Permalänk

gamepad till pc ?

kan ni rekommendera någon bra gamepad till pc ? helst billig och bra

kan ni rekommendera någon billig och bra trådlös gamepad ?

ifall det blir för dyr, vad rekommenderar ni för
en med sladd ?

tänkte köpa 2 st

eller finns det någon bra konverterare från psx kontroll till pc ? helst två st i ett..

tänkte spela vissa emulator spel, eller street fighter 4. Behöver spelet stödja gamepad för att kunna spelas ? eller kan man använda det till alla spel ?

thx

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=oopeteroo=-:

kan ni rekommendera någon bra gamepad till pc ? helst billig och bra

kan ni rekommendera någon billig och bra trådlös gamepad ?

ifall det blir för dyr, vad rekommenderar ni för
en med sladd ?

tänkte köpa 2 st

eller finns det någon bra konverterare från psx kontroll till pc ? helst två st i ett..

tänkte spela vissa emulator spel, eller street fighter 4. Behöver spelet stödja gamepad för att kunna spelas ? eller kan man använda det till alla spel ?

thx

WEBHALLEN.com - Logitech Dual Action Gamepad

Den här är schysst för det priset, finns olika varianter om man vill ha force feedback m.m

Den trådlösa varianten går på lite mer:

WEBHALLEN.com - Logitech Cordless RumblePad 2

Permalänk
Medlem

Kan VARMT rekommendera att du fixar 2st trådlösa xbox360 dosor. Grymm kvalitet och ligger bra i handen samt trasslar så otroligt mycket mindre än ps3 dosan.

Sen kan du fixa wireless gameing reciver från tradera/ebay för ~150kr med frakt. Kommer dock ta 2-4 veckor och är lite små klurigt att installera men jag har en bra guide.

Du fixar lättast xbox360 dosor begagnat på blocket/tradera/ebay. Pynta 200kr för min och den funkar kanon!

Reciver:
Brand New Xbox 360 PC Wireless Gaming Receiver - eBay (item 220664763609 end time Oct-04-10 18:25:50 PDT)

Dosa:
2 Black Xbox 360 Wireless Controllers HUGE DEAL!!!!!!!! - eBay (item 200518674792 end time Sep-21-10 17:57:06 PDT)

3 Xbox 360 Wireless controllers 2 wirlesss 1 wired new - eBay (item 270636982003 end time Sep-25-10 10:22:45 PDT)

Ps. Har du möjlighet att komma till uppsala har jag en trådbunden xbox360 dosa (lite lätt slitage) som du kan få för 100kr (skickar inte, är lat och det är för lite pengar)

Visa signatur

Que sera, sera

Permalänk
Inaktiv

Jag kör själv Xbox360 kontrollen för PC, funkar riktigt bra.

Permalänk

Jag håller med ovanstående, Xbox 360 controller är det självklara valet.

Köp med sladd så blir det billigare. Själv har jag en wireless och är riktigt nöjd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RödMicra:

Jag håller med ovanstående, Xbox 360 controller är det självklara valet.

Köp med sladd så blir det billigare. Själv har jag en wireless och är riktigt nöjd.

håller med,, har kört så i några år och de är riktigt bra kontroller!

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk

finns det inget billigare variant ? lite dyrt för en fattig student att köpa 2 st xD

Permalänk
Medlem

Du kan lätt få 2st xbox 360 dosor +reciver för under 500kr totalt. Ska man lägga mindre blir spelandet lidande. Man vill ju inte förstöra bra lir genom dålig utrustning?

Visa signatur

Que sera, sera

Permalänk

mjoo men har lite svårt att hitta billiga kontroller xD

är det bättre att inskaffa till Xbox360 och sedan använda reciver till pc eller ska man skaffa en direkt kontroll som är avsedd för pc från microsoft ?

hittade annars 300 kr Microsoft XBOX 360/Handkontroller - XBOX 360 Trådlös handkontroll Original Bulk (Svart) 299:-

annars finns ju https://www.maxfps.se/product_view.aspx?productid=2120

annars finns ju ps kontroll liknande
https://www.maxfps.se/product_view.aspx?productid=1963
eller
https://www.maxfps.se/product_view.aspx?productid=2970

Permalänk

är dem något att ha ?

Permalänk
Medlem

Det bästa du kan ha är en riktig Xbox360-kontroll MED USB-SLADD.

Skillnaden mellan USB & wireless är ungefär som mellan trådlös mus eller USB
för gaming .. imo samma "gummibandskänsla" i wireless-kontrollerna.

Permalänk
Medlem

Xbox360-kontroll är bäst. Kompatibel till alla nya spel bara o köra på!

Visa signatur

Intel i5 3570 | MK MSI Z77A-S01 | GTX 780 | OCZ Agility 3 120 | Corsair 16GB DDR3 | Corsair TX 650W 80+ | Asus Xonar D2X | Logitech Z5500 | Sennheiser 166 | Fractal Design Define R3

- Steam ID: Jappse ; Battlelog: Olawert ' Want a cookie?

Permalänk
Medlem

Jag röstar också för Xbox-360 kontrollerna.
Jag köpte en vit kontroll inkl. pc-reciever samt en extra svart vanlig trådlös kontroll (utan reciever). Gick väll på ~900 men titta på begagnatmarknaden. Det går att ha upp till 4 kontroller på samma reciever (vet dock inte vilka spel som stödjer det på PC).

Jag har även ett par Logitech Dual Action-nånting gamepads och även om de i sig fungerar bra så är spelstödet för 360-kontrollerna oslagbart.

I många spel så står det ju på skärmen t.ex. "tryck A för att skjuta" eller liknande med samma färgkoder som på 360-kontrollerna. När knapparna då är märkta 1, 2, 3, 4 o.s.v. på Logitech-kontrollen så blir det krångligt. Detta är egentligen mer en brist hos speltillverkarna än Logitech men det är ju kunden som får lida i vilket fall.

360-kontrollen har dessutom alla knappar man kan tänkas behöva, framförallt de två analoga knapparna för pekfingrarna saknas på många andra kontroller. Extremt bra att ha i bil/flygspel för att styra gas/broms medans de analoga styrspakarna styr fordonet/kameran.

Visa signatur

Huvuddator: Ryzen 2700X EK HF vattenblock|32GB|RTX 3080 Alphacool Eisblock, 280 + 420 rad.
Server: AMD 3850|16GB|~3,5TB HDD|360 rad
Lullull: Rift+Touch|HOTAS Warthog|G27|PS5|Switch OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=oopeteroo=-:

mjoo men har lite svårt att hitta billiga kontroller xD

är det bättre att inskaffa till Xbox360 och sedan använda reciver till pc eller ska man skaffa en direkt kontroll som är avsedd för pc från microsoft ?

hittade annars 300 kr Microsoft XBOX 360/Handkontroller - XBOX 360 Trådlös handkontroll Original Bulk (Svart) 299:-

annars finns ju https://www.maxfps.se/product_view.aspx?productid=2120

annars finns ju ps kontroll liknande
https://www.maxfps.se/product_view.aspx?productid=1963
eller
https://www.maxfps.se/product_view.aspx?productid=2970

Tips: hitta någon som säljer en RROD xbox360 med någon extra dosa. Dom säljs för slaktpris. Lägg förslag på 500kr för två dosor och sen kan du hitta recivers på tradera för under 200 +frakt.

Visa signatur

Que sera, sera

Permalänk
Inaktiv

Ursäkta ordvalet, men det är jävligt korkat att dra ner på kvalitén om du verkligen vill ha en handkontroll till spelen. "fattig student" är är ganska förlegat...ni har ju rabatt tamejfan överallt. Spelen kostar ju dubbelt så mycket som en handkontroll.....men det är väl piratkopierat antar jag - annars hade du/ni inte haft något att spela....

Permalänk
Medlem

Köpte själv en 360-kontroll. Sketanöjd. Funkar kalas i alla spel (utom wow tyvärr... har försökt men det verkar krångligt ).

Lätt värt de extra pengarna.

Permalänk
Medlem

Logitech PC, Precision Gamepad
Logitech PC, Precision Gamepad - Inet.se

Bra och billiga duger utmärkt till vanliga emulatorer .

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem

Skulle också rösta för en 360 kontroll då dem har fungerande drivrutiner och riktigt bra stöd i nyare spel med gamepad stöd, har inte ens fått igång ett par av mina andra i ett antal spel.

Visa signatur

Lian Li A71FB, Bequiet Dark Pro 850w, Asus P9X79 pro, i7 3930k@4.7Ghz, R9 290X, H2O, 32gb ddr3, Samsung 830 128gb, 2x 1.5tb WD black, Asus Phoebus.