Permalänk
Entusiast

Ragequit tråden!

Förlorat 5 i rad emot samma ras? Blivit cannon rushad en för många gånger? Avreagera er i denna tråden!

Fy fan va bra jag spelat idag 3-8 1v1 protoss, pinsamt hur mycket man förlorat. vad behöver man göra för å vinna med denna rasen? 4gatea som en robot varje match??! Som tur är så byter jag över till Zerg så fort jag fått 15 till vinster, om jag någonsin får det. Skit ras

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

toss är min bästa matchup som toss själv. Nu spelar ju inte jag på den nivån du gör men jag antar att anledningen till att jag själv tycker det är att jag känner till toss bättre än övriga raser och därmed bättre vet hur jag ska göra mot moståndaren som också spelar toss.

Ont. Hade för övrigt näst intill Ragequit i morse när jag blev proxyrushad trots att jag scoutade det skittidigt. Han hade 2 eller så zealots mer än mig samt alla arbetare kvar när vi utplånat varandras baser och tillslut vann han med mer units. Grymt störande när man vet vad som händer.

Visa signatur

Skyflyer: "Du kan även prova att blunda med ena ögat. Då krävs bara halva bandbredden av grafikkortet"
Gigabte B550 Auros Elite, Ryzen 5900x, Celsius S24, PNY RTX 3080, Corsair RM750 V2, Trident Z Neo 3600MHz cl16 16gb, 970 EVO 1tb M.2, Fractal Define Compact TG

Permalänk
Medlem

Jag är liteförbannad för jag måste lära mig någon riktig build, men varje gång jag försöker så kommer det alltid massa tier1 innan jag fått upp en behaglig mängd som går försvara mig med. Ibland går det det bra, men det är ifall jag hinner rusha innan de stänger in sig. Sen mid-late game får jag alltid stryk på också. Livet är hårt

Visa signatur

i7 14700k, 32gb ram, massa lagring, Windows 11, Fractal Design North
Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk
Medlem

Igår slog jag nästan sönder mitt headset efter att ha förlorat en match som jag trodde jag hade (och förmodligen hade haft om jag inte hade klantat mig). Brukar även bli extremt frustrerad på Zerg och har många gånger funderat på att börja spela Terran istället, men till slut inser jag alltid att det är jag och inte rasen det är fel på.

Permalänk
Medlem

Jag blir så extremt störd på alla som envisas med att köra proxys hela jävla tiden, allt dom gör är att gå All In, om dom inte lyckas så förlorar dom, så otroligt dåliga spelare!

Har aldrig kört en proxy själv då jag finner det barnsligt och 'noobigt'!

(Diamond League)

Visa signatur

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.

Permalänk

Hatar P/T timing pushes. Förlorade just mot en P Zealot/sentry/Stalker-push. Helt otroligt att jag bara byggde EN spine crawler. Varför inte typ fyra? Sedan scoutade jag inte heller utan var rädd för en void ray rush så byggde inte tillräckligt med trupper. Väntar bara på 1.1

Jag GG:ade iaf denna gång

Permalänk
Medlem
Skrivet av BorN:

Jag blir så extremt störd på alla som envisas med att köra proxys hela jävla tiden, allt dom gör är att gå All In, om dom inte lyckas så förlorar dom, så otroligt dåliga spelare!

Har aldrig kört en proxy själv då jag finner det barnsligt och 'noobigt'!

(Diamond League)

Personligen anser jag att ingen metod är sämre än den andra. Förlorar man mot en proxy förstår jag att man blir sne. Vinner man mot en proxy blir man väl lika glad som vanligt?

Nu med tanke på ämnet kommer jag att tänka på igår en match som jag förlorade pga ett enda micromisstag där jag hade shellat in mig som toss mot zerg och warpade in ett gäng stalkers utanför min bas (där zerg stod) för att kita dom mot mina cannons. Men tyvärr råkade jag selekta alla stalkers innanför basen också så när jag skulle blinka tillbaka dom så blinkade jag ut alla mina enheter i princip XD baneling bust och sen hejdå XD

Visa signatur

Skyflyer: "Du kan även prova att blunda med ena ögat. Då krävs bara halva bandbredden av grafikkortet"
Gigabte B550 Auros Elite, Ryzen 5900x, Celsius S24, PNY RTX 3080, Corsair RM750 V2, Trident Z Neo 3600MHz cl16 16gb, 970 EVO 1tb M.2, Fractal Define Compact TG

Permalänk
Medlem

jag fick spelet igår kväll/natt när jag och en kompis lirade några 2v2 och vi båda var terran, mötte istortsett bara protoss, ena gången gickdom rakt till void rays och spöa skiten ur oss..sen mötte vi några nya.. och då gick dom rakt på dark templars.. och spöaskiten ur oss.. sen de sista vi mötte innan jag gav upp för natten så råbanka dom oss med Zealots och proxy.. faan vad vi än gjorde så hade motståndarna ny strategi.. kändes lönlöst.. :/

