Sweclockers Augusti-turnering

Permalänk
Hedersmedlem

Sweclockers Augusti-turnering

.

Gruppspelet igång!

De som vill får nu påbörja sina matcher (all gruppspelsmatcher skall var avslutade innan 16e augusti).
Använd länken nedan för att se vilka som är med i vilka grupper och deras char codes.

Spelarna har eget ansvar att kontakta varandra och ev. domare för att planera/schemalägga sina gruppspelsmatcher!

Gruppspelet är slut, tryck här för att se resultaten och replays

Slutspelet är avslutat! Grattis Yoda! Tryck här för att se alla resultat

Rapportering

En av spelarna i matchen (eller ev domare) skriver en post i denna tråd med följande information.

Grupp:......
Spelare1:.......
Spelare2:.......
Resultat:........
Länk/Länkar till Replays: ......

Om ni inte har någonstans att lägga replays så lägg dem på min dator:
ftp: yoda.reservoirselite.com
user: replays
pw: replays
port: 21

Regler

• Alla matcher spelas på bnet som vanliga orankade 1v1 i samma party
    [B][U]

• Spelarna skall själva ta kontakt med varandra för att bestämma tid[/U][/B]

• Matcher spelas på "faster" om inte båda spelare önskar att spela på lägre hastighet.

• I partyt bör finnas en av tävlingsledarna utsedd domare (undantag ges om båda spelarna bestämmer sig för att domare inte behövs - OBS på egen risk!)

• Observers tillåtna

• Ev. "Hejarklack" måste vara tyst under matchen

• Vid ev. konflikt skall i första hand domaren avgöra. Om spelarna ej är nöjda med domarens beslut skall båda rapportera med replays till tävlingsledarna.

• Disconnect/noShow=loss, om inte båda spelare kommer överens om motsatsen

• Ha kul!

Gruppspel

• Alla möter alla i gruppen, 1 match per möte

• Vinst ger 1p, förlust 0

• De två bästa går vidare, om det finns två eller fler på samma poäng spelas en utslagsomgång

Slutspel

• bäst av 3 i kvartsfinalerna och åttondelsfinalerna

• bäst av 5 i semi och final

• Skriv gärna en post på forumet (i den här tråden) och berätta när ni tänker spela, så vi kan titta på :).

Map-val, uppdaterat

Gruppspel: Spelarna kan själva avgöra vilken map som ska spelas eller låta en domare slumpa fram det.
Slutspel: Som i gruppspelet, MEN spelarna får nu även förbjuda en map var

Kommentatorer, replays och övrig information

• Alla replays från alla matcher kommer att läggas upp här på forumet i huvud-posten

• Om det visar sig att det finns intresse av att ha kommenterade matcher (speciellt i slutspelet) så vore det otroligt kul om någon ville kommentera matcherna och lägga upp dem på t.ex. youtube!

• Vi ska generellt låta de som ska spela en match avgöra när den ska spelas, så att båda kan passa in den i sina egna scheman.

• Turneringen skall dock vara avslutad senast i slutet av augusti, det beror lite på hur snabbt det går att få ihop tillräckligt med deltagare och hur det går med schemaläggning av matcher

• Semifinaler och final skall schemaläggas minst 1 dag i förväg (även här skall dock tid avgöras främst av spelarna)

Anmälan

Spelaränmälan är nu STÄNGD
(systemet fullt, cant handle more, vi kan försöka få in fler till september-turneringen )

Om du vill kontakta mig:

Kontakta mig helst på icq eller msn, där är jag online hela dagen (och halva natten )

msn: ancient_banana_tmuk@hotmail.com (fungerar EJ för epost)
epost: ......

bnet-namn: gigurra
char-code: 115

Organisation

Hittills anmälda organisatörer är:

Huvudorganisatörer: Gi][Gurra
Domare: gigurra(#115), Thirteen(#655), Mackansson (#373), Endi (#170), Zcenicx (#485)
Kommentatorer: CromX (ev. några av de matcher han inte spelar själv), m1n1h0p om han åker ur

