Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

"I rymden finns inga känslor"

Permalänk
Medlem

"I rymden finns inga känslor"

Filmen "I rymden finns inga känslor" börjar gå den 3e september, alltså nu på fredag.

Filmen handlar om Simon och hans bror Sam. Simon har aspbergers, och kräver väldigt strikta rutiner i vardagen för att må bra. Han bor hemma hos Sam och Sams flickvän, men när deras förhållande tar slut förstörs Simons rutiner. Den är intressant för att vara en svensk film, det är en komedi utan att vara fars, och känns inte som någon annan svensk film.
Det är för övrigt regissören Andreas Öhmans långfilmsdebut.

Trailer finns att se här:
YouTube - I rymden finns inga känslor

Vad tror ni? Ska ni se den? Det kanske till och med finns några som sett den? Jag såg den själv på galapremiären i måndags och gillar den.

Permalänk
Medlem

Såg en recension igår och blev intresserad. En annan film som var bra där huvudrollen har aspbergers är Adam. Adam (2009/I)

Permalänk
Permalänk
Inaktiv

jag såg 20+ minuter på svt2 för ett tag sedan... och jag gillade filmen skarpt

Permalänk
Medlem

Såg också det som visades på svt2 förut, men jag kommer nog inte se den på bio dock.

Visa signatur

Burk: AMD FX-8320 | Radeon R9 270X | 8GB RAM | ASUS M5A97 R2.0 | CM 550W | FDD R4 | Samsung Evo 840 250GB

Permalänk
Medlem

Såg den på bio igår, och jag gillade den. Rolig och välgjord men på något plan tycker jag att filmen är ganska elak, man sitter och skrattar åt en medfödd sjukdom som måste vara väldigt jobbig att leva med. Lite som att slå under bältet.

Visa signatur

På A svarar jag B, och på C vill jag höra om frågan.

Permalänk
Medlem

Kan säga att filmen är utsedd till sveriges oscarsbidrag:

I raketfart till Oscarsjuryn | Kulturnyheter | SvD

Otroligt roligt måste jag säga. Kan tillägga att jag jobbar på Naive, alltså produktionsbolaget som gjort filmen. (Har inte själv någon inblandning i den dock, jobbar med andra saker på företaget)