Nytt större chassi?
Jag har nu lite funderingar på att köpa nytt chassi då jag börjar känna att mitt Lian Li PC-7A Scand V3 känns lite litet. Jag har fyllt datorn ganska väl med två grafikkort, fyra hårddiskar (satt in en extra hårddiskbur i 5,25 platserna). Största problemet då är att det inte finns någon plats att göra av kablarna. Finns liksom ingenstans att gömma kablarna. Det ser ut som ett råttbo och går knappt att få ut hårddiskar m.m. då det är kablar överallt och luftflödet blir lidande.
Då jag har nollkoll på vad som gäller ute på chassimarknaden idag så tänkte jag höra med er.
Jag älskar egentligen mitt chassi annars och hade det bara varit lite större eller haft finesser att gömma kablar bakom moderkortet t ex så hade det inte varit ett problem.
Dessa är väl mina kriterier för ett nytt chassi:
- Absolut, absolut inga lysande grejer och den ska väl se ganska behaglig för ögonen också.
- Lite kvalité i grejerna, slipper helst plast i den mån det går.
- Plats för minst 5 hårddiskar.
- Möjlighet att kunna gömma kablar eller vara såpass stort så att det funkar ändå.
- Tillräckligt stort så man inte får klaustrofobi i det, nya stora grafikkort ska få plats m.m.
- Runt 1500kr känns som en smärtgräns då det inte riktigt känns värt att lägga på chassi längre. Håller det helst så billigt som möjligt.
Det behöver inte vara det tystaste, eller det med bäst luftflöde. "Tillräckligt" bra duger för mig där, prioriterar storlek, kvalite och pris innan. Men det är ju absolut inget fel om det är tyst med bra luftflöde.
Tack på förhand.