Anmälda spelare (32/32)

Firkraag, unranked (char-code: 676)
Elde, platinum (char-code: 587)
skirmisheR, diamond, (char-code: 515)
Scorpan, gold, (char-code: 153)
Marshmallow, gold, (char-code: 677)
zeroRepent, platinum, (char code: 287)
SpUgGy, diamond, (char-code: 823)
DrStoopid, g-p, (char-code: 196)
Carl, Silver, (char code: 130)
CromX, Platinum, (char code: 748)
Boda, Guld, (char code: 249)
BananapowR, Platinum, (char code: 396)
Geckod, Bronze, (char code: 616)
porschecc, silver, (char code: 120 )
Hanou, orankad, 833
kriggus, plat, 190
Stighedvig, gold, 695
Yoda, diamond, 913
ergoen, orankad, 665
Vertex, gold, 847
LuCCe, orankad, 492
Nimrood, orankad, 818
Andersson, orankad, 955
Euthanasia, brons, 671
Covereths, silver, 672
stabboz, platinum, 929,
ZetaTwo, Platinum, 599
Shuriken, gold, 570
NeXon, Unranked, 201
Snowman, unranked, 596
Arcturus, unranked, 531
Ziode, unranked, 960

När börjar vi?
Ok eftersom alla frågar efter vilka tider vi kan tänkas börja planera speldatum så tänker jag såhär.

• När vi har fått ihop tillräckligt med anmälda spelare och organisatörer/domare får deltagare börja spela sina matcher när de vill. Dock måste de ha avslutat sina gruppspelsmatcher innan 16e augusti.

• Jag hoppas kunna presentera vilka som är med i vilka grupper redan nu till helgen!

För att kunna börja ser jag det som minimum 16 spelare, max 64.
Har vi t.ex. fått ihop över 16 spelare redan ikväll tycker jag faktiskt vi kan börja lira redan nu i helgen, jag menar det är ju ingen stor tävling med pris direkt. Återigen, om du inte kan spela i helgen är det ingen fara, eftersom du bara behöver vara klar med gruppspelsmatcherna innan måndag den 16e (om ca 10 dagar).

• Klara med gruppspelet innan måndag 16e

• Om det visar sig vara klart 1v innan så fortsätter vi 1v innan, det beror helt på när folk har tid att spela

Jag behöver fler organisatörer/domare guys, så tveka inte att anmäla er!

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Entusiast

Count me in. Skulle va riktigt kul om man kunde ha en sån här varje månad, bra initiativ!

Bnet: Firkraag
karaktärskod: 676
liga: uppdaterar den när jag gjort mina 1v1 placements, ligger 3-1 atm bara en match kvar. lirat mest SP å challenges.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

bnet: Elde
karaktärskod 587 tror jag
rank: platinum

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Firkraag:

Count me in. Skulle va riktigt kul om man kunde ha en sån här varje månad

Bnet: Firkraag
karaktärskod: 676
liga: uppdaterar den när jag gjort mina 1v1 placements, ligger 3-1 atm bara en match kvar. lirat mest SP å challenges

Härligt, jag hoppas också på att vi ska kunna ha en varje månad :).

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Eldeswe:

bnet: Elde
karaktärskod 587 tror jag
rank: platinum

välkommen

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Skitkul. Missade ju fragbites ANDRA turnering så blir väl till o vara med här

bnet-namn: skirmisheR
char-code: 515
rank/division: Genomsnittlig diamond-spelare, vinner 50% i diamond (minst)

Roligt om många skulle vilja vara med. Länkar till denna turneringen i den andra "turneringstråden" också

Permalänk
Entusiast

en idé skulle väl vara om man har många ifrån diamond/platinum och många ifrån de lägre att göra 2 mindre turneringar. en där det är bronze - guld, en platinum-diamond. så alla kan få vara med.

jobbet blir väl inte större iaf för ledarna när det är samma antal spelare.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Firkraag:

en idé skulle väl vara om man har många ifrån diamond/platinum och många ifrån de lägre att göra 2 mindre turneringar. en där det är bronze - guld, en platinum-diamond. så alla kan få vara med.

jobbet blir väl inte större iaf för ledarna när det är samma antal spelare.

