Sweclockers Augusti-turnering
.
Gruppspelet igång!
De som vill får nu påbörja sina matcher (all gruppspelsmatcher skall var avslutade innan 16e augusti).
Använd länken nedan för att se vilka som är med i vilka grupper och deras char codes.
Spelarna har eget ansvar att kontakta varandra och ev. domare för att planera/schemalägga sina gruppspelsmatcher!
Gruppspelet är slut, tryck här för att se resultaten och replays
Slutspelet är avslutat! Grattis Yoda! Tryck här för att se alla resultat
Rapportering
En av spelarna i matchen (eller ev domare) skriver en post i denna tråd med följande information.
Grupp:......
Spelare1:.......
Spelare2:.......
Resultat:........
Länk/Länkar till Replays: ......
Om ni inte har någonstans att lägga replays så lägg dem på min dator:
ftp: yoda.reservoirselite.com
user: replays
pw: replays
port: 21
Regler
Alla matcher spelas på bnet som vanliga orankade 1v1 i samma party
[B][U]Spelarna skall själva ta kontakt med varandra för att bestämma tid[/U][/B]
Matcher spelas på "faster" om inte båda spelare önskar att spela på lägre hastighet.
I partyt bör finnas en av tävlingsledarna utsedd domare (undantag ges om båda spelarna bestämmer sig för att domare inte behövs - OBS på egen risk!)
Observers tillåtna
Ev. "Hejarklack" måste vara tyst under matchen
Vid ev. konflikt skall i första hand domaren avgöra. Om spelarna ej är nöjda med domarens beslut skall båda rapportera med replays till tävlingsledarna.
Disconnect/noShow=loss, om inte båda spelare kommer överens om motsatsen
Ha kul!
Gruppspel
Alla möter alla i gruppen, 1 match per möte
Vinst ger 1p, förlust 0
De två bästa går vidare, om det finns två eller fler på samma poäng spelas en utslagsomgång
Slutspel
bäst av 3 i kvartsfinalerna och åttondelsfinalerna
bäst av 5 i semi och final
Skriv gärna en post på forumet (i den här tråden) och berätta när ni tänker spela, så vi kan titta på :).
Map-val, uppdaterat
Gruppspel: Spelarna kan själva avgöra vilken map som ska spelas eller låta en domare slumpa fram det.
Slutspel: Som i gruppspelet, MEN spelarna får nu även förbjuda en map var
Kommentatorer, replays och övrig information
Alla replays från alla matcher kommer att läggas upp här på forumet i huvud-posten
Om det visar sig att det finns intresse av att ha kommenterade matcher (speciellt i slutspelet) så vore det otroligt kul om någon ville kommentera matcherna och lägga upp dem på t.ex. youtube!
Vi ska generellt låta de som ska spela en match avgöra när den ska spelas, så att båda kan passa in den i sina egna scheman.
Turneringen skall dock vara avslutad senast i slutet av augusti, det beror lite på hur snabbt det går att få ihop tillräckligt med deltagare och hur det går med schemaläggning av matcher
Semifinaler och final skall schemaläggas minst 1 dag i förväg (även här skall dock tid avgöras främst av spelarna)
Anmälan
Spelaränmälan är nu STÄNGD
(systemet fullt, cant handle more, vi kan försöka få in fler till september-turneringen )
Om du vill kontakta mig:
Kontakta mig helst på icq eller msn, där är jag online hela dagen (och halva natten )
msn: ancient_banana_tmuk@hotmail.com (fungerar EJ för epost)
epost: ......
bnet-namn: gigurra
char-code: 115
Organisation
Hittills anmälda organisatörer är:
Huvudorganisatörer: Gi][Gurra
Domare: gigurra(#115), Thirteen(#655), Mackansson (#373), Endi (#170), Zcenicx (#485)
Kommentatorer: CromX (ev. några av de matcher han inte spelar själv), m1n1h0p om han åker ur
Anmälda spelare (32/32)
Firkraag, unranked (char-code: 676)
Elde, platinum (char-code: 587)
skirmisheR, diamond, (char-code: 515)
Scorpan, gold, (char-code: 153)
Marshmallow, gold, (char-code: 677)
zeroRepent, platinum, (char code: 287)
SpUgGy, diamond, (char-code: 823)
DrStoopid, g-p, (char-code: 196)
Carl, Silver, (char code: 130)
CromX, Platinum, (char code: 748)
Boda, Guld, (char code: 249)
BananapowR, Platinum, (char code: 396)
Geckod, Bronze, (char code: 616)
porschecc, silver, (char code: 120 )
Hanou, orankad, 833
kriggus, plat, 190
Stighedvig, gold, 695
Yoda, diamond, 913
ergoen, orankad, 665
Vertex, gold, 847
LuCCe, orankad, 492
Nimrood, orankad, 818
Andersson, orankad, 955
Euthanasia, brons, 671
Covereths, silver, 672
stabboz, platinum, 929,
ZetaTwo, Platinum, 599
Shuriken, gold, 570
NeXon, Unranked, 201
Snowman, unranked, 596
Arcturus, unranked, 531
Ziode, unranked, 960
När börjar vi?
Ok eftersom alla frågar efter vilka tider vi kan tänkas börja planera speldatum så tänker jag såhär.
När vi har fått ihop tillräckligt med anmälda spelare och organisatörer/domare får deltagare börja spela sina matcher när de vill. Dock måste de ha avslutat sina gruppspelsmatcher innan 16e augusti.
Jag hoppas kunna presentera vilka som är med i vilka grupper redan nu till helgen!
För att kunna börja ser jag det som minimum 16 spelare, max 64.
Har vi t.ex. fått ihop över 16 spelare redan ikväll tycker jag faktiskt vi kan börja lira redan nu i helgen, jag menar det är ju ingen stor tävling med pris direkt. Återigen, om du inte kan spela i helgen är det ingen fara, eftersom du bara behöver vara klar med gruppspelsmatcherna innan måndag den 16e (om ca 10 dagar).
Klara med gruppspelet innan måndag 16e
Om det visar sig vara klart 1v innan så fortsätter vi 1v innan, det beror helt på när folk har tid att spela
Jag behöver fler organisatörer/domare guys, så tveka inte att anmäla er!
Every time you create an iterator: God kills a kitten.