Star Wars: The Old Republic

Permalänk

Ska bli så grymt med space combat, även om det bara blir side-quest/instance! Burna runt i eget skepp och panga imperials!

Permalänk
Medlem

Nya raser presenterade: Star Wars: The Old Republic | News, Updates, Developer Blogs

Hajpad som fan över Miraluka (Visas Marr någon?)

och Mirialans, men inte var väl Luminara Unduli (Luminara Unduli - Star Wars Wiki) eller Barriss Offee (Barriss Offee - Star Wars Wiki) grönhyade?

Hur som helst, någon av dessa raser blir det för min Jedi... Sedan skall det smiskas Sith!

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem
Skrivet av SID 6.7:

Nya raser presenterade: Star Wars: The Old Republic | News, Updates, Developer Blogs

Hajpad som fan över Miraluka (Visas Marr någon?)

och Mirialans, men inte var väl Luminara Unduli (Luminara Unduli - Star Wars Wiki) eller Barriss Offee (Barriss Offee - Star Wars Wiki) grönhyade?

Hur som helst, någon av dessa raser blir det för min Jedi... Sedan skall det smiskas Sith!

Om jag minns rätt så tycks jag minnas att den första Clone Wars serien som Cartoon Network visade, så var Luminara Unduli grön. Men i den nya animerade serien är hon väl typ ~oliv färgad hehe.

Jag ser fram emot att se Sith Pureblood, bilden som las upp på siten såg man inte mycket av dem. Men som standard brukar jag alltid vara Zabraak. Hoppas bara det inte stämmer som många tror att vissa klasser endast är tillgängliga för vissa raser.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Mm, det är bra att dom visar lite olika raser. Men jag hoppas på att dom lägger till Nautolans och Rodians. Rodians kanske man inte ska hoppas på för mycket, eftersom Bioware sagt att dom satsar på humanoid raser som pratar basic. Nautolans däremot borde inte vara allt för svårt, med tanke på att dom pratar basic och är relativt lika twi'leks.

Permalänk
Medlem

Space Combat trailer uppe nu!

Star Wars: The Old Republic | Trailers

Visa signatur

Ryzen 5 5600X/Noctua NH-D15S/XFX Radeon RX6950XT/Gigabyte B550M Aorus Elite/32GB Kingston HyperX 3600MHz/1TB Corsair Force MP600/Corsair HX1000i/Corsair 4000D Airflow/Valve Index

Permalänk
Medlem

Hyfsat, men jag skulle vilja ha det lite mindre rälsat, nu ser det ut som Afterburner i Star Wars miljö...

Men hellre det än ingenting.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sundkula:

Grymt! Blir nog perfekt när man tröttnat på att springa runt och svinga sin lightsabre!

Permalänk
Medlem
Skrivet av darkmoon:

Grymt! Blir nog perfekt när man tröttnat på att springa runt och svinga sin lightsabre!

Precis känns som ett minispel, hoppas de bygger ut det senare bara.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

SWTOR: space combat video (pew, pew, pew!) | MMOfocus.se

En liten video med spacecombat!
Edit: Haha, ser att jag var lite sen med o posta detta,. men jaja, verkar helt ok enligt min mening iaf.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Corsair K70 MAX // Mouse: Redragon M686 // Display 1: Dell S3422DWG // Display 2: Gigabyte G32QC QHD // Cam: Nikon D7500 //

Permalänk
Medlem

Lite surt att man inte kommer att få kryssa omkring i rymden kors och tvärs helt fritt, som en slags simulator -- Men inget som förstör spelet för mig Kan nog kännas aningen tillfredställande med en rail shooter ändå, så det är ju bara dumt att klaga.

Hoppas nu på att gameplay "nere på marken" blir smidig och kul, och att döma av senare footage så är det nog det en stor chans att så blir fallet. Hoppas även på att endgame inte går ut på att bara skaffa bättre gear/epeen-förlängning.

Visa signatur

Antec Performance One P182 | Zalman ZM600-HP 600W | Asus P5Q Deluxe | Intel Core 2 Quad Q9550 2,83GHz | Sapphire Radeon HD4870 1Gb | WD Caviar Black 640Gb / WD Raptor 150Gb | 2x Patriot Extreme Viper Performance DDR2 2Gb PC2-8500

Permalänk
Medlem
Skrivet av AntraxXx:

Hoppas nu på att gameplay "nere på marken" blir smidig och kul, och att döma av senare footage så är det nog det en stor chans att så blir fallet.

Jag blev faktiskt lite mer orolig för det efter att ha sett alla gameplay videos :/

Visa signatur

Ryzen 5 5600X/Noctua NH-D15S/XFX Radeon RX6950XT/Gigabyte B550M Aorus Elite/32GB Kingston HyperX 3600MHz/1TB Corsair Force MP600/Corsair HX1000i/Corsair 4000D Airflow/Valve Index

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sundkula:

Jag blev faktiskt lite mer orolig för det efter att ha sett alla gameplay videos :/

Hurså?

Visa signatur

Antec Performance One P182 | Zalman ZM600-HP 600W | Asus P5Q Deluxe | Intel Core 2 Quad Q9550 2,83GHz | Sapphire Radeon HD4870 1Gb | WD Caviar Black 640Gb / WD Raptor 150Gb | 2x Patriot Extreme Viper Performance DDR2 2Gb PC2-8500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sundkula:

Jag blev faktiskt lite mer orolig för det efter att ha sett alla gameplay videos :/

Känner samma sak. Bara att jämföra med Guild Wars 2 och Swtor känns som ett 5 år gammalt spel. Tråkig grafik, stelt och oengagerande. Men är bara hoppas att det är något som kommer fixas. Tror dock att det kommer att se ut så här till release också dessvärre. Men går aldrig avgöra om man gillar något förrän man testat det.

Permalänk
Medlem

Det här är ju tydligen EA's största satsning någonsin så man hoppas ju det blir bra.

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av REALIN:

Det här är ju tydligen EA's största satsning någonsin så man hoppas ju det blir bra.

Eller att det floppar totalt och EA måste lägga ner för alltid! Vilket iofs aldrig kommer hända men man kan ju alltid drömma

Jag tror det kommer bli mysigt. Så länge det inte är lika buggigt som WAR... Är det bara hyfsat buggfritt så tror jag folket kommer och i mmo är det ju alltid folket som gör det bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AntraxXx:
Skrivet av altair4:

Tråkig grafik, stelt och oengagerande. Men går aldrig avgöra om man gillar något förrän man testat det.

Känner ungefär som altair4.

Visa signatur

Ryzen 5 5600X/Noctua NH-D15S/XFX Radeon RX6950XT/Gigabyte B550M Aorus Elite/32GB Kingston HyperX 3600MHz/1TB Corsair Force MP600/Corsair HX1000i/Corsair 4000D Airflow/Valve Index

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sundkula:

Känner ungefär som altair4.

Vanligtvis i beta så är inte dom bästa grafik inställningarna tillgängliga, det är spelbuggar dom letar efter och inte folk som whinar på att dom inte kan maxa spelet på högsta inställningarna. Vet dock inte om det är så med denna betan, men vore underligt om fallet inte är sådant. Tror inte grafiken kommer vara en besvikelse.

Vet inte så mycket om guildwars 2 dock, men guild wars 1 var ju instancerat för varenda person/party om 2:an är det med är det ju inte konstigt om dom kan köra med mer avancerad grafik, ett mmo som inte är instancerat tar ju upp mer kraft av maskinen då det är massa andra personer i omgivningen som det görs uträkningar för m.m.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Corsair K70 MAX // Mouse: Redragon M686 // Display 1: Dell S3422DWG // Display 2: Gigabyte G32QC QHD // Cam: Nikon D7500 //

Permalänk

Sen tycker jag inte att man ska hänga upp sig helt på grafik. Det är bara en liten del av vad som gör ett spel bra. Innehåll och uppfinningsrikedom väger betydligt tyngre.

Visa signatur

Intel Core i7 Quad 930 | ASUS P6T Deluxe V2 | 12gb Corsair Dominator GT DDR3 @ 2000MHz | Gigabyte GeForce RTX 3060 Eagle OC V2

Permalänk
Medlem

Jag älskar den grafiska stilen som Bioware valt, den kommer hålla i flera år.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Läste precis på FZ att Mythic (WAR online & DAoC) är med och hjälper Bioware med PvPn!
Detta kan bli något då den största anledningen till att folk lirar WAR är just PvPn, enligt egna erfarenheter. Även om den är till viss del buggad så är den riktigt kul.

Permalänk
Medlem

För dom som inte redan sett den är den nya teasern som släpptes på PAX riktigt trevlig för de som lirat KOTOR spelen

Dessutom finns Biowares QnA (del 1:2) här med en del matig info om ni inte redan läst er till det...

Visa signatur

The truth lies in the eyes of the Be(er)holder

http://www.howdoeshomeopathywork.com/

Permalänk
Medlem

HK47 är ju bara för nice.
Hoppas han inte förgörs dock, utan kan få återkomma i framtiden med

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gelantious:

HK47 är ju bara för nice.
Hoppas han inte förgörs dock, utan kan få återkomma i framtiden med

Är han inte med i SWG? Bara hövvet' kvar, men ändå...

Visa signatur

Antec Performance One P182 | Zalman ZM600-HP 600W | Asus P5Q Deluxe | Intel Core 2 Quad Q9550 2,83GHz | Sapphire Radeon HD4870 1Gb | WD Caviar Black 640Gb / WD Raptor 150Gb | 2x Patriot Extreme Viper Performance DDR2 2Gb PC2-8500

Permalänk
Medlem

Nån mer än jag som är helt spoilerfri tills RETAIL release? Men ser helt klart fram emot spelet! Av det lillla jag inte lyckats undvika

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Skrivet av ceogar:

Nån mer än jag som är helt spoilerfri tills RETAIL release? Men ser helt klart fram emot spelet! Av det lillla jag inte lyckats undvika

Hehe nja du att vara spoilerfri tills release är inget jag klarar av Förstår tanken men det blir helt enkelt för jobbigt!

Lite ny info om jedi: Star Wars: The Old Republic | News, Updates, Developer Blogs Går mer på djupet om jedis, särskilt jedi consular som tydligen kommer ha två dps speccs och en healing!

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk
Medlem
Skrivet av gammarayburst:

Hehe nja du att vara spoilerfri tills release är inget jag klarar av Förstår tanken men det blir helt enkelt för jobbigt!

Lite ny info om jedi: Star Wars: The Old Republic | News, Updates, Developer Blogs Går mer på djupet om jedis, särskilt jedi consular som tydligen kommer ha två dps speccs och en healing!

Ser snarare ut som ett slags CC-specc, än DPS -- Klart att man nog kommer få göra dmg, men just den där med mycket tyngd på telekinesi osv ser ju ut att vara till för att hålla stora grupper med mobs i schack. Vilket passar perfekt, eftersom PvE i TOR kommer att hålla sig med spelarna vs 100 svaga fiender, snarare är en enstaka snubbe med en googol HP?
Jag kan inte MMOn, så vettefasen...

Snajsig video iaf, och jag hoppas att spelet inte floppar i framtiden

Visa signatur

Antec Performance One P182 | Zalman ZM600-HP 600W | Asus P5Q Deluxe | Intel Core 2 Quad Q9550 2,83GHz | Sapphire Radeon HD4870 1Gb | WD Caviar Black 640Gb / WD Raptor 150Gb | 2x Patriot Extreme Viper Performance DDR2 2Gb PC2-8500

Permalänk
Medlem
Skrivet av RawHead:

För dom som inte redan sett den är den nya teasern som släpptes på PAX riktigt trevlig för de som lirat KOTOR spelen

Dessutom finns Biowares QnA (del 1:2) här med en del matig info om ni inte redan läst er till det...

En sak är säker, grafiken är inte snygg. Grafiken är ju snyggare i dawn of war 2 och det är ett strategispel till och med!
Grafiken är också mycket fulare än age of conan och det har varit ute på marknaden i ett par år eller så nu.

Tråkigt att se det där... Får hoppas det blir bättre innan launch.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

En sak är säker, grafiken är inte snygg. Grafiken är ju snyggare i dawn of war 2 och det är ett strategispel till och med!
Grafiken är också mycket fulare än age of conan och det har varit ute på marknaden i ett par år eller så nu.

Tråkigt att se det där... Får hoppas det blir bättre innan launch.

Trist att du har inställningen om att ett spel ska vara snyggt innan du kan kalla det för "ett bra spel". Själv hoppas jag att de håller fast vid den visuella stilen för jag gillar den, får mig att tänka på framförallt på KOTOR serien som ges ut av Dark Horse.

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Medlem

Dessutom känns ett stiliserat "Clone Wars-aktigt" bildspråk fräschare och mer tidlöst än ett realistiskt. Om fem år kommer det fortfarande se relativt bra ut jämfört med andra spel som vägrat ha en cartoon-lik stil. Verkar bli riktigt bra tycker jag.

Visa signatur

The truth lies in the eyes of the Be(er)holder

http://www.howdoeshomeopathywork.com/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Solaris:

Trist att du har inställningen om att ett spel ska vara snyggt innan du kan kalla det för "ett bra spel". Själv hoppas jag att de håller fast vid den visuella stilen för jag gillar den, får mig att tänka på framförallt på KOTOR serien som ges ut av Dark Horse.

Lär dig läsa. Jag skrev inte att spelet skulle vara dåligt på grund av att grafiken ser dålig ut.
Varför tolkar alltid några personer saker som inte skrivits? Vissa av oss är ingenjörer och när vi säger en sak så betyder det oftast bara det vi säger, spelet kan vara bra trotts att grafiken ser dålig ut. Men visst, det är negativt, men är känslan bra, flytet bra, balansen bra, så väger det tyngre än bra grafik.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!