Låter som en bra idé, vi får se hur många som anmäler sig.

Visa signatur

Permalänk

bnet-namn: Marshmallow
char-code: 677
rank/division: Guld
När är det tänkt att matcherna ska spelas?

Visa signatur

"640K ought to be enough for anybody."
-Bill Gates, 1981

Permalänk

bnet-namn: zeroRepent
char-code: 287
rank/division: platinum

Skulle vara kul med mer information om tider och datum.

Visa signatur

| Silverstone raven rv02 | Intel Core i7 920 @ 3.5ghz + Corsair H50 | Kingston DDR3 HyperX 1333MHz 6x2GB | XFX Radeon 6870 | ASUS P6T SE | Chieftec Super Series 750W |

Permalänk
Medlem

kan väl funka att ha alla i samma turnering och ha fler utslagningar? hopplöst att se vilken nivå folk ligger på just nu ändå med så nytt spel....att jag spelar i platinum, någon i bronz och en tredje i diamond i ett nytt spel där alla provar varenda galenskap de kan prova på säger väl inte så mycket har inget emot att få lite stryk nånstans i ledet

Permalänk
Medlem

Jag skulle kunna tänka mig att prova lira tävling.

Scorpan
153
98 guld atm.

Visa signatur

Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem

bnet-namn: SpUgGy
char-code: 823
rank/division: Diamond 19 plats , 2vs2.

Bra Idé !:)

Visa signatur

INTEL CORE I7 950 > ASUS P6X58D-E X58 S-1366 CORSAIR 6GB DDR3 > GEFORCE GTX 560 TI >

Permalänk
Medlem

bnet-namn: DrStoopid
char-code: 196
rank/division: Övre Guld/undre Platinum

Permalänk
Hedersmedlem

Ok eftersom alla frågar efter vilka tider vi kan tänkas börja planera speldatum så tänker jag såhär.

• När vi har fått ihop tillräckligt med anmälda spelare och organisatörer/domare!

Jag ser det som minimum 16 spelare, max 64.
Har vi t.ex. fått ihop över 16 spelare redan ikväll tycker jag faktiskt vi kan börja lira redan nu i helgen, jag menar det är ju ingen stor tävling med pris direkt.

Så mål 1 får ses som

• Klara med gruppspelet innan måndag 16e

• Om det visar sig vara klart 1v innan så fortsätter vi 1v innan, det beror helt på när folk har tid att spela

Jag behöver fler organisatörer/domare guys, så tveka inte att anmäla er!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

är det jättedum idé att lira best of 3 bara gurra? vinner någon två i rad är det väl lite done deal kanske och vinner man varsin är det smid med en avgörande

Permalänk
Medlem

Jag kommer inte vara hemma under helgen, om det ska börjas så tidigt måste jag tyvärr avanmäla mig.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Eldeswe:

är det jättedum idé att lira best of 3 bara gurra? vinner någon två i rad är det väl lite done deal kanske och vinner man varsin är det smid med en avgörande

Vi kan ha en omröstning om det tror jag, men jag såg en best of 5 av några rätt bra (minns inte vilka) som
HD/husky kommenterade. Där vann spelare 1 de första 2 och sedan spelare 2 vann de sista 3, men men,
det kan man ju använda som argument för bäst-av-7, såå... Vi kan väl se vad folk tycker om det.

Gruppspelet är ju t.ex. bara tänkt att vara "alla möter alla" 1 gång inom sin grupp.

Sedan kasnke bäst av 3 som du säger i kvart/semi och bäst av 5 i finalen?

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av DrStupid:

Jag kommer inte vara hemma under helgen, om det ska börjas så tidigt måste jag tyvärr avanmäla mig.