Visa signatur

Starcraft 2 id: Pergius.756 | I don't want to succeed, I just do it my way...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pergius:

jag fick spelet igår kväll/natt när jag och en kompis lirade några 2v2 och vi båda var terran, mötte istortsett bara protoss, ena gången gickdom rakt till void rays och spöa skiten ur oss..sen mötte vi några nya.. och då gick dom rakt på dark templars.. och spöaskiten ur oss.. sen de sista vi mötte innan jag gav upp för natten så råbanka dom oss med Zealots och proxy.. faan vad vi än gjorde så hade motståndarna ny strategi.. kändes lönlöst.. :/

Det är väldigt svårt att hinna med när man är ny, jag hinner knappt med ibland och ändå blev jag placerad i guld av någon konstig anledning... Men tänk på att allt handlar om att överraska, med rätt överraskning kan du göra mycket, bygg dina techbyggnader på konstiga ställen, så ifall de scannar så ser de inte dem. Hindra motståndarna ifrån att överraska dig, skicka dit gubbar som kollar vad de gör, vad de bygger, och så vidare.

Det låter lätt men det är svårt jag är apdålig på att scouta själv borde skaffa ett swec bootcamp

Visa signatur

i7 14700k, 32gb ram, massa lagring, Windows 11, Fractal Design North
Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022

Vad är proxy rush? Är det när man bygger canons i den andras bas i början?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Geckod:

Vad är proxy rush? Är det när man bygger canons i den andras bas i början?

Citat:

"A proxy building is a building built outside your own base including your natural base, sometimes in the proximity of your opponent's base. Despite the similarity between the words 'proximity' and 'proxy', the term actually stems from the word 'proxy' as something which in acts on behalf of someone or something else.

Proxy can be used both as an adjective (proxy barracks) and a verb (proxy four barracks).

Proxying buildings can be used for a number of reasons: lessening the travel time to your opponent's base in a rush, hiding tech buildings to surprise your opponent, scouting, or simply confusing your opponent. "

Proxy - Liquipedia Starcraft 2 Wiki

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

7 pool med uppenbar maphack (4 player map kollar i basen på replay osv osv).
Och jag failar med wallen.
#"&/!()#¤"!#

Ok, all good again, Thanks Firkraag :>

Permalänk
Medlem

Terran. Möta 4 gate på xel'naga. Laggspikes vilket resulterar i att mina 35 mutas klumpar upp sig och blir dödade av 3 thors. Terran. Terran. Hmm...patch 1.1. Nu känns det bättre.

Permalänk
Medlem

Terran 4 gate och mutas. Låter intressant! :>

Permalänk
Medlem

Sitter i brons ligan tack vare alla j'vliga terrans.

Seriöst, Terran är okej men int när man noobar med dem.

Visa signatur

Gillar du dubstep? Kolla då min musik-blogg, på engelska. Dela gärna med dig kommentarer hit.

Permalänk
Medlem

2v2 top diamond.. hälften av alla games är 2gate proxy eller reapers..

får snart hjärtattack fyfan vilka äckliga jävla statshorande p12:or det finns

Permalänk
Medlem

10-14 dem senaste dagarna, har spelat så jävla dåligt. Har förlorat matcher där jag har haft övertaget hela matchen. Har snart slagit sönder hela mitt jävla nu rum =(

Visa signatur

| 4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 |

Permalänk
Medlem

Förlorade igår efter att slaktat alla hans baser på marken men misslyckats med att scouta hans 10 banshees som fuckade min ekonomi, EPIC fail XD

Permalänk
Entusiast

Jag tror jag har tappat min förmåga att spela Protoss helt sedan jag började öva Zerg, jag är nu bättre med Zerg men värdelös på Protoss. Precis som jag vill att det ska vara, men för fan jag behöver ju 14 till wins som Protoss innan jag byter på EU kontot och jag fortsätter förlora!!

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceY!:

Sitter i brons ligan tack vare alla j'vliga terrans.

Seriöst, Terran är okej men int när man noobar med dem.

Så vad är okej och vad räknas till att nooba då?

Förstår inte varför folk gnäller så mycket på proxys och rusher, det är en del av spelet, vill man spela ett macrogame så får man se till att klara sig tidigt.

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk
Medlem

Har börjat lira en massa med ravens nu. Rusha upp en stor arme marines och sen bara spamma ravens i 3 starports. Sen några vikings som kan gå in och försvara något ifall de upptäcker mig på fel ställe. Sen plockar man hela deras bas med ett dussin ravens. väldigt trevlig men förmodligen frustrerande för motståndaren. Spelar dock i Silver så jag möter väl inte de bästta motsttåndarna men jag är rätt kass också^^

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk

Är endast nybörjare (practice league) men har hunnit med en hel del ragequit.

Oftast händer det när jag råkar ut för Banshee med Cloak väldigt tidigt, har inte lyckats klura ut hur man kontrar detta som Protoss. Detta händer alltför ofta.

