Permalänk
Medlem

Köptips SSD

Hejsan, Vista har börjat strula rejält för mig och för att få saker och ting att fungera krävs en ominstallering av OS, tänkte uppgradera till Win7 i samma svep.

Då mina diskar är bland det pinsammaste i en sweclockares dator så tänker jag undvika att installera operativet på en av dem.

Nu är det alltså dags för ett kliv ut i SSD djungeln, och då jag inte är speciellt insatt med vad som hänt inom de senaste halvåret så kommer jag för eran hjälp.

Letar efter en SSD för OS och ett par program/spel, lagring kör jag på de gamla diskarna, och funderar på att köpa in ett par spinpoint oxo.

Visa signatur

AMD 5900x | ASUS 3080GTX | ASUS Xonar Essence STX | 32GB | Fractal R5
Xtrfy XG1-R LED | Logitech G502 v2 | Sennheiser HD650 | Audio Engine A5+

Permalänk
Medlem

köp en corsair force med sand force det kan jag rekommendera

Visa signatur

Amd Athlon x3 (phenom II X4 B55), Amd radeon 6950 2GB cf, Corsair force 40GB, 8gb adata 1333mhz, corsair tx 650 v.

Permalänk
Medlem

Jag är inget superduperjätte påläst men den uppfattningen jag har bildat mig efter att ha läste runt lite och det är troligen någon av dessa diskar jag funderar på att köpa när jag kommer till skott och köper mig en SSD

Någon ur Corsair Force serie eller någon ur OCZ's Vertex 2 serie. Då dessa verkar prestera mycket bra med SandForce SF-1200 kontrollern.

Sen är väl storleken beroende på personligt behov och även hur stor budget man har.

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlbertMwugabi:

Jag är inget superduperjätte påläst men den uppfattningen jag har bildat mig efter att ha läste runt lite och det är troligen någon av dessa diskar jag funderar på att köpa när jag kommer till skott och köper mig en SSD

Någon ur Corsair Force serie eller någon ur OCZ's Vertex 2 serie. Då dessa verkar prestera mycket bra med SandForce SF-1200 kontrollern.

Sen är väl storleken beroende på personligt behov och även hur stor budget man har.

Kommer nog försöka hitta den mest prisvärda, ifall den hamnar på 3000 eller 1000 får jag se då (:

Visa signatur

AMD 5900x | ASUS 3080GTX | ASUS Xonar Essence STX | 32GB | Fractal R5
Xtrfy XG1-R LED | Logitech G502 v2 | Sennheiser HD650 | Audio Engine A5+

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Amd Athlon x3 (phenom II X4 B55), Amd radeon 6950 2GB cf, Corsair force 40GB, 8gb adata 1333mhz, corsair tx 650 v.

Permalänk
Medlem

Jag har en corsair force 120 gb super nöjd

Permalänk
Medlem

Har precis skaffat en Corsair F60 60GB som jag har som OS/program disk. Bra mycket snabbare än min "gamla" ( ett år gammal) mekaniska OS disk och inte så extremt dyr, 1300 på inet. Alla Sandforce SF-1200 diskar verkar överhuvudtaget prestera väldigt bra, både skriv och läshastigheter.

Recension på F40 modellen:
Corsair Force F40 Review (40GB) | StorageReview.com