Nejnej, inte alls menat på det sättet, varje match spelas när båda spelarna har tid,
om t.ex. två spelare som ska spela en match finner att dom båda har tid redan nu i helgen, då kan dom ju spela matchen då!

Om två andra först kan göra det onsdag nästa vecka, då gör dom det då :).

Min deadline var menat som: gruppspelet klart efter nästa vecka (dvs innan måndag den 16e)

EDIT: Har uppdaterat första inlägget för att tydliggöra detta

Visa signatur

Permalänk

Anmälan
bnet-namn: Carl
char-code: 130
rank/division: 29 Silver i skrivandets stund.

Låter kalaskul.

Permalänk
Medlem

Jag kan nog signa på som domare/orginisatör också.. alltid kul å kolla matcher live ju.

Visa signatur

Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem

Jag är gärna med och lirar

Nick: CromX
code: 748
Rank: Platinum league
kan också tänka mig att kommentera några matcher på min youtube kanal: YouTube - ‪ScCromXs kanal‬‎

Permalänk

Har uppdaterat min första post med charactercode nu (287).

Visa signatur

| Silverstone raven rv02 | Intel Core i7 920 @ 3.5ghz + Corsair H50 | Kingston DDR3 HyperX 1333MHz 6x2GB | XFX Radeon 6870 | ASUS P6T SE | Chieftec Super Series 750W |

Permalänk
Medlem

Jag vill också va med :3

Nick: Boda
code: 249

just nu: Guld rank 14

Permalänk
Hedersmedlem

ok, hoppas jag fått med alla nu på listan. Ser ut som det kan bli något

Visa signatur

Permalänk

kan inte missa detta

Nick: BananapowR
code: 396
1v1 rank: Platinum rank 17, pool 41

Visa signatur

intel 980X @ 4,4 GHz | 2x MSI 480gtx | 6 gb CL 7 Corsair Dominator | Gigabyte X58-UD7 |

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022

Detta låter kul. Jag anmäler mig senare.. är inte inne på starcraft nu så kan inte kolla min kod. Blir det lista på gruppspelen när vi fått tillräckligt anmälda eller? Hur kommer gruppspelen gå till? Fattar att det är 1 som går vidare från varje, men blir de poäng för vinst / förlust osv eller?

Jag har inte spelat några 1vs1 matcher än.. har bara spelat 2vs2 med en polare och vi ligger i Bronze på 20 plats just nu.. vi är ganska dåliga Men kan man ranka in på det? Annars får jag bli unranked på mig.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Geckod:

Detta låter kul. Jag anmäler mig senare.. är inte inne på starcraft nu så kan inte kolla min kod. Blir det lista på gruppspelen när vi fått tillräckligt anmälda eller? Hur kommer gruppspelen gå till? Fattar att det är 1 som går vidare från varje, men blir de poäng för vinst / förlust osv eller?

Jag har inte spelat några 1vs1 matcher än.. har bara spelat 2vs2 med en polare och vi ligger i Bronze på 20 plats just nu.. vi är ganska dåliga Men kan man ranka in på det? Annars får jag bli unranked på mig.

Lista när tillräckligt många är anmälda? : ja
inom gruppen möter alla alla en gång.

Förmodligen blir det 4 grupper och de två bästa går vidare till kvartsfinaler.
Skriv bara unranked om du är osäker
Vid ev lika ställning i en grupp får de som ligger på delad plats spela en extra omgång för att avgöra.

EDIT:

Ok vi är nästan där nu, behöver bara 4 spelare till så har vi 16 att börja med

EDIT2: Har lagt till informationen du saknade i huvudposten, så att nästa som läser tråden inte blir förvirrad

Visa signatur

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022

Anmäler mig nu!
Geckod
616
Bonze rankad 20 2vs2

Fick min kompis och anmäla sig med.

Permalänk

Anmäler mig nu!

porschecc
120
silver 26 1v1,