Kanske inte hör till trådens ämne, men någon som vet hur man kontrar detta ??

Permalänk
Medlem
Skrivet av J_Alxanderson:

Är endast nybörjare (practice league) men har hunnit med en hel del ragequit.

Oftast händer det när jag råkar ut för Banshee med Cloak väldigt tidigt, har inte lyckats klura ut hur man kontrar detta som Protoss. Detta händer alltför ofta.

Kanske inte hör till trådens ämne, men någon som vet hur man kontrar detta ??

Stalkers + observer eller cannons. Första alternativet är nog att föredra.

Visa signatur

Dator: Antec P183, ASUS M4N72-E, AMD PhenomII X4 940 3GHz BE, 4GB DDR2, Gigabyte GeForce 260+
Kamera: Canon 80D, 10-22/3.5-4.5, Tamron 90/2.9 Macro, Speedlite 430EX II
Media: Playstation 4, Google Nexus 6p

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonazz:

Har börjat lira en massa med ravens nu. Rusha upp en stor arme marines och sen bara spamma ravens i 3 starports. Sen några vikings som kan gå in och försvara något ifall de upptäcker mig på fel ställe. Sen plockar man hela deras bas med ett dussin ravens. väldigt trevlig men förmodligen frustrerande för motståndaren. Spelar dock i Silver så jag möter väl inte de bästta motsttåndarna men jag är rätt kass också^^

Vad gör du med dina ravens? Låter intressant.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Vad gör du med dina ravens? Låter intressant.

Sätter upp turrets?

Permalänk
Medlem

JÄVLA FITTREAPERS; JAG BLIR GALEN!!!!!!!!!!!!!

Visa signatur

mjau

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonazz:

Har börjat lira en massa med ravens nu. Rusha upp en stor arme marines och sen bara spamma ravens i 3 starports. Sen några vikings som kan gå in och försvara något ifall de upptäcker mig på fel ställe. Sen plockar man hela deras bas med ett dussin ravens. väldigt trevlig men förmodligen frustrerande för motståndaren. Spelar dock i Silver så jag möter väl inte de bästta motsttåndarna men jag är rätt kass också^^

Om du spelar mot en zerg som kör mycket hydras - forska fram Seeker missile, den är helt underbar mot klumpar av dom (har fått 5-7 stycken per seeker missile - poff poff).

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk

Spelade (som zerg) mot en terran på lost temple. Vi spawnade på sämsta location (för zerg), dvs med guld-basen emellan oss (ej crossed positions, ej där man kan scouta med overlord i början). Han byggde tanks, thors och marines i sin bas och natural, och tank-pushade långsamt. Eftersom jag är årets jävla mästare på ZvT med helt sinnessjuka skills i MU:n så kontrade jag honom med burrowed roaches, sling/bling och mutas vid rätt tidpunkt osv. Hela hans superarmé dog, men det gjorde också min armé (sling/bling dog ofc, även nästan alla roaches förutom typ 6) förutom kanske 10mutas. Men de kunde inte göra nåt mot terrans turrets i basen. Så då får man väl rebuilda armén och expanda på andra sidan
(overlord-scouting-sidan om ni förstår). Spelar riktigt bra men när terran sen tankpushar MED turrets över hela kartan och tar gold så kan man inte göra annat än att välja att researcha drop och shippa över ens drones till andra sidan kartan för att bygga om allt med nya fräscha mineraler. Sacar min main och minar på två nya baser (mot terrans kanske 1 och en halv högst) men det spelar ingen roll om en roach warren bara kostar 200 minerals och att jag spelar bättre och är i överläge för sen kommer han med sin massiva tank/thor/marine armé och tusen scans (dvs ingen burrow funkar) mot mig och jag stordör (100 supply dör på 5sek, största slakten jag sett).

Jävlar då var det dags att dra upp BM och jag frågar terran "do you think this is an even matchup?"
Han svarar "No, I know terran is OP"
Nöjd och glad säger man GG WP och leavar. Sedan whisprar han och säger att han förstår min situation men mitt i allt säger han att "tanks need a small nerf but that's it"

Vem fan tror att en liten nerf på tanks kommer jämna ut ZvT?

OCH JAG MISSADE ATT SPARA REPLAYEN FASTÄN DEN VAR EPIC OCH INTRESSANT

/ragequit

Permalänk
Medlem

Jobbigt läge m1n1h0p. Spelar själv terran och det största problemet mot Z är när de droppar eller nyduskanalar. Efter ett tag brukar man ha sådan bred yta att täcka så att det finns luckor (ofta 'bakifrån') eller möjligheter att öppna upp genom att t.ex. ta ut något ensamt turret eller liknande.

Brukar själv föredra att inte köra så heavy med tanks och turrets just för att det är ett långsamt och tråkigt (hyffsat säkert) spel.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

m1n1h0p, de 10 senaste replaysen sparas ju auto-magiskt. Fler om du inte stänger ner SC2, tror jag.

Den kanske ligger kvar?