Samlingstråd Eyefinity / TrippleHead2Go / Nvidia Surround

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av typ:

Jupp alla skärmar fungerar med DVI.
Jag har rensat drivrutiner så det är inte det....
Kan DPn vara kortsluten? Men hur kan datorn hitta den isf?

Har du provat adaptern med de olika skärmarna? Som jag förstår det har du bara provat en av skärmarna med adaptern.

Jag tog även en snabbtitt i tråden efter vad du har för DP -> DVI-adapter men såg inget om det. Så vad har du? Och är den passiv eller aktiv?

Skrivet av RödMicra:

Jag är ingen sport-spels fantast, men om jag måste välja så lirar jag helst fotboll.

Efter att ha sett några klipp med fifa över 3 skärmar blir jag sugen på att testa.

Det är så här fotboll ska spelas och även tittas på TV (om det vore möjligt). Man ser hela planen! Inget stretch.

kolla in dessa klipp

YouTube - FIFA 2011 EYEFINITY 5760x1080

YouTube - FIFA 11 Demo: Real Madrid vs Chelsea [Eyefinity]

YouTube - FIFA 11 Demo Preview in Eyefinity - Sulami

Det såg riktigt läckert ut faktiskt, detta var nog något av de sista spel jag hade väntat mig att flerskärmsstödet skulle fungera så bra med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders190:

Har du provat adaptern med de olika skärmarna? Som jag förstår det har du bara provat en av skärmarna med adaptern.

Jag tog även en snabbtitt i tråden efter vad du har för DP -> DVI-adapter men såg inget om det. Så vad har du? Och är den passiv eller aktiv?

Jupp testat alla skärmarna. Har Sapphires DVI - DP adapter, tog upp det men kanske var lite otydligt.

Visa signatur

Antec p183 | i5 750 @ 3.9 GHz | Asus P7P55D | ATI HD5850 775/1125 | Corsair DDR3 PC12800/1600MHz 2x2GB | OCZ 600W | SpinPoint F3 1TB | Intel X25 40GBx2 RAID0 | DELL 2209WA x3

Permalänk

Tjennare.

Skaffat en eyefinity setup med 3st samsung 2233rz 22" skärmar som körs med ett Radeon HD5870 6eyefinity i 5040x1050

Problemet är att cod modern warfare 2 ser jävla knepigt ut. Andra spel jag testat funkar bra men mw2 ser utdraget ut som bara den.
Googla lite på problemet och hitta några widescreen fixer men det fick jag inte att funka.

Någon som vet hur jag fixar modern warfare 2 så det ser bättre ut? om det ens är möjligt.

Visa signatur

Corsair Obsidian 800D - Intel i7 920 + NH-D14 @ 4.0 GHz - Asus P6T deluxe V2 - OCZ XTC Platinum 6 GB 1600Mhz - Radeon HD5870 2GB - 2st 74GB Western Digital VelociRaptor (Raid0) - 3 stycken Samsung 2233rz (Eyefinity)

Permalänk
Medlem

Nu har jag suttit och testat lite. Jag disablade alla skärmar utom en, sen drog jag ut alla. Satte i DP-adaptern. DET BLEV BILD!! Satte i alla andra skärmar. Sen gick jag in i drivrutinerna. DÅ dog dp-skärmen och jag är tillbaka på samma problem. Visst känns det som drivrutinsbugg?
Jag skall installera ett par andra drivrutiner nu och se vad som händer...

Visa signatur

Antec p183 | i5 750 @ 3.9 GHz | Asus P7P55D | ATI HD5850 775/1125 | Corsair DDR3 PC12800/1600MHz 2x2GB | OCZ 600W | SpinPoint F3 1TB | Intel X25 40GBx2 RAID0 | DELL 2209WA x3

Permalänk
Medlem

Tjena

Går det att köra tre skärmar samtidigt med följande seutp?
Grafikkort: Radeon HD 5870
Adapter:Sapphire Adapter Active DP to SL-DVI
Komplett.se - Sapphire Adapter Active DP to SL-DVI
Grafikkort - Skräm
DP -> DVI Datorskärm
DVI - DVI Datorskärm
HDMI - HDMI TV

Jag har letat här på forumet och googlat lite och fått spridda budskap.

Visa signatur

P6TD Deluxe Motherboard | Intel Core i7 920 @ 3,8 GHz | octua NH-U12P SE2 | Corsair 6GB (3x2GB) 1600 MHz | 2x80GB SSD Intel X25-M G2 Raid | Windows 7 Professional 64 bit |
3D Mark Vantage Score:18 633

Permalänk
Medlem
Skrivet av typ:

Nu har jag suttit och testat lite. Jag disablade alla skärmar utom en, sen drog jag ut alla. Satte i DP-adaptern. DET BLEV BILD!! Satte i alla andra skärmar. Sen gick jag in i drivrutinerna. DÅ dog dp-skärmen och jag är tillbaka på samma problem. Visst känns det som drivrutinsbugg?
Jag skall installera ett par andra drivrutiner nu och se vad som händer...

När jag höll på att flasha om mina 5850 och lite sånnt så lyckades jag inte att få mina kort och displayport att fungera med med MSI bios utan var tvungen att gå över till Asus där det hela fungerade felfritt.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Inaktiv

Hittade denna recension av Powercolors HD5870 PCS+: PowerColor Radeon 5870 PCS+ CrossFire X Review - Introduction

Kan vara läsvärd då den även testar spel i Eyefinity-setuper.

Permalänk
Medlem

hade tråkigt så satte ihop ett Eyefinity ( Nvidia vision surround paket )

Förvånansvärt billigt. tycker jag iallafall. Och ja de där grafikkorten slår vilket 2 gb som helst.

Nån som har synpunkter?
Vet att nätagg är väl starkt men jag gillar att plannera för överklockning

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

Hejsan!

Jag köpte ett XFX RADEON HD5770 grafikkort för att kunna köra tre skärmar. Läste runt lite och upptäckte att det krävs att en skärm körs via Displayporten. La till en kabel från Dustin som går Dispalyport - HDMI. Tänkte sen använda mig av en HDMI - DVI adapter in i skärmen. Fick hem kabeln idag men jag kan fortfarande inte få det att fungera på tre skärmar samtidigt. Kan få bild och allt via displayporten på min skärm men då måste jag avaktivera en av skärmarna som går via DVI. Måste jag ha en aktiv adapter eller kan jag få det att fungera med den nuvarande kabeln? Borde gå i och med att jag får bild och allt via displayporten men jag kanske tänker fel. Mycket tacksam för svar!

Länkar för setupen:
Grafikkortet: XFX RADEON HD5770 XXX 1GB GDDR5 PCI-E 2DVI/HDMI/DP - Grafikkort med enorm styrka för pengarna! - Produktinformation
Skärmen: SAMSUNG SYNCMASTER P2770HD 27" WIDE TFT TV BLACK - Fantastisk 27" bildskärm med inbyggd TV-funktion - Specifikationer
Kabeln: KABEL DISPLAYPORT-HDMI 2.0M - Produktinformation

Permalänk
Medlem

Hmm, låter långsökt att den där kabeln ska funka - det ser ju ut att vara en rent passiv adapter.

Du behöver en aktiv adapter, som tex denna: Komplett.se - Sapphire Adapter Active DP to SL-DVI

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Hmm, låter långsökt att den där kabeln ska funka - det ser ju ut att vara en rent passiv adapter.

Du behöver en aktiv adapter, som tex denna: Komplett.se - Sapphire Adapter Active DP to SL-DVI

Tack för svaret Roger! Om jag inte fått någon bild hade jag också trott det men inte i nuläget. Borde inte ha visats någon bild isf enligt min mening.

Permalänk
Medlem

Håller med om att det är skumt att du får bild, men antar att den känner av att du har en passiv adapter och anpassar sig efter det, och att den kontakten därför räknas som vilken HDMI eller DVI-kontakt som helst.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Precis som Roger säger. När jag körde med min passiva dp-dvi adapter så kunde jag bara få bild på två skärmar.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

Gubbar, jag har en fungerande Eyefinity-setup men när jag ska spela ett spel som inte har stöd för eyefinity blir det lite problematiskt...

Det vill säga, starta jag ett spel som CS 1.6 blir 2 skärmar svarta och spelet dyker upp på en utav skärmarna, inga konstigheter, men problemet är att spelet dyker upp på fel skärm. Det vill säga, spelet kommer upp på skärmen längst åt vänster. Enligt mig borde det mesta logiska vara att spelet dök upp på den mittersta skärmen, eller hur?

Så min fråga är ifall jag på något vis kan ställa in detta, det vill säga, på vilken skärm som vanliga applikationer ska starta?

Permalänk
Moderator
Moderator

Humm...tror det finns en höger klick eller om du klickar på triangeln i display group settingen och gör den till "Preferred".

Har inte labbat med det på ett halvår så glömt lite...

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Humm...tror det finns en höger klick eller om du klickar på triangeln i display group settingen och gör den till "Preferred".

Har inte labbat med det på ett halvår så glömt lite...

Tack, det fungerade!

Ska bli kul att se CCC nya gränssnitt, saker och ting kanske blir liiiiiiite lättare för oss användare att hitta!

Permalänk
Medlem
Skrivet av hirsch:

Tack, det fungerade!

Ska bli kul att se CCC nya gränssnitt, saker och ting kanske blir liiiiiiite lättare för oss användare att hitta!

va hur sitter med samma problem och hittar ingen preferred knapp

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Huzzbutt:

va hur sitter med samma problem och hittar ingen preferred knapp

Inte en knapp...

CCC - Desktops & Displays - kolla längst ner ovanför knapparna BASIC och OK. Där har du varje monitor du använder, klicka på den lilla triangeln på den monitor du vill göra till "Preferred", då bör du se en flervalslista med valmöjligheten "Preferred".

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

tack ditt svar är rimligt men jag tror att ccc i mitt fall ska ha ett p efter sig eftersom prefrerred inte finns att välja, now all you feel is a pounding neckstrain to the left

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Huzzbutt:

tack ditt svar är rimligt men jag tror att ccc i mitt fall ska ha ett p efter sig eftersom prefrerred inte finns att välja, now all you feel is a pounding neckstrain to the left

Va? Ser din Catalyst ut som bilden eller inte? Har du flera skärmar längst ner? Har de en liten triangel ovanför sig till höger eller inte? Vad har du för val om klickar på den triangeln?

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

ser precis ut så där,. Får dock bara upp alternativen: disable, configure, identify display och duplicate.

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Medlem

JAG BLIR GALEN!

Satt in ett HD5850 i burken idag och slänge ut mina bägge HD5970. I samband med detta passade jag även på att installera CCC 10.10. Nu har jag dock problem med att när jag spelar (Starcraft II/CS 1.6) så visas spelet på samtliga skärmar (men inte som en bild på 6048x1080 pixlar) vilket betyder att det laggar apa. Tidigare blev skärmen till vänster och skärmen till höger svarta och spelet visades på den mittersta skärmen. Någon aning om vad det är som krånglar?

EDIT:
Jag säljer förmodligen min eyefinity setup och testar någonting nytt, typ Nvidia. Detta är ju skandal rakt igenom, har köpt saker för tiotusentals kronor och INGENTING vill fungera.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Huzzbutt:

ser precis ut så där,. Får dock bara upp alternativen: disable, configure, identify display och duplicate.

Vilken version på CCC kör du?

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av hirsch:

JAG BLIR GALEN!

Satt in ett HD5850 i burken idag och slänge ut mina bägge HD5970. I samband med detta passade jag även på att installera CCC 10.10. Nu har jag dock problem med att när jag spelar (Starcraft II/CS 1.6) så visas spelet på samtliga skärmar (men inte som en bild på 6048x1080 pixlar) vilket betyder att det laggar apa. Tidigare blev skärmen till vänster och skärmen till höger svarta och spelet visades på den mittersta skärmen. Någon aning om vad det är som krånglar?

EDIT:
Jag säljer förmodligen min eyefinity setup och testar någonting nytt, typ Nvidia. Detta är ju skandal rakt igenom, har köpt saker för tiotusentals kronor och INGENTING vill fungera.

Que? SC2 har ju avsiktligt programmerats så att multiskärmsspelande inte fungerar, är väl inte så konstigt om det spelet inte fungerar?

Vad det gäller CS kan jag inte säga så mycket om det annat än att det är äldre spel och tekniken fungerar bättre på 2009-2010 års spel.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Que? SC2 har ju avsiktligt programmerats så att multiskärmsspelande inte fungerar, är väl inte så konstigt om det spelet inte fungerar?

Vad det gäller CS kan jag inte säga så mycket om det annat än att det är äldre spel och tekniken fungerar bättre på 2009-2010 års spel.

Jag begär inte att Eyefinity tekniken ska fungera, det skrev jag inte heller. Utan jag vill att min vänstra och högra skärm ska bli svarta som dom blev när jag hade två st HD5970 i burken. Som det är idag drar t.ex. SC II igång och visas på alla tre skärmarna. Detta leder till att grafikkortet får arbeta 3 gånger så mycket (antar det iaf, för i fullscreen är det allt annat än en good spelupplevelse, hade nog gissat på ~10 fps).

Jag kan leva med att köra SC II i Window mode, men det hade varit väldigt trevligt ifall CS bara visades på EN skärm och inte alla TRE. Det kommer alltså upp tre EXAKT likadan bilder på varje skärm, skärmen är inte "Eyefinity".

Förstår du/ni vad jag menar nu?

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av hirsch:

Jag begär inte att Eyefinity tekniken ska fungera, det skrev jag inte heller. Utan jag vill att min vänstra och högra skärm ska bli svarta som dom blev när jag hade två st HD5970 i burken. Som det är idag drar t.ex. SC II igång och visas på alla tre skärmarna. Detta leder till att grafikkortet får arbeta 3 gånger så mycket (antar det iaf, för i fullscreen är det allt annat än en good spelupplevelse, hade nog gissat på ~10 fps).

Jag kan leva med att köra SC II i Window mode, men det hade varit väldigt trevligt ifall CS bara visades på EN skärm och inte alla TRE. Det kommer alltså upp tre EXAKT likadan bilder på varje skärm, skärmen är inte "Eyefinity".

Förstår du/ni vad jag menar nu?

Ok, du startar alltså alla spel och förväntar dig att drivrutinen ska fatta att du vill ha den i en skärm?

Skapa en profil för singelskärm och keybinda så du kan initiera singelskärmsläge innan du startar sådana spel.

Det är en ganska vanlig approach till ditt problem.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Ok, du startar alltså alla spel och förväntar dig att drivrutinen ska fatta att du vill ha den i en skärm?

Skapa en profil för singelskärm och keybinda så du kan initiera singelskärmsläge innan du startar sådana spel.

Det är en ganska vanlig approach till ditt problem.

Det har jag aldrig behövt göra med HD5870/HD5970/HD5770/HD5750 utan detta kom i samband med detta sk*t kortet, HD5850. Så varför skulle jag behöva göra det du föreslår denna gång? Förut så har den alltid fattat att spel som inte har stöd för Eyefinity ska spelas på EN skärm.

EDIT:
Tack! Det du föreslog fungerade alldeles utmärkt, men fortfarande, har aldrig behövt göra så tidigare...

Så, någon som har en lösning? Någon inställning?

Permalänk

Ett till grafikkort?

Köpte en ny skärm i förrgår ifrån Inet på deras kampanj. En BenQ G2220HD, hatade den först, men sen efter lite inställningar är den sinnessjukt skön! Smala kanter också, så jag funderade på att beställa två till och fixa Eyefinity!

Måste jag köpa ett till grafikkort då? Sitter just nu med ett Nvidia GeForce GTX 460 1Gb med två DVIutgångar och en HDMIutgång.

MVH Kabokiman

Visa signatur

Gamingdatorn: Gigabyte GA-890GPA-UD3H, AMD Phenom II X4, 965BE 3,4GHz klockad till 3,8 GHz, Asus GeForce GTX 460 1GB Top PhysX Cuda, 4x2048MB DDR3, Corsair VX 550W 80+, 1TB Western Digital Caviar Black 64MB Sata III, Scythe Ninja 3, Fractal Design R3 White, 4 Fractal Design 120mm Silent, 1 Scythe 140mm 1200rpm.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Kabokiman:

Köpte en ny skärm i förrgår ifrån Inet på deras kampanj. En BenQ G2220HD, hatade den först, men sen efter lite inställningar är den sinnessjukt skön! Smala kanter också, så jag funderade på att beställa två till och fixa Eyefinity!

Måste jag köpa ett till grafikkort då? Sitter just nu med ett Nvidia GeForce GTX 460 1Gb med två DVIutgångar och en HDMIutgång.

MVH Kabokiman

Du måste skaffa ett grafikkort till då Nvidias kort (för tillfället) endast stödjer max 2 skärmar/kort.

Permalänk

Laban!! satte upp nya burken och 3 skärmar idag.
Mina gamla uppsättning var ett Nvidia GT8800 med dubbla 22" och Win XP 32 Bit.
Nya uppsättningen är ett HD5870 och 3 x 22" i win 7 64 bit.

När jag kör Chrome så får jag nå märkliga artefakter på andra skärmen när jag kör något med flash i.. typ youtube.. som att det blir flimmer 10cm i nedkant på andra skärmen.

höll på att strula rejält med Eyefinity och fattade först inte vad som var fel.. hade ju en dp -> DVI singel link.. innan jag läste denna tråd och inser att jag måste ha en AKTIV dp-> DVI singel link.. de ser likadana ut (ingen separat USB ström) men den jag har är nån billig jag lånade från jobbet för att testa. Blir att beställa en sådan från komplett som länkats tidigare.

Iaf.. någon som har upplevt det där med Chrome och flimer på andra skärmen.. grymt skumt.. som sagt.. bara i Youtube och andra sidor med vissa flash saker på.. Händer inte när jag kör iExplorer..

Tack för en bra tråd!

Visa signatur

Asus Rampage III Gene | i7 950 | 3x2Gb Dominator | Gigabyte HD5870 | 5040x1050 | AX750 | Silverstone FT02BW