Permalänk
Medlem
Skrivet av laggarbacken:

Åh fy sjutton vilket jobb, killen kan ju inte ha sovit på månader.

Kan säga att han inte har byggt det kloss för kloss. Han har importerat modellen på något sätt jag inte vet hur man gör, men googla så skall du finna svaret.

Visa signatur

AMD 955 BE | Corsair 1600 MHz XMS3 |Gigabyte 890GPA-UD3H | HD5850 PCS+ | Fractal Design Tesla 550 Watt | Fractal Design Define R2 | Samsung Spinpoint F3 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhizo:

granis går det att fixa så fler än 10 kan va inne på servern?

Jag har höjt till 15 ikväll, får se om det är stabilt.

Visa signatur

Xtralarge.se - Minecraft server med betoning på uptime, stabilitet och kvalitet.

Permalänk
Skrivet av Maltek:

Kan säga att han inte har byggt det kloss för kloss. Han har importerat modellen på något sätt jag inte vet hur man gör, men googla så skall du finna svaret.

Mine It So: Enterprise-D In Minecraft | Rock, Paper, Shotgun
Här är svaret.

Citat:

“The Minecraft world uses 1m^3 blocks, ans so, I simply converted my already scaled plans into a format that minecraft could take and imported each deck in batch, leaving 4 spaces in between for walls.”

EDIT:

Skrivet av granis:

Jag har höjt till 15 ikväll, får se om det är stabilt.

40 är väl maxgränsen på va?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sephinator:

40 är väl maxgränsen på va?

Minns att RPS officiella server ett tag var uppe på 64 spelare.

Visa signatur

AMD 955 BE | Corsair 1600 MHz XMS3 |Gigabyte 890GPA-UD3H | HD5850 PCS+ | Fractal Design Tesla 550 Watt | Fractal Design Define R2 | Samsung Spinpoint F3 1TB

Permalänk
Skrivet av Maltek:

Minns att RPS officiella server ett tag var uppe på 64 spelare.

Men det är ju ganska nice!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sephinator:

Mine It So: Enterprise-D In Minecraft | Rock, Paper, Shotgun
Här är svaret.

EDIT:

40 är väl maxgränsen på va?

Max är nog lägre för min server dock, resursmässigt sett.

Visa signatur

Xtralarge.se - Minecraft server med betoning på uptime, stabilitet och kvalitet.

Permalänk

!

Förresten alla Minecraftälskare!

Håll in SHIFT så kan du inte ramla av kanten!

EDIT:

Mitt nuvarande projekt kanske är lite nördigt det med.
Det kommer bli en custom-designad båt, gjord i trä.
ca 100m lång.

EDIT2:

Fin skuta!!

EDIT3:

Börjar ta form!

Permalänk
Medlem

Snyggt pompe!
Är du klar ikväll eller?

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Skrivet av Ala_95:

Snyggt pompe!
Är du klar ikväll eller?

haha, får väl se?

EDIT: Om någon vill hjälpa till är det bara att skicka ett PM.

EDIT2:

BAH!
EPIC FAIL!

Gjorde båten för långt upp i luften...
Blir att ta fram editorn och flytta båten lager för lager...

EDIT3:

Börjar äntligen få ordning på editorn. Förbannande skitprogram!
Ibland bara ploppar det upp konstiga skuggor på stenarna man spawnar.
Och när man lägger nånting på dem så crashar servern och man får starta om den.
Dock är skuggorna fixade när man startar servern igen!
Snart klar med hela skeppet som jag hade innan.

Här är editorn om någon vill ha den

Permalänk
Medlem

Jag vill verkligen börja spela nu

Köpte spelet igår samtidigt som jag reggade mig. Kan fortfarande inte komma in Suger stenhårt...

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem

Bygger skepp med Sephinator

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Skrivet av Ala_95:

Bygger skepp med Sephinator

http://piclair.com/data/1sye4.jpg

Bygger en skuta med Ala!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sephinator:

Ja visst blir den fin, lilla träskutan

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Fyfan vad lätt det är att fastna i spelet. Håller för tillfället på att utforska grottor och slömina lite. Tänkte odla lite nu så man inte behöver bry sig så mycket om mat.

Permalänk
Medlem

Satt och byggde ett underjods komplex igår i typ 6 timmar, med stege upp och ett hus i närheten, veta hut att lava inte råkar rinna ner på hela skiten och mitt livsverk brann up på en halvminut

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av KlosterKatten:

Satt och byggde ett underjods komplex igår i typ 6 timmar, med stege upp och ett hus i närheten, veta hut att lava inte råkar rinna ner på hela skiten och mitt livsverk brann up på en halvminut

På tal om att brinna upp på en halv minut: YouTube - Minecraft FIREE WTFFFFFFF!!!!!

---

Själv håller jag på med att bygga en bas under sjön/havet:

Blir nog något i Rapture-stuk.

Permalänk
Medlem

anders190 det där är väldigt like det jag har byggt inne på xtralarge

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deathdancer:

Jag vill verkligen börja spela nu

Köpte spelet igår samtidigt som jag reggade mig. Kan fortfarande inte komma in Suger stenhårt...

Konstigt, jag köpte spelet igår vid 23 tiden och i samma sekund som jag loggade ut från paypal så kunde jag lira.

Bygger ni skeppet på swec servern? Jag hjälper gärna till

Visa signatur

Your COMMODORE 64 computer is equipped with one of the most sophisticated electronic music synthesizers available on any computer.
This chapter is an introduction to using your computer's sound chip, the SID chip.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ph33r:

Konstigt, jag köpte spelet igår vid 23 tiden och i samma sekund som jag loggade ut från paypal så kunde jag lira.

Bygger ni skeppet på swec servern? Jag hjälper gärna till

Nej, på våran egna lilla server på Tunngle

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Skrivet av ph33r:

Konstigt, jag köpte spelet igår vid 23 tiden och i samma sekund som jag loggade ut från paypal så kunde jag lira.

Bygger ni skeppet på swec servern? Jag hjälper gärna till

Nej tyvärr så har jag det på en egen server, så att jag kan vara OP, warpa, spawna mats/tools och sånt.
Men du får gärna gå in på tunngle, joina minecraft kanalen.
Adda mig på skype också. hon_sephinator.

Permalänk

Funtar på att köpa Minecraft, finns det någon ok server just nu?

Permalänk
Medlem

Humm... Fören är lite knepig att bygga men det börjar ta sig...

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Min windows dator gillar inte minecraft efter 4 omstarter så ger jag upp för kvällen, några få block fick jag på båten iaf ^

Visa signatur

Your COMMODORE 64 computer is equipped with one of the most sophisticated electronic music synthesizers available on any computer.
This chapter is an introduction to using your computer's sound chip, the SID chip.

Permalänk
Medlem

En liten update från xtralarge.se, där vi bara är Sweclockare som bygger ( vad jag vet iallafall! )

Så här såg det ut i staden imorse: http://xtralarge.se/minecraft/maps/citymap_2010-09-30---_9.20...
Och sen ikväll: http://xtralarge.se/minecraft/maps/citymap_2010-09-30---_20.1...

Ska knåpa ihop en liten sida senare så man kan kolla timelinen eller göra en liten slideshow eller så.

Visa signatur

Xtralarge.se - Minecraft server med betoning på uptime, stabilitet och kvalitet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av granis:

En liten update från xtralarge.se, där vi bara är Sweclockare som bygger ( vad jag vet iallafall! )

Så här såg det ut i staden imorse: http://xtralarge.se/minecraft/maps/citymap_2010-09-30---_9.20...
Och sen ikväll: http://xtralarge.se/minecraft/maps/citymap_2010-09-30---_20.1...

Ska knåpa ihop en liten sida senare så man kan kolla timelinen eller göra en liten slideshow eller så.

jag har 2 polare som inte är från swc tyvärr, men dom är trevliga och roliga pyser

Permalänk
Skrivet av granis:

En liten update från xtralarge.se, där vi bara är Sweclockare som bygger ( vad jag vet iallafall! )

Så här såg det ut i staden imorse: http://xtralarge.se/minecraft/maps/citymap_2010-09-30---_9.20...
Och sen ikväll: http://xtralarge.se/minecraft/maps/citymap_2010-09-30---_20.1...

Ska knåpa ihop en liten sida senare så man kan kolla timelinen eller göra en liten slideshow eller så.

Haha, en fotbollsplan!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av granis:

En liten update från xtralarge.se, där vi bara är Sweclockare som bygger ( vad jag vet iallafall! )

Så här såg det ut i staden imorse: http://xtralarge.se/minecraft/maps/citymap_2010-09-30---_9.20...
Och sen ikväll: http://xtralarge.se/minecraft/maps/citymap_2010-09-30---_20.1...

Ska knåpa ihop en liten sida senare så man kan kolla timelinen eller göra en liten slideshow eller så.

Av någon anledning så kraschar spelet för mig efter ca 30 sekunder inne i spelet. Verkar vara något java-relaterat. Det folk har byggt (som jag hunnit kika på) ser mycket trevligt ut dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhizo:

jag har 2 polare som inte är från swc tyvärr, men dom är trevliga och roliga pyser

Alla är välkomna

Visa signatur

Xtralarge.se - Minecraft server med betoning på uptime, stabilitet och kvalitet.

Permalänk

Grymt cool stad måste jag säga. Har varit inne och lirat ett tag nu och hittat mig ett ställe att slå mig ner
(Jag som nickar 'matnym' btw.)

Orkar dock inte spela mer ikväll. Får leta trä och kol imorgon.

Permalänk
Medlem

Spelet är grymt och fullt av möjligheter. Att snubben gör 350 000 euros om dagen är sjukt.

Visa signatur

åhoj