Hjälp med CPU kylning och grafikkort vs ssd

Permalänk
Medlem

Hjälp med CPU kylning och grafikkort vs ssd

Har nu beställt de flesta delarna till min nya dator. Det blev

Chassi: Fractal Design R3
Nätagg: Corsair HX 750W 80+
Moderkort: ASUS P6X58D-E
Processor: Core i7 930 2.80GHz
RAM: Corsair 6GB (3x2GB) 1600MHz PC3-12800
Grafik: EVGA eller Zotac gtx 460 1GB (tips?) x2
HD: Har egna
SSD(?): Räcker 40GB? Eller satsa på 80 eller större? Börja med ett grafikkort och SSD, eller vänta med SSD?
CPU kylning: Behöver lite hjälp här med, tittade lite på Corsair H50, är den ok eller är H70 bättre? Får H70 plats?
Lite extra fläktar.

Har nog inte tänkt klocka till en början, kanske senare.

Skulle vara väldigt tacksam för tips och råd.

Permalänk
Avstängd

Skall du inte klocka från början skulle jag köra på intels kylare. Den ingår och gör ett bra jobb.
SSD vs Grafikkort beror ju på hur mycket du spelar i förhållande till hur mycket annat du gör. Står datorn på hela tiden eller startas den varje gång du använder den?

Personligen skulle jag lägga alla pengar på 160GB 2.5" SSD Intel X25-M G2 SATA innan jag skaffade något annat för att öka prestanda, finns inget som ger så hög upplevd prestanda som att ta bort den största flaskhalsen hårddisken vid vanligt datoranvändande.

Permalänk

Vänta tills i vinter med SSD, intel ska släppa tredje generationen då. Dubbla minnet bland annat

Visa signatur

Maximus Formula III || i5 760 || GTX 470 || Dominator 1600MHz XMS3 DHX+ || Fractal Design Newton 800w ||

Permalänk
Medlem

min nästa SSD ska nog vara en slot-in PCI-E sjukt smidigt att bara ha ett kort, rätt okej pris nu:
OCZ RevoDrive PCI-Express SSD 120GB - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Solid State-diskar (SSD)
sjukt hög skriv o läs på över 0.5gb/s är rätt imponerande, visst man kanske sparar lite pengar på att köra två 'billigare' diskar i raid0 men på detta kortet är det dedikerad raidkontroll osv.
priset är dock lite högt nu men jag tror nog det lägger sig ner runt 2-2.5k rätt snart ändå

Visa signatur

Fractal design R2 | Asus p5q deluxe | Intel Core 2 Quad 9650 @ 4ghz | 4x 2gb Corsair 1066mhz ddr2 | Gigabyte gtx 560ti SoC | raid0 - 2x Intel X-25 M G2 80gb