Gravyr av Fractal datorer + annat smått och gott.

Permalänk
Medlem

Så då var grundlinjerna fixade.

Kommer vänta till imorrn med att börja fylla i då jobbet börjar om en timma ca

Permalänk
Medlem

Blev lite längre än en dag då jag fick för mig att göra lite annat under veckans gång.
Idag kommer dock en uppdatering och troglitvis på torsdag och fredag också

Permalänk
Medlem

So far so good.

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem

Highschool of the Dead <3
Bra val! Riktigt coola gravyrer i övrigt.

Permalänk
Medlem

Tack, varit på semester i en vecka därav dåligt med uppdateringar, ska köra lite under veckan nu...

Permalänk
Medlem

Gillar verkligen din stil, älskar verkligen Aperture Science gravyren ( <3 ) men även HoD gravyren verkar bli rätt awesome, undrar dock hur du kommer göra när skuggon och blodet från benet möts :/

Visa signatur

Sapere Aude

Permalänk
Medlem

Det jag planerat är att lämna ett mellanrum på nån millimeter eller 2 mellan blodet och den fyllda delen av höften, tänk dig ungefär som på ärmen fast med lite tajtare mellanrum

Permalänk
Medlem

Okej, hoppas det blir bra !

Visa signatur

Sapere Aude

Permalänk
Medlem

Fan va nice! Blir avis!!!

Permalänk
Medlem

Ska försöka gravera lite imorrn, är fortfarande rejält sjuk, dock är det "mysigt" att det känns som 40grader när det är 15 ute

Permalänk
Medlem

Nu har jag skjutit upp det för länge, idag kommer en uppdatering runt lunchtid !

Permalänk
Medlem

Underbart! Har man något och kolla på under lektionerna.

Permalänk
Medlem

Som alla vet är det sällan bra att vara stel eller irriterad med det man gör, själv tog jag ut frustrationerna genom att montera ihop en ikeahylla i förväg innan jag började gravera.
(Gav upp när skurvhelvetena inte ville gänga sig i dörrarna för handtagen, får fixas senare )

Sedan var det dags att köra igång, Började med att fylla in låren (lite kvar men det är bra med en liten paus) när det är fixat blir det att börja fylla i skjortan..

//Cuda

Permalänk
Medlem

Mera updates

Benen färdiga förutom en sko, nu ska skjort "området" påbörjas!

*Edit*
Sista updaten för dagen

Mer imorrn
//Cuda

Permalänk
Hedersmedlem

Hittade detta guldkorn bland trådar precis. Kan bara hålla med alla om att det är riktigt bra gravyrer.

Permalänk
Medlem

Liten update idag. Blev lite väl trött efter gårdagens nattpass så därav uteblev updaten igår.

Rensat upp grovjobbet på skjortan och fyllt i en hel del. Sen har jag satt igång med området mellan armen och kroppen lite smått, komemr bli lite krångel med att fixa alla småflärpar som är avrivet tyg men det ska nog gå

Nästa update blir tidigast på söndag då jag ska på kickoff i helgen.

//Cuda

Permalänk
Medlem

Riktigt fint!

Visa signatur

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Thanks nivv.

Ny dag ny uppdatering. Fixade håret på henne samt skon och påbörjade händerna, inte helt nöjd med handen som vilar på låret men man kan ju inte bra på allt Enjoy

Permalänk

Riktigt snyggt blir det!
Oneofakind!

//BG

Visa signatur

---Project: Nuclear Winter
---Nuclear Media
---Aktiv setup: Fractal Design Define R3 Nuclear Winter mod | ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD FX-8350| Corsair H50 | Corsair XMS3 8GB DDR3 @1600Mhz | ADATA SP900 256GB SSD | Samsung SP F3 1TB HDD | EVGA GTX770 ACX| Corsair AX850, MDPC-X Titanium & Copper Mod |

Permalänk
Medlem

Lite andra nyheter på horisonten.

Ska ta tag i samus och Slutföra det projektet snarast (väldigt segt har det varit med den)
Imorrn hämtar jag en polares chassisida för att gravera Tifa på den (äntligen)
Tjejpolare ska få en extern disk graverad (handlar mest om när hon orkar handla den ) + en till överaskning som kommer ske ett tag in i framtiden (väldigt osäkert när)

//Cuda

Permalänk
Medlem

Gokvälls allesammas, Dags att fixa lite fina linjer för Tifa ^^
(lite smådålig bild men kommer bättre senare)

Permalänk
Medlem

hur mkt kostar sånt där papper som gör linjerna som du går efter och vart kan man få tag på dem.

Visa signatur

AMD 5950x | Asus Strix RTX 3090 | Corsair Force Series MP600 1TB M.2 | ROG Crosshair VIII Hero (WI-FI) | 32GB DDR4 3600MHZ CL16 | Corsair HX1000i, 1kW | ROG Swift PG27VQ |

Permalänk
Medlem

bokhandel hittade jag det på, kostar ca 100-120 för 10 ark (minns inte exakt pris)

Permalänk
Medlem

Linjer för tifa klara, imorrn planerar jag att göra klart Hotd men det beror lite på vilken tid jag vaknar..

Permalänk
Proffsmoddare

Får man beställa tid hos dig för gravering? Jag tycker att du gör ett riktigt bra jobb och jag tycker definitivt att det är svårare än vad det ser ut.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk

Ascoolt, du är duktig du Skulle själv vela testa gravera något. Har testat på plexiglas lite i skolan, men är det stor skillnad att gravera på det än metall?

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES

Permalänk
Medlem

Sack, du får pm snart

Sandberg,
Tack. Till frågan : Det är en rätt stor skillnad, bästa är att testa genom att köra på en bit plexiglas och en bit metall (borde kunna få prova på lite vanlig tunn plåt om ni har) Lärarna brukar sällan vara så strikta, iallafall inte när jag gick i grundskolan.

Du borde märka att dom tar olika på olika matrial.

//Cuda

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av cuda99:

Sack, du får pm snart

Sandberg,
Tack. Till frågan : Det är en rätt stor skillnad, bästa är att testa genom att köra på en bit plexiglas och en bit metall (borde kunna få prova på lite vanlig tunn plåt om ni har) Lärarna brukar sällan vara så strikta, iallafall inte när jag gick i grundskolan.

Du borde märka att dom tar olika på olika matrial.

//Cuda

Haha, ja jag fick det. Skrev egentligen för att visa att jag tyckte att det blev bra. Men när du erbjuder dig så är jag inte omöjlig. Som jag svarade i PM'et så har jag ingenting för tillfället.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem

Varit lite dåligt med uppdateringar denna vecka men har haft lite problem med sömnen. Nästa vecka jobbar jag natt så jag har mer tid på mig på förmiddagarna att få saker gjort. först på listan är Hotd samt att göra klart samus, sen blir tifa påbörjad

Permalänk
Medlem

Hej Allesammans, Fortsatt lite på HOTD under veckan och har även hunnit påbörja tifa lite smått