Permalänk
Medlem

Inget innehåll i vissa delade mappar?

Jag har lite problem med mina delade mappar eller vissa utav dom.
Om jag tar det hela från början, så använder jag en dator med XP pro på, den delar ut musik, film, etc etc, som jag sedan hämtar från mina två wdtv live och min mina andra datorer.

Allt har fungerat helt superbt, ända tills jag kopplade en extern disk till den och delade ut 2 mappar på den, en musik och en video mapp. I videomappen finns ytterligare 4 mappar och 1 mapp visar innehållet men ej de andra 3. Likadant med musikmappen i stort sett alla album går att komma åt utom kanske 10 album där innehållet är tomt.

Enda gången jag får en hint om problemet är när jag försöker komma in i dessa mappar från en windows dator, då står det att jag ej har behörighet, vad är det jag missat med just dessa mappar tro? Någon som kan hjälpa mig kanske?

Visa signatur

Macbook Pro

Permalänk

De dolda filerna kanske lagts till senare av ett annat konto med annan behörighet.
Prova att ta bort delningen och lägg sedan till den igen.

Visa signatur

Windows 10 Pro x64 | inwin A1 Plus White | AMD Ryzen 9 3900X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | Corsair 3600MHz 16GB | Sapphire Radeon RX 5700XT | Samsung SSD M.2. 960 Pro. 1TB | LG 4K OLED55C9PLA

Permalänk
Medlem

Ja jag har provat att ta bort delningen och sedan delat ut igen, men det vill sig inte riktigt.

Lite konstigt att det bara gäller vissa mappar, märkligt.

Visa signatur

Macbook Pro