8mbit ner och 0.03mbit upp windows 7

Permalänk
Avstängd

8mbit ner och 0.03mbit upp windows 7

Hej jag har ett riktigt jobbigt problem!

Jag vet inte om detta kom efter att jag installerade Windows 7 x64 ultimate då jag knappt använd nätet men jag tror att det är windows som på något sätt blockerar/stryper min upload speed

Jag kan inte ens ladda upp en bild utan att sidan inte kan visas efter någon minut.

Jag testade bredbandskollen flera gånger och som högst kommer jag upp i 0.03mbit
Jag har startat om routern
jag har resetat routern

Jag hade inte detta problem med Vista!

jag får 0,750mbit med min iphone trådlöst så jag kan konstatera att det är något i windows som bromsar.Men vad?

Kan nämna att jag ser inget konstigt i loggboken.
Jag har testat att tvinga nätverkskortet till att köra 100/100 full duplex
Stängt av windows brandväggen helt.
Stängt av antivirusprogrammet NOD32 4.2.40.0

Men utan resultat

Ohh känns som enda utvägen är att gå tillbaks till Windows Vista x64

Visa signatur

Core I7 920,Cosair 12gb ddr3,GA-ex58-UD5,Gigabyte GTX580,Corsair HX 850W,Intel X25MG2 160GB,2st WS 2TB@7200,Wacom Intous4 medium.

Permalänk
Medlem

Kan vara dina drivrutiner som är kassa, har hänt mig någon gång

Permalänk
Avstängd

Jag har testat att installera om drivrutinerna men det verkar inte bli bättre,Jag avinstallerade dom gammla och in med dom nya!

Finns bara en drivrutin till mitt moderkort tyvärr,Jag har ett Gigabyte Ga-ex58-UD5
Undrar om det finns en Service som stryper uppladdningshastigheten bara?

Jag är riktigt förundrad när det endast gäller min dator och ingen annan i nätverket och att det kom iomed Windows 7 installationen

Visa signatur

Core I7 920,Cosair 12gb ddr3,GA-ex58-UD5,Gigabyte GTX580,Corsair HX 850W,Intel X25MG2 160GB,2st WS 2TB@7200,Wacom Intous4 medium.

Permalänk
Medlem

När du hårdställde nätverkskortet i hastighet och duplexläge ställde du in switchen (eller var nu datorn är kollad till) också ifall det är en managerad utrustning.

Om datorn står i fast läge och switchen i auto kan det bli duplexmissmatch.

Det låter mer som ett drivrutinsproblem.

Testa gärna att starta på en Ubuntuskiva eller liknande och se om du får normal hastighet då.

Visa signatur

"Computers make it easier to do a lot of things, but most of the things they make it easier to do don't need to be done." - Andy Rooney

Permalänk
Medlem

Jag upplever ett liknade scenario, när jag kör med routern inkopplad så får kassa hastigheter och när jag kör utan router så får jag korrekt hastighet.
Jag funderar på om de har med nån port inställning och göra?

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QM|Asus PG279QZ
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc