar menyer etc?

Är det verkligen ett problem med tanke på att skärmarna för gemene man blir allt större, och att man kan köra i riktig full-screen med en ordentlig webbläsare?

Att ha tabbar till höger om adressfältet känns ju bara bra om man inte har en 20+ tabbar öppna samtidigt :/

Visa signatur

i7-6700K 4,8 GHz @ 1,350 V | ASUS Maximus VIII Ranger | Corsair LPX 4x8GB | Gigabyte 3070 Eagle | P2 850 W | Silverstone FT02 |

Permalänk
Medlem

Det ser lovande ut.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

IE9 kommer knappast att få över chrome och firefox användare...

Permalänk
Medlem

Skulle dom inte byta till webkit?

Permalänk

Just att följa standarder är väl något de faktiskt jobbar på inför IE9, åtminstone om man ska tro utvecklarna. Tänker vänta och se (och förmodligen prova betan) innan jag uttalar mig om kvalitén. Är inte direkt nån fanboy till en specifik browser; började på IE och har sedan hoppat runt mellan FF, Opera och Chrome, varav det sistnämnda är min förnärvarande föredragna browser.

Permalänk
Inaktiv

Påminner lite om Opera i mitt tycke. Ska bli kul att testa men jag kommer knappast byta ut varken Firefox eller Opera för detta.

Permalänk
Medlem

Jag kan tänka mig att testa andra versioner än firefox som jag kör nu. Vilken webbläsare drar minst systemreurser?

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk

Kommer antagligen testa betan men inte mer.

Visa signatur

<signatur>|| i7-930 || Asus P6X58D-E || 6GB Corsair xms3 || HD 6950 || Noctua NH-U12P SE2 || OCZ Revodrive 80GB || Samsung Spinpoint F3 500GB || EcoGreen F2 500GB || WD Blue 500GB || Corsair HX650W || Lian Li PC-v1020 || W7 Home Premium || Samsung SyncMaster EX2200||</signatur>

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Chris_Kadaver:

Jag kan tänka mig att testa andra versioner än firefox som jag kör nu. Vilken webbläsare drar minst systemreurser?

PCWizKid testar betan av IE9. Den är mycket bättre än IE8 men ligger långt efter de snabbaste webbläsarna YouTube - Internet Explorer 9 Preview - First Look

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Jag kan tänka mig att testa andra versioner än firefox som jag kör nu. Vilken webbläsare drar minst systemreurser?

skulle tippa på att de är google chrome som drar minst, den drar hela 16MB ram av mina 6GB!

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk

vet ej vilken webbläsare som kom med hängande tabbar och dylikt först men verkar som om ALLA webbläsare ska hänga på det nu! det kommer ju knappast få folk att byta webbläsar genom att köra samma stil som alla andra

Visa signatur

| BitFenix Prodigy White | Asus P8Z77-I DELUXE | i5-2500K | Corsair Vengeance 2x4 Gb @ 1333 MHz | Asus GTX 580 | Intel 520 180GB | OCZ Vertex 2 60 Gb | Samsung Spinpoint F3 1 TB | Corsair TX750W | Philips 24' |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Jag kan tänka mig att testa andra versioner än firefox som jag kör nu. Vilken webbläsare drar minst systemreurser?

Skulle tro att den webbläsare som drar minst är lynx.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7700X // MB: ASRock X670E PG Lightning (AM5) // Chassi: Fractal Design Define S // PSU: Antec Truepower 650W // CPU-kylning: Noctua NH-U12A // GPU: ASUS Radeon RX 6800 XT TUF OC // RAM: Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL40 FURY Be // SSD: Intel 660p 1TB, Samsung 840 Evo 120GB // HDD: Seagate Barracuda 3TB // Monitor: Svive Pyx 34C801

Permalänk

Det är ju många som verkar tror att IE9 i princip är IE6/7/8 med en ny siffra. STORA förändringar handlar det ju trots allt om. Det jag ser fram emot mest är hårdvaruaccelerarad grafik, text och framförallt video.

Skrivet av Hunter(Swe):

PCWizKid testar betan av IE9. Den är mycket bättre än IE8 men ligger långt efter de snabbaste webbläsarna YouTube - Internet Explorer 9 Preview - First Look

Du menar tech preview? Var beredd på att IE9 troligtvis kommer vara snabbare än sådär

Själv använder jag Chrome 6 beta och tycker den är kanon, om det blir aktuellt att byta browser får framtiden avgöra

Visa signatur

• Intel® Core™ i7-4770K • ASUS Z97-A • Noctua NH-D14 • Kingston HyperX 8GB DDR3 1600MHz • Corsair AX850
• PowerColor R9 290X 4GB PCS+ • Intel® SSD 520 240GB • Cooler Master HAF X • Dell U2410 • SteelSeries H Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av elghinnarisa:

skulle tippa på att de är google chrome som drar minst, den drar hela 16MB ram av mina 6GB!

Tillåt mig tvivla extremt starkt på det. Chrome kör ju dessutom med separata processer per sida/site, och det käkar mer minne. Men det gör å andra sidan IE 8 också, och Firefox kommer säkerligen gå över till det också, ur säkerhetssynpunkt.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av mikrokiwi:

Det är ju många som verkar tror att IE9 i princip är IE6/7/8 med en ny siffra. STORA förändringar handlar det ju trots allt om. Det jag ser fram emot mest är hårdvaruaccelerarad grafik, text och framförallt video.

Den största frågan, tycker jag, är om IE 9 äntligen kommer stödja webbstandarder lika bra som alla andra?

Ur rent webbutvecklarperspektiv så är ju IE ett välkänt h*****e, och så vitt jag vet är IE 9 inte mycket bättre?

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

Den största frågan, tycker jag, är om IE 9 äntligen kommer stödja webbstandarder lika bra som alla andra?

Ur rent webbutvecklarperspektiv så är ju IE ett välkänt h*****e, och så vitt jag vet är IE 9 inte mycket bättre?

Det är ju det som är hela grejen med IE9.. För första gången på länge styr dom upp och följer standarder med fullt HTML5 och CSS3 stöd (95p i acid3), en bra javascriptmotor och mycket annat.
Det bästa är, om jag inte misstar mig, att IE8 automatiskt kommer uppdatera sig.

Jag jobbar förövrigt som webbkodare och fightas med IE dagligen. Men 2010 måste jag säga att MS har styrt upp, inte bara med IE9. Ett bra OS, en förvånansvärt bra sökmotor och ett mobilt OS med hög potential.

/Anton

Visa signatur

Intel i7 930 ► GTX460 SLI ► Evga x58 Mini ► Corsair Dominator 1600mz 6GB ► Intel X25-M G2 80GB ► WD 1TB x3 ► Antec P180 Mini ► Noctua NH-U12P | Asus UL30JT | Twitter/Kidrow

Permalänk
Medlem

Alla satsat på "aero" likt numera

Visa signatur

Dator: Fractal Design XL || Windows 10 || i5 750 || 8 GB RAM || HD 7970 || 120 GB SSD
Server: Fractal Design Core 3000 || ESXi 5.1 || AMD FX-6100 || 20 GB RAM
Foto: 7D || 17-50mm f/2.8 || 50mm f/1.8 || 70mm f/2.8 || 70-200mm f/2.8
Citera för svar!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av backfeed:

Den största frågan, tycker jag, är om IE 9 äntligen kommer stödja webbstandarder lika bra som alla andra?

Svar nej, men det är första gången IE på allvar närmar sig de andra läsarnas nivå.

When can I use...

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

Tillåt mig tvivla extremt starkt på det. Chrome kör ju dessutom med separata processer per sida/site, och det käkar mer minne. Men det gör å andra sidan IE 8 också, och Firefox kommer säkerligen gå över till det också, ur säkerhetssynpunkt.

tja du gör som du vill ^^ ända jag har kört än som fungerar best på laptops, dvs drar minst ram och får även en gammal laptop att inte lagga sönder som IE och firefox gör xD

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rickard11:

Inte mycket utrymme för tabbar där inte

Jämför med mitt chrome-fönster och tycker mig se precis lika mycket plats. Det är ju heller inte omöjligt att de har en annan lösning för det.

Visa signatur

//Bacon

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bacon:

Jämför med mitt chrome-fönster och tycker mig se precis lika mycket plats. Det är ju heller inte omöjligt att de har en annan lösning för det.

Vilken version av Chrome använder du? För mig är tabbarna över adressfältet, inte bredvid.

F.ö ser alla webbläsare mer och mer lika ut. Firefox 4 Beta 4 ser ut som en Chrome rip-off imo. Sedan har jag inte koll på vilka funktioner som skiljer alla webbläsarna, menatt hålla sig till Chrome eller Firefox känns som ett säkert kort nu och för framtiden (så som webbläsar-marknaden ser ut att arta sig idag).

Visa signatur

Neon
Citera mig om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av elghinnarisa:

skulle tippa på att de är google chrome som drar minst, den drar hela 16MB ram av mina 6GB!

då tror jag du bara räknar minnet för huvudprocessen, tabbar & plugins ligger i andra processer. Chrome anses använda mkt minne jämfört med övriga läsare, däremot är ju Chrome en snabb browser. Att använda mer minne är inget negativt om det används till bra saker.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mikrokiwi:

Det är ju många som verkar tror att IE9 i princip är IE6/7/8 med en ny siffra. STORA förändringar handlar det ju trots allt om. Det jag ser fram emot mest är hårdvaruaccelerarad grafik, text och framförallt video.

Du menar tech preview? Var beredd på att IE9 troligtvis kommer vara snabbare än sådär

Själv använder jag Chrome 6 beta och tycker den är kanon, om det blir aktuellt att byta browser får framtiden avgöra

Det tror jag med, men att hämta in det försprånget som de snabbaste webbläsarna har tvivlar jag IE9 tar in. Den lär vara snabbare än Firefox 3.6.8, åtminstone tills Firefox 4.0 kommer. Jag personligen bryr mig inte om att Firefox inte är den snabbaste, huvudsaken är att jag trivs med webbläsaren

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk

Ser snyggare ut än de tidigare versionerna.
Men håller mig till Mozilla FireFox.

Visa signatur

Apple Mac Mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neonxz:

Vilken version av Chrome använder du? För mig är tabbarna över adressfältet, inte bredvid.

Som här då...

Det utrymmet är ju alldeles tomt på bilden.

Visa signatur

//Bacon

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bacon:

Som här då...

Det utrymmet är ju alldeles tomt på bilden.

Jaha du menar så. Läste det som att ditt chrome så precis lika dant ut som bilden på IE9. Sorry, förstår vad du menar och du har rätt, finns en hel del plats för tabbar över adressfältet på IE9 också.

Visa signatur

Neon
Citera mig om du vill ha svar!