Sweclockers Augusti-turnering

Permalänk
Medlem
Skrivet av 'Gi:

[Gurra;10337851']här är lite pausunderhållning innan finalen (okej det är rätt tråkigt men jag hade iaf kul :), trött söndagskväll)

YouTube - test1.avi

Musikvalet var helt perfekt!.. nedgrävda banelings är fan ruskigt effektiva!

Visa signatur

Starcraft 2 id: Pergius.756 | I don't want to succeed, I just do it my way...

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Pergius:

Det var som att sitta på ett 56k modem.. eller ja.. svårt att avgöra.. man såg aldrig nåt spel.. ungefär som att jämföra med när youtube videos inte laddas i tid.. det spelar upp en sekund, sen pausa.. och pausar längre än tiden den spelar.. hela tiden så.. precis som du skrev själv..

finns ingen annan förklaring än att det var justin.tv eller bredbandsbolaget som krånglade igårkväll då och inte nått från min sida. olyckligt.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Själv gillar jag inte justin.tv av just det fallet, ibland laggar det sjukt mycket för alla som tittar.

Jag brukar använda ustream för att streama, dom känns mycket mer pålitliga iaf

Visa signatur

"In the beginning the Universe was created. This has made
a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move"

Permalänk
Skrivet av Crom:

Man får tacka skirmisheR för den enorma skopa stryk han gav mig

Det fick mig att inse att inför September turneringen så kommer jag att behöva träna mycket hårdare!

Beroende på när finalen blir så kommer jag kanske att kommentera den live, kommer iaf att lägga upp alla semi-final matcher på min youtube kanal inom kort, så ni som missade när jag och Boda blev förnedrade får se det i repris istället.

YouTube - ScCromXs kanal

När kan du kommentera finalen? Vi tänkte tisdag kväll men vilken tid kan du? Vore kul med kommenterad final

Permalänk
Medlem
Skrivet av m1n1h0p:

När kan du kommentera finalen? Vi tänkte tisdag kväll men vilken tid kan du? Vore kul med kommenterad final

Jag har träning till 20.30 på Tisdag så om 21.00 passar bra så kan jag nog kommentera.

Permalänk
Skrivet av Crom:

Jag har träning till 20.30 på Tisdag så om 21.00 passar bra så kan jag nog kommentera.

Så klockan 21 yoda?

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022

Då vill jag titta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m1n1h0p:

Så klockan 21 yoda?

Fast jag har inte lyckats få igång nån egen stream ännu för allting bara krånglar

så om inte Firkraag är online så finns det risk att det inte blir nån livestream iaf...

Permalänk
Medlem

Kollar gärna finalen om det finns plats för obs, eller om ni då slänger upp en stream

Anmälning till nästa tour, sker det direkt imorgon?

Permalänk
Skrivet av m1n1h0p:

Så klockan 21 yoda?

Går fint!

Visa signatur

Vinnare med 13 - 0 i Sweclockers 2010-Augusti turnering i StarCraft 2
Nickname: Yoda

Permalänk
Skrivet av qrounX:

Kollar gärna finalen om det finns plats för obs, eller om ni då slänger upp en stream

Anmälning till nästa tour, sker det direkt imorgon?

Finns väl redan en tråd om nästa turnering? "sweclockers september-turnering"?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av qrounX:

Kollar gärna finalen om det finns plats för obs, eller om ni då slänger upp en stream

Anmälning till nästa tour, sker det direkt imorgon?

se
http://www.sweclockers.com/forum/119-aktuellt-starcraft-ii/94...

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk

Jag vill observera finalen om man får

Visa signatur

"640K ought to be enough for anybody."
-Bill Gates, 1981

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022

Det vill jag med, Geckod 616. 21.00 ikväll va?

Permalänk
Medlem

Timper 967, jag tittar mer än gärna

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crom:

Fast jag har inte lyckats få igång nån egen stream ännu för allting bara krånglar

så om inte Firkraag är online så finns det risk att det inte blir nån livestream iaf...

Om du vill kan jag säkert köra upp en stream, kan även hjälpa dig och kommentera över skype om du är sugen

Visa signatur

"In the beginning the Universe was created. This has made
a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move"

Permalänk
Entusiast

Jag kommer vara online och streama Crom! Du är mer än välkommen att kommentera, då jag inte kan ha mikrofonen igång samtidigt. Så blir en player cam på dig som observer + skype och automatik för min del!

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Firkraag:

Jag kommer vara online och streama Crom! Du är mer än välkommen att kommentera, då jag inte kan ha mikrofonen igång samtidigt. Så blir en player cam på dig som observer + skype och automatik för min del!

Hoppas streamen funkar.. eller om man får va med på invite.. ska bli skoj som tusan o se!

Visa signatur

Starcraft 2 id: Pergius.756 | I don't want to succeed, I just do it my way...

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Pergius:

Hoppas streamen funkar.. eller om man får va med på invite.. ska bli skoj som tusan o se!

Justin.tv - Firkraag StarCraft 2 - Zerg vs Protoss - Lost Temple

streamade större delen av dagen igår, sådär såg det ut då. om justin.tv inte är förstört igen (chansen är nog ganska liten att den skulle störa sig båda gånger under turneringen) så ska det gå bra!

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk

Bra jobbat med hemsidan!

Visa signatur

Vinnare med 13 - 0 i Sweclockers 2010-Augusti turnering i StarCraft 2
Nickname: Yoda

Permalänk
Entusiast

CromX , det verkar som att vi kommer få använda Ventrilo eller liknande program ikväll för jag får inte skype att fungera samtidigt som man har streamen igång. Det är som den inte vill kunna använda 'what you hear' och mikrofon samtidigt. Även om det är helt skilda program som använder de båda.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk

Alla som vill kolla på finalen ingame (alltså observer) addar mig på skirmisheR 515 och whisprar till mig strax innan 21.00 så får ni invite.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag parkerar en plats till mig själv ;P.

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Medlem

Om det finns plats kanske man tittar förbi. Alltid kul att kolla lite

Visa signatur

"If Violence doesn't solve your problem, you're not using enough"

Permalänk
Medlem
Skrivet av m1n1h0p:

Alla som vill kolla på finalen ingame (alltså observer) addar mig på skirmisheR 515 och whisprar till mig strax innan 21.00 så får ni invite.

Jag hör av mig sen

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

vill med va med och tita så hör av mig med

Visa signatur

Det är jag som är Stav felet här på forumet (Dyslexi)

Permalänk

Får man fråga hur länken är till streamen? Vill gärna posta den på facebook. Iofs bara en timme kvar men ändå

Permalänk
Entusiast

Firkraag StarCraft 2 on Justin.tv
alternativt, Firkraag8's Channel - Starcraft II Live Stream (Offline)

Den kommer streamas i vilket fall som helst, med eller utan live kommentarer från CromX, men om han går med på Ventrilo och vi kan hitta en sjysst server innan matcherna börjar så kommer det ordna sig! Skype fungerar verkligen inte samtidigt som man streamar av någon tokig anledning.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Ventrilo är också ett program som vägrar fungera för mig

Jag vet inte vad det är som är fel men oavsett vilka inställningar jag gör så kan jag int använda micen i ventrilo.... Teamspeak, Skype och Mumble fungerar utan några som hellst problem men Ventrilo totalstrejkar...

Annars vet jag nog en ventrilo server men om ingen ventrilo expert råkar komma på vad jag gör för fel så blir det inget ventrilo för mig iaf

Använder SteelSeries Siberia V2 headset med ett USB ljudkort. Headsetet syns också inne i ventrilo inställningarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m1n1h0p:

Alla som vill kolla på finalen ingame (alltså observer) addar mig på skirmisheR 515 och whisprar till mig strax innan 21.00 så får ni invite.

Will do that!

Visa signatur

"In the beginning the Universe was created. This has made
a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move"