Permalänk
Medlem

Behöver snabb hjälp!

Hej!

Har en dator jag fått strul med. Den har fungerat helt utmärkt tills den bara hänge sig och ljudet försvann sen dog även bilden.
Efter det hängde den sig så fort man kom till logga in i windows 7 och där efter började den även hänga sig i bios och nu tillslut kommer jag knappt till bioset ens :S

Började koppla bort det mesta så jag bara hade kvar Grafikkortet, CPU, Minnen, Moderkort och Nätaggregatet kvar.. bilden (när det väl funkar) tycks se okej ut, inga linjer eller annat som tyder på grafikkortet iaf. Strömen fungerar, både fläktar och annat tycks svara utan problem så tror inte Nätaggregatet är fel på heller. Så jag tippade på moderkortet, gick och köpte ett nytt, satte ihop allt och jag kom in i windows 7 sen hängde den sig igen och alla förgående symtom kom igen :S och nu kommer jag knappt in på bios.. så då är bara minnen och CPU kvar.. vilket låter mest troligast fel på?

Tack för snabbt svar!

MvH Adrian

Visa signatur

[Qosmio x770-11N] >> | Intel® Core™ i7-2630QM @ 2,00/2,90 Turbo GHz , 8192 MB DDR3 1333MHz , 17,3-tums @ 1600 x 900 LED , NVIDIA® GeForce® GTX 560M |

Permalänk

Vad har du för grejer i burken?

rent spontant skulle jag tippa på att det är fel på minnena efterssom du provat allt annat, pröva starta med bara ett minne å se vad som händer.

Visa signatur

***Datorn du försöker lägga upp i signaturen är för dålig för att få synas***

Permalänk
Medlem

Hoppas du inte glömde ta bort ALLA hårddiskar, DVD, USB prylar/kablar. Anledningen är att det hänt att strunt grejer som tex trasiga/skadade tangentbord, mus har blockerat starten av datorn och folk spenderat veckor och pengar helt i onödan.

Nollställa bios är som att börja om från börja och bör testas.
Ta först bort ström kabeln från datorn så att allt är helt död. Några som innan haft problem med bild var även tvingen att bort grafikkortet för att få bild igen medans andra kunde ha den kvar. Ta ut batteriet som ser ut som ett mynt ett tag (nån minut). Funkar den går du in i bios, ställ in det du vill och